Connect with us

ACTUALITATE

Au început înscrierile în proiectul „Luna de filme” în licee, ediţia 6!

Publicat

pe

7 octombrie 2019 este termenul-limită până la care profesorii de liceu din România pot completa formularul de înscriere în cadrul celei de-a şasea ediţie a proiectului luna.doc (o lună de filme documentare în licee), implementat de One World Romania la Școală.

Pentru luna.doc#6 au fost alese nouă filme care prezintă diferite probleme cu care se confruntă elevii și profesorii, atât în țara noastră, cât și în alte colțuri ale lumii. Soluțiile, la fel ca sursele problemelor, sunt variate și cer implicare și dialog de ambele părți. Documentarele propun exemple de oameni și instituții care au schimbat percepții legate de cum ar trebui să fie școala și interacțiunile din cadrul ei.

Organizatorii vin cu filmul şi un invitat, iar liceul-gazdă trebuie să asigure o sală potrivită proiecției de film, suportul tehnic și promovarea evenimentul în rândul elevilor. Deplasările în ţară se vor efectua în perioada octombrie – noiembrie 2019.

Lista de filme:

1. Școala de la Meri (12 min., 1964, regia Jean Petrovici)
Cum și unde învațau copiii muncitorilor de pe șantierele izolate ale țării?
Un film despre copilărie, într-o epocă în care România se afla într-un proces de modernizare și emancipare, care rămâne totuși perfect relevant și peste zeci de ani. Școala cu o singură sală de clasă în care învață laolaltă copii de vârste diferite, ghidați de o singură învățătoare, naveta până la școală, aspecte ale unei realități a sistemului de învățământ românesc care redevine actualitate.

2. Adolescența (11 min., 1970, regia Florica Holban și Paul Holban)
”Adolescența” vorbește despre schimbările venite odată cu trecerea în această perioadă particulară a vieții, privind-o în relație cu lumea din jur, mai exact cu adulții cu rol definitoriu în informarea tinerilor. Viziunile diferite și ciocnirile dintre generații sunt în mod special un punct de interes pentru regizori care aduc în discuție și neatenția pe care părinții o dovedesc față de copiii lor. De asemenea, este amendată lipsa educației sexuale și nevoia tinerilor de a vorbi cu cei „mai mari”. Întrebarea autorilor rămâne legitimă: „Suntem oare pregătiți să îi ajutăm? Sau…absentăm?”

3. Ședința cu părinții (10 min., 1980, regia Doru și Paula Segall)
Filmat la Liceul nr.36 din București, filmul urmărește o sedință cu părinții elevilor clasei a VI-a. O incursiune în relațiile dintre principalii actanți ai sistemului de învățământ de ieri și de azi – profesorii, părinții și elevii -, filmul privește cu duioșie (iar văzut astăzi poate trezi o doză bună de nostalgie) o epocă a devenirii în care jocul cu baloane, cu mingi de tenis sau boabe de orez face loc încet maturizării copiilor, sub îngrijirea atentă a părinților și profesorilor, deopotrivă.

4. Pe malul Ozanei (13 min., 1984, regia Copel Moscu)
Într-un orăşel moldovenesc, liceul agricol pregăteşte tractorişti pentru ogoarele patriei socialiste. Paradoxal însă, majoritatea elevilor sunt… fete. Imaginea unei asemenea meserii, văzută prin ochii unor tinere, cu dorinţele şi visele specifice vârstei, ne duce cu gândul la destinul implacabil şi tragi-comic al multor tineri, obligaţi să înveţe ceva inutil. Şi totuşi, o rază de speranţă există.

5. Sing / Cântă! (25 min., 2016, regia Kristof Deak)
O fetiță se mută într-o școală nouă, cunoscută pentru renumitul ei cor muzical pentru elevi. Foarte repede aceasta descoperă că integrarea ei în grup depinde de cât de dispusă e să treacă cu vederea nedreptățile la care e deopotrivă victimă și martor. Inspirat dintr-o poveste reală, filmul este o poveste despre curaj și pasiune, dar și despre competitivitatea din sistemul de învățământ care uneori poate să spulbere vise.

6. O capră pentru un vot (52 min., 2014, regia Jeroen van Velzen)
Chiar şi în Kenya, care este un model de stabilitate în Africa, alegerile nu merg întotdeauna strună. La şcoala secundară din Majaoni, nouă generaţie învaţă ce înseamnă democraţia: în fiecare an, elevii şcolii îşi aleg un nou preşedinte. Trei candidaţi se înscriu în cursă: Magdalene, care încearcă să mobilizeze fetele să ceară drepturi egale în şcoala dominată de băieţi; Harry, un băiat sărac care vrea să devină preşedinte pentru a-şi îmbunătăţi şansele în viaţă; şi carismaticul Said, un politician înnăscut şi deja rodat ca lider al cercetaşilor din şcoală.

7. Berlin Rebel Highschool / Școala Rebelilor (97 min., 2016, Alexander Kleider)
Cum arată o școală dezvoltată ca o comunitate democratică, în care elevii sunt responsabili pentru toate aspectele funcționării instituției? Situată într-un cartier mărginaș al Berlinului și deschisă tinerilor de peste 17 ani care n-au reușit să se integreze în școlile germane convenționale, SFE (Schule für Erwachsenenbildung) oferă o ultimă șansă la educație celor dornici să obțină atestatul guvernamental de absolvire a liceului. Scutiți de presiunea notelor, elevii fac slalom printre ore de literatură universală ținute în grădina profesorului, sesiuni de curățenie sau gătit și momente de criză în care trebuie să crească prețul propriilor taxe pentru a fi siguri că școala va continua să funcționeze. Filmul lui Alexander Kleider e o cronică amuzant-inteligentă a vieții cotidiene în această școală, care ne invită să ne întrebăm ce înseamnă libertatea în educație și care e impactul ei asupra elevilor.

8. Le concours / Concursul (120 min., 2016, regia Claire Simon)
Concursul de admitere la prestigioasa şcoală pariziană de film Fémis este văzut în acest film nu din perspectiva celor care aspiră să facă cinema, ci în primul rând din poziţia membrilor comisiilor de evaluare. Un film simplu, emoţionant şi proaspăt, care oferă o meditaţie universală despre vise, competiţie, viziune, alegeri, talent, prestigiu, excelenţă și… artă – arta vorbirii şi arta cinematografică.

9.The school in the cloud / Școala din cloud (86 min., 2018, regia Jerry Rothwell)
Care este viitorul educației într-o lume conectată în rețea? Conferențiarul TED Sugata Mitra instalează un chioșc de internet într-un sat izolat din India. Primul pas în ceea ce avea să devină proiectul „Școala din cloud”. Pe măsură ce copii descoperă Internetul, vor putea fi ei capabili să îl folosească pentru a-și transforma viitorul?

ACTUALITATE

Jandarmeria Dâmbovița, misiune îndeplinită cu o schemă de personal încadrată parțial. VIDEO

Publicat

pe

Jandarmeria Dâmbovița și-a îndeplinit cu succes misiunile încredințate pe parcursul anului 2023, chiar dacă schema de personal este acoperită doar în proporție de 77,64% – ceea ce înseamnă mai mult de 120 de posturi neîncadrate. Este concluzia la care am ajuns după ce inspectorul șef al unității – col. Mihai Matei ne-a prezentat, astăzi – 28 martie 2024, bilanțul activităților derulate pe parcursul anului trecut. De altfel, col. Matei a recunoscut că deficitul de personal constituie principala greutate cu care se confruntă și în prezent Inspectoratul de Jandarmi Județean Dâmboviţa.

„Din punct de vedere al misiunilor din competența Jandarmeriei, principala caracteristică a anului trecut a reprezentat-o creșterea exponențială a numărului de persoane participante la diverse manifestări și evenimente desfășurate în spațiul public, atât manifestări cultural-artistice, sportive, dar și promoționale și cu caracter religios”, a explicat inspectorul șef al IJJ Dâmboviţa.

În 2023, Jandarmeria Dâmbovița și-a asumat următoarele obiective generale:
– Eficiența misiunilor de ordine și siguranță publică;
– Modernizarea pazei obiectivelor și transporturilor de produse cu caracter special, bunuri și valori;
– Creșterea performanței structurilor operative;
– Asigurarea suportului operațional și decizional;
– Consolidarea mecanismelor de comunicare publică.

„Pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru personalul unității, am desfășurat mai multe acțiuni, dintre care amintim:
– achiziția unui container de lucru dotat cu toate facilitățile, în vederea amenajării unor spații de birouri;
– demararea lucrărilor de obținere a finanțării din fonduri europene în cadrul Programului – cheie 1 – Surse regenerabile de energie și stocarea energiei pentru construirea unui parc de panouri fotovoltaice care să asigure consumul de energie electrică la nivelul unității;
– demararea procedurii de construire a unei săli de sport cu tribună de 102 locuri, finanțată prin intermediul Companiei Naționale de Investiții.
– desfășurarea de activități într-un proiect cu Banca Mondială pentru executarea de lucrări de consolidare și modernizare a două clădiri cu destinația spații de birouri.
De asemenea, a fost realizată dotarea cu mijloace de transport specifice tipurilor de misiuni executate (de exemplu, au fost dotate posturile de jandarmi montane cu două autospeciale 4×4 cu dotări moderne, un autovehicul Jeep Wrangler pentru Postul de Jandarmi Montan Peștera și un autovehicul Ssangyong Musso Grand pentru Postul de Jandarmi Montan Zănoaga), precum și dotarea cu mijloace specifice de protecție individuală pentru personalul care execută misiuni de ordine publică și intervenție (căști și veste antiglonț, veste antiînjunghiere și altele)”, a precizat col. Mihai Matei.

De reținut că Jandarmeria Dâmbovița a derulat, în patrule mixte – împreună cu Poliția și independente, 7.328 de misiuni de menținere a ordinii publice. Au fost constatate 1.151 de fapte de natură contravențională, dintre care 665 au fost sancționate cu amenzi în valoare de 434.000 lei, și 112 fapte de natură penală. De asemenea, jandarmii din Dâmbovița au executat pe parcursul anului trecut 14 mă știu i de salvare / evacuare și au acordat sprijin unui număr de 32 de turiști.

„Și anul 2024 se anunță un an destul de încărcat pentru misiunile Jandarmeriei dâmbovițene. Pe lângă evenimentele publice care implică aglomerări mari de persoane cu care suntem obișnuiți anual, care sunt deja tradiționale la nivelul județului (putem exemplifica aici manifestări religioase cu aproximativ 20.000 de persoane, manifestări cultural-artistice cu peste 15.000 de participanți, manifestări sportive cu aproximativ 8000 de spectatori, etc.), fiind un an electoral, cu siguranță vor fi destule provocări în planul ordinii publice”, a concluzionat col. Mihai Matei – inspector șef IJJ Dâmboviţa.

VIDEO

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

România este țara UE cu cel mai mare număr de câini și pisici cu stăpân, raportat la populație

Publicat

pe

România este țara europeană cu cel mai mare număr de animale de companie deţinute pe cap de locuitor, mai precis 8,6 milioane de câini și pisici cu proprietar – ne informează Federaţia Naţională pentru Protecţia Animalelor (FNPA). În 43% dintre locuințe există cel puțin un câine și în 48% cel puțin o pisică – se mai precizează în comunicatul de presă transmis către mass-media.

„Aşadar, este evident că cel puțin pentru jumătate din populația țării nu este admisibilă și aprobabilă strategia inumană și imorală de gestionare a câinilor prin ucidere. Într-o societate în care în jumătate din case sunt animale de companie, câini și pisici, este surprinzător că, de 20 de ani, autorităţile din România derulează programe de eutanasiere și că există atâtea imagini crude ale comportamentului unor indivizi față de aceste animale”, spune Carmen Arsene – preşedinta FNPA.

Precizăm că, potrivit unui raport FEDIAF (Federația Europeană a Industriei Produselor Alimentare pentru Animale de Companie), Germania deține cea mai mare populație de câini (peste 10 milioane) și pisici (peste 15 milioane) din Europa. Același studiu arată că, față de anul 2010, la nivel european, numărul de câini în casele oamenilor a crescut cu aproximativ 32 de milioane, iar numărul pisicilor – cu aproximativ 42 de milioane.

„Considerăm că această creștere semnificativă în Europa se datorează inclusiv adoptării de animale fără stăpân din țări precum România, de către țări precum Germania, Austria, Marea Britanie etc, în scopul salvării de la maltratare și eutanasiere. Desigur, situația cruntă din România a determinat inclusiv românii să adopte animale de pe străzi și din adăposturi, contribuind, de asemenea, cu un procent semnificativ la creşterea numărului de câini în locuințele din România.

Din ce în ce mai mulți oameni se apropie de animale prin empatie, iubire și bucuria de a avea în casa lor cel puțin un animal de companie și de a vedea beneficiile unei vieți în comuniune cu acestea. Ca societate, ne îndreptăm în această direcție. Însă, prin lipsa de etică şi corectitudine în aplicarea legilor şi strategiilor, legiuitorii, autoritățile responsabile și operatorii adăposturilor publice mai au de acceptat că, într-o societate empatică și morală, businessul generat din uciderea animalelor nu trebuie să primeze”, se precizează într-un comunicat al Federaţiei Naţionale pentru Protecţia Animalelor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite