Connect with us

ACTUALITATE

Cum se fac, de fapt, cotele la pariuri sportive

Publicat

pe

Nu putem vorbi despre un pariu fără a ne raporta la cotă, adică la acel număr pe care îl înmulțim cu miza pentru a afla câți bani am lua dacă biletul ar fi câștigător.

Unii aleg să parieze strict în funcție de cote, considerând că ele indică probabilitatea ca selecția să fie câștigătoare. De exemplu, dacă echipa A are cota 1.20 să o învingă pe echipa B, acei pariori pun meciul pe mai multe bilete, chiar dacă nu cunosc niciuna dintre cele două echipe. De multe ori, însă, cotele sunt înșelătoare. Nu transpun numeric raportul real de forțe, ci altceva.

Într-o primă fază, cotele sunt stabilite de departamentele speciale ale celor mai mari bookmakeri din lume. Din acele departamente fac parte adevărate genii, experți în matematică, statistică, probabilități, psihologie și, evident, în sportul pentru care calculează cotele. Ei primesc informații inclusiv de la oamenii infiltrați în cluburi, care sunt atenți la eventualele absențe și la orice zvon referitor la un posibil aranjament.

Acești „traderi” – cum se numesc în limbaj de specialitate – anticipează cum vor juca pariorii și setează cotele în funcție sumele de bani care ar urma să fie plasate pe fiecare selecție. Cu alte cuvinte, prevăd cât la sută din miza totală se va duce pe fiecare opțiune de pariere în parte.

Cote comerciale care se autoreglează

O dată stabilite procentele, din cotele brute se scade marja de profit ale agenției de pariuri online, stabilită în funcție de Payout (procentul din mizele totale care se întorc la jucători sub formă de câștiguri). Cotele pentru aceeași selecție sunt diferite de la un operator la altul tocmai pentru că Payout-urile diferă. O casă de pariuri online are Payout 90%, alta are 93%, alta – 96% ș.a.m.d.

Așadar, operatorii de pariuri sportive afișează pe site-urile lor cote comerciale, pentru că pierderile să fie egale cu câștigurile indiferent de ce s-ar întâmpla într-un meci. Chiar și așa, balanța pe meciul respectiv nu este 0, pentru că agenția de pariuri câștigă din marja de profit.

De obicei, traderii nu greșesc în anticiparea tendințelor de pariere, sau marja de eroare este foarte mică. După ce cotele ajung pe site, ele fluctuează de fiecare dată când se mizează mai mulți bani pe o anumită selecție, piața reglându-se automat. Cel mai simplu de înțeles în acest sens este exemplul din fotbal al unui pariu cu două opțiuni, cum ar fi „peste/sub 2.5 goluri” sau „număr goluri par/impar”.

Dacă traderii consideră că sunt 60% șanse să se înscrie „peste 2.5 goluri”, cota pentru respectiva selecție va fi 1.66, iar cota pentru selecția „sub 2.5 goluri” va fi 2.50. În cazul în care se vor miza mulți bani pe „sub 2.5 goluri”, cota va scădea automat, iar cea pentru „peste 2.5 goluri” va crește.

Pariorii profesioniști își calculează singuri cotele, lucru pe care ar trebui să îl facă și cei care joacă doar pentru divertisment. Totul se reduce la aprecierea șanselor ca selecția să fie câștigătoare. Cota este egală cu 1/probabilitate.

Cum se transformă șansele în cote

De exemplu, un parior apreciază că CFR Cluj are 65% șanse să câștige meciul cu Celtic Glasgow în ultimul meci din grupele Europa League, scoțienii fiind deja calificați. Cota care să reflecte acest procent este 1/0.65 = 1.54. Dacă agențiile de pariuri oferă o cotă peste 1.54 pentru victoria campioanei României, se spune că pariul are valoare, pentru că acel 1.54 reprezintă adevărat probabilitatea de câștig, nu cota afișată pe site-ul de pariuri. Dacă bookmakerii oferă o cotă sub 1.54, riscul este mai mare decât eventualul câștig, deci e mai bine ca pariul să nu fie plasat.

Apropo de cotele afișate pe site-urile de pariuri, ele rareori reflectă probabilitatea de câștig la sporturile „de nișă”. La pariurile pe curse de câini sau de cai, despre care nu există foarte multe informații, bookmakerii chiar stabilesc favoriți falși, pentru a le lua banii celor care pariază ghidându-se exclusiv după acest indicator. (P)

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats