Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Întrebări pertinente şi de bun simţ către Camera de Comerţ şi Industrie Dâmboviţa. Răspunde cineva?

Publicat

pe

Sursa foto: google map

Am primit pe adresa redacţiei o scrisoare deschisă din partea unui cititor care doreşte răspunsuri concrete din partea autorităţilor la câteva întrebări de bun simţ, cum le numeşte. Persoana în cauză spune că a fost impulsionată de demersul comun al mai multor publicaţii din judeţul Dâmboviţa, menit să-i determine pe şefii de instituţii publice să respecte legea şi să comunice transparent cu jurnaliştii şi cu cetăţenii.

Promitem că vom încerca să găsim răspunsuri la întrebările formulate şi îi încurajăm pe toţi cei care ne citesc să ne comunice problemele cu care se confruntă în relaţia cu funcţionarii statului, iar noi le vom face publice, spre ştiinţa şefilor ierarhici ai acestora, poate reuşim, împreună, luând atitudine, să punem punct sfidării şi dispreţului cu care suntem trataţi de angajaţii care îşi iau lefurile din banii noştri, ai tuturor!

„Văzând demersul dumneavoastră de zilele trecute, privind atitudinea şefilor instituţiilor publice din Dâmboviţa faţă de presă şi faţă de noi, toţi, vin cu această scrisoare deaschisă, trimisă cu încredere că o să abordaţi problema şi o să faceţi ceva! Ca simplu locuitor al judeţului Dâmboviţa vin cu o listă de întrebări de bun simţ la care aş vrea un răspuns argumentat şi poate dumneavoastră, presa, puteţi afla mai multe.

1. Ce face Camera de Comert Dambovita concret pentru mediul de afaceri local si pentru firmele care cotizeaza? Fara legatura cu acel eveniment anual fara o valoare anume, acel Top al firmelor – ne referim la masuri concrete. Evenimente, lucruri concrete, palpabile, actuale, ancorate in concret.

2. Cum si unde aflam mai multe despre proiectele cu finantare europeana implementate de Camera de Comert Dambovita? Pe site sunt doar niste informari generale, in treacat si atat. Proiectele respective nu au site-uri sau le au doar sa fie facute, nu au vizibilitate. Cum ajunge informatia catre toti cei (adica noi, cei multi) care dorim sa aflam ce poate sa ofere acel proiect cu bani europeni pentru noi? Ati auzit vreodata campanii locale la radio/tv/facebook/etc. legat de activitatea de finantare start-up pe proiectul implementat de acestia? Unde este lista castigatorilor, ce oameni se regasesc pe listă (ar fi interesant de vazut ce nume se afla in acele liste) si cum au aflat acei oameni de proiect, iar altii, multi, nu au aflat?

http://www.ccidb.ro/sectiuni/finantari, https://www.facebook.com/Camera-De-Comert-Dambovita-545503472313082/ – Aşa se comunica cu publicul, fie ca vorbim de mediul de afaceri, fie ca vorbim de cetateni pur si simplu care vor sa afle informatii care ii privesc direct (daca vorbim de bani multi din fonduri europene)? 270 persoane care urmaresc?

https://www.startupsudmuntenia.ro/concurs/ – nicaieri nu se gaseste lista cu cei care au castigat finantare – oricum apesi ea nu este disponibila, te trimite din fereastra in fereastra? cum s-a desfasurat promovarea pe acest proiect, astfel incat toata lumea sa aiba acces la informatie si sa se poate inscrie daca doreste? Cum s-a asigurat egalitatea de sanse de catre echipa proiectului platita din bani europeni si mai ales cine sunt acei experti care lucreaza pe aceste proiecte?

Un alt exemplu: aceasta este pagina de facebook (principalul mijloc de comunicare in online in prezent) a proiectului: sunt 30 de urmaritori in acest moment (18 decembrie 2019) – adica este facuta, dar informatia a ajuns la cine anume din moment ce proiectul s-a adresat sutelor de oameni! https://www.facebook.com/Start-Up-Sud-Muntenia-152874335548943/

3. Cine sunt acesti oameni care ne asigura noua niste servicii, atat pe partea de firme, dar mai ales din fonduri europene (deci bani publici) ca si experti?

4. http://www.ccidb.ro/contact este lista actuala? Nu ar fi normal ca echipele de proiect sa fie transparente? Asa cum se procedeaza pe proiectele care implementeaza acest gen de finantari? Ştim cine este managerul de proiect pe acest mare proiect care a oferit finantari pentru start-up?

5. Ce se stie concret de alte proiecte pe bani europeni in asociere cu alte societati sau institutii (Universitatea Valahia si altii)? Unde sunt ele publice, cum se face concret informarea persoanelor pentru care sunt facute aceste proiecte, cum se transmit informatiile de interes general pentru noi cei multi? Noua ni se adreseaza aceste proiecte cu actiuni concrete! Si este normal sa ne intrebam daca aceste proiecte sunt pentru publicul larg, de ce nu se cunosc informatii si avem impresia ca sunt cu circuit inchis? Pe puncte, cati oameni au avut acces la aceste campanii de promovare pe niste proiecte destinate noua? La nivel de Dambovita nu am stiut absolut nimic legat de acest proiect pana de curand.

Întrebari normale, de bun simt, care ar trebui sa ne intereseze pe toti, fiind vorba de fonduri europene. Ca o concluzie: de ce nu suntem informati daca pentru asta se primesc bani, sa fim informati corect si transparent? Ar fi oportun ca dumneavoastră, presa, sa va implicati mult mai mult in ceea ce priveste proiectele implementate local din fonduri europene – sa nu uitam ca sunt bani publici. Sa existe liste si comunicari cu ce tipuri de proiecte se desfasoara pentru resurse umane si nu doar”.

Semnat: Un cetăţean, printre cei mulţi, care are încă încredere în presă şi în lucrul bine făcut

ACTUALITATE

Spitalul Județean de Urgență din Târgovişte rezistă între acuze, stres și lupta cu COVID-19

Publicat

pe

Suntem încă în perioada de pandemie, poate chiar nu am intrat în miezul acestei crize fără de precedent pentru contemporaneitate, criză care ne afectează viaţa de zi cu zi, sănătatea şi chiar ne pune într-o lumină nefastă şi viitorul. Este pe undeva normal să existe stres, tensiune, ba chiar şi intoleranţă, nelinişte, dar toate trebuie să aibă o limită.

Este nevoie de înţelegere, de sprijin pentru cei care, de luni de zile, depun eforturi considerabile pentru ca pandemia să nu scape de sub control, pentru ca oamenii să trăiască, să nu fie răpuşi de periculosul coronavirus. Şi cu toate acestea, dinspre politic apar o serie de nemulţumiri vizavi de activitatea depusă în spitale. Poate multe dintre ele subiective şi neverificate atent. Dar, într-un fel, este bine că există, pentru că au, pe undeva, menirea de a ţine mereu în priză, activ, corpul medical, pe cei care luptă pentru vieţile noastre.

Acuzațiile liderului PNL Dâmboviţa

Într-o declaraţie de presă remisă astăzi către mass-media, preşedintele PNL Dâmboviţa, Virgil Guran, critică o serie de proceduri medicale privind testarea, care, din punctul său de vedere, se desfăşoară greoi şi asta ar sta la baza răspândirii masive a infecţiei cu COVID-19 în judeţul Dâmboviţa.

Virgil Guran, aşa cum procedează de obicei politicienii, şi nu este de acuzat pentru asta, fiindcă stă în natura lucrurilor, îşi arată nemulţumirea pentru faptul că, la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, nu există mai multe unităţi pentru efectuarea testelor, deşi bani există, ba chiar şi dumnealui s-a implicat pentru alocarea fondurilor necesare.

Virgil Guran – președinte PNL Dâmboviţa

Liderul liberal, supărat probabil din cauza faptului că Dâmboviţa a devenit judeţ fruntaş la îmbolnăviri cu COVID-19, somează conducerea Spitalului Județean de Urgență din Târgovişte să acorde maximă importanţă achiziţionării acestui aparat pentru testare.

Posibil ca Virgil Guran să nu fii știut că procedurile pentru achiziţionarea unui aparat PCR de ultimă generaţie, care să răspundă nevoilor unităţii medicale în vremuri de pandemie respectă întocmai normele birocratice existente în România. Că, în final, contractul încheiat nu a fost dus până la capăt nu este vina conducerii Spitalului şi nici a administraţiei judeţene. Pur şi simplu, după cum ne-a precizat managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte – dr. Dumitrescu, nerezolvarea acestei probleme strigente trebuie căutată în altă parte.

Contract de achiziție aparat PCR, semnat în luna mai

L-am informat pe managerul Claudiu Dumitrescu despre faptul că, astăzi – 14 iulie, a fost ţinta unui atac politic şi am cerut şi punctul său de vedere, deşi ştiam cum stă treaba cu PCR-ul care nu mai soseşte, de ce sunt lucrurile împotmolite. Trebuia însă să venim cu un punct de vedere proaspăt, care să echilibreze balanţa şi să restabilească adevărul. Nu suntem adepţii acuzaţiilor nefondate şi nici nu îi luăm în braţe pe cei vinovaţi. Aşa am aflat încă o dată că unitatea medicală târgovişteană a iniţiat procedurile de achiziţionare a unui aparat PCR încă din luna martie, când ne aflam în plină situaţie de urgenţă. Totul s-a făcut ca la carte, aşa cum prevăd reglementările româneşti în materie de achiziţii. Demersurile legale pentru procurarea echipamentului de testare s-au încheiat la începutul lunii mai.

„În ultima zi, înainte de semnarea contractului, furnizorul desemnat ne-a anunţat că aparatul PCR poate fi livrat destul de târziu, peste o lună, chiar două, iar testele nu mai devreme de luna septembrie. Vă daţi seama cum ne-am simţit când am auzit o asemenea veste. Evident, nu am fost de acord cu asemenea condiţii şi ca atare am fost nevoiţi să anulăm procedura. Noi aveam nevoie de aparat rapid, nu după un timp aşa de îndelungat.

Am reluat procedura de achiziţie, aşa cum cere legea, în luna mai, imediat după încheierea primei proceduri, respectând întocmai termenele. A fost finalizată în luna mai”, ne-a precizat Claudiu Dumitrescu.

Dr. Claudiu Dumitrescu – manager Spitalul Judeţean de Urgență din Târgovişte

Pentru a evita eventualele sincope în livrare, alte neconcordanţe, a fost pusă condiţia ca aparatul PCR să fie livrat în 14 zile. Furnizorul declarat câştigător a acceptat condiţia pusă de beneficar, respectiv de către Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgovişte. Din păcate, au apărut din nou probleme, de care nu se fac vinovaţi cei din conducerea unităţii medicale şi nici echipa de la achiziţii.

„Ne-a amânat de două ori, succesiv, pe motiv că aparatul este produs în Marea Britanie şi că nu au obţinut de la Ministerul Sănătăţii din această ţară viza de export. După două sau chiar trei proceduri, am fost nevoiţi să renunţăm, asta fiindcă furnizorul din Marea Britanie ne-a trimis o adresă prin care ne înştiinţează că se obligă să livreze aparatul până la finalul anului 2020. Vă daţi seama că nu am putut să acceptăm aşa ceva.

Acum, conform legislaţiei în vigoare, am demarat o nouă procedură. Am întocmit un caiet de sarcini extrem de elaborat, care să permită o participare mai largă a furnizorilor de astfel de echipamente, în aşa fel încât să nu mai întâmpinăm probleme ca la primele proceduri rămase fără rezultat şi, repet, nu din vina noastră. Noi am fost de bună credinţă, interesaţi să achiziţionăm rapid acest aparat. Dar nu a depins de noi”, ne-a mai spus Claudiu Dumitrescu.

De precizat că aparatul PCR pentru efectuarea testelor de coronavirus pe care îl doreşte spitalul din Târgovişte este unul performant, automat, care lucrează în sistem închis şi care a fost ales de către specialiştii unităţii medicale.

„Aparatul pentru care am iniţiat procedurile prezintă cel puţin două avantaje. Ocupă un spaţiu foarte limitat, ceea ce ne-a interesat foarte mult întrucât nu avem la dispoziţie mai multe încăperi. Ca exemplu, un aparat de testare în sistem deschis ocupă 4-5 camere cu circuit complet separat. Al doilea avantaj al acestui tip de aparat care lucrează în sistem închis este că oferă siguranţă şi protecţie maximă pentru persoanalul medical care îl deserveşte. Sperăm ca, de data aceasta, să reuşim să îl achiziţionăm fără să ne mai lovim de vreun obstacol birocratic. Procedura demarează săptămâna aceasta”, a mai adăugat dr. Claudiu Dumitrescu.

Spitalul Județean de Urgență din Târgovişte efectuează teste PCR

La Spitalul Judeţean de Urgență din Târgoviște se efectuează teste pentru coronavirus de peste o lună de zile. Este folosit pentru realizarea acestora un aparat modern pentru care, prin implicare şi efort, au fost procurate consumabilele respective.

„Ba mai mult, am comandat peste 3.000 de teste să ne ajungă până la sfârşitul anului. Săptâmâna aceasta, sperăm să primim prima tranşă de 700 de teste”.

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, în ciuda tuturor situaţiilor dificile, a unor luări de poziţie nu tocmai corecte, a reuşit să treacă cu bine până acum prin această criză creată de pandemie, ceva neprevăzut, un fenomen cu care corpul medical românesc nu s-a mai confruntat până acum.

Cadrele medicale, datorită tratării cu maximă seriozitate a situaţiei, datorită unui management eficient, a aplicării unei bune protecţii, nu a fost infectat în masă, aşa cum s-a întâmplat, din nefericire, în alte unităţi spitaliceşti din ţară.

„Gândiţi-vă că, la un efectiv de 2.100 de angajaţi, în toată această perioadă de pandemie, deosebit de dificilă, cu un rulaj de pacienţi enorm, noi am avut doar 10 cadre infectate cu coronavirus, ceea ce a demonstrat că responsabilitatea şi măsurile de protecţie pe care le-am luat au fost bune. Şi, sunt convins că mare parte din cele 10 cazuri s-au contaminat în afara spitalului nostru, în comunitate, în alte împrejurări sociale”, ne-a declarat Claudiu Dumitrescu.

Procedura pentru COVID-19 întârzie timpii de așteptare la UPU

Singurul reproş pe care şi-l aduce în momentul de faţă managerul Spitalului de Urgenţă din Târgovişte pleacă de la faptul că nu s-a reuşit micşorarea timpilor de aşteptate pentru pacienţii care vin la Departamentul Urgenţe.

„Acest lucru se datorează faptului că la UPU, în această perioadă, se prezintă atât pacienţi suspecţi COVID, cât şi cu alte afecţiuni, iar noi trebuie să îi preluăm pe toţi şi, credeţi-mă, este o întreagă procedură de urmat. Echiparea personalului medical, dezechiparea întârzie procedurile medicale”.

Dr. Claudiu Dumirescu, managerul Spitalului de Urgenţă din Târgovişte, a atras atenţia în nenumărate rânduri asupra faptului că, din cauza nerespectării normelor de protecţie, a restricţiilor şi distanţării fizice, numărul de infectări poate creşte. Iată că s-a întâmplat, iar unitatea medicală este nevoită acum, cu acelaşi număr de cadre medicale, să facă faţă unei presiuni imense.

Același număr de cadre medicale la un număr de infectări cu COVID-19 într-o continuă creștere

„Cadrele noastre medicale sunt epuizate din punct de vedere psihic şi fizic. Oamenii nu şi-au luat libere, concedii şi nici nu ştim dacă vor beneficia de ele prea curând. Aşa că, pentru unii, este uşor să ne acuze că nu ne facem treaba, că nu ne implicăm. Îi aşteptăm aici, la spital, să le arătăm tot ceea ce am făcut, tot ceea întreprindem în continuare. Suntem dedicaţi comunităţii, cetăţenilor acestui judeţ şi nu vreau să fim acuzaţi pe nedrept pentru apariţia unor situaţiii neprevăzute, care nu au ţinut de noi”.

Şi a mai vrut Claudiu Dumitrescu să răspundă unei hai să o numim acuzaţie lansată de liderul liberal, aceea că numărul de cazuri a crescut fiindcă sunt prea mari timpii de aşteptare între momentul testării şi confirmarea rezultatelor. Ne-a spus managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte că pacienţii testaţi, în cea mai mare parte a cazurilor, au rămas la spital până la sosirea rezultatelor, deci sporirea numărului de infectări nu are nicio legătură cu această situaţie.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Perioadă de depuneri cereri de sprijin APIA pentru crescătorii de albine

Publicat

pe

Foto arhivă

Apicultorii pot depune la APIA, până la data de 1 august 2020, inclusiv, cereri de plată pentru sprijin financiar în cadrul Programul Naţional Apicol.

În județul Dâmbovița, sunt 140 de crescători de albine care pot beneficia de acest ajutor și, până la această dată, au fost înregistrate 16 solicitări.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Dâmboviţa reamintește, totodată, și faptul că, până la sfârșitul lunii iulie, se primesc cererile pentru ajutorul de stat pentru motorina utilizată în agricultură, trimestrul II / 2020. Până în prezent, au fost depuse 47 de solicitări.

„Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură si a fost calculat la valoarea de 1,5258 lei/ litru. Beneficiarii depun cererile trimestriale de solicitare a ajutorului de stat însoţite de o situaţie centralizatoare privind cantităţile de motorină achiziţionate și copiile facturilor de achiziție”, se precizează într-un comunicat remis de APIA Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!