Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Sportivii caută să aibă un somn odihnitor, la fel ca noi. Iată de ce ei reușesc!

Publicat

pe

Ce poți face pentru a dormi mai bine? Funcțiile creierului, activitatea mentală, capacitatea de reacție, memoria, recuperarea mușchilor și alte procese depind de un somn bun. Sportivii de performanță aplică câteva metode prin care reușesc să aibă somnul mai liniștit și odihnitor. Iată care sunt acestea:

Temperatura în dormitor trebuie să fie de 18 grade Celsius

Unul dintre lucrurile de care țin cont sportivii este să aibă temperatura în dormitor de 17-18 grade Celsius. Dacă este prea cald, ei spun că nu reușesc să adoarmă, sau se trezesc de câteva ori pe noapte. Dacă în dormitor sunt 18 grade Celsius, atunci somnul lor este mai bun, fără treziri pe timpul nopții.

Vara când este foarte cald, ei fac duș de câteva ori pe zi, iar seara înainte de a merge la culcare nu se usucă complet, astfel apa se evaporă de pe piele și îndepărtează căldura din corp. În sezonul cald, ei poartă îmbrăcăminte ușoară sau chiar obișnuiesc să-și țină puțin pijamaua la frigider pentru ca asta să fie mai rece.

Poziția în timpul somnului

Sportivii dorm de obicei într-o poziție cât mai confortabilă, pe partea stângă. Cea mai indicată este poziția fetală, care este preferată de unii din motive de siguranță. Specialiștii recomandă oamenilor să doarmă pe partea stângă, deoarece astfel organismul procesează mai bine deșeurile din creier, corpul filtrează mai eficient lichidul limfatic, deșeurile din ganglionii limfatici, iar stomacul și pancreasul stau în mod natural, astfel digestia se face mai bine.

Cei care dorm pe partea dreaptă nu fac o alegere bună, pentru că astfel scade eficiența sistemului limfatic. Aceste poziții de somn ajută oamenii să intre mai ușor în stadiile profunde de somn care sunt mai bune pentru sănătate, mai benefice și odihnitoare.

Lenjeria de pat pentru un somn confortabil

Sportivii care nu pot dormi fără plapumă au obiceiul să folosească când este cald doar o lenjerie de pat din bumbac 100%, care lasă pielea să respire, este ușoară, hipoalergenică, confortabilă și ușor de spălat. Astfel de lenjerii și cuverturi de pat din bumbac se pot găsi pe site-ul cumparamisim.ro; ele au capacitatea de a ține cald iarna, răcoare vara, de a absorbi transpirația și lăsa corpului posibilitatea să-și regleze mai bine temperatura.

Potrivit unor sportivi, somnul nu este niciodată perfect, dar cu siguranță este mai bun dacă se folosește o lenjerie de pat de calitate. Unii sportivi scriu în detaliu cât timp au dormit în fiecare noapte și cât de bine s-au odihnit. Ei caută să-și îmbunătățească mereu calitatea somnului și de asta sunt atenți și la alegerea lenjeriei de pat, să fie din materiale naturale, din bumbac sau mătase.

Sportivii au anumite ritualuri înainte de somn

Există anumite metode prin care sportivii pot adormi mai ușor. De exemplu, ei nu mai fac sport înainte de culcare și nu folosesc stimulenți precum sunt cafeaua sau ceaiul negru după-amiaza. De asemenea, ei știu că alcoolul nu este potrivit pentru somn și evită să bea astfel de băuturi, pentru a dormi mai bine.

Un alt aspect important este că ei dau atenție la alimentație și nu mănâncă foarte târziu, chiar înainte de culcare. Alte ritualuri care îi ajută să aibă un somn de calitate sunt: meditația, yoga, o baie caldă, eliminarea aparatelor electronice și a gadget-urilor din camera în care dorm.

Trecerea de la lumină la întuneric, de la cald la rece, hidratarea sunt ritualuri înainte de somn prin care se facilitează odihna de calitate.

Cunoașterea cronotipului

Despre cronotip a spus Dr. Michael Breus – specialist în somn în cartea lui „Descoperiți-vă cronotipul”. Este vorba despre ceasurile biologice, despre înclinația naturală de a dormi în anumite perioade pe parcursul a 24 de ore, de faptul că unii oameni sunt mai productivi dimineața decât noaptea. Acest lucru este știut de sportivi și aplicat de ei. Prin cunoașterea cronotipului se pot afla caracteristicile naturale de recuperare, când suntem mai activ, dacă este bine să dormim mai târziu dimineața.

Sportivii și antrenorii își planifică orele de somn. Ei dorm noaptea 8 ore și eventual folosesc și perioadele de recuperare controlată, între orele 13:00 și 15:00, sau între 17:00 și 19:00. Este știut faptul că sportivii dorm mai mult, ai au nevoie de mai multă odihnă pentru a se recupera după antrenamente. Ei dorm și ziua și nu se antrenează niciodată înainte de culcare, seara.

Pentru a avea un somn bun sportivii fac anumite exerciții de descărcare nervoasă sau mentală, prin care își reduc tensiunea psihofizică. Ei fac de pildă exerciții de întindere de mușchi, de respirație, exerciții prin care își pot relaxa mai ușor musculatura corpului. Pentru a scăpa de febra musculară și de excesul de toxine, ei apelează la ședințele de masaj terapeutic, fac exerciții de stretching, băi cu apă călduță și săruri de magneziu, cu sare Epson, au o alimentație specială cu proteine și proprietăți antiinflamatorii, fac duș rece și aplică comprese cu gheață pe zonele unde mușchii au fost foarte mult solicitați. (P)

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Jurnal de coronavirus. Seară pustie de primăvară…

Publicat

pe

Sâmbătă după-amiază. În miezul primăverii. Un raid la pas prin oraș. Perfect legal. Cu adeverinţa şi declarația în buzunar, iar la gât cu aparatul foto. Pustiu. Ciudat. Trist. Oamenii s-au conformat cerințelor impuse de starea de urgență. Doamne, și cât este de dificil!

Afară pomii sunt încă înfloriți, pasărelele ciripesc vesel, iar tu, ființă umană, care stăpânești lumea asta de mii de ani, stai închis între patru pereți, speriat de un virus, o mașinărie microscopică ce îți poate aduce moartea.

Până mai ieri ne speriam de bombe atomice, nucleare, de cine știe ce arme sofisticate. Când colo, întreaga planetă a fost pusă la respect de ceva nedefinit, apărut din neant și care lovește parcă după un anume calcul. Urmează anumite principii ale selecției, ceea ce nu pare a fi chiar așa de întâmplător.

Çâțiva târgovișteni își plimbau câinii prin parc. Animăluțele – zglobii, vesele, jucăușe. Stăpânii, triști, amărîți… Se aude o sirenă în depărtare. Din apartamente mai răzbate afară câte un râset cald de copil. Alții ascultă muzică. Se aude și televizorul. Dat pe știri.

E prea multă linişte. După, în general vin… furtuni.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Info trafic. Rute ocolitoare pentru Ţăndărei, oraş băgat în carantină

Publicat

pe

de

Sursa foto: IPJ Ialomiţa

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că, având în vedere prevederile Ordonanței Militare nr. 7 privind măsuri de prevenire a Covid-19, referitor la instituirea pe perioada stării de urgență a măsurii de carantinare în orașul Țăndărei, județul Ialomița, rutele ocolitoare sunt următoarele:

• București – DN2 – Urziceni – DN2A – Slobozia – DN21 – Drajna – DN3A – Fetești – DN3B – Hârșova – Constanța;
• București – DN2 – Urziceni – DN2A – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 București-Constanța;
• Buzău – DN2C – Slobozia – DN21 – Dragalina – DN3A – Fetești – DN3B – Hârșova – Constanța;
• Buzău – DN2C – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 București-Constanța;
• Brăila – DN21 – Viziru – DJ221 – Gura Ialomiței – DN2A – Hârșova – Constanța;
• Brăila – DN21 – Slobozia – DN21 – Drajna – DN3A – Fetești – DN3B – Hârșova – Constanța;
• Brăila – DN21 – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 București-Constanța.

Menționăm că în orașul Țăndărei sunt permise intrarea, respectiv ieșirea pentru transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației.

De asemenea, este permis accesul persoanelor care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitar, situațiilor de urgență, administrației publice locale, asistenței și protecției sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, agriculturii, alimentației publice, alimentării cu apă, comunicațiilor și transporturilor.

Recomandăm conducătorilor auto care nu pot rămâne acasă în această perioadă să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare. Vă rugăm să respectați regulile de circulație impuse de autorități. În plus, țineți cont cu strictețe de regulile de igienă personală, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră, cât și pe cei apropiați.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT