Connect with us

ACTUALITATE

Fără dobânzi şi penalităţi pentru obligaţiile fiscale scadente în perioada stării de urgenţă şi neachitate

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: https://vivafm.ro/)

ANAF informează mediul de afaceri că, în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2020, precum și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2020 și al Ordonanței de urgență aprobată în ședința de Guvern din data de 9.04.2020, s-au luat mai multe măsuri fiscale valabile pe perioada stării de urgenţă şi 30 de zile după încetarea acesteia, după cum urmează:

1. Nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere conform Codului de procedură fiscală, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență Guvernului nr. 29/2020 și neachitate până la încetarea acestor măsuri.

2. Nu sunt considerate obligații fiscale restante, potrivit legii, obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență Guvernului nr. 29/2020 și neachitate până la încetarea acestor măsuri.

3. Se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită, prin somație, poprire și valorificarea bunurilor la licitație, a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală.

4. Nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități, conform Codului de procedură fiscală, pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare neachitate până la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stării de urgență. În acest caz, organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de eșalonare, cu respectarea perioadei de eșalonare aprobate. Noul grafic de eșalonare se comunică debitorului prin decizia organului fiscal.

5. Se suspendă condițiile de menținere a valabilității eșalonărilor la plată acordate potrivit legii. Aceste condiții se consideră îndeplinite dacă debitorii achită obligațiile aferente în termen de 30 de zile de la încetarea perioadei de aplicare a acestor măsuri fiscale.

6. Pentru obligațiile care reprezintă condiție de menținere a valabilității înlesnirilor la plată, contribuabilii pot solicita modificarea eșalonării la plată, cu condiția ca cererea să fie depusă până la expirarea termenului menționat la pct. 5, prevederile art. 195 din Codul de procedură fiscală aplicându-se în mod corespunzător.

7. Obligațiile bugetare care reprezintă condiție de menținere a valabilității înlesnirilor la plată, inclusiv cele cuprinse în ratele din graficele de eșalonare, nu sunt considerate obligații fiscale restante.

8. Extinderea rambursării TVA cu control ulterior.

9. Termenele de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale și de a cere executarea silită, precum și cel al contribuabilului/plătitorului de a cere restituirea creanțelor fiscale, prevăzute de Codul de procedură fiscală, se suspendă sau nu încep să curgă până la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stării de urgență.

Atenţie! Se acordă o bonificație calculată asupra impozitului pe profit datorat, dacă contribuabilii plătitori de impozit pe profit plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv. Bonificația este de 5% pentru contribuabilii mari și 10% pentru contribuabilii mijlocii si ceilalți contribuabili.

Categoriile de contribuabili beneficiari ai bonificațiilor prezentate anterior sunt următoarele:

a) contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată prevăzut de art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

b) contribuabilii care intră sub incidența Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru impozitul pe profit aferent trimestrului I al anului 2020, determinat pentru activitățile desfășurate, altele decât cele corespunzătoare codurilor CAEN prevăzute de lege;

c) contribuabilii care intră sub incidența prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, respectiv contribuabilii care inițial au optat pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, iar ulterior au optat ca anul fiscal să corespundă exercițiului financiar. Această categorie de contribuabili beneficiază de bonificație dacă plătesc impozitul datorat pentru trimestrul/plata anticipată trimestrială până la termenul scadent cuprins în perioada 25 aprilie – 25 iunie 2020.

Atenţie! Se acordă o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul I al anului 2020, pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent acestui trimestru, până la data de 25 aprilie 2020, inclusiv.

Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Pentru depunerea situațiilor financiare anuale aferente exercițiului financiar 2019, respectiv a raportărilor contabile anuale încheiate la 31 decembrie 2019, termenele prevăzute la art. 36 alin. (1) și (3), respectiv art. 37 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 iulie 2020 inclusiv.

Deducerea sumelor reprezentând sponsorizări către instituții publice și alte organe ale autorității publice din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, în limita prevăzută de actul normativ, se efectuează în baza contractului de sponsorizare, fără a exista obligația înscrierii entităților beneficiare respective în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale.

Nu se face plata efectivă la organele vamale de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform Codului fiscal, care importă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și în următoarele 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență, medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID-19, prevăzute în anexa care face parte integrantă din ordonanța de urgență.

Modificarea modului de calcul a plăților anticipate pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit care aplică sistemul anual de plată a impozitului pe profit cu plăți anticipate, în sensul stabilirii nivelului acestora la valoarea stabilită pe baza calculului trimestrial curent ,față de 1/4 din impozitul anului precedent(actualizat cu indicele prețurilor de consum estimat cu ocazia elaborării bugetului inițial al anului pentru care se efectuează plăți anticipate), pentru a corela sarcina fiscală cu încasările reduse determinate de închiderea activităților total sau parțial prin afectarea mediului economic de măsurile de combatere a epidemiei Covid -19.

De asemenea, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au adoptat și alte măsuri în vederea sprijinirii mediului de afaceri, cum ar fi:

1. Implementarea obligațiilor de plată în platforma ghiseul.ro pentru facilitatea îndeplinirii obligațiilor de plată ale contribuabililor;

2. Introducerea de noi documente pe baza cărora contribuabilii persoane fizice să se poată identifica electronic în SPV (alte acte administrative începând cu 1.04.2020);

3. Asigurarea cadrului legal împreună cu MFP în vederea depunerii electronice și a altor formulare specifice evitării dublei impuneri și acorduri fiscale internaționale (OMFP 1830/2020);

4. Soluționarea la distanță a solicitărilor contribuabililor de către 900 de inspectori, care au acces la bazele de date necesare desfășurării unor activități specifice (ex. certificate de atestare fiscală, rambursari TVA, alte categorii de solicitări);

5. Aprobarea, pe perioada stării de urgență, a susținerii contestației în fața organelor de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, direcția de specialitate menținând legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții;

6. Asigurarea de la distanță a serviciului de asistență a contribuabililor în domeniul fiscal și IT în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale (SPV, Call – Center și Formularul de Contact) pentru asigurarea conformării fiscale;

7. Direcția Generală a Vămilor și Direcția Generală Antifraudă Fiscală lucrează în prima linie pentru a pune în aplicare ordonanțele militare din perspectiva atribuțiilor ANAF;

8. Desfășurarea de campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare;

9. Continuarea procesului de reorganizare a ANAF pentru ca analiza de risc să fie principalul mecanism de aplicare a procedurilor de administrare fiscală;
10. Constituirea Grupului de analiză fiscală pentru comunicarea rapidă cu reprezentanții mediului de afaceri și ai mediului academic, în care se discută și se propun măsuri economice și fiscale care să vină, în continuare, în sprijinul contribuabililor.

Sursa: Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dâmboviţa

ACTUALITATE

Primele probe la instalația de nocturnă de la stadionul „Eugen Popescu” Târgoviște

Publicat

pe

În această seară, 14 mai 2021, s-au efectuat primele probe la instalația de nocturnă a stadionului „Eugen Popescu” din Târgoviște, aflat într-un amplu program de reabilitare și modernizare. Chiar dacă, din cauza resurselor financiare insuficiente, lucrările s-au execut mai greu decât au anticipat edilii, la finalizarea proiectului, municipiul Târgoviște va avea un stadion de Liga 1.

„Nocturna este de o calitate foarte bună, peste standardul pe care-l avem în prima ligă din România în acest moment. Sunt 160 de corpuri de iluminat, 40 pe fiecare stâlp. Despre celelalte intervenții la stadion… Se lucrează la fosta tribună 1, de asemenea, și la tribuna metalică. Mai sunt câțiva stâlpi care nu sunt ridicați în acest moment. În planul de sus, va fi montată și copertina.

De asemenea, pe zona din față a stadionului, se lucrează la stâlpii de susținere, iar intenția noastră este ca, în această vară, să finalizăm tribuna veche care a rămas în picioare și să determinăm Federația Română de Fotbal să avem o omologare provizorie a stadionului, astfel încât echipa să poată să joace cât mai rapid aici.

Gazonul este gata, inclusiv cu instalația de degivrare, aspersie.  De asemenea, urmează să achiziționăm și câteva containere unde să aibă loc conferințelede presă s.a.m.d. Intenția noastră este să putem să găzduim meciuri cât mai rapid”, a declarat primarul Daniel Cristian Stan.

Citește în continuare

ACTUALITATE

6.000 de elevi din Târgoviște se încadrează să primească burse școlare

Publicat

pe

Dan Alexandru Tică, inspector școlar și consilier municipal PNL, a declarat astăzi că Guvernul Cîțu a alocat Primăriei Târgovişte 3.967 de mii de lei pentru plata burselor școlare.

A explicat alesul liberal că suma nu acoperă decât 40% din necesar, iar diferența ar fi trebuit să o acopere Primăria, potrivit Legii bugetului de stat.

„În bugetul Primăriei Târgovişte pentru 2021, a fost alocată doar această sumă de 3.967 de mii de lei primită din TVA, chiar dacă primăriile trebuie să aloce, conform legii, pe lângă această sumă, și sume din bugetele lor locale. La Târgoviște, nu s-a alocat niciun leu în plus”.

De reținut că, printr-o Hotărâre de Guvern din 2020, s-a stabilit un cuantum minim al burselor școlare de 100 lei lunar. Potrivit inspectorului școlar Dan Alexandru Tică, aproximativ 6.000 de elevi din Târgoviște se încadrează să primească burse, indiferent că vorbim de una din cele patru categorii stabilite prin lege, respectiv: burse de performanță, burse de merit, burse de studii și burse sociale.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT