Connect with us

ACTUALITATE

Dâmboviţa: 20% din elevi şi 1% din profesori nu au acces la cursuri la distanţă

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: https://unibuc.ro/)

Bâlbele, inconsecvența și incertitudinea sunt coordonatele educației din România, la momentul actual – este concluzia la care a ajuns deputata PSD de Dâmboviţa Claudia Gilia după discuţiile purtate cu părinţii şi cadrele didactice cu privire la modul de desfăşurare a procesului educaţional.

„Sistemul de învățământ este doar parțial pregătit, o parte din cadrele didactice nu posedă în acest moment suficiente informații și competențe specifice instruirii asistate de calculator, iar curriculumul permite într-o măsură secvențială transpunerea în activități la distanță. Cei care au copii la școală știu foarte bine despre ce vorbesc, la fel și cadrele didactice. Tot ce am văzut zilele acestea este o delegare a responsabilităților fie către părinți, fie către cadrele didactice, fie către inspectoratele școlare județene ori către autoritățile locale.

În județul Dâmbovița, aproximativ 20% din elevi și 1% dintre profesori nu au acces la internet sau la dispozitive pe care să poată învăța/realiza cursuri la distanță. Această situație îi plasează în afară sistemului educațional românesc, în pofida dorinței lor de a fi parte a sistemului. O parte dintre acești copii, proveniți din familii fără posibilități materiale, au rezultate bune și foarte bune la învățătură, educația fiind șansa lor de a reuși în viață”, spune Claudia Gilia, care este de profesie cadru didactic universitar.

În acest sens, parlamentara i-a solicitat ministrului Monica Anisie să răspundă la următoarele chestiuni:

1. Din datele Ministerului Educației, câți elevi din România nu au acces la Internet? Dar profesori?

2. Ce măsuri a luat Ministerul Educației pentru a crește gradul de accesabilitate al elevilor și al cadrelor didactice la cursurile online?

3. Care este planul Ministerului Educației și Cercetării pentru recuperarea materiei de către elevii care nu pot participa la școala online? Când și cum se va face acest lucru?

4. Ce se întâmplă cu elevii cu CES sau cu cei cărora din motive medicale nu le este recomandată folosirea dispozitivelor digitale?

5. Ministerul Educației și Cercetării a făcut propuneri pentru implementarea unor forme de sprijin pentru părinții care trebuie să își reia activitate și care nu au cu cine lăsa copiii în perioada când sunt la serviciu (mai ales situația familiilor monoparentale)?

6. Care este gradul de implementare al proiectului ”Curriculum relevant, educație pentru toți – CRED -? Acest proiect are în vedere și elaborarea a 7200 de resurse educaționale deschise pentru toate nivelurile, care pot fi utilizate în situația actuală.

7. Ce linii de finanțare din fonduri europene ați utilizat/identificat pentru a veni în sprijinul unităților de învățământ în vederea dotării cu laptop-uri sau tablete, ce vor putea fi utilizate de cadrele didactice și elevi?

8. Aveți în vedere modificarea Programului ”Euro 200”, prin ridicarea plafonului financiar pentru acordarea acelor vouchere, precum și pentru extinderea posibilității de achiziționare de tablete?

9. Pentru Evaluarea Națională și pentru examenul de Bacalaureat, Ministerul Educației și Cercetării a analizat modul în care elevii sunt afectați de perioada de carantină, atât în ceea ce privește pregătirea pentru examene, cât și starea lor emoțională generată de izolare, de lipsa de comunicare cu profesorii, colegii? Este foarte important să nu fie viciate rezultatele acestor examene, care sunt baza traseului educațional viitor al fiecărui elev.

10. Există sau urmează să fie elaborat un “plan roșu” și la nivelul sistemului educațional românesc, astfel încât, de acum înainte, în cazuri excepționale (ex. pandemii sau alte situații de urgență), școala să poată funcționa în sistemul online pentru toți copiii și toți profesorii, la capacitate maximă?

Claudia Gilia a venit şi cu câteva soluţii, considerând că, în situația actuală, intervenția statului este imperios necesară și urgentă:
1. Elaborarea unei strategii pe termen lung care să valorifice experiența acumulată în sistemul educațional în acest context, ținând cont de studiile și analizele făcute de specialiști, dar și de feedbackul recent al cadrelor didactice, sindicatelor, al asociațiilor elevilor, studenților etc.
2. Investiții strategice în echipamente și în dezvoltarea de resurse digitale. Asigurarea accesului echitabil la resurse și instrumente digitale destinate fiecărei categorii de beneficiari ai educației, fiecărui nivel de studiu, fiecărei discipline;
3. Finanțarea, prin programe europene și naționale, atât a pregătirii continue a cadrelor didactice, cât și pentru dotarea unităților de învățământ;
4. Găsirea unor soluții alternative pentru situațiile în care educația la distanță nu este posibilă;
5. Realizarea de parteneriate cu autoritățile locale, ONG și firme High Tech în vederea furnizării de instrumente digitale, oferirea de abonamente la Internet etc.;
6. Încheierea de parteneriate cu universități sau institute de cercetare care pot oferi soluții pentru realizarea unor platforme de învățare, dar și pentru pregătirea cadrelor didactice;
7. Elaborarea de către Ministerul Educației și Cercetării a unor documente și proceduri cu dispoziții clare, concise cu privire la modul de desfășurare a activităților de învățare și de evaluare online.
8. Realizarea unor seturi de resurse educaționale deschise elaborate de cadre didactice, specialiști din mediul academic, care să fie puse gratuit la dispoziția cadrelor didactice;
9. Realizarea unei evaluări constante a activității desfășurate online, fără însă a pune presiune pe cadrele didactice, părinți, elevi sau studenți, în vederea unei analize detaliate a modului de derulare a procesului educațional și a formulării soluțiilor pentru corijarea deficiențelor;
10. Crearea unor grupuri de analiză și comunicare la nivelul ministerului, inspectoratelor școlare, unităților de învățământ care să gestioneze prompt situațiile apărute în sistemul educațional.

„Cu siguranță, specialiștii din domeniu au mult mai multe soluții care pot fi implementate, însă important este ca la minister să existe disponibilitate pentru dialog și cooperare. Educaţia este și trebuie să rămână domeniu prioritar, indiferent de cine se află la guvernare. Mulţumesc tuturor cadrelor didactice care fac eforturi deosebite pentru a desfășura activități educaționale, în mod constant și coerent, cu copiii noștri. Le mulţumesc pentru răbdarea și dedicația cu care încearcă să le fie aproape și să îi motiveze să studieze”, spune Claudia Gilia – deputat PSD de Dâmboviţa.

ACTUALITATE

Primele probe la instalația de nocturnă de la stadionul „Eugen Popescu” Târgoviște

Publicat

pe

În această seară, 14 mai 2021, s-au efectuat primele probe la instalația de nocturnă a stadionului „Eugen Popescu” din Târgoviște, aflat într-un amplu program de reabilitare și modernizare. Chiar dacă, din cauza resurselor financiare insuficiente, lucrările s-au execut mai greu decât au anticipat edilii, la finalizarea proiectului, municipiul Târgoviște va avea un stadion de Liga 1.

„Nocturna este de o calitate foarte bună, peste standardul pe care-l avem în prima ligă din România în acest moment. Sunt 160 de corpuri de iluminat, 40 pe fiecare stâlp. Despre celelalte intervenții la stadion… Se lucrează la fosta tribună 1, de asemenea, și la tribuna metalică. Mai sunt câțiva stâlpi care nu sunt ridicați în acest moment. În planul de sus, va fi montată și copertina.

De asemenea, pe zona din față a stadionului, se lucrează la stâlpii de susținere, iar intenția noastră este ca, în această vară, să finalizăm tribuna veche care a rămas în picioare și să determinăm Federația Română de Fotbal să avem o omologare provizorie a stadionului, astfel încât echipa să poată să joace cât mai rapid aici.

Gazonul este gata, inclusiv cu instalația de degivrare, aspersie.  De asemenea, urmează să achiziționăm și câteva containere unde să aibă loc conferințelede presă s.a.m.d. Intenția noastră este să putem să găzduim meciuri cât mai rapid”, a declarat primarul Daniel Cristian Stan.

Citește în continuare

ACTUALITATE

6.000 de elevi din Târgoviște se încadrează să primească burse școlare

Publicat

pe

Dan Alexandru Tică, inspector școlar și consilier municipal PNL, a declarat astăzi că Guvernul Cîțu a alocat Primăriei Târgovişte 3.967 de mii de lei pentru plata burselor școlare.

A explicat alesul liberal că suma nu acoperă decât 40% din necesar, iar diferența ar fi trebuit să o acopere Primăria, potrivit Legii bugetului de stat.

„În bugetul Primăriei Târgovişte pentru 2021, a fost alocată doar această sumă de 3.967 de mii de lei primită din TVA, chiar dacă primăriile trebuie să aloce, conform legii, pe lângă această sumă, și sume din bugetele lor locale. La Târgoviște, nu s-a alocat niciun leu în plus”.

De reținut că, printr-o Hotărâre de Guvern din 2020, s-a stabilit un cuantum minim al burselor școlare de 100 lei lunar. Potrivit inspectorului școlar Dan Alexandru Tică, aproximativ 6.000 de elevi din Târgoviște se încadrează să primească burse, indiferent că vorbim de una din cele patru categorii stabilite prin lege, respectiv: burse de performanță, burse de merit, burse de studii și burse sociale.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT