Connect with us

ACTUALITATE

Dâmboviţa: 20% din elevi şi 1% din profesori nu au acces la cursuri la distanţă

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: https://unibuc.ro/)

Bâlbele, inconsecvența și incertitudinea sunt coordonatele educației din România, la momentul actual – este concluzia la care a ajuns deputata PSD de Dâmboviţa Claudia Gilia după discuţiile purtate cu părinţii şi cadrele didactice cu privire la modul de desfăşurare a procesului educaţional.

„Sistemul de învățământ este doar parțial pregătit, o parte din cadrele didactice nu posedă în acest moment suficiente informații și competențe specifice instruirii asistate de calculator, iar curriculumul permite într-o măsură secvențială transpunerea în activități la distanță. Cei care au copii la școală știu foarte bine despre ce vorbesc, la fel și cadrele didactice. Tot ce am văzut zilele acestea este o delegare a responsabilităților fie către părinți, fie către cadrele didactice, fie către inspectoratele școlare județene ori către autoritățile locale.

În județul Dâmbovița, aproximativ 20% din elevi și 1% dintre profesori nu au acces la internet sau la dispozitive pe care să poată învăța/realiza cursuri la distanță. Această situație îi plasează în afară sistemului educațional românesc, în pofida dorinței lor de a fi parte a sistemului. O parte dintre acești copii, proveniți din familii fără posibilități materiale, au rezultate bune și foarte bune la învățătură, educația fiind șansa lor de a reuși în viață”, spune Claudia Gilia, care este de profesie cadru didactic universitar.

În acest sens, parlamentara i-a solicitat ministrului Monica Anisie să răspundă la următoarele chestiuni:

1. Din datele Ministerului Educației, câți elevi din România nu au acces la Internet? Dar profesori?

2. Ce măsuri a luat Ministerul Educației pentru a crește gradul de accesabilitate al elevilor și al cadrelor didactice la cursurile online?

3. Care este planul Ministerului Educației și Cercetării pentru recuperarea materiei de către elevii care nu pot participa la școala online? Când și cum se va face acest lucru?

4. Ce se întâmplă cu elevii cu CES sau cu cei cărora din motive medicale nu le este recomandată folosirea dispozitivelor digitale?

5. Ministerul Educației și Cercetării a făcut propuneri pentru implementarea unor forme de sprijin pentru părinții care trebuie să își reia activitate și care nu au cu cine lăsa copiii în perioada când sunt la serviciu (mai ales situația familiilor monoparentale)?

6. Care este gradul de implementare al proiectului ”Curriculum relevant, educație pentru toți – CRED -? Acest proiect are în vedere și elaborarea a 7200 de resurse educaționale deschise pentru toate nivelurile, care pot fi utilizate în situația actuală.

7. Ce linii de finanțare din fonduri europene ați utilizat/identificat pentru a veni în sprijinul unităților de învățământ în vederea dotării cu laptop-uri sau tablete, ce vor putea fi utilizate de cadrele didactice și elevi?

8. Aveți în vedere modificarea Programului ”Euro 200”, prin ridicarea plafonului financiar pentru acordarea acelor vouchere, precum și pentru extinderea posibilității de achiziționare de tablete?

9. Pentru Evaluarea Națională și pentru examenul de Bacalaureat, Ministerul Educației și Cercetării a analizat modul în care elevii sunt afectați de perioada de carantină, atât în ceea ce privește pregătirea pentru examene, cât și starea lor emoțională generată de izolare, de lipsa de comunicare cu profesorii, colegii? Este foarte important să nu fie viciate rezultatele acestor examene, care sunt baza traseului educațional viitor al fiecărui elev.

10. Există sau urmează să fie elaborat un “plan roșu” și la nivelul sistemului educațional românesc, astfel încât, de acum înainte, în cazuri excepționale (ex. pandemii sau alte situații de urgență), școala să poată funcționa în sistemul online pentru toți copiii și toți profesorii, la capacitate maximă?

Claudia Gilia a venit şi cu câteva soluţii, considerând că, în situația actuală, intervenția statului este imperios necesară și urgentă:
1. Elaborarea unei strategii pe termen lung care să valorifice experiența acumulată în sistemul educațional în acest context, ținând cont de studiile și analizele făcute de specialiști, dar și de feedbackul recent al cadrelor didactice, sindicatelor, al asociațiilor elevilor, studenților etc.
2. Investiții strategice în echipamente și în dezvoltarea de resurse digitale. Asigurarea accesului echitabil la resurse și instrumente digitale destinate fiecărei categorii de beneficiari ai educației, fiecărui nivel de studiu, fiecărei discipline;
3. Finanțarea, prin programe europene și naționale, atât a pregătirii continue a cadrelor didactice, cât și pentru dotarea unităților de învățământ;
4. Găsirea unor soluții alternative pentru situațiile în care educația la distanță nu este posibilă;
5. Realizarea de parteneriate cu autoritățile locale, ONG și firme High Tech în vederea furnizării de instrumente digitale, oferirea de abonamente la Internet etc.;
6. Încheierea de parteneriate cu universități sau institute de cercetare care pot oferi soluții pentru realizarea unor platforme de învățare, dar și pentru pregătirea cadrelor didactice;
7. Elaborarea de către Ministerul Educației și Cercetării a unor documente și proceduri cu dispoziții clare, concise cu privire la modul de desfășurare a activităților de învățare și de evaluare online.
8. Realizarea unor seturi de resurse educaționale deschise elaborate de cadre didactice, specialiști din mediul academic, care să fie puse gratuit la dispoziția cadrelor didactice;
9. Realizarea unei evaluări constante a activității desfășurate online, fără însă a pune presiune pe cadrele didactice, părinți, elevi sau studenți, în vederea unei analize detaliate a modului de derulare a procesului educațional și a formulării soluțiilor pentru corijarea deficiențelor;
10. Crearea unor grupuri de analiză și comunicare la nivelul ministerului, inspectoratelor școlare, unităților de învățământ care să gestioneze prompt situațiile apărute în sistemul educațional.

„Cu siguranță, specialiștii din domeniu au mult mai multe soluții care pot fi implementate, însă important este ca la minister să existe disponibilitate pentru dialog și cooperare. Educaţia este și trebuie să rămână domeniu prioritar, indiferent de cine se află la guvernare. Mulţumesc tuturor cadrelor didactice care fac eforturi deosebite pentru a desfășura activități educaționale, în mod constant și coerent, cu copiii noștri. Le mulţumesc pentru răbdarea și dedicația cu care încearcă să le fie aproape și să îi motiveze să studieze”, spune Claudia Gilia – deputat PSD de Dâmboviţa.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Clarvăzătoarea Georgeta Florea îi roagă pe românii din străinătate să revină acasă până nu va fi prea târziu!

Publicat

pe

Georgeta Florea, din Drajna de Sus, județul Prahova, cea care a pus în paginile a zeci de volume mesajele pe care le-a primit de la îngerul său de lumină, credință și coroană, îi îndeamnă încă o dată pe românii care sunt plecați la muncă în străinătate să se întoarcă acasă. Vremurile sunt din ce în ce mai grele, mai dificile. Timpul pe care românii l-ar mai avea la dispoziție pentru a reveni în țară, i-a comunicat îngerul Georgetei Florea, s-a scurtat.

„Dacă veți vrea să veniți când timpul a trecut, nu veți mai putea să intrați în țară. Dacă într-o mașină vor fi patru persoane, din care trei sunt din diverse țări și unul român, acesta va vedea foc la graniță și nu va trece. Se va întoarce, dar va muri la prima cumpănă. Ceilalți trei străini vor intra în România”, a povestit Georgeta Florea ceea ce i-a comunicat îngerul de lumină, credință și coroană.

I-a mai sfătuit clarvăzătoarea din Drajna de Sus pe conaționalii noștri risipiți prin Europa să vină în România, să trudească acasă că este de lucru și aici.

„Cine dorește să muncească va găsi de muncă. Nu trebuie să vă fie rușine de muncă! Fiul lui Dumnezeu a lucrat tâmplărie. Și voi în străinătate faceți munca de jos. Aceeași muncă să o faceți și în țara voastră. Judecați cum sunteți văzuți în țară străină? Faceți treburile cele mai grele pentru banii care vor veni și vor pleca de la voi. Aflați că acei bani nu vă vor ține de cald. Casele vor cădea, copiii le vor pierde, focul va arde și multe rele se vor abate asupra lor. Spor la bani veți avea în țara voastră. Veniți români acasă, nu lăsați străinii să cotropească această țară”, este mesajul transmis drept credincioasei Georgeta Florea de îngerul cu care comunică de ani și ani.

Răsfoind cărțile pe care Georgeta Florea le-a scris la inspirația ființei celeste de la care a primit informații uluitoare pe care le-a pus în pagină într-o formă simplă care să nu altereze deloc mesajul, am constatat că textele sunt pline de adevăruri, de lucruri care se împlinesc.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

PucFast, șase zile de distracție și teatru pentru copii la Pucioasa

Publicat

pe

Ca un preambul al Zilei de 1 iunie, sărbătoarea internațională a copilăriei, dar și al „Zilelor județului Dâmbovița”, la Pucioasa se desfășoară, în intervalul 27 mai – 1 iunie, cea de-a patra ediție a Festivalului de Animație „PucFast”. Manifestarea cultural-distractivă este organizată de Primăria Pucioasa și Centrul Cultural European din localitate.

Pe parcursul a șase zile, în Parcul Central al orașului se va consuma un maraton al distracției și bunei dispoziții dedicat, în primul rând, celor mai tinere vlăstare ale Pucioasei. Directorul festivalului este cunoscutul om de cultură Dan Țopa.

La această manifestare artistică participă trupe de la Teatrul de Vest Reșița, Teatrul „Arabella” din București, Teatrul „Tony Bulandra” Târgoviște, Teatrul Național București și de la Teatrul Republican „Licurici” din Chișinău, Republica Moldova.

Astăzi – 28 mai 2022, manifestările au fost deschise în sunet de fanfară, dar fără paradă așa cum era planificat, fiindcă micuții din Pucioasa s-au trezit mai târzior. Apoi, pe scena special amenajată la intrarea în parc, copiii și nu numai ei, au putut urmări piesa „Capra cu trei iezi”, o viziune modernă a celebrei povești a lui Ion Creangă montată de artiștii Teatrului de Vest din Reșița. Au urmat atelierele de creație și un spectacol coregrafic prezentat de dansatorii cercului de balet din cadrul Centrului European de Cultură.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Pucioasa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT