Connect with us

ACTUALITATE

Ziaristul Cornel Nistorescu critică dură la adresa premierului Orban

Publicat

pe

Sursa foto: B1.ro

Renumitul jurnalist Cornel Nistorescu, într-un editorial publicat în „Cotidianul „, critică extrem de dur gestul premierul Ludovic Orban de a sfida o țară întreagă în plină stare de alertă, transformând sediul Guvernul României într-un spațiu de chef și petreceri. Iar asta se întâmplă în perioada în care tu, prim-ministru, ceri românilor să respecte legea, normele de distanțare, ba îi mai și ameninți cu amenzi extrem de mari. Cornel Nistorescu îi aseamănă pe toți cei adunați în jurul lui Orban cu o gașcă primitivă. Găsește gazetarul în fotografie parcă o imagine a unei reuniuni a mafioților din „Nașul”.

„Un instantaneu foto făcut cu un telefon dă în vileag mizeria lumii politice. La televizor și în fața publicului, niște bățoși importanți, preocupați, constructivi. În spatele cortinei, gășcari, primitivi, inculți, incompetenți, puși pe chefuri și bancuri proaste, pe mînărit și învîrtit țara pe lîngă legi. Fotografia seamănă cu o secvență de film cu bandiți. Parcă ar fi o întîlnirile de pe vremea prohibiției.

Așa arătau și reuniunile mafioților din Nașul, din Goodfellas. Mie mi se pare mai foarte apropiată de imaginea din Bar-Hotel din filmele cu Billy the Kid, cînd Billy cobora în salon de la dame.”Pe unde o luăm băieți?” Dacă fumează în Guvern, dacă dau pe gît whisky, bere și șampanie (un caraghios chiar bea bere în pahar de șampanie!) în sediul Guvernului, dacă stau răsturnați ca Nașul, ca Dillinger, ca șefii bandelor din periferia metropolelor, de ce să nu ne imaginăm că procedează la fel ca ei sau chiar mai rău. Dacă într-o fotografie încalcă vreo patru legi (să nu mai vorbim de penibila distanță socială de doi metri, obligatorie la plajă, dar nu la chefurile din Guvern) de ce nu ne-am imagina că în afara fotografiei mai încalcă cincizeci sau o sută. Dau contracte, întreabă cine este la rînd la achiziția de măști și medicamente? Cine strînge banii de la interlopi și de la distribuitorii de papaproae? De la cine să cumpărăm carne? Cine strînge banii pentru alegeri? Cît le cerem ălora care fabrică alcool? Încă mai circulă vestea că pe vremea unui prim-ministru, la Cabinet (placa turnantă a marilor afaceri) se făcea un milion de euro pe zi. Fostul primar al Clujului nu cobora din pat pentru 50.000 de euro! Care este media la guvernul Orban? Cît se face la cabinetul lui Bode pe zi sau pe săptămînă sau pe kilometru de asfalt?

Fotografia aceasta ne arată fața grosieră a celor care ne conduc. Trădează spiritul lor de aventurieri. De impostori, de cheflii, de oameni cu două fețe, una la microfon și cu obraz de pingea, în culise. Ludovic Orban, de ziua lui care e toată ziua, de cînd o lua ”pe bulan” pe Elena Udrea pînă azi, se face că guvernează și ne vinde brașoave.
Și ce dacă este o fotografie? Revoltător este felul în care Ludovic Orban face pe prostul. A greșit și el, ce mai!? O biată fotografie!
„Nu ştiu despre ce e vorba, când o să umblu o să mă uit. Acuma m-am dat jos din avion, am fost plecat la Mureş şi la Maramureş, habar n-am. Ştiu eu în ce poză apar? Şi ce să fac. Asta e. Dacă e o poză, e o poză. Asta e”.

Pentru acest tupeu de a ignora legea și a se face că plouă în fața unei populații perplexate, numele lui Orban trebuie șters de pe lista guvernanților. Trădează mîrlănie, dispreț, nepăsare, lipsă de obraz, lipsă de respect pentru cetățeni, pentru alegători, chiar și inegalitate față de cîini. Un cîine vagabond în Piața Victoriei este înhățat și dus la padocuri. Un premier cu comportament de vagabond trebuie debarcat. Nu mai sunt necesare alte probe de loialitate, de onestitate, de respect față de lege. Ca să nu mai vorbim de eficiență.
România trăiește în două lumi. Una din fotografie în care se învîrt politicienii (inclusiv președintele Iohannis, absent de la petrecere) și alta, în care aleargă pentru ziua de mîine. Adică cealaltă parte a populației. Elena Ceaușescu îi numea ”viermii”. Pe vremea lui Ion Iliescu, li se zicea căpșunarii. Băsescu le zicea diasporenii. Acum se numesc sparangheliști, muncitori agricoli, votanți anti-comuniști și păcăliți de promisiuni politice.
Guvernanții din fotografia aniversară a lui Ludovic Orban ne arată că nu mai avem ce aștepta de la dînșii!”. (Editorial preluat integral din Cotidianul)

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Speranța a fost generată prin muzică la Spitalul Județean din Târgoviște

Publicat

pe

Concertul desfășurat în curtea Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște, sub titulatura sinceră „Onoare și Recunoștință”, este unic deocamdată în peisajul socio-cultural românesc.

Inițiativa președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a fost izvorâtă din nevoia revenirii la normalitate după această perioadă lungă, tristă, tragică, încărcată de tensiune, de neînțelesuri și încălcări ale firescului existențial.

S-a vrut, prin acest sublim concert de muzică clasică, să se aducă un cald omagiu, o mulțumire din inimă pentru cadrele Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște – medici, asistenți, infirmiere, brancardieri, pentru personalul Serviciului de Ambulanță și de la SMURD, adevărați eroi ai acestei negre perioade de pandemie.

Spectacolul montat în fața pavilionului central a fost, de fapt, prin esență, vibrație și ecouri, o plecăciune solemnă în fața tuturor cadrelor medicale din România, aflate în prima linie în bătălia cu virusul ucigaș.

A fost o seară blândă. Parcă și vântul primăvăratic s-a oprit pentru a sorbi sunetele melodioase emanate, în acel spațiu, de obicei, trepidant, trist, de instrumentiștii Orchestrei Simfonice Muntenia a Centrului Județean de Cultură Dâmbovița.

Publicul a fost alcătuit din personalul Spitalului venit special de acasă pentru acest eveniment și cei aflați în tură, care, în clipele mai libere, au ieșit la geamuri, au aplaudat și au filmat concertul cu telefoanele. Pacienții, de asemenea, chiar dacă nu foarte mulți, au ieșit și ei la ferestre sau au venit în curtea Spitalului, de unde au urmărit, mai retrași și îngândurați, spectacolul muzical. Privindu-i, în ochi puteai remarca plăcuta surprindere că în incinta Spitalului se produce un astfel de moment de bucurie, că cenușiul care este atotstăpânitor într-o astfel de instituție a fost risipit măcar pentru 75 de minute.

Dirijorul Daniel Jinga a fost la înălțime, controlând, cu gestul și armonia neînțeleasă a baghetei sale, întreaga orchestră. Au încântat cu vocile lor publicul avid de sensibilitate și candoare muzicală sopranele Daniela Vlădescu, Stephanie Radu și Irina Baianț, baritonul Alexandru Constantin și tenorii Florin Georgescu și Alin Stoica. Spectacolul a fost prezentat de Adriana Ion – șef serviciu în cadrul Centrului Județean de Cultură Dâmbovița.

Au fost prezenți alături de cadrele medicale ale Spitalului Județean de Urgență, de președintele CJ Dâmboviţa – Corneliu Ștefan și de managerul Claudiu Dumirescu, primarul Daniel Cristian Stan  și parlamentarii social-democrați Carmen Holban, Titus Corlățean și Radu Popa. A venit special pentru acest concert inedit și cunoscutul om de afaceri Ovidiu Tender.

„Am organizat acest spectacol împreună cu colegii mei în semn de recunoștință pentru toate cadrele medicale, pentru cei care au fost în prima linie în ultimul an și jumătate, în semn de prețuire pentru oamenii care au salvat vieți, pentru cei care luptă zi de zi pentru viețile dâmbovițenilor. A fost un spectacol de suflet, un spectacol pe care l-am dorit organizat în curtea Spitalului Județean de Urgență Târgovişte. A fost un spectacol la înălțime. Le ulțumesc pe această cale membrilor Orchestrei Simfonice Muntenia și artiștilor care au venit astăzi la Târgoviște pentru a încânta inimile cadrelor medicale, pacienților de la Spitalului Județean de Urgență, nouă, tuturor celor care am fost prezenți aici”, a declarat, la finalul concertului, președintele CJ Dâmboviţa – Corneliu Ștefan.

Managerul unității spitalicești târgoviștene, dr. Claudiu Dumitrescu, cel care a supravegheat discret acest super concert al bucuriei, a mulțumit președintelui Corneliu Ștefan pentru această inițiativă inedită și artiștilor care s-au lăsat antrenați într-un eveniment al speranței generate prin muzică.

„Dacă aș face un clasament, dacă îmi permiteți, aș pune pe locul 3-4 acest eveniment și vă explic de ce. În primul rând, îi mulțumesc lui Dumnezeu că ne aflăm astăzi aici, pentru că suntem sănătoși și pentru că suntem pe un trend descendent al pandemiei. În al doilea rând, îi mulțumesc domnului președinte Corneliu Ștefan pentru această inițiativă și, în al treilea rând, sunt fericit să conduc acest colectiv cu care am obținut rezultate deosebite, chiar dacă ne-au fost adresate și nemulțumiri, în contextul în care unele familii au pierdut pe cei dragi. Cuvintele sunt de prisos. A fost un concert de-o înaltă ținută artistică. O recompensă binemeritată pentru cadrele Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște”, ne-a precizat Claudiu Dumirescu.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Sens unic pe drumul județean dintre Gura Ocniței și Răzvad!

Publicat

pe

Foto arhivă

De săptămână viitoare, se va introduce sens unic de circulație pe tronsonul drumului județean care leagă comuna Gura Ocniței de Răzvad, cunoscut drept strada Luncă.

Practic, la intersecția mare din Răzvad, cea unde există cel mai mare semn de circulație stop, șoferii nu vor mai putea vira spre Gura Ocniței și Moreni, fiind nevoiți să meargă până la intersecția cu Nisipuri, unde se vor putea încadra spre Gura Ocniței-Moreni.

Măsura va fi instituită pentru următoarele două-trei luni, cât timp se execută lucrări de reabilitare și modernizare pe drumul județean Nisipuri-Matraca, iar circulația a fost deviată prin Răzvad – ne-a precizat Emanuel Spătaru, primarul comunei Răzvad. În acest moment, la intersecția mare din Răzvad se crează blocaje, în special după-amiaza, din cauza mașinilor care virează către Gura Ocniței-Moreni.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite