Connect with us

ACTUALITATE

Director de școală: Miniștrii nu și-au lăsat amprenta, ci talpa piciorului în educaţie!

Publicat

pe

Silvia Mareş, directorul Colegiului Naţional „Contantin Cantacuzino” Târgoviște şi preşedintă a organizaţiei de femei PRO România Dâmboviţa, a făcut o analiză dură a învăţământului românesc. Consideră profesoara că educaţia nu s-a debarasat de trecut, că toţi cei care vin la conducerea Ministerului de resort, evident pe filieră politică, nu reuşesc să ducă la capăt un proiect bun, ci doar experimenteză la nesfârşit.

În opinia Silviei Mareș, fiecare ministru şi-a lăsat în educaţie nu amprenta, ci „talpa piciorului”. Şi, uite aşa, în ultimii ani, „sistemul de învăţământ din România a făcut un pas înainte, doi laterali şi trei înapoi”.

Rezultatetele testelor de evaluare, examenele au relevat, trist, faptul că învăţământul din mediul rural este deosebit de slab, că 80% dintre elevii neşcolarizaţi sunt romi, 30% sunt analfabeţi funcţional şi că doar 24,5% dintre elevii de la sate merg mai departe la liceu. A mai spus Silvia Mareş că sistemul educaţional românesc este unul inflexibil şi parcă rămas undeva în secolul 19.

„Peste 82% din clădirile şcolilor au fost construite înainte de anii 70. În multe dintre ele lipsesc facilităţile de bază: apă, curent electric, canalizare, grupuri sanitare. Doar 36% dintre acestea au acces la internet”.

Reprezentata PRO România a mai precizat că neajunsurile în învăţământ pleacă şi de la managementul slab al unităţilor educaţionale, de la lipsa de stabilitate şi de incoerenţa legislativă. Pentru ca o şcoală să fie bună este nevoie de un manager bun. Iar învăţământul românesc, susţine Silvia Mareş, se află, conform unor studii, într-o criză de competenţă managerială.

Directoarea Colegiului Naţional „Contantin Cantacuzino” Târgoviște a spus, curajos, că este rezervată în ceea ce priveşte desfăşurarea la parametrii normali a cursurilor şcolare care se ţin online. Probleme multe, în acest sens, sunt în mediul rural. Afirmă profesoara că mai mult de 50% dintre cadrele didactice nu utilizează zilnic emailul.

„Atunci, mă întreb, cum au reuşit aceşti profesori să desfăşoare activităţi online? Unii dintre ei nu ştiau nici măcar să-şi descarce pe telefon aplicaţia zoom. Deci ce am putea să spunem despre activităţile online”?

Dascălul este sceptic în ceea ce priveşte pregătirea eficientă a copiilor pentru examenele care urmează, în aceste trei luni de pandemie, în această vacanţă prelungită. A mai remarcat Silvia Mareş că unele dintre subiectele pentru elevii care vor intra la examene, postate de Ministerul Educaţiei în ultima perioadă, sunt deosebit de dificile.

„S-au scos conţinuturile uşoare parcurse la început de semestru al doilea şi vor da evaluare naţională, bacalaureat, din unele mai grele, din anii anteriori, nefiind timp suficient pentru ca acestea să fie repetate”, a precizat directorul Colegiului Naţional Contantin Cantacuzino Târgoviște.

ACTUALITATE

Descoperă orașul Ploiești prin intermediul desenelor și machetelor realizate de elevi

Publicat

pe

Muzeul „Ion Luca Caragiale” din Ploiești vernisează, marți – 11 mai 2021, la ora 12:00, expoziția temporară itinerantă „Ploieşti – oraşul meu”, organizată în colaborare cu profesorii îndrumători şi elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Ploieşti.

„Tema expoziţiei a pornit de la proiectul educaţional „Ploieştiul de altădată”, proiect iniţiat ca o călătorie în timp prin intermediul cărţilor poştale ilustrate.

Proiectul expoziţional vă provoacă să descoperiţi oraşul Ploieşti prin intermediul desenelor şi machetelor realizate de elevii claselor a V-a B, a V-a D, a VI-a A, a VI-a B, a VI-a C, a VII-a B, a VII-a C şi a VIII-a A, profesori coordonatori: Nicoleta Camelia Bucurică, Eugenia Dârmon şi Luminiţa Tonsciuc.

Prin acest proiect expoziţional încercăm să evidenţiem cum o activitate extraşcolară poate fi transformată într-o expoziţie reuşită, ce poate fi admirată de publicul larg”, se precizează într-un comunicat de presă remis de Muzeul Judetean de Istorie și Arheologie Prahova.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Burse pentru studii despre efectele consumului moderat de bere asupra sănătății

Publicat

pe

de

Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție a lansat un nou program de burse de cercetare pe tema efectelor consumului moderat de bere în raport cu sănătatea. Înscrierile se desfășoară în perioada 4 mai – 1 decembrie 2021, iar valoarea totală a fondurilor va fi de 100.000 de lei.

Programul este adresat în principal studenților aflați în an terminal la specializări de natură științifică (medicină, biologie, chimie), dar și la specializări conexe, precum nutriție, educație fizică sau științe sociale, masteranzi, doctoranzi sau post-doctoranzi din centre de învățământ superior sau centre de cercetare din România.

De asemenea, în program se pot înscrie și cadrele medicale cu specializările diabet, nutriție, boli metabolice și cardiologie, dar și cadre didactice din învățământul universitar și post-universitar, care își pot coordona studenții pentru realizarea unui astfel de studiu.

Pentru a aplica, cei interesați pot descărca rapid formularul de înscriere doar accesând pagina https://www.beresanatatenutritie.ro/burse-de-cercetare/ sau pot solicita un formular la adresa de email centru@beresanatatenutritie.ro. Formularul completat trebuie transmis la aceeași adresă de email până la data de 1 decembrie 2021.

Pentru a fi eligibili, studenții aplicanți vor avea nevoie de un coordonator de proiect dintr-o instituție de învățământ superior sau centru de cercetare din România și care să fie cel puțin asistent universitar sau cercetător științific. Cadrele medicale ce doresc să aplice pot depune proiectul în nume propriu sau ca parte a unei echipe de medici, fără a fi necesar un coordonator de proiect.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT