Connect with us

INFO UTIL

Tu cum te ferești de înșelătoriile online? Sfaturi de la ING Bank

Publicat

pe

ING Bank a transmis clienților un set de reguli de care să țină cont pentru a se pune la adăpost de înșelătoriile din mediul online. Înainte de toate, spun specialiștii băncii, este important să fim informați. Numai așa vei putea identifica încercările de fraudare și nu vei pica în capcană!

Ce sunt înșelătoriile online?

„Oferte bombă”, „oferte la un preț de nerefuzat” sau „prețuri de nerefuzat”. Indiferent care este numele lor de cod, înșelătoriile online se referă la comercializarea unor produse sau servicii care, de fapt, nu există în realitate.

Așa că, oricând ești prezent în mediul online, acordă atenție:

– creditelor cu aprobare „garantată 100% ”, cu rate foarte atractive, cu perioade de grație mare, fără o evaluare în prealabil a bonității;

– bunurilor precum telefoanele, televizoarele, automobilele, apartamentele, ofertele de cazare și/sau de călătorie.

Fii cu ochii-n patru și ține cont că ele pot să apară pe rețelele sociale, SMS sau pe e-mail.

Cum funcționează?

În general, se solicită efectuarea unei plăți pentru achiziționarea unui produs/serviciu sau efectuarea unui transfer pentru achitarea unei taxe anticipate/a unui avans pentru acordarea unei facilități de creditare.

E ușor să depistezi înșelătoriile, dacă știi pașii:

1. Primești o ofertă de creditare pe rețelele sociale, prin SMS sau pe e-mail. Ca să primești banii, trebuie să trimiți o copie a actului de identitate și să plătești în avans o taxă de preaprobare sau un comision anticipat de creditare;

2. „Creditorul” îți garantează primirea banilor pe loc, nu e interesat de istoricul tău de creditare, îți comunică informațiile doar telefonic ori prin mesaje și nu îți spune nimic despre anumite taxe;

3. Oferta este foarte avantajoasă, cu rate atractive și cu o perioadă de grație mare;

4. Ți se spune că trebuie să achiți rapid sume de bani prin transfer bancar, pentru că oferta de creditare durează foarte puțin;

5. Un pic mai târziu, „vânzătorul/magazinul online” sau „creditorul” dispare misterios și recuperarea banilor devine imposibilă.

Cum să te ferești de ele?

Nu te lăsa păcălit de oferte ireal de avantajoase. Când e prea frumos să fie adevărat, probabil nu este.

Nu transmite date personale sau copii ale actelor de identitate prin intermediul rețelelor sociale sau prin e-mail.

Alege metode de plată sigure. Folosește cardul pentru tranzacții – ai mai multe șanse să îți recuperezi banii.

Ignoră e-mailurile și mesajele private din rețelele sociale care oferă câștiguri ușoare sau creditare cu aprobare garantată, mai ales dacă sunt pline de greșeli gramaticale.

Verifică datele companiei sau ale persoanei care îți face „oferta”, chiar dacă aceasta este din străinătate.

Închide fără să eziți apelurile care îți comunică „oferte de creditare de nerefuzat”.

Nu plăti în avans lucrurile comandate pe net, mai ales dacă sunt de la persoane sau site-uri de care nu a auzit nimeni. În caz că găsești ceva pe gustul tău, citește recenzii despre site sau despre produs înainte să îl pui în coșul virtual.

Dacă produsul comandat nu sosește la timp, contactează imediat vânzătorul. Dacă nu răspunde, contactează banca.

Folosește cardul de credit – ai mai multe șanse să îți recuperezi banii.

Fii cu ochii-n patru și ține cont că ele pot să apară pe rețelele sociale, SMS sau pe e-mail.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Folosește-te de facilitățile online puse la dispoziție de Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa!

Publicat

pe

Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa le reamintește abonaților săi că pot beneficia de o serie de facilități online, dacă își creează cont pe site-ul unității – secțiunea PORTAL. În acest sens, au nevoie de codul de client și de datele de pe două facturi diferite. Până în acest moment s-au înregistrat aproximativ 10.000 de utilizatori.

Portalul este funcțional din anul 2018 și asigură acces ușor și rapid la următoarele servicii:
– descărcarea facturilor în format electronic;
– transmiterea indexului;
– efectuarea plăților on-line;
– vizualizarea istoricului plăților efectuate;
– transmiterea de petiții.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Ce servicii medicale furnizează doctorul de familie? Precizări CAS Dâmbovița

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Asigurații beneficiază la medicul de familie de servicii cuprinse în pachetul de bază: servicii medicale curative, de prevenție, consultații la domiciliu, administrare de medicamente, precum și de o serie de servicii adiționale, pe care medicul de familie le poate furniza dacă are pregătirea și aparatura necesară – ne informează Casa de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa.

Serviciile medicale curative cuprind serviciile pentru urgențele medicale, precum și consultațiile pentru afecțiuni acute (inclusiv intervenții de mică chirurgie sau manevre specifice).

Consultațiile periodice pentru asigurații cu boli cronice se realizează pe bază de programare și se acordă pentru continuarea terapiei, pentru supravegherea evoluției bolii și a complicațiilor acesteia. Pacienții cu boli cronice pot beneficia de o consultație pe lună la medicul de familie, la cabinet sau la distanţă.

Serviciile de prevenție se acordă de către medicul de familie pentru toate categoriile de vârstă, astfel:

Medicii de familie care au pregătirea (atestat / competență) și aparatura necesară în cabinet pot acorda asiguraţilor de pe lista proprie servicii de ecografie generală – abdomen şi pelvis.

Începând cu data de 1 iulie 2021, medicii de familie care au aparatura necesară în cabinet, pot oferi pacienților asigurați din propria listăvurmătoarele servicii: spirometrie, măsurarea ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore (Holter), măsurarea indicelui de presiune gleznă-braţ, efectuarea și interpretarea electrocardiogramei (EKG) pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate.

Consultațiile furnizate de medicul de familie pot fi acordate și la domiciliu pentru persoanele nedeplasabile, pentru pacienții cu boli cronice sau afecțiuni acute care nu permit deplasarea la cabinet, copiilor cu vârsta 0-1 an, copiilor 0-18 ani cu boli infecto-contagioase şi lăuzelor. Pentru pacienții cu boli cronice, începând cu data de 1 iulie 2021, se poate acorda o consultație la domiciliu pe lună.

Medicul de familie poate furniza consultații medicale la distanță pentru pacienții cu boli cronice, precum și pentru bolile cu potenţial endemo-epidemic ce necesită izolare. Documentele rezultate în cadrul consultației la distanță se transmit pacientului prin mijloace de comunicare electronice. Pentru consultațiile la distanță nu este necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate

Persoanele neasigurate beneficiază gratuit de pachetul minimal, care cuprinde servicii medicale pentru situații de urgență, consultații de monitorizare a evoluției sarcinii și lăuziei, consultații de planificare familială, supravegherea şi depistarea bolilor cu potenţial endemo-epidemic, servicii de prevenție. Pentru analizele de laborator, investigațiile imagistice sau tratamentul recomandat de medicul de familie, persoanele neasigurate suportă integral costurile, fără a beneficia de rețete compensate.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT