Connect with us

INFO UTIL

Tu cum te ferești de înșelătoriile online? Sfaturi de la ING Bank

Publicat

pe

ING Bank a transmis clienților un set de reguli de care să țină cont pentru a se pune la adăpost de înșelătoriile din mediul online. Înainte de toate, spun specialiștii băncii, este important să fim informați. Numai așa vei putea identifica încercările de fraudare și nu vei pica în capcană!

Ce sunt înșelătoriile online?

„Oferte bombă”, „oferte la un preț de nerefuzat” sau „prețuri de nerefuzat”. Indiferent care este numele lor de cod, înșelătoriile online se referă la comercializarea unor produse sau servicii care, de fapt, nu există în realitate.

Așa că, oricând ești prezent în mediul online, acordă atenție:

– creditelor cu aprobare „garantată 100% ”, cu rate foarte atractive, cu perioade de grație mare, fără o evaluare în prealabil a bonității;

– bunurilor precum telefoanele, televizoarele, automobilele, apartamentele, ofertele de cazare și/sau de călătorie.

Fii cu ochii-n patru și ține cont că ele pot să apară pe rețelele sociale, SMS sau pe e-mail.

Cum funcționează?

În general, se solicită efectuarea unei plăți pentru achiziționarea unui produs/serviciu sau efectuarea unui transfer pentru achitarea unei taxe anticipate/a unui avans pentru acordarea unei facilități de creditare.

E ușor să depistezi înșelătoriile, dacă știi pașii:

1. Primești o ofertă de creditare pe rețelele sociale, prin SMS sau pe e-mail. Ca să primești banii, trebuie să trimiți o copie a actului de identitate și să plătești în avans o taxă de preaprobare sau un comision anticipat de creditare;

2. „Creditorul” îți garantează primirea banilor pe loc, nu e interesat de istoricul tău de creditare, îți comunică informațiile doar telefonic ori prin mesaje și nu îți spune nimic despre anumite taxe;

3. Oferta este foarte avantajoasă, cu rate atractive și cu o perioadă de grație mare;

4. Ți se spune că trebuie să achiți rapid sume de bani prin transfer bancar, pentru că oferta de creditare durează foarte puțin;

5. Un pic mai târziu, „vânzătorul/magazinul online” sau „creditorul” dispare misterios și recuperarea banilor devine imposibilă.

Cum să te ferești de ele?

Nu te lăsa păcălit de oferte ireal de avantajoase. Când e prea frumos să fie adevărat, probabil nu este.

Nu transmite date personale sau copii ale actelor de identitate prin intermediul rețelelor sociale sau prin e-mail.

Alege metode de plată sigure. Folosește cardul pentru tranzacții – ai mai multe șanse să îți recuperezi banii.

Ignoră e-mailurile și mesajele private din rețelele sociale care oferă câștiguri ușoare sau creditare cu aprobare garantată, mai ales dacă sunt pline de greșeli gramaticale.

Verifică datele companiei sau ale persoanei care îți face „oferta”, chiar dacă aceasta este din străinătate.

Închide fără să eziți apelurile care îți comunică „oferte de creditare de nerefuzat”.

Nu plăti în avans lucrurile comandate pe net, mai ales dacă sunt de la persoane sau site-uri de care nu a auzit nimeni. În caz că găsești ceva pe gustul tău, citește recenzii despre site sau despre produs înainte să îl pui în coșul virtual.

Dacă produsul comandat nu sosește la timp, contactează imediat vânzătorul. Dacă nu răspunde, contactează banca.

Folosește cardul de credit – ai mai multe șanse să îți recuperezi banii.

Fii cu ochii-n patru și ține cont că ele pot să apară pe rețelele sociale, SMS sau pe e-mail.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Instituția Avocatul Poporului suspendă audiențele în teritoriu din cauza pandemiei

Publicat

pe

de

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Se întrerupe furnizarea apei în comuna Hulubești

Publicat

pe

de

Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița anunță consumatorii din Hulubești, Butoiu de Sus, Butoiu de Jos, Valea Dadei și Măgura, comuna Hulubești, că, joi – 7 octombrie 2021, furnizarea apei potabile va fi întreruptă între orele 08:00-20:00, pentru igienizarea periodică a rezervorului.

„Se recomandă ca la reluarea furnizării apei în zona de aprovizionare afectată și emiterea rezultatelor monitorizării calității apei potabile, să nu se folosească apa pentru consumul uman, decât după limpezirea și fierberea apei timp de 10 minute.

Rezultatele analizelor de laborator vor fi afișate pe site-ul Companiei de Apă Targoviște Dâmbovița, la adresa: catd.ro/index.php/comunicare/opriri-apa/arhiva-opriri-apa”, se precizează într-un comunicat remis de Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT