Connect with us

ACTUALITATE

Atenție! APIA primește timp de 10 zile lucrătoare cereri pentru ajutor de secetă

Publicat

pe

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură primește, începând de mâine – 3 septembrie 2020, timp de 10 zile lucrătoare, cererile pentru ajutorul de stat acordat producătorilor agricoli care au înființat culturi în toamna anului 2019, afectate de seceta pedologică – informează APIAFAPIA Dâmboviţa. Formularul poate fi descărcat de pe site-ul APIA – www.apia.org.ro. Cererile pot fi transmise şi prin fax sau poştă ori în format electronic prin e-mail.

Beneficiari:
a) producătorii agricoli persoane fizice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare;
b) producătorii agricoli persoane juridice, cu excepția grupurilor de producători.
Ajutorul de stat se acordă beneficiarilor care au înființat în toamna anului 2019 următoarele culturi: – grâu, secară, triticale, orz, orzoaică, ovăz, rapiță.

Beneficiarii trebuie să îndeplinescă cumulativ următoarele condiții:

a) să deţină proces-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, încheiat până la data de 15 iunie inclusiv, în care procentul de calamitare este de peste 30% aferent culturii calamitate;
b) suprafața calamitată să reprezinte un procent de peste 30% din suprafața totală declarată în Cererea unică de plată în anul 2020, aferentă culturii calamitate;
c) să fie înregistraţi în evidenţele APIA în anul 2020, cu Cerere unică de plată 2020;

d) nu se afla în dificultate, respectiv reorganizare, lichidare sau în faliment la data depunerii cererii de solicitare a ajutorului de stat, în baza evidențelor Oficiului Național al Registrului Comerțului.

Atenție! Suprafața pentru care se acordă ajutorul de stat nu poate depăși suprafața culturii declarate în cererea unică de plată depusă în cadrul Campaniei 2020.

Prin excepție beneficiarii care au suprafețe calamitate cu culturile menționate, confirmate prin procesul-verbal de constatare și evaluare a pagubelor, care au fost întoarse sau nu au mai fost însămânțate după calamitare și nu se regăsesc, în totalitate sau parțial, în cererea unică de plată 2020, suprafețele calamitate avute în vedere pentru ajutorul de stat sunt cele menționate în procesul-verbal de constatare și evaluare a pagubelor.

Pentru acești beneficiari ajutorul de stat se acordă pentru suprafațele confirmate prin procesul – verbal de constatare și evaluare a pagubelor, dar nu mai mult de suprafața declarată cu teren arabil în cererea unică de plată din Campania 2020.

Cererea de solicitare a ajutorului de stat va fi însoțită de următoarele documente:
a) copie a procesului-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor;
b) coordonate bancare în condițiile în care nu se mențin coordonatele bancare existente la Cererea unică de plată 2020.
Atenție!!! Dacă documentul de identificare a coordonatelor bancare existent la dosarul cereri de plata depuse la APIA nu se modifică acesta rămâne valabil și pentru acordarea ajutorului de stat.

Documentele depuse în copie de către beneficiar, vor purta sintagma “conform cu originalul”,vor fi datate și însușite prin semnătură de către beneficiar.

Cuantumurile maxime ale ajutorului de stat se regăsesc în tabelul de mai jos:

Grâu – 925,0 lei/ha

Secară – 925,0 lei/ha

Triticale – 805,0 lei/ha

Orz – 912,0 lei/ha

Orzoaică – 951,0 lei/ha

Ovăz – 772,0 lei/ha

Rapiță 1002,0 lei/ha

ACTUALITATE

Vârsnicii din Dâmbovița au aflat cum sunt protejați consumatorii din județ cu doar trei comisari OPC

Publicat

pe

Tema ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Civic de astăzi, 29 februarie 2024, la care au participat reprezentanții Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice și ai Instituției Prefectului Dâmbovița a venit din sfera protecției consumatorului. A fost prezentă, pentru a explica cum stau lucrurile în acest domeniu și ce acțiuni au întreprins în județul Dâmbovița inspectorii acestui organism, comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor – Teodora Vandici.

La prezidiul întâlnirii, s-au aflat, ca de obicei: președintele Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice – Gheorghe Popa și prefectul Claudia Gilia. A fost de față și subprefectul Ioan Corneliu Sălișteanu, angrenat și dedicat problemelor de factură socială apărute la nivelul județului.

 

Șefa de la Protecția Consumatorilor a prezentat un material sinteză al activității desfășurate Nu știu cât i-a interesat pe pensionari statisticile instituției, dar au fost atenți la expunere. Așa am aflat și noi, încă o dată, că pe la Protecția Consumatorilor Dâmbovița, de mulți, mulți ani, la capitolul resursă umană, nu s-a schimbat nimic, deși, în județ, de la lună la lună, au tot răsărit alți și alți agenți economici aflați în relație directă cu cetățenii, ca să nu zicem consumatori. Toți cei de față au rămas uimiți când au aflat că la Dâmbovița veghează la respectarea drepturilor consumatorilor trei comisari. Prefectul Claudia Gilia le-a lăudat activitatea prestată, în ciuda acestui formidabil deficit de personal care am înțeles că nu poate fi rezolvat. Pe lângă alte cauze, a intervenit și blocarea angajărilor în sistemul bugetar decisă de Guvernul României.

Controalele efectuate la agenții economici de către comisarii de la Protecția Consumatorilor sunt complexe, implică verificări minuțioase. În unele cazuri, luarea de probe, teste etc. Așa au aflat și vârstnicii că pe aci, prin Dâmbovița, nu există laboratoare specializate în analize complete și, când este nevoie de astfel de expertize, trebuie musai să se meargă cu probele la București. Toată procedura este una de durată. Concluzia ar fi că este greu de obținut eficiență în actul de control fără resurse umane. Dar, mergem înainte, cu ce avem. Prefectura am înțeles că a comunicat mai sus, la Guvern, despre situația existentă, dar, deocamdată, nu s-a găsit rezolvare.

S-a trecut apoi la exemple de cazuistică. Președintele Gheorghe Popa a vorbit despre unele probleme pe care le întâmpină bătrânii atunci când vor să-și procure aparate auditive și ochelari de vedere. Unii agenți economici care se ocupă cu distribuția unor astfel dispozitive, a spus Popa, sunt cam obtuzi, necooperanți. Dacă pensionarul greșește și nu își achiziționează ce trebuie constată apoi faptul că îi este schimbat produsul sau returnați banii cu mare greutate. La ochelari, dacă sunt fragili și după o purtate se rupe o ramă, merg la magazin pentru rezolvare și acolo li se sugerează, ironic, să își cumpere alții, deși ar fi trebuit schimbați.

Napoleon Dobra, reprezentul pensionarilor de pe Valea Dâmboviţei, ca de fiecare dată, a pus pe tapet câteva probleme cu care se confruntă cetățenii și a solicitat implicare și rezolvare. A prezentat Napoleon Dobra unele situații ciudate de care se lovesc oamenii prin supermarket-uri. Fie cele din orașe, fie cele deschise în mediul rural. Spune liderul pensionarilor de pe Vale că prețurile de la raft ale unor produse nu se potrivesc cu cele de la casă. Își ia omul alimentul din raft, mulțumit oarecum că are un preț bun, și când ajunge să plătească află că prețul este mai mare. Unii, care nu studiază atent bonul fiscal în magazin, abia acasă își dau seama că s-au păcălit sau, mai clar, că au fost înșelați.

O altă situație reclamată de Napoleon Dobra este cea cu garanția pe ambalajele reciclabile. Sticlă, pet-uri și doze. A spus reprezentantul pensionarilor de pe Valea Dâmboviței că oamenii s-au plâns de faptul că, la anumite produse, conform noilor norme, li se oprește și garanția pe ambalajul reciclabil. Când vin cetățenii la magazin să le returneze, li se spune că nu le poate fi restituită fiindcă… lipsește sistemul. În aceste condiții, dacă la Voinești sau Pietrari nu li se returnează garanția pentru ambalajul reciclabil, trebuie să vină la Târgoviște, unde funcționează pe lângă unele supermarket-uri aparate care primesc astfel de deșeuri sau, cel mai simplu, oamenii renunță la demers. Și, uite așa, ies în pierdere.

Sindicalistul Ion Oproiu a ridicat la rândul său altă problemă. Nu era de competența Protecției Consumatorului, dar, abil, cu țintă, Oproiu a adus la cunoștința autorităților o situație. La Romlux. Odată cu apariția noii legii a pensiilor, a normelor de aplicare, a intențiilor guvernanților de a majora pensiile după anumite calcule și criterii, oamenii au dat buzna solicitând documente de pe unde au lucrat. A spus Ion Oproiu că, la Romlux, pensionarii sunt tratați cu multă indiferență. Că vin cetățenii să încerce să își rezolve problemele, să adune documentele de care au nevoie și nu îi bagă nimeni în seamă.

Prefectul Claudia Gilia și subprefectul Ioan Corneliu Sălișteanu, care s-a implicat personal și în cazul UPET, au promis că vor lua măsuri pentru a normaliza lucrurile și la Romlux.

Și, fiindcă vine primăvara, mâine fiind 1 martie, ședința Comitetului Consultativ de Dialog Social s-a încheiat cu zâmbete, flori, urări de bine și mărțișoare.

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Anunț important pentru locuitorii orașului Titu. Nu neglija! Amenda minimă este 1.000 de lei

Publicat

pe

De

În contextul demarării lucrărilor agricole de primăvară, Primăria Titu le prezintă locuitorilor orașului principalele prevederi legale ce trebuie respectate pentru prevenirea incendiilor de vegetație. De reținut că nerespectarea acestor măsuri se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 1.000 și 2.500 de lei.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite