Conectați-vă cu noi

INFO UTIL

Info util. Obligațiile șoferilor în cazul evenimentelor rutiere

Publicat

pe

Foto arhivă

Obligaţiile pe care le au conducătorii auto, în situaţia producerii unui eveniment rutier, pe un drum deschis circulaţiei publice sau care şi-a avut originea într-un asemenea loc, în funcţie de tipul evenimentului rutier, sunt:

1. Dacă evenimentul s-a soldat şi cu rănirea unor persoane, conducătorul auto este obligat să ia măsuri de anunţare imediată a poliţiei, să nu modifice sau să şteargă urmele accidentului şi să nu părăsească locul faptei.

Totodată, este interzis oricărei persoane să schimbe poziţia vehiculului implicat într-un accident de circulaţie în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii uneia sau a mai multor persoane, să modifice starea locului sau să şteargă urmele accidentului fără încuviinţarea poliţiei care cercetează accidentul.

2. Conducătorilor de vehicule implicaţi în evenimente rutiere le este interzis consumul de alcool sau de substanţe cu efect psihoactiv după producerea evenimentului şi până la testarea concentraţiei alcoolului în aerul expirat şi recoltarea probelor biologice.

3. Dacă în urma evenimentului a rezultat numai avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale, conducătorii auto au obligaţia de a scoate imediat vehiculele în afara părţii carosabile ori, dacă starea vehiculelor nu permite acest lucru, să le deplaseze cât mai aproape de bordură sau acostament, semnalizându-le prezenţa, precum şi de a se prezenta, în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului, la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul, pentru întocmirea documentelor de constatare.

Formularul de constatare amiabilă se poate încheia în situaţia evenimentelor soldate numai cu pagube materiale, cu îndeplinirea cumulativă a unor condiţii: dacă nici o persoană nu a fost rănită, dacă sunt implicate doar două autovehicule, dacă nu se creează pagube materiale decât celor două autovehicule implicate în eveniment, precum şi dacă există acordul de voinţă al celor doi conducători auto, exprimat prin semnarea formularului.

Utilizarea acestui formular nu este o obligaţie, ci o alternativă la procedura care prevede deplasarea la unitatea teritorială de poliţie pentru întocmirea documentelor de constatare.

Sursa: IPJ Argeș

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Află cum te programezi pentru vaccinarea anti-COVID

Publicat

pe

Vineri – 15 ianuarie 2021, va debuta în județul Argeș cea de-a doua etapă de vaccinare anti-COVID – informează Instituția Prefectului. Acțiunea începe cu persoanele cu grad ridicat de risc: vârstnicii din centrele rezidențiale, adulții de peste 65 de ani și adulții care suferă de boli cronice, respectiv: diabet zaharat, obezitate, alte boli metabolice, inclusiv congenitale, afecțiuni cardiovasculare, afecțiuni renale, afecțiuni oncologice, afecțiuni pulmonare, afecțiuni neurologice, inclusiv sindromul Down, afecțiuni hepatice moderate/severe, afecțiuni autoimune, imunodepresii severe (pacienți transplantați, cu consult medical prealabil, pacienți care urmează terapii biologice sau terapie de lungă durată cu corticosteroizi, pacienți infectați cu HIV/SIDA).

Persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste se pot programa la vaccinarea împotriva COVID utilizând oricare dinte următoarele modalități:
– prin medicii de familie;
– individual, prin intermediul platformei online ( https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/auth/login );
– prin contul unui aparținător, prin intermediul platformei online (de pe un cont se pot înscrie până la 10 persoane);
– prin call center-ul DSP Argeș (021.414.44.48);
– prin structurile de asistență socială de la nivelul UAT-urilor.

Persoanele adulte sub vârsta de 65 de ani, cu afecțiunile cronice menționate, se pot programa pentru vaccinare prin medicii de familie pe lista cărora sunt înscriși. În cazul în care nu au acces la medicul de familie propriu, se pot programa prin următoarele modalități:
– prin intermediul oricărui alt medic de familie;
– prin call center-ul DSP Argeș (021.414.44.48);
– prin structurile de asistență socială de la nivelul UAT-urilor.

Persoanele eligibile se pot programa pentru vaccinare indiferent dacă au sau nu asigurare de sănătate.

„Vârstnicii instituționalizați vor fi vaccinați de echipe mobile, pentru restul categoriilor de persoane din etapa a II-a de vaccinare fiind disponibile în județ 18 centre de vaccinare:
– Trei centre la unitatea de cazare a Primăriei Pitești, de pe bulevardul Eroilor nr26-28;
– Centrul Medical Solomed din Pitești, de pe Aleea Spitalului nr28;
– Muntenia Medical Hospital din Pitești, strada Pictor N. Grigorescu nr 2A;
– Ștefănești, în sala de sport campus școlar, de pe strada Coasta Câmpului, nr42;
– Mioveni, la Casa de Cultură Racovița, de pe strada Nicolae Racoviceanu, nr 110;
– Topoloveni, la Policlinica de pe strada Parcului, nr9;
– Boteni, la Centrul de Permanență Valea Argeșelului;
– Câmpulung, la ambulatoriul de specialitate al Spitalului Municipal;
– Costești, la Casa de Cultură a orașului;
– Curtea de Argeș, la Centrul de recreere pentru persoane vârstnice din strada Basarabilor, nr28A;
– Budeasa, în dispensarul Calotești;
– Bradu, în baza sportivă Bradu;
– Micești, în dispensarul Micești;
– Mărăcineni, în Centrul de Permanență din satul Argeșelu;
– Bârla, la parterul blocului de locuințe din satul Mozăceni Vale;
– Izvoru, la Căminul Cultural.

Arondarea localităților din Argeș pe centrele de vaccinare poate fi consultată prin intermediul platformei online pusă la dispoziție de Instituția Prefectului, disponibilă accesând următorul link: https://www.covidarges.ro/vaccinare/. Tot aici găsiți informații utile despre campania de vaccinare, dar și numărul argeșenilor vaccinați zilnic”, se precizează într-un comunicat remis de Instituția Prefectului Argeș.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Vrei să-ți schimbi furnizorul de energie electrică? Citește ghidul ANRE!

Publicat

pe

Românii își pot schimba, începând cu 1 ianuarie 2021, furnizorul de energie electrică, urmare a liberalizării pieței. În acest context, Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei a publicat un ghid cu pașii de urmat, astfel încât să puteți încheia un nou contract în cunoștință de cauză.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!