Connect with us

ACTUALITATE

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște, pusă în pericol de planurile noi ale guvernanților PNL-USR-PLUS

Publicat

pe

Fostul deputat PSD de Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, aduce lămuriri pertinente, valide, despre ceea ce înseamnă proiectul de modernizare a DN 71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia. O investiție indispensabilă pentru dezvoltarea socio-economică a județului Dâmbovița pe care a susținut-o și promovat-o de-a lungul anilor, împreună cu toți colegii parlamentari social-democrați. Părea că acest motor birocratic care a ținut pe loc acest proiect se va debloca. Din păcate, situația este din nou incertă. Actualii guvernanți au vrut să folosească acest deziderat plămădit și pus în practică de alții pentru a-și face imagine, pentru a demonstra că ei sunt buricul pământului. Nu le-a ieșit. Culmea, au apărut elemente noi, mai mult ca niște scuze, ca o salvare a aparențelor. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, membru USR-PLUS, vine în față cu o altă soluție, doar-doar le-o mai salva ceva din imagine.

„Deși realizarea unui Drum Expres de la București la Târgoviște este o idee generoasă și o abordare modernă, acest lucru nu ar trebui să canibalizeze ideea modernizării DN 71. Exact în această logică, președintele Corneliu Stefan a prezentat, atât în campania de la locale, dar și în Consiliul Județean actual, o soluție de ocolire prin extravilan a localitaților Tărtășești, Răcari, Conțești etc., aprobându-se ideea asocierii CJ cu CNAIR pentru realizarea acestui deziderat în următoarea etapă.

Sunt unul care, din 2013, am urmărit cu mare atenție subiectul modernizării și lărgirii DN71 la 4 benzi pe sectorul Bâldana – Târgoviște și simt nevoia să precizez câteva aspecte ce ar merita comentate din toate perspectivele.

Mai întâi o precizare de formă, în toate documentele CNAIR și din master planul de transport ”Drumul Expres Valahia” este generic denumit drumul expres Găești-Ploiesti, DN 71 fiind denumit, tot generic, Drumul Național ”Inter-regional Chindia”

Vreau să reamintesc celor interesați că, în conformitate cu standardele legale actuale, încă din 2010, recensământul traficului realizat de CESTRIN, Institutul Ministerului Transporturilor, constata că, pe sectorul Bâldana-Târgoviște, s-au atins parametrii necesari ca să se realizeze un profil de 4 benzi, pentru a asigura siguranța circulației și condițiile unui trafic corect.

Între 2014 – 2019, au fost realizate toate pregătirile legale necesare contractării realizării acestei investiții. Mai mult decât atât, în 2015 proiectul a fost inclus în Masterplanul General de Transport al României, asigurându-se astfel condițiile finanțării cu fonduri europene din POIM 2014-2020 a modernizării DN 71 Bâldana – Sinaia.

Merită spus că realizarea unui nou proiect pe un nou traseu implică contractarea prin procedură de achiziție publică și elaborarea unui studiu de fezabilitate și a unui proiecte tehnic, obținerea tuturor avizelor legale (inclusiv avizul de mediu), aprobarea investiției într-un consiliu interministerial la nivel de guvern, emiterea unei hotărâri de guvern de expropriere a terenurilor afectate de investiție, identificarea și aprobarea sursei de finanțare pentru un nou proiect si organizarea procedurilor de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor.

În comunicarea sa, ministrul Drulă omite în mod intenționat, mă îndoiesc că din neștiință, că acest nou proiect nu se poate pregăti pentru contractarea lucrărilor într-un orizont de timp mai mic de 5-7 ani. Ar fi trebuit spus că Drumul Expres Târgoviște centura metropolitană a Capitalei se va finaliza în 2031, dacă lucrurile merg într-o logică firească.

Practic, ministrul Drulă, prin decizia de a lansa ideea unui nou proiect și abandonarea modernizării DN 71 pe traseul Bâldana – Târgoviște, nu face decât să văduvească economia județului nostru de o investiție de 130 milioane de euro disponibile în actualul POIM și să decaleze cu mai mulți ani momentul în care Târgoviștea va avea un acces decent către București.

În mod corect, din punctul meu de vedere, ideea sa de proiect ar fi trebuit să fie prezentată ca un proiect complementar actualei investiții care are un grad de maturitate suficient de mare să fie implementat acum.

Este important de spus, pentru a înțelege necesitatea, utilitatea și complementaritatea soluției pentru locuitorii acestui județ, că în cazul de față circa jumătate din traseu nu trece prin localități, iar realizarea proiectului avea și rolul să modernizeze trama stradală în orașul Răcari și în localitățile de pe traseu, cu relocarea utilităților din zona drumului, amenajarea intersecțiilor, realizarea trotuarelor și evacuarea apelor pluviale.

Mai mult decât atât, ministrul Drulă omite ce se va întâmpla cu tronsonul Târgoviște-Sinaia și el uitat de multă vreme în procedura de achiziție anulată în vara trecută, și probleme grave precum podurile de la Pucioasa, alunecările de teren din zona Cărpiniș – Cota 1000, a treia bandă la urcare așteaptă de multă vreme rezolvarea CNAIR.

Îmi pun speranțe ca Dumnezeu să-i lumineze mintea ministrului Drulă, să înțeleagă argumentația de mai sus și să revină asupra deciziei sale care trimite prin logica faptelor și acțiunilor județul nostru în subdezvoltare, din păcate”, a scris, pe pagina sa de Facebook, Ionuț Săvoiu.

ACTUALITATE

„Istorii Antisovietice”, o carte despre propagandă și manipulare

Publicat

pe

O lansare de carte inedită s-a consumat, astăzi – 20 septembrie 2021, la Muzeul de Artă din Târgoviște. Spunem inedită pentru că nu ai ocazia să vezi mereu în orașul nostru un dizident rus, un om care și-a ales ca vocație curajul, lupta împotriva minciunii și manipulării instituite de un regim politic care, de-a lungul istoriei, s-a tot recreat, dar și-a păstrat esența.

Oleg Panfilov este un cercetător al unei istorii dure, un publicist de renume care, în anul 2009, a fost expulzat din Rusia din cauza concepțiilor sale despre viață, libertate și democrație. Georgianul prin adopție Oleg Panfilov a venit la Târgoviște pentru a prezenta cartea sa – „Istorii Antisovietice”, o lucrare în care analizează dur, fără menajamente, sistemul opresiv sovietic, istoria falsă pe care au tot prezentat-o sovieticii. Această propagandă continuă și în zilele noastre.

Oleg Panfilov nu este deloc un iubitor al Marii Rusii și a istoriei sale, pe care o consideră falsă, o istorie a propagandei sovietice creată pentru a menține viu imperiul, pentru a răspândi teamă în sânul celor 194 de popoare care au fost introduse și menținute în structura acestui stat mamut prin forță și o ideologie a minciunii. Fostul jurnalist de la Europa Libera consideră că Rusia este un stat artificial, un imperiu care nu va rezista o veșnicie oricăt s-ar chinui conducătorii săi să-l mențină.

Evenimentul a fost organizat de Centrul de Cercetare a Istoriei și Patrimoniului Cultural „Grigore Gafencu” și Muzeul de Artă din Târgoviște. Amfitrionii acestei lansări care a avut, din păcate, o participare săracă, probabil și din cauza pandemiei, au fost dr. Silviu Miloiu – profesor la Universitatea Valahia din Târgoviște și dr. Octavian Țîcu – profesor la Institutul de Istorie din Chișinău, Republica Moldova.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Fiul primarului PNL de la Jegălia a fost numit șef al Gărzii Naționale de Mediu

Publicat

pe

Premierul Florin Cîțu l-a numit șef al Gărzii de Mediu pe Alexandru Lucian Vasile, președintele Organizației de Tineret a PNL Călărași, după ce l-a demis pe Octavian Berceanu, de la USRPLUS.

Alexandru Vasile este fiul primarului comunei Jegălia și a lucrat la firma înființată de tatăl său până în februarie 2020, când a primit funcția de vicepreședinte al Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate.

Apoi, în martie 2021, a fost numit comisar general adjunct la Garda de Mediu, instituție pe care a ajuns acum să o conducă. Tânărul liberal a absolvit în 2012 Facultatea de Silvicultură din cadrul Universității Transilvania.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT