Connect with us

ACTUALITATE

Comuna Mogoșani continuă în carantină încă 7 zile

Publicat

pe

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Dâmboviţa a propus prelungirea carantinei zonale pentru comuna Mogoșani (cu satele aparținătoare Chirca, Cojocaru, Merii, Mogoșani și Zăvoiu) cu încă 7 zile, începând cu data de 11 aprilie 2021, ora 12:00, până la data de 18 aprilie 2021, ora 12:00. Reamintim că, săptămâna aceasta, a fost luată o măsură similară și pentru comuna Buciumeni.

Art. 2. Este strict interzisă intrarea/ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Art. 3. Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor sunt interzise, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declarației pe propria răspundere, legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator. Modelul declarației pe propria răspundere este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre și face parte integrantă din aceasta.

Art. 4. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:
1. Identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
2. Limitarea la maximum a deplasării persoanelor și monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de declarație pe propria răspundere, legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz;
3. În intervalele orare 5.00-22.00 (pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi), respectiv 5.00-20.00 (pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică) în interiorul zonei menționate la art. 1 alin. (2) se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
e) deplasarea în scopul donării de sânge/plasmă la centrele de transfuzie sanguină;
f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
j) participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
k) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
l) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi prevăzute de lege;
m) alte motive justificate precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
n) participarea la activități religioase;
o) deplasări ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu trenul, avionul, autocare sau alte mijloace de transport persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau oricare altă modalitate de achitare a călătoriei;
p) deplasări ale persoanelor pentru administrare de vaccin împotriva SARS-CoV-2.
4. În intervalele orare 22.00-5.00 (pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi), respectiv 20.00-5.00 (pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică), circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la pct. 3 lit. a), c), m) și o).
5. În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieșirea pentru:
a) transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
g) urgențe medicale.
6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
7. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
8. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/ locului activității profesionale, motivul deplasării conform celor prevăzute la prezentul articol, data completării și semnătura.
9. Se permite tranzitarea comunei Mogoșani pentru cetățenii care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea/staționarea în zona carantinată.
10. Prin grija administrației publice locale și a Inspectoratului de Poliție al Județului Dâmbovița se vor stabili căile de circulație pentru tranzitarea zonei respective și aducerea la cunoștința populației prin intermediul mass-media a acestei măsuri.
11. Slujbele religioase se desfăşoară cu participarea credincioşilor doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc.
12. Slujbele religioase cu caracter privat (botezuri, cununii religioase, înmormântări, etc.) se desfăşoară în lăcaşurile de cult, cu participarea a maximum 16 persoane (număr ce include şi persoanele care oficiază slujba religioasă).
13. Accesul credincioşilor în lăcaşurile de cult pentru rugăciuni cu caracter individual se poate face astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă de minimum 2 m între persoane.
14. Slujbele religioase care se vor oficia în aer liber se vor desfășura cu menținerea distanței de 1,5 m între persoane.
15. La toate slujbele religioase trebuie respectate regulile de protecție sanitară stabilite prin Ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art.45 și al art.71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.
16. Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona carantinată și asigurarea ordinii publice se vor realiza de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Dâmbovița sau Inspectoratul de Poliție al Județului Dâmbovița, după caz.

Art. 5. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se interzic următoarele activități:
1. organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise și deschise;
2. organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spații închise, cum ar fi locuri de joacă, spații de tip after-school etc.;
3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor (se pot comercializa produse alimentare în regim catering – livrare la domiciliu);
4. activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc, indiferent de locațiile amplasate;
5. activitatea cu publicul a structurilor de primire turistice, cu excepția cazării persoanelor care efectuează deplasări în interes profesional;
6. organizarea și desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor;
7. organizarea și desfășurarea activităților culturale, științifice, artistice sau de divertisment în spații închise sau deschise;
8. toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective, care se desfășoară în spații închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil.

Art. 6. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul al operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare până la ora 21.00 pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi, respectiv până la ora 18.00 pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care vor avea program non-stop și în care personalul de serviciu va deservi clienții la geam.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. 1, pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor, cu respectarea normelor de distanțare fizică, cu asigurarea pentru clienți a unei suprafețe de 4 mp (din suprafața utilă a magazinului) și cu păstrarea distanței de 2 m între persoane.

Art. 7. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Activitatea acestora se va desfăşura prin ocuparea a 50% din locurile existente pe scaun în fiecare vehicul şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară stabilite în perioadă stării de alertă pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2, în următoarele condiţii:
– Administratorii vor dezinfecta mijloacele de transport după fiecare cursă efectuată;
– Pasagerii vor purta masca de protecție pe tot parcursul călătoriei;
– Numărul de pasageri permis în fiecare mijloc de transport va fi egal cu jumătate din numărul locurilor de pe scaun existente în fiecare mijloc de transport;
– Se va respecta circuitul de urcare/coborâre în mijlocul de transport. Accesul pasagerilor se va realiza pe ușa din față, iar coborârea pe ușa din spate.

Art. 8. În conformitate cu prevederile Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 5/2021, Ordinului ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, modificat și completat prin Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 3459/280/2021, cursurile de învăţământ se vor desfăşura în zona carantinată doar în sistem online.

Art. 9. Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița va întreprinde următoarele:
(1) Analizarea oportunităților și prioritizarea testării persoanelor, transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică/Ministerul Sănătății;
(2) Stabilirea unui calendar periodic pentru dezinfectarea spațiilor publice, la un interval de 48 de ore, și urmărirea îndeplinirii acestuia de către unitatea administrativ-teritorială în cauză;
(3) Îndrumarea și implicarea medicilor de familie de pe raza localității în monitorizarea din punct de vedere medical a persoanelor izolate/carantinate la domiciliu și acordarea asistenței medicale a populației din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de hemodializă, pacienți oncologici etc.);
(4) Supravegherea colectării deșeurilor medicale în cadrul contractual cu cabinetele medicilor de familie și asigurarea respectării normelor specifice acestei activități.

Art. 10. (1) Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezenta hotărâre atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute de art. 67 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 11. Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Dâmbovița (telefon 0245 613761, e-mail: cjcci.db@gmail.com).

Art. 12. Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Basarab I“ al Județului Dâmbovița asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din comuna carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

A vrut să vândă un scaun pe internet și a fost la un pas să rămână fără banii de pe card!

Publicat

pe

Un bărbat din Iași a povestit, într-o postare pe pagina sa de Facebook, modul în care era să fie păcălit atunci când a scos la vânzare pe internet un scaun – scrie DC News.

„Novice în ale vânzării pe internet, dorind să-mi vând scaunul second-hand, iată, chiar azi, am fost la limită să ofer datele cardului bancar unui anume Ursu BRAWL (ce nume!) din satul Dopca, Jud. Brașov (e bine să ai un județ „serios” în spate) care m-a contactat pe Whatsapp.

A evitat mult să ofere numele și adresa, insistând să introduc datele cardului meu la un link aparent serios (inclusiv codul de 3 cifre, de pe spate, specific unei cumpărări de pe site-uri verificate, nu unei vânzări, cum era cazul meu)”, a povestit ieșeanul pe pagina sa de Facebook.

Modul de operare al atacatorilor

Aceştia contactează un utilizator care a publicat un anunț de vânzare a unui produs pe OLX, se declară interesaţi și la scurt timp, cu un anumit pretext, cer să mute conversația pe un alt canal de comunicare, de regulă pe Whatsapp. Apoi susțin că au efectuat plata.

Pentru ca vânzătorul să intre în posesia plății i se trimite un link pe care trebuie să-l acceseze și să introducă datele card-ului. Aceasta este o capcană pentru că atacatorii, după ce primesc datele card-ului, sistează orice conversație cu victimele și retrag bani din contul lor.

Deși pagina web la care ne direcționează link-ul folosește identitatea vizuală a brandului OLX, în realitate dacă analizăm denumirea domeniului din link putem observa că nu ne mai aflăm pe pagina oficială.

În cazul în care ați căzut într-o astfel de capcană, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să contactați banca pentru a bloca card-ul și eventualele tranzacții ilicite din cont. Ulterior, dacă ați suferit pagube materiale, depuneți o plângere la cea mai apropiată secție de poliție, pentru a deschide o investigație în acest sens.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Rareș Bogdan și-a pierdut apetitul când a văzut jandarmii în restaurant

Publicat

pe

Simandicosul primvicepreședinte PNL Rareș Bogdan, care, de cele mai multe ori, spune povești, de parcă îi place să se audă, a comis din nou o gafă publică. A acuzat jandarmii că i-au stricat digestia, starea de bine, când i-a văzut intrând în uniforme să facă un control într-un restaurant din Herăstrău unde nobilul politician liberal servea masa cu familia.

Păi, domnule europarlamentar, au intrat gealații în această pandemie peste unii în casa lor, în curtea lor și i-au amendat de nu s-au văzut fiindcă luau masa, tot în familie, dar nu le-a ieșit organelor la număr?! Așa că, mai ușor cu demagogia asta vocală.

Oricum sindicaliștii de la Europol i-au răspuns pe măsură fostului jurnalist luat de cap de când a intrat în politică. I-au spus băieții cum stă treaba cu legea, cu pandemia și cu politicienii.

„Rareș Bogdan s-a arătat iritat de prezența jandarmilor la restaurantul din Herăstrău unde lua masa cu familia, afirmând că nu i se pare normal ca în local, unde sunt familii și copii, forțele de ordine să vină în uniforme. Mai mult, l-a sunat pe colegul său de partid, ministrul Bode și pe secretarul de stat Bogdan Despescu și le-ar fi explicat dumnealui cum trebuie să fie efectuate controalele. A mai făcut aluzie și că polițiștii nu intervin în restaurantele și terasele care în weekend se transformă în cluburi.

Acum, nici nu știm cum ce să începem pentru a-l lămuri pe europarlamentarul Rareș Bogdan…

1. În primul rând îi reamintim că la guvernare se află partidul din care face parte. Adică tocmai cei care au impus restricțiile și care trimit constant, în fel de fel de planuri de acțiune, jandarmi și polițiști să defileze pe la terase, restaurante, mall-uri.

2. Noi am tot urlat ca lupii la lună timp de 1 an, că de la nivelul MAI, prin videoconferințele periodice se impuneau „cifre”. Număr de amenzi, acțiuni și controale cât mai multe și mai puțină muncă de poliție. Dacă Rareș Bogdan are impresia că polițistului sau jandarmului îi face plăcere să ridice de la masă clienți, să îi numere, să îi legitimeze și să îi șicaneze, se înșală amarnic.

3. Aluzia cu restaurantele care se transformă în cluburi este reală. De aceea nu înțelegem de ce colegii de partid ai lui Rareș Bogdan, care au emis HG-ul cu restricțiile nu au oferit instrumente polițiștilor să și acționeze în astfel de cazuri. Cu toate că este interzisă funcționarea cluburilor și discotecilor, patronii teraselor din Herăstrău și de la mare, apropiați ai oamenilor politici, au făcut suficient lobby pentru a nu fi atinși de restricții sau de sancțiuni astfel că în momentul de față există o lacună legislativă, care nu le permite polițiștilor să îi sancționeze.

Vă reamintim că în urmă cu aproximativ 4 săptămâni premierul Câțu critica forțele de ordine că nu sunt „suficient de vizibile” și îi cerea ministrului Bode „mai multe controale”, la acel moment mai rămânea ca și femeia de serviciu să fie scoasă în patrulare prin mall-uri, piețe și alte zone aglomerate. Acum, veniți dumneavoastră și ne spuneți ca v-ați simțit „intimidat” de uniformă și de prezența jandarmilor în restaurant la ora 14. Practic, noi suntem pe post de minge de ping-pong într-o instituție care conform legii este apolitică, dar în care primești comenzi de la oameni politici. Și atunci ne întrebăm, oare nu ar fi mai bine ca aleșii neamului și clientela de partid să anunțe unde iau masa (mic dejun, prânz, cină, sprițuri, cafele etc) sau care localuri pot fi controlate și care nu, în așa fel încât, în viitor, forțele de ordine să nu mai „gafeze”?

Și, în loc de concluzie, poate Rareș Bogdan ar trebui să știe că de fapt cei doi jandarmi care l-au deranjat, l-au deranjat în numele ministrului Lucian Bode și a secretarului de stat Bogdan Despescu, cei care dispun astfel de controale”, au scris,pe pagina de Facebook, după ieșirea grandomană a lui Rareș Bogdan,  reprezentanții Sindicatului Europol.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT