Certificarile sunt documente importante pe care firmele si companiile au obligatia morala sa le detina, deoarece ele atesta organizarea impecabila a procesului productiv, avand ca prioritati: cultura calitatii si asigurarea sanatatii si a vietii oamenilor care graviteaza in jurul activitatii agentului economic respectiv.
Certificarile se diversifica, fiindca mereu apar provocari noi si antreprenorii trebuie sa fie atenti la toate aspectele. De pilda, aparitia pandemiei a insemnat sporirea normelor la locul de munca, asigurarea de conditii care sa stopeze raspandirea bolii sau trecerea la telemunca.
Eu lucrez intr-o institutie de stat, dar am vazut clar modul in care pandemia a impus urmatoarele masuri:
-punerea la dispozitia salariatilor a sapunului lichid antibacterian in cantitati mai mari. Daca pana acum la grupurile sanitare gaseam recipiente mici si acestea erau umplute la 2-3 zile, in timpul pandemiei consumul de sapun lichid s-a triplat. Rezervele de cativa litri erau reumplute de 3-4 ori pe zi. Tin sa precizez ca in institutia noastra se lucreaza de la ora 7,30 la 14,30 cel tarziu si numai secretariatul, care isi desfasoara activitatea in alt corp de cladire ramane pana la ora 15.
-asigurarea prosoapelor de hartie la baie.
-sticle pline cu dezinfectanti asezate strategic din 4 in 4 metri, pe holurile institutiei si in fiecare departament.
-masurarea temperaturii la intrarea pe poarta institutiei
-asigurarea de masti de protectie pentru intreg personalul
-controale riguroase ca normele de distantare si de igiena sa fie respectate.
ISO 45001 este o certificare ce se potriveste tuturor timpurilor si tuturor domeniilor de activitate, fiindca are in vedere urmatoarele aspecte importante dintr-o colectivitate:
– identificarea pericolelor de la locul de munca. Exista pericole acolo unde nu ne gandim si prin existenta unui plan bine pus la punct de preventie, riscurile sunt mult diminuate.
In plus, in orice firma, institutie si companie trebuie sa se faca periodic exercitii de simulare a evacuarii imobilului respectiv in caz de incendii sau de cutremure. Iesirea in ordine a salariatilor, actionarea la semnalul cunocut, intalnirea intr-un loc sigur, sunt masuri care se impun pentru salvarea vietilor oamenilor.
De asemenea, trebuie sa existe responsabili cu protectia muncii, care sa instruiasca restul personalului, dar sa si supravegheze modul in care normele sunt respectate. De pilda, sunt fumatori inraiti care isi aprind tigarile in ateliere de tamplarie si pot declansa oricand un incendiu prin iresposabilitatea lor. La fel se poate intampla, daca se fumeaza in rafinarii, in depozitele de lacuri si de vopsele.
O tigara aprinsa, aruncata intr-o fanarie si pagubele pot fi imense.
Si consumul de alcool la locul de munca are efect devastator. Au murit oameni care au cazut de pe masinile cu lemne sau care au fost prinsi sub utilaje si in diverse masinarii complicate.
– programul de management. Managementul trebuie sa fie orientat catre oameni, fiindca acestia sunt beneficiarii oricarei activitati. Orice eroare de conducere se rasfrange asupra intregului sistem.
– formarea si sensibilizarea personalului. Toti salariatii trebuie sa respecte normele si sa contribuie la bunul mers al firmei prin atitudinea lor. Mi-a placut atitudinea unei colege care intotdeauna cand nu mai era nevoie de lumina artificiala se ridica de la biroul sau si stingea becul, iar cand cineva a uitat robinetul cu apa deschis l-a oprit urgent, sa nu se faca risipa. Cand am apreciat gestul ei, mi-a raspuns simplu:„Aici, la locul de munca sunt banii nostri, ai tuturor, de aceea trebuie sa fim atenti cu tot ceea ce consumam”.
Atitudinea:„Lasa ca nu se plateste curentul sau apa din banii mei!” nu este una constructiva.
– comunicare deschisa in toate departamentele. Numai asa se poate indeplini planul, se pot rezolva problemele dintre angajati sau problemele firmei cu diferiti clienti sau angajati.
– oferirea de consultanta personalului care are nevoie de acest lucru.
– evaluarea obiectiva a performantelor personalului si gasirea unor solutii de imbunatatire a acestora.
Exista certificari Iso care au in vedere protectia datelor personale ale angajatilor, ale clientilor si partenerilor si ele sunt din ce in ce mai solicitate, fiindca pandemia a impus telemunca si datele de logare pe diferite platforme trebuie sa fie confidentiale, ca hackeri sa nu actioneze.
Daca ai un magazin online si accepti achitarea produselor cu cardul sau ai pe site numeroase formulare ce necesita completare de catre cumparatori, trebuie neaparat sa securizezi paginile respective, iar certificarea Iso corespunzatoare demonstreaza ca ai luat acea masura de precautie.
Esti fermier sau detii o fabrica de lactate sau o macelarie? Toti antreprenorii din industria alimentara vor vinde mai mult si nu vor mai lua amenzi in urma diferitelor controale, daca poseda certificarea iso care demonstreaza calitatea premium a produselor alimentare vandute.
Analizand atent certificarile iso observam ca ele sunt orientate catre prioritatile societatii care sunt:
– asigurarea sanatatii si protejarea vietii.
-protectia mediului
– realizarea de economii si reducerea consumului resurselor
– cresterea calitatii vietii, prin cresterea calitatii produselor si a climatului de la locul de munca
– protectia datelor personale.
Certificarea ISO 45001 este complexa si nu trebuie sa lipseasca din nicio firma, institutie sau companie si pana la jumatatea lunii mai a acestui an, pretul ei este cu 50 % mai mic.
Acum este timpul ca in calitate de manager sa combini eficient mai multe tipuri de asigurari si cu ajutorul specialistilor de la
Certificareiso.ro firma pe care o conduci sa prospere.
Primesti suport sa poti face toate transformarile necesare si acestea sunt benefice tuturor.
Certificarea se obtine rapid, iar beneficiile ei sunt uriase.
Protejeaza angajatii, asigura-le conditii de maxim confort la locul de munca, multumeste clientii si partenerii de afaceri prin tot ceea ce le oferi si vei vedea ca nu vor exista probleme in firma ta! (P)