Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Consilierul municipal Aurelian Cotinescu vorbește despre concedieri la Primăria Târgoviște

Publicat

pe

Liderul PNL Târgovişte, Aurelian Cotinescu, a tras astăzi, 14 mai 2021, un semnal de alarmă, în cadrul unei conferințe de presă, cu privire la funcționarea Primăriei Târgoviște și a societăților și direcțiilor subordonate administrației publice locale cu un buget cu mult sub cel al anului trecut.

Reamintim faptul că primarul Daniel Cristian Stan și-a exprimat îngrijorarea în legătură cu problemele ce vor fi generate de resursele financiare insuficiente, încă de la începutul anului, atunci când cifrele bugetului de stat erau cunoscute opiniei publice doar pe surse.

Realitatea este clară, așadar. Primăria Târgoviște are la dispoziție anul acesta fonduri cu mult mai mici, raportat la necesități. Prin urmare, vor exista consecințe, în sensul că programul investițional va fi diminuat și foarte probabil se vor efectua reduceri de personal. De altfel, sunt foarte multe administrații publice din țară care au anunțat astfel de măsuri după ce le-au fost repartizate sumele de la bugetul de stat, cu mult sub așteptări.

Cum spuneam, și consilierul local Aurelian Cotinescu, liderul PNL Târgovişte, și edilul Daniel Cristian Stan afirmă că bugetul municipalității pentru anul în curs nu acoperă nici pe departe nevoile orașului. Divergențele de opinie între cei doi derivă de la cauzele care au adus Primăria Târgoviște în această situație delicată. Cotinescu îl acuză pe Daniel Cristian Stan că gestionează prost treburile obștei, iar edilul spune că s-a ajuns aici din cauza Guvernului PNL, care a ignorat solicitările primite dinspre Târgoviște. Mai mult, nici parlamentarii care reprezintă actuala putere în Dâmbovița, trei de la PNL și doi de la USR PLUS, nu au susținut proiectele județului Dâmbovița și ale municipiului Târgoviște promovate prin amendamente la Legea bugetului de stat, toate fiind respinse.

„Parcurgând bugetul municipiului Târgoviște pentru 2021, mi-am pus numeroase întrebări și, vă spun sincer, nu înțeleg cum poate funcționa în acest an administrația locală cu o finanțare cu mult sub bugetul anului trecut. La nivelul salarizării, în buget sunt prinși mai puțini bani decât anul trecut. De fapt, banii ajung doar pentru primele 8 luni. Ne punem întrebarea firească dacă vor fi tăieri de salarii în Primăria Târgoviște sau dacă vor fi disponibilizări. Și ajungem la Municipal Security, o companie a Primăriei, unde deja 50 de oameni au primit hârtiile pentru disponibilizare. Lucrurile sunt simple: nu le-au mai fost prelungite contractele pe perioadă determinată și și-au pierdut locurile de muncă.

În fapt, toate companiile Primăriei sunt într-o situație îngrijorătoare, ca să folosesc un termen ușor. Totul se datorează, în principal, faptului că Primăria nu plătește la timp facturile pentru funcționare sau pentru serviciile prestate. Din această cauză, companiile Primăriei acumulează datorii către furnizori și către bugetul de stat, bineînțeles achitând apoi penalități și dobânzi. La nivelul bugetului de stat, înțeleg că, de la începutul anului, majoritatea companiilor Primăriei Târgovişte au cerut reeșalonarea datoriilor, dar asta nu înseamnă că nu vor plăti dobânzi pentru acei bani, din taxele și impozitele noastre, ca rezultat al proastei administrații locale sau al proastei administrații a acestor companii.

Municipal Construct are de încasat de la Primăria Târgoviște șapte milioane de lei, două sunt facturate, cinci milioane de lei încă nu sunt facturate. De ce? Pentru că Primăria nu vrea să acumuleze datorii mai vechi de 90 de zile și atunci facturile rămân în așteptare. EcoSal are de încasat de la Primărie peste 5,5 milioane de lei. Compania de Apă – aproximativ 10 milioane de lei.

Direcția de Asistență Socială a primit anul acesta, în buget, pentru funcționare 3,9 milioane de lei, ținând cont că anul trecut aveau un buget de 4,3 milioane de lei. Pe de altă parte, înregistrează datorii, încă din anul trecut, de peste 1 milion de lei, iar în momentul de față a cheltuit deja din bugetul alocat 1,6 milioane de lei. Ne întrebăm, pentru următoarele 7 luni, cum va funcționa DAS Târgovişte?

Ni s-a tot spus în spațiul public, de luni de zile, că Guvernul este de vină pentru toate problemele administrative de la nivelul municipiului Târgoviște. Guvernul este vinovat că nu terminăm stadionul, deși nu are nicio treabă. Guvernul este vinovat că nu se termină lucrările la centură, deși nu are nicio treabă, dimpotrivă, a ajutat. Guvernul este vinovat că sare asfaltul la trei luni de zile… Și probabil că toată această mutare a atenției publice de la problemele Primăriei către Guvern reprezintă doar o dorință de a scăpa, de fapt, de probleme. Noi am venit aici să demontăm toate aceste lucruri și să arătăm cum stau exact treburile.

În fapt, pentru acest an, în bugetul local sunt prinși 38 de milioane de lei din cote defalcate din TVA. Pe de altă parte, încă 48 de milioane de lei vin de la nivelul bugetului de stat ca subvenții prin programul PNDL, adică grădinițe, creșe, anvelopări termice etc. În acest moment, singurele proiecte funcționale, viabile, la nivelul Primăriei Târgovişte sunt aceste construcții, reabilitări, renovări de creșe și grădinițe, care sunt făcute cu bani guvernamentali. Primăria are doar o cotă de 2% în aceste investiții. Bugetul de stat a alocat 10 milioane de lei pentru funcționarea unităților de învățământ, Primăria alocând sub 10% din această sumă totală. Pentru bursele elevilor, Guvernul a alocat 4 milioane de lei, Primăria Târgovişte a alocat zero lei”, a declarat Aurelian Cotinescu.

Contactat de incomod-media.ro, primarul Daniel Cristian Stan ne-a declarat că liberalii pot spune ce vor, însă adevărul este unul singur: orașul Târgovişte nu a primit nicio rectificare bugetară pozitivă de la Guvern într-un an și jumătate, ba dimpotrivă, i-au fost luați peste 200.000 din buget.

„Toți parlamentarii PNL de Dâmbovița, fără excepție, au votat, când s-a pus în discuție Legea bugetului național, împotriva finanțării lucrărilor la stadion, împotriva finanțării reabilitării Școlii Radu cel Mare și împotriva finanțării a două proiecte de reabilitare a unor străzi din Târgoviște.

În rest, ce fac ei acum se înscrie în retorica unei ipocrizii cunoscute foarte bine de către târgovișteni, care au taxat-o dur la ultimele alegeri locale, PNL obținând în Târgoviște cel mai slab scor din istorie, pentru un partid aflat la guvernare”, a punctat primarul municipiului Târgoviște – Daniel Cristian Stan.

ADMINISTRAŢIE

Primăria Titu angajează inspector debutant Autoritate Tutelară și Asistență Socială

Publicat

pe

de

Primăria Titu organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției de inspector, clasa I, grad profesional debutant din cadrul aparatului de specialitate al primarului orasului Titu, Compartiment Autoritate Tutelară și Asistență Socială.

Având în vedere prevederile art. 618 alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizat în baza excepțiilor prevăzute de art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 vă înștiințăm cu privire la organizarea concursului de recrutare a functiei publice vacante de executie, pe perioadă nedeterminată:
– inspector, clasa I, grad profesional debutant ID 247094 din cadrul aparatului de specialitate al primarului orasului Titu, Compartiment Autoritate Tutelara si Asistenta Sociala -durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; -Concursul se organizează la sediul primăriei oraşului Titu, judeţul Damboviţa. Proba scrisă va avea loc în data de 20.07.2021, orele 10 Interviul va avea loc în data de 22.07.2021, orele 13

CONDITII SPECIFICE:
-studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta
-vechime in specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – nu este cazul;
-perioada de depunere a dosarelor la concurs este 18.06.2021-07.07.2021

Bibliografia, tematica, atribuţiile prevăzute în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează pe site-ul primăriei oraşului Titu, judeţul Dâmboviţa , www.primariatitu.ro.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul primăriei oraşului Titu, judeţul Dâmboviţa.
Compartimentul Resurse Umane si la telefon 0245.651095, int.17, persoana de contact Amuza Angela.

Tematica/Bibliografia
Inspector ,clasa I,grad profesional debutant in cadrul Compartimentului Autoritate Tutelara si Asistenta Sociala

Tematica:
– reglementari privind functia publica;
– reglementari privind administratia publica;
– reglementari privind respectarea demnitatii umane, protectia drepturilor şi libertatilor fundamentale ale omului, prevenirea si combaterea incitarii la ura si discriminarea;
– reglementari privind resursele umane in administratia publica;
– reglementari privind asistenta sociala;
– reglementari privind venitul minim garantat
– reglementari privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
– reglementari privind protecția și promovarea drepturilor copilului
– Liberul acces la informaţiile de interes public

Bibliografia:
1. Constituţia României, republicată;
2. Partea a III a ,titlul V-capitolul I-IV,partea a V a , Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, modificat si completat;
6. Hotararea de guvern nr. 50/2011 pentru aprobaea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr 416/2001 privind venitul minim venitul minim garantat Legea 292/2011 privind asistenta sociala;
7. Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, modificata si completata;
8. Hotararea nr. 38/2011 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei;
9. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
10.Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Hotărârea nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap , cu modificările şi completările ulterioare;
12. Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Voinești a redat satului Oncești o fântână construită în 1890

Publicat

pe

Gabriel Dănuț Sandu, primarul comunei Voinești, este unul dintre puținii edili din județ care știe să îmbine într-un mod armonios, echilibrat, trecutul cu prezentul, utilul cu plăcutul, nevoia de a etala vestigiile istorice, elementele ce țin de identitate, de tradiție, cu natura gospodarului locului, cu trăirile și năzuințele sale.

Așa au fost readuse la lumină, regătite, vânele de apă pură, limpede și dătătoare de viață care curg la rădăcinile acestui șirag de așezări. S-a gândit bine primarul Gabriel Dănuț Sandu să redea rostul și frumusețea de odinioară fântânilor din comuna Voinești, uitate de oameni, devenite legendă, doar motivații sensibile de depănarea unor amintiri! Prima fântână a fost refăcută de Primărie și reamenajată estetic, anul trecut. Este vorba de cea de la Voinești, din zona Morii. Izvorul acesteia fusese captat în anul 1880.

Ieri, când toți creștinii ortodocși au sărbătorit Pogorârea Sfântul Duh, s-a săvârșit slujba de sfințire a unei alte fântâni cu ani de istorie în spate, cea din satul Oncești, săpată de oamenii locului în 1890. De refacerea și restaurarea acestui izvor dătător de viață s-a ocupat tot administrația locală a comunei Voinești. De fapt, cei doi edili, primarul Gabriel Dănuț Sandu și viceprimarul Claudiu Popa, și-au propus să restaureze toate fântânile cu ecou istoric din localitate. A spus Gabriel Dănuț Sandu că aceasta este o îndatorire de suflet, o misiune nobilă de a reda comunității, oamenilor, izvoarele de apă, aceste filoane ale trecutului și perenității pe aceste meleaguri.


Evenimentul de ieri de la Oncești s-a consumat în prezența a zeci de localnici, tineri și bătrâni, veniți special pentru a participa la sfințirea fântânii de pe strada Bisericii. Cei mai tineri pentru a trăi și înoda emoția retrezirii trecutului pe care acum îl pricep mai bine cu mersul curat spre un viitor cu împliniri, iar cei în vârstă pentru a rememora, pentru a-și reîmprospăta amintirile despre obște și elementele care au ținut-o unită și prosperă, pentru a fi martori sinceri ai reașezării lucrurilor în normalitatea firească.

Slujba de sfințire a fost oficiată de 10 preoți, după toate canoanele, obiceiurile și tradițiile locului. Și, ca o dovadă a legăturii curate dintre trecut, prezent și viitor, panglica inaugurală a fost tăiată de doi bătrâni de 90 de ani și o fetiță de numai 5 ani.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT