Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Târgovişte: A început o nouă etapă de modernizare a transportului public local

Publicat

pe

Proiectul de modernizare a transportului public din municipiul Târgoviște a intrat într-o nouă etapă: construire depou în zona Complexului Turistic de Natație (la fostul obor) și trei stații de capăt (la depou, pe Bulevardul Unirii și pe Șoseaua Găești), modernizare 28 de stații de traseu și reabilitare pasaj Pavcom și coridoare de transport, respectiv bulevardele Mircea cel Bătrân și Regele Carol și străzile Lt. Stancu Ion și Gării.

Valoarea investiției, pe această componentă, este de aproximativ 57 de milioane de lei – după cum a precizat primarul Daniel Cristian Stan. Valoarea totală a proiectului de modernizare a transportului public local din municipiul Târgoviște se ridică la aproximativ 170 de milioane de lei. Reamintim că a fost finalizată o primă etapă, respectiv achiziționarea a 28 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid care sunt deja în circulație. De asemenea, a fost semnat contractul pentru alte 12. Pe această componentă, săptămâna trecută, vineri, Primăria Târgoviște a accesat 52 de milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro).

Potrivit primarului Daniel Cristian Stan, proiectul de modernizare a transportului public local din municipiul Târgoviște are că termen de finalizare luna decembrie 2022. Depoul și statia de capăt de la Centrul de Natație vor fi construite pe o suprafață de aproximativ 17.000 mp. De altfel, numai clădirea, care va cuprinde și sediul administrativ al operatorului de transport – SC Servicii Publice Municipale va avea 3.500 mp.

„Va exista aici și un spațiu de garare pentru 40 de autobuze, plus, în față, stația de capăt, cu peroanele și facilitățile pentru călători, cu o parcare pentru autoturisme, cu tot ceea ce este necesar pentru a avea un transport public la standarde europene.

Cât privește cele 28 de stații din oraș vor fi moderne, independente energetic. Undeva la finalul acestui an – începutul anului viitor, sper să avem și primele stații amplasate în municipiul Târgoviște și veți vedea o schimbare absolut radicală pe ceea ce înseamnă transportul public în comun.

Acest proiect are o valoare cumulată de aproximativ 170 de milioane de lei, bani europeni care intră în municipiul Târgoviște pe mai multe componente: achiziție de autobuze, reabilitare străzi și construirea infrastructurii specifice de transport public – depou, stații, sistem de ticketing, plus un sistem de management al transportului public local de natură să eficientizeze acest proiect și să permită administraţiei publice locale să controleze ceea ce se întâmplă în transportul public, câți călători avem în autobuze, câți așteaptă în stații, ce rute trebuie optimizate etc. Toate aceste facilități vor fi operaționale treptat până la finalul anului viitor, când întreg sistemul va trebui să fie gata.

La toate punctele de intrare în oraș unde construim stații, vor fi facilități pentru cei care vin în Târgovişte. Ideea este să utilizăm cât mai mult transportul public. Aceasta este și concepția europeană. De aceea sunt foarte mulți bani pe zona de mobilitate urbană”, a precizat primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Primar Târgoviște: Nu pot să dau spor de plictiseală și moleșeală cuiva!

Publicat

pe

Primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan, a organizat, în această după-amiază, o conferință de presă la sediul Direcției de Asistență Socială, pentru a arăta opiniei publice „condițiile vătămătoare”, pentru care se cere în continuare plata unui spor cuprins între 7 și 15% din salariul de bază.

Reamintim că, între orele 16:00 și 18:00, Sindicatul Valahia a organizat un protest în fața Primăriei Târgovişte, pentru a nu permite scăderea salariilor personalului de la DAS Târgoviște prin neacordarea sporului pentru condiții de muncă. Spune liderul Nicolae Dragodănescu că vor organiza adunări publice și în zilele de 1 și 8 octombrie, dacă nu se va ajunge la o înțelege cu conducerea Primăriei Târgovişte. Pe pancarte, oamenii aveau scris mesajul „Nu suntem cerșetori”!

„Încă mai putem protesta. Faptul că nu au ajuns la o soluție cu sindicatul vostru, faptul că ignoră dialogul social este trist. Încă mai avem libertate, încă mai avem legi. 

Prețul la energie electrică a crescut cu 25%. La gazul metan cu 20%. Avem o inflație de 5%. Mărfurile alimentare și nealimentare au crescut în medie cu 5%. Și sporurile noastre se doresc a fi eliminate. Acele sporuri de 7-10%. De ce?”, a spus liderul Nicolae Dragodănescu în timpul protestului din fața Primăriei Târgovişte.

Potrivit buletinului de analiză întocmit de un medic de medicina muncii în luna august, coroborat cu legislația în vigoare, sporul pentru condiții de muncă nu se va mai acorda începând cu luna septembrie 2021, întrucât nu a mai fost identificat la nivelul velul DAS Târgoviște decât un singur risc profesional. În buletinul de analiză anterior, erau peste cinci riscuri trecute, între care, a punctat edilul, riscul de plictiseală și de moleșeală.

„Atenție! Nu este vorba de toți salariații DAS Târgoviște. În ceea ce privește asistenții persoanelor cu dizabilități, nu intervine niciun fel de schimbare. Vor beneficia în continuare de spor între 7 și 15%.

Cum s-a ajuns la această discuție? În anul 2018, s-a întocmit un buletin de analiză în baza căruia au fost identificate o serie de riscuri, buletin de analiză pe care l-am pus în practică și am acordat acest spor. Iată câteva riscuri identificate la momentul respectiv, de natură să justifice acordarea unor sporuri. Citez din buletinul de analiză câteva paragrafe, atenție: personalul este supus apariției oboselii și a surmenajului, ceea ce duce la apatie, plictiseală, moleșeală.

Dacă suntem obligați să dăm spor de plictiseală cuiva…, eu nu o să fac lucrul acesta și nu o să ignor noul buletin de analiză, din luna august, în care aceste riscuri nu au mai fost identificate.

Mergem mai departe: suprasolicitare vizuală, determinată de lucrul la calculator și combinarea iluminatului natural cu cel artificial.

Oare, câți oameni care lucrează în aceste condiții, la calculator, beneficiază de acest spor? Nu mă refer numai la sistemul public, mă refer și la sistemul privat.

Mai departe, suprasolicitare osteo-musculo-articulară, mișcări repetitive, încordări ale articulației.

Nu știu, poate că atunci când stai la birou trebuie să primești un spor de 15%. Din banii contribuabililor! Eu nu cred într-o asemenea manieră.

Acum, să mergem pe cadrul legal. Avem buletinul de analiză din august în care se precizează foarte clar că numărul de factori de risc sunt în număr de 1, A sau B. Adică, moleșeala-plictiseala sau poziții vicioase de lucru.

Cadrul legal în vigoare spune că se acordă spor de până la 15% pentru personalul care se află sub influența a patru factori de risc, spor de 10% pentru trei factori de risc și spor de până la 5% pentru doi factori de risc. Noi avem unul. În baza cadrului legal, cum am putea să justificăm acordarea unor sporuri pentru o anumită categorie de personal?”, a precizat primarul Daniel Cristian Stan.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Mega-proiectul stațiunii Peștera-Padina, prezentat în fața Consiliului Științific al Parcului Natural Bucegi

Publicat

pe

Astăzi – 23 septembrie 2021, în cadrul unei întâlniri la care au participat toți factorii implicați în promovarea și dezvoltarea Stațiunii de interes național Peștera-Padina, președintele Consiliului Județean Dâmbovița – Corneliu Ștefan a vorbit în fața reprezentanților Consiliului Științific al Parcului Natural Bucegi despre necesitatea dezvoltării acestui perimetru turistic. Șeful administrației județene a prezentat și principalele obiective cuprinse în cadrul acestui proiect de anvergură.

„Le-am transmis membrilor Consiliului că Planul de Urbanism Zonal al Stațiunii Peștera-Padina, precum și proiectul pârtiei Cocora au fost concepute astfel încât să prevenim activitățile de exploatare sau utilizare intensivă a resurselor naturale care pot afecta Parcul Natural Bucegi. În același timp, am punctat faptul că turismul dâmbovițean trebuie să se dezvolte, așa cum de altfel se întâmplă în județele vecine care au diverse facilități pe teritoriului parcului.

Le mulțumesc pentru argumentele aduse în fața membrilor Consiliului Științific al Parcului Natural Bucegi profesorului universitar Tiberiu Florescu – prorector al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, șef de proiect al Planului de Urbansim Zonal al Stațiunii Peștera-Padina, președintelui Asociației Turistice Peștera-Padina, Valentin Calcan, arhitectului șef al Județului Dâmbovița, Teodor Bâte, dar și elaboratorilor notei conceptuale a pârtiilor de schi, domnii Dragoș Coman și Cornel Jitaru”, a precizat Corneliu Ștefan – președintele Consiliului Județean Dâmbovița, la finalul acestei întâlniri desfășurate la sediul Parcului Natural Bucegi din Bușteni.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT