Connect with us

Dâmboviţa

O bătrână de la Centrul Bucșani a murit după doza a treia de vaccin anti-COVID

Publicat

pe

Moartea unui om, în vremurile astea de pandemie, a început, pentru mulți, să pară ceva firesc. Ca într-un război. Trecem cu vederea, nu ne mai mișcă prea mult suferința. Mergem înainte, căutând metode să supraviețuim, ne forțăm destinul sau ne lăsăm în mrejele sale. Dar n-ar trebui să procedăm așa. Acest tip de filozofie, de gândire la vremuri tulburi, în care tot ce ține de esența noastră umană pare să se dizolve în sfânta banalitate, trebuie ținut cât mai departe de existența noastră de zi cu zi. Solidaritatea, responsabilitatea, dăruirea, sacrificiul pentru semenii noștri trebuie să rămână. Fără ele, suntem nimic!

Cele spuse mai sus au legătură cu o poveste dramatică, pe care o vom expune mai jos și, poate, cu multe altele despre care am aflat sau despre care nu vom ști niciodată.

O femeie care ar fi împlinit 89 de ani pe 1 noiembrie 2021 a murit, singură, în azilul de de la Bucșani, sub denumire modernă, Centru medico-social.

Rodica Bejan, nepoata bătrânei, este convinsă că mătușa ei nu ar fi pierit așa rapid, poate mai avea pe mosorul vieții, o zi în plus, o săptămâna, o lună, un an sau chiar mai mult, dacă s-ar fi acționat altfel din punct de vedere medical, dacă s-ar fi ținut cont de anumite considerente de sănătate.

Floarea Barbu a decedat pe 8 octombrie. Așa cum am spus, în Centrul de Asistență Medico-Socială de la Bucșani. Moartea, după cum este menționat în certificatul de deces, a survenit din cauza unui stop cardio-respirator. S-a întâmplat, ne-a mărturisit Rodica Bejan, la câteva ore după ce i s-a administrat doza trei a vaccinului anticoronavirus, Pfizer, fapt consumat în dimineața zilei de 8 octombrie. Nepoata bătrânei susținute că, în momentul administrării vaccinului, bătrâna era pe oxigen și sub tratament pentru pneumonie. Ruda femeii este convinsă că vaccinul i-ar fi putut declanșat moartea. Responsabilitatea este pasată asupra cadrelor medicale care i-au făcut vaccinul fără să ia în calcul problemele de sănătate ale bătrânei din acele momente. Pentru a fi elucidat așa cum trebuie acest caz și, eventual, pentru a fi trași la răspundere cei vinovați, Rodica Bejan a depus o plângere la Colegiul Medicilor Dâmbovița.

„Nu am mari așteptări. Dar o fac pentru liniștea mea. Nu vreau să am mustrări de conștiință. Mama mea, femeie simplă de la țară, niciodată nu ne ducea să ne vaccinăm când eram răciți. Știa ea că nu este bine. Cum să o vaccinezi când ea era pe oxigen? Mătușa a murit pe 8 octombrie, zi în care i s-a administrat a treia doză de vaccin Pfizer. Nu a avut COVID”, ne-a spus, puternic marcată de situație, Rodica Bejan.

Bătrânica a fost înmormântată în data de 10 octombrie la Doicești.

Am vrut să discutăm și cu reprezentanții centrului de la Bucșani. Am apelat la varianta dialogului telefonic, fiind vremuri de pandemie, de restricții. Nu am vrut, în asemenea condiții, să ne afișăm la poarta instituției. După câteva încercări, am reușit să intru în legătură cu o doamnă cu o voce bine definită, chiar dură, rece. M-am prezentat, i-am expus, pe scurt, povestea bătrânei care a murit după ce i s-a administrat doza a treia a vaccinului anti-COVID. În prima fază, după ce am dezvăluit numele persoanei care a reclamat cazul, Bejan Rodica, a urmat o pauză, ceea ce m-a făcut imediat să înțeleg că a priceput rapid despre ce este vorba. Imediat, a venit replica de sprijin, folosită de obicei de interlocutorii cu care dialogăm telefonic, pentru a reanaliza situația de posibilă criză și pentru a-și aduna rapid muniția după care se intră în modulul de apărare:

Cadrul medical Bucșani: Nu v-am înțeles. Vreți să mai repetați un pic. Nu am avut semnal. Acum m-am așezat într-un loc.

Reporter: Cu cine vorbesc? Asistenta șefă? Aveam informații că la acel număr de telefon răspunde asistenta șefă…
Doamna de la centru își schimbă imediat tonul. Amabilitatea pare să fi dispărut sau nu a existat deloc.

Cadrul medical Bucșani: Dumneavoastră cine sunteți?
Îi mai spun încă o dată. Îi fac pe scurt rezumatul reclamației doamnei Rodica Bejan. Mă ascultă…

Cadrul de la Bucșani: Nu avem ce informații să vă dăm, că nu avem. Da. Într-adevăr, au fost vaccinați toți bătrânii, nu a fost nicio problemă la nimeni. Mai mult de atât nu pot să vă spun.

Reporter: Dânsa susține că bătrâna era bolnavă de pneumonie și se afla pe oxigen când a fost vaccinată, în ziua de 8 octombrie…

Cadrul medical Bucșani: Nu am eu cum să vă dau aceste detalii. Oricum nu era bolnavă. Susține numai aberații. Nu am ce informații să vă dau mai mult de atât. Bine. La revedere.
Reporter: Cine sunteți dumneavoastră? Cu cine am vorbit?

Telefonul s-a închis brusc…

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Primarul orașului Titu primește sesizările cetățenilor și pe WhatsApp, la 0765.999.499

Publicat

pe

Laurențiu Costache, tânărul primar al orașului Titu, din județul Dâmbovița, a decis, încă din campania electorală, ca unul dintre dezideratele sale centrale, importante pentru echilibru și transparență constructivă în cadrul comunității să fie reprezentat de comunicarea cu cetățeanul, legătura directă cu locuitorii orașului, pentru a fi la curent cu dorințele, idealurile și problemele cu care aceștia se confruntă.

După ce a fost ales primar, Laurențiu Costache s-a conectat imediat la comunitate. A înțeles că nu poți cunoaște problematica și resorturile localității, lucrurile bune și rele, că nu poți interveni prompt, nu poți găsi și oferi soluții decât dacă ții o strânsă legătură cu oamenii, dacă îi asculți și, împreună cu ei și cu ceilalți factori de decizie locală, cauți rezolvarea.

Mai nou, pe lângă celelalte modalități de comunicare cu cetățenii, prin audiențe, dezbateri publice, întâlniri în cartiere și discuții pe rețelele de socializare, primarul Laurențiu Costache a creat și o linie de legătură cu locuitorii orașului Titu prin aplicația WhatsApp. Oamenii pot astfel să îl sesizeze direct pe edilul orașului, la orice oră din zi și din noapte, despre problemele apărute în oraș. Vorbim despre avarii la rețelele de utilități, diferite defecțiuni cu impact negativ asupra comunității, nerespectarea legii de către unii concetățeni, fapte de distrugere a unor bunuri din patrimoniul public și privat etc.

Administrația publică locală de la Titu a pus la dispoziția cetățenilor orașului un număr de WhatsApp – 0765.999.499, prin intermediul căruia oamenii pot trimite sesizări, însoțite de fotografii, imagini video sau înregistrări audio, în care să fie prezentate problemele de importanță locală.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

Dâmboviţa

Șoferiță băută, implicată într-un accident rutier în Dărmănești

Publicat

pe

O șoferiță în vârstă de 34 de ani, care prezenta o alcoolemie de 0,63 mg/l alcool pur în aerul expirat, a fost implicată, în această după-amiază, într-un accident rutier în comuna Dărmănești, la intersecția DN72 cu DC 24.

Potrivit IPJ Dâmbovița, a fost vorba despre o coliziune față-spate între două autoturisme și un ansamblu de vehicule, fără persoane rănite. Ceilalți doi șoferi nu se aflau sub influența băuturilor alcoolice.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite