ACTUALITATE
Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița a început implementarea efectivă a proiectului POIM
Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița a semnat, astăzi – 8 noiembrie 2021, primul contract (furnizare de utilaje și echipamente) din cadrul proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Dâmbovița în valoare de aproape 450 de milioane de euro (2,23 miliarde de lei), fonduri europene nerambursabile prin POIM.
Alături de directorul Adrian Dumitru s-au aflat: Corneliu Ștefan – președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Daniel Cristian Stan – primarul municipiului Târgoviște și Claudiu Popescu – administrator public al ADI Apă Dâmboviţa.
Contractul de furnizare semnat astăzi are o valoare de aproape 30 de milioane de lei. Vor fi livrate utilaje și echipamenre de uz general și special care vor contribui la îmbunătățirea activității Companiei de Apă Târgoviște Dâmbovița din punct de vedere calitativ, dar și al rapidității – a precizat directorul Adrian Dumitru.
Primarul Daniel Cristian Stan a felicitat conducerea Companiei de Apă Târgoviște Dâmbovița pentru faptul că a reușit, iată, în termen de aproximativ o lună de la semnarea contractului european de finanțare, să înceapă implementarea efectivă a celui mai mare proiect de dezvoltare din istoria județului.
Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a asigurat conducerea Companiei de Apă Târgoviște-Dâmbovița că se poate baza pe sprijinul administrației județene astfel încât proiectul de dezvoltare a infrastructurii de apă și canalizare, de care vor beneficia 52 de localități, să fie finalizat cât mai rapid.
„În momentul de față, sunt în desfășurare alte 5 licitații pentru surse de apă, rezervoare, stații de clorinare și aducțiuni de peste 124.000.000 de lei. Vorbim despre investiții care vor duce la îmbunătățirea condițiilor de operare și întreținere ale sistemelor de alimentare cu apă și canalizare în 31 de localități dâmbovițene din cele 52 care sunt incluse în proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul nostru.
Beneficiarii acestui proiect sunt peste 250.000 de dâmbovițeni. Se vor realiza peste 300 de km de rețele noi de apă, dar și sute de km de rețele de canalizare. La acestea se adaugă alte 9 localități cu investiții complementare. În mai puțin de un an, am reușit deblocarea acestui proiect foarte important pentru Dâmbovița”, a precizat președintele CJ Dâmbovița – Corneliu Ștefan.
Principalii indicatori tehnici ai proiectului:
– 300,5 km de rețea nouă de distribuție a apei potabile
– 59,9 km de rețea de apă reabilitată;
– 198 km de conducte de aducțiune extinse și reabilitate;
– 8 stații de tratare nou-construite;
– 11 rezervoare de înmagazinare reabilitate;
– 17 rezervoare de înmagazinare a apei potabile, nou-construite.
– 448 km rețea de canalizare (înființare și extindere)
– 133 km conductă colectoare de transfer – refulare sub presiune
– 2 stații de epurare nou-construite;
– 7 stații de epurare extinse
– Înființare dispecerat regional SCADA și 18 dispecerate locale.
ACTUALITATE
Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România
Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.
Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.
Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.
Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.
Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.
ACTUALITATE
Este obligatoriu pentru firmele cu cel puțin 10 angajați. Detalii aici!
Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a derulat, în ultimele luni ale anului 2024, mai multe acțiuni de informare având ca temă Legea nr. 367/2022 privind dialogul social. Inițiativa a avut ca scop conștientizarea angajatorilor, dar și a salariaților, cu privire la negocierea colectivă, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.
Atenție! Potrivit legislației în vigoare, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și poate fi inițiată de oricare dintre partenerii sociali.
„În cadrul acestei campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a organizat o întâlnire informativă, la care au participat 18 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din județ, dintre care 14 cu capital privat, pentru a asigura o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective.
S-a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți angajați și angajatori și, În acest sens, inspectorii de muncă dâmbovițeni au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta le presupune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă, către un număr de 225 de angajați. În plus, informațiile au fost afișate și la avizierul instituției, pe pagina web a ITM Dâmbovița dar și prin publicarea de articole informative în presa locală.
Totodată, 30 de angajatori au fost informați prin e-mail, în ceea ce privește negocierea colectivă, aceștia primind și notificări legate de încetarea valabilității contractelor colective de muncă. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de către ITM Dâmbovița.
-
Giurgiuacum 3 zile
Locuință distrusă de foc din cauza unei greșeli pe care o fac mulți oameni!
-
Argeșacum 3 zile
Tânăr de 22 de ani a murit după ce a intrat cu mașina într-un parapet
-
ACTUALITATEacum 3 zile
Adolescent de 14 ani a plecat de la școală și nu a mai ajuns acasă
-
Giurgiuacum 4 zile
Accident rutier cu două victime pe DN6, în județul Giurgiu
-
ADMINISTRAŢIEacum 4 zile
Dâmbovița: Taxa de habitat, majorată la 62 de lei începând cu 1 februarie 2025
-
ACTUALITATEacum 4 zile
Gata cu primăvara din mijlocul iernii! Atenționare meteo de vânt și viscol
-
ADMINISTRAŢIEacum 3 zile
Se asfaltează drumul dintre Pucioasa și Fieni, prin Berevoiești
-
Dâmboviţaacum 4 zile
Gospodării cuprinse de flăcări în Dobra și Răzvad
Andrei
9 decembrie 2021 at 18:42
Din nou, vorbe, vedem ce se va face vreodata.
In zona de case strada Cernauti 16, presiunea la apa a ramas dintotdeauna la cismeaua lu’ mamaia de la tara. In schimb, baietii astia in costume frumoase isi incaseaza cu regularitate salariile si primele grase.
Ca la Romanica.