Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Școală, apă, canalizare și asfaltare drumuri – proiectele pe care se axează Primăria Malu cu Flori

Publicat

pe

Ion Constantin a preluat în 2016, când a fost ales primar al comunei Malu cu Flori – județul Dâmbovița, o moștenire ciudată, respectiv investiții scăpate de sub control, dar care, în acte, erau „acoperite”. Despre unele dintre aceste proiecte încâlcite, abia acum, după 5 ani, se poate spune că au fost puse pe un făgaș normal. Perioada 2016-2021 a fost așadar una cu multe piedici, dar pe care edilul de la Malu cu Flori și echipa sa de colaboratori au reușit să le depășească, iar astăzi, în sfârșit, administrația locală poate vorbi despre investiții care să însemne dezvoltarea comunității.

Proiecte de peste 27 milioane de lei, depuse pe Programul Național Anghel Saligny

Ne-a mărturisit primarul Ion Constantin că, în prezent, își concentrează toată forța de muncă pentru materializarea a patru proiecte noi, extrem de importante. Este vorba despre: reabilitare, modernizare, extindere și dotare Școala Malu cu Flori; asfaltare 22 de străduțe din comună; extindere, modernizare și dotare sistem de apă potabilă și canalizare și asfaltare drum în Micloșanii Mari.

„Am finalizat de curând două depuneri de proiecte pe Programul Național Anghel Saligny. Unul pentru asfaltarea a 22 de străduțe în toate satele, cu o lungime totală de 4 km, proiect cu o valoare de 6.904.000 lei. Este vorba de căi de acces înguste, care nu pot fi incluse în proiecte cu finanțare europeană. Odată finalizată această investiție, vom ajunge la un grad de asfaltare de 90%.

Al doilea proiect depus pe Programul Anghel Saligny vizează modernizarea, extinderea și dotarea sistemului de apă și canalizare. Este vorba despre 13 km de canalizare și 14 km de apă. Se merge pe un program integrat: canalizare și refacere sistem de alimentare cu apă. Proiectul are o valoare de 20.714.358 lei. Se înlocuiește rețeaua de apă, acolo unde nu avem canalizare, se vine cu branșamente noi, și realizăm, totodată, sistemul de canalizare.Avem, de asemenea, extindere rețea de apă în două zone.

Tot prin acest proiect, vom achiziționa pompe noi pentru puțuri și stațiile de repompare. De-a lungul drumului național, vom avea canalizarea pe șanț, cu sistemul de apă deasupra, șanț betonat și accese în gospodării, să dăm o estetică modernă comunei”, ne-a precizat primarul Ion Constantin.

Încep lucrările de reabilitare, extindere și modernizare a Școlii Malu cu Flori

Cât privește proiectul de la Școala Malu cu Flori, în valoare de peste 5 milioane de lei, în mare parte fonduri europene nerambursabile, s-a intrat în linie dreaptă, în sensul că, în scurt timp, încep lucrările propriu-zise. Edilul speră ca investiția să fie finalizată anul viitor. În această perioadă, copiii vor învăța, în două schimburi, în Căminul Cultural. Exista și varianta să fie duși cu microbuzul la Voinești, dar s-ar fi pierdut prea mult timp pe drum și ar fi fost mult prea obositor pentru ei. Prin urmare, s-a luat decizia adaptării spațiilor existente la Căminul Cultural.

„Proiectul implică renovarea a patru clase existente și a fațadei vechi, fiindcă suntem în zonă istorică și trebuie să păstrăm arhitectura. Apoi, vom avea în spate un corp nou de clădire, pe două etaje, cu opt săli de clasă și laboratoare, plus cancelarie. De asemenea, vom achiziționa dotările necesare. Lucrările ar trebui să înceapă în decembrie. Proiectarea este gata, îl depunem la ADR pentru verificare și apoi emitem ordin de începere. Se poate lucra și pe timp de iarnă, la demolări, săpături etc. Sper ca într-un an să finalizăm acest proiect și să renunțăm la învățământ în două schimburi”, ne-a declarat primarul Ion Constantin.

Micloșanii Mari, singurul sat în care nu s-a turnat nici măcar 1 m de asfalt

În fază avansată este și proiectul privind modernizarea drumului din Micloșanii Mari, singurul sat în care nu s-a turnat până acum nici măcar 1 m de asfalt. De ce? Păi, tot din cauza unui proiect… încâlcit al fostei administrații!

„În 2008, a fost proiectată și aprobată o pietruire, pe care am găsit-o în 2016 nerecepționată, o pietruire care a avut valoare de asfaltare și care trebuia să meargă până la Bărbulețu, dar care nu s-a executat decât până la limita localității noastre. Din această cauză nu am putut să fundamentăm până acum un proiect de asfaltare pentru Micloșanii Mari”, ne-a explicat primarul de la Malu cu Flori.

Ei bine, coșmarul locuitorilor din Micloșanii Mari este pe cale de a lua sfârșit. Primăria a obținut finanțare prin Programul Județean de Dezvoltare Locală inițiat de președintele CJ Dâmbovița – Corneliu Ștefan și drumul va fi asfaltat.

„Proiectul este în licitatie. Dacă nu vom avea contestații, vom declara câștigătorul în scurt timp. Avem 4 km de drum de asfaltat, cu termen de finalizare în 2024. Odată finalizat acest proiect prin PJDL, vor mai rămâne neasfaltați aproape 2 km de drum prin islaz, ca să ne unim cu comuna Bărbulețu. Avem posibilitatea, în următorii ani, să gândim un proiect pe un program pentru drumuri agricole”, spune primarul Ion Constantin.

ADMINISTRAŢIE

Ritm bun de lucru pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din județul Dâmbovița

Publicat

pe

Președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a prezentat stadiul lucrărilor pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din județul Dâmbovița, cel mare vizează reabilitarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B.

În total, este vorba despre 62,161 km care străbat 15 localități din județul Dâmbovița, de la granița cu Prahova, la Moreni, până la granița cu Ilfov, la Niculești.

Investiția, în valoare de aproape 212 milioane de lei (43 milioane de euro) a fost împărțită în patru loturi.

Lot 1: DJ 720, Răzvad – Gura Ocniței – Moreni, și DJ 720 B, Ulmi – Nisipuri – Gura Ocniței.

În Gura Ocniței se toarnă strat de asfalt și tot în această comună ieri s-au montat cele 10 grinzi ale podului de pe DJ 720.

Lotul 2: DJ 711, Târgoviște – Ulmi – Comișani – Bucșani – Băleni

În comuna Băleni se reprofilează stratul de piatră astfel încât, de luni, să înceapă turnarea primului covor de asfalt.

 

Lotul 3: DJ 711, Băleni – Dobra – Finta – Bilciurești – Cojasca

În comuna Băleni, podul este aproape de finalizare, iar în Bilciurești se lucrează la șanțuri și rigole.

Lotul 4: DJ 711, Cojasca – Cornești, și DJ 101B, Butimanu – Niculești

Pe acest tronson, în comunele Niculești și Cojasca se lucrează la șanțuri și rigole, se toarnă asfalt și se amenajează accesele în gospodării. Tot la Cojasca, execuția podului avansează conform graficului.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Moreni a preluat fosta cantină OMV Petrom. Vezi ce va amenaja aici!

Publicat

pe

OMV Petrom a cedat Primăriei Moreni imobilul în care a funcționat în trecut cantina unității, precum și clădirile anexă și terenul aferent acestuia. Contractul de sponsorizare a fost semnat astăzi.

Potrivit primarului Constantin Dinu, municipalitatea urmează să amenajeze aici o cantină socială, prin implementarea unui proiect care vizează reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor. Beneficiari vor fi nu doar etnicii romi, ci și alți locuitori din Moreni aflați în situații vulnerabile.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT