Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Trenul metropolitan București-Targoviste face primii pași de la vis către realitate

Publicat

pe

Astăzi – 18 mai 2022, s-a mai consumat o etapă din ceea ce reprezentă proiectul de includere în circuitul feroviar metropolitan a traseului de cale ferată București-Titu-Târgoviște. De precizat că președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, în momentul în care a făcut cunoscut acest proiect și includerea județului Dâmbovița pe schema trenurilor metropolitane, a spus că ar dori o extensie a traseului până la Fieni.

Pe aceste circuite care vor conecta modern, civilizat Capitala cu o suită de municipii reședință de județ, se vor deplasa trenuri rapide, cu propulsie pe hidrogen. În afară de vehiculele cu roți de fier, se va investi în calea de rulaj, dar și în sistemul de stații CFR care vor deservi călătorii.

Pentru a perfecta această colaborare între Consiliul Județean Dâmbovița și Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Cale Ferată, au venit la Târgoviște secretarul de stat Ionuț Săvoiu, președintele Autorității pentru Reforma Feroviară – Ștefan Rușanu, directorul general al CFR SA – Ioan Alexandru Simu și director general adjunct la CFR SA – Monica Mihăileanu.

Preambulul acestei întâlniri în care s-a semnat protocolul dintre CFR SA și Consiliul Județean s-a consumat în Gara Titu, nod feroviar deosebit de important. Oaspeții au fost așteptați în această stație de președintele Corneliu Ștefan, de vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, de prefectul Claudia Gilia, de administratorul județului – Cristian Avanu, de primarul orașului Titu – Traian Niculae și alți reprezentanți ai administrației publice locale și județene.

După câteva discuții ușoare purtate în perimetrul gării, la adăpost de ploaia măruntă, într-o sală destinată perfecționării profesionale a personalului CFR, toată lumea a urcat în trenul Titu-Târgoviște, cu plecare din gară la ora 09:30. Traseul a fost parcurs în aproximativ 40 de minute, timp în care au fost încadrate și restricțiile de viteză de pe acest traseu. Toți demnitarii prezenți, inclusiv reprezentanții presei, au călătorit în baza unor legitimații procurate contracost de la casa de bilete din stație. Traseul a fost plăcut. Șefii de la CFR au putut vedea, pe viu, dar pe geam, cum se prezintă gările și punctele de oprire pentru călători. O bună parte a clădirilor în care până prin anii ’90 au funcționat gările au fost închiriate la particulari și transformate în locuințe. Așa după cum a mărturisit ulterior, la Târgoviște, directorul general al Căilor Ferate, dacă nu se proceda măcar în acest mod, imobilele respective, scoase din uz, s-ar fi transformat în ruină.

Am ajuns la Târgoviște. O scurtă incursiune prin istorica gară în care au fost filmate, cu mulți ani în urmă, scenele unor filme celebre între care și pelicula „Ecaterina Teodoroiu”. Șeful gării a prezentat conducerii CFR sosite de la București, ad-hoc, pe peron, programul de modernizare al gării.

S-a lansat propunerea de a fi vizitat Muzeul Comunismului din apropierea Gării CFR Târgoviște-Sud, de fapt, locul în care și-au trăit ultimele zile, înainte de a fi judecați sumar și executați, Elena și Nicolae Ceaușescu. Ideea a fost acceptată. Muzeul aflat încă într-o stare incipientă, neprezentând deocamdată elemente care să fascineze vizitatorul, să-l poarte în timp, în acea perioadă a revoluției, totuși îl copleșește pe cel care îi trece pragul și își creează, imaginar, povestea execuției cuplului Ceaușescu, ultimii conducători comuniști ai României.

De la fosta unitate militară 01417 s-a mers la Consiliul Județean, unde a fost semnat protocolul de colaborare dintre CFR și CJ Dâmbovița, privind introducerea de servicii de tren urban și metropolitan. La eveniment au participat și primarii localităților străbătute de linia de cale ferată.

Ședința a fost deschisă de președintele Corneliu Ștefan care a precizat că, prin protocolul de colaborare semnat între cele două entități, se urmărește dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbană.

„În prima etapă, ne propunem să dezvoltăm serviciile de tren urban și metropolitan pe cele trei rute feroviare existente, respectiv, Târgoviște-Titu, Mija-Târgoviște și Fieni-Târgoviște. Iar în a doua etapă a proiectului ne dorim dezvoltarea unor servicii de transport călători moderne și eficiente și construcția unor rute noi în care să asigurăm conexiuni cu această rețea. Vorbim aici de dezvoltarea serviciilor de transport călători pe ruta Târgoviște-Titu-Săbăreni-Chitila care asigură conexiunea feroviară cu rețeaua Bâldana-Titu-Târgoviște și rețeaua metropolitana București-Ilfov. De aceste servicii moderne de transport ar putea beneficia peste 250.000 de dâmbovițeni din cele 30 de localități existente în acest masterplan”, a spus Corneliu Ștefan.

A urmat la cuvânt secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, cel care răspunde, vremelnic, de dezvoltare Căilor Ferate Române. Discursul său a fost scurt. Rapid.

„Este un moment istoric, este un nou început pentru dezvoltarea sistemului feroviar în județul Dâmbovița”, a spus Ionuț Săvoiu, dorind, cu siguranță, să cedeze din timpul său responsabililor din conducerea Căilor Ferate Române.

Primarul municipiului Târgoviște și-a arătat mulțumirea pentru faptul că se perfectează un asemenea protocol deosebit de important pentru dezvoltarea județului, pentru civilizarea transportul public de călători.

„Aceste proiecte de care discutăm vin să completeze celelalte două proiecte importante care le avem pe transportul public local intern care se află în derulare și pe zona de transport Civitas, fiind depus un proiect în valoare de 14 milioane de euro. Ceea ce se întâmplă acum, prin introducerea de servicii de tren urban și metropolitan în județul Dâmbovița, este un obiectiv de natură să contribuie în bine la modificarea situației existente”, a declarat Cristian Daniel Stan – primarul municipiului Târgoviște.

A mai luat cuvântul Ștefan Rușanu, președintele Autorității pentru Reforma Feroviară, un organism nou, înființat în urmă cu cinci ani, care are sarcina de a supraveghea serviciile oferite de Căile Ferate și de reformă, de sprijinirea procesului legislativ din acest domeniu de activitate. Șeful acestei autorități a vorbit despre ceea ce înseamnă transportul CFR de călători urban și metropolitan, importanța acestei componente pentru comunitățile locale, pentru economie și viața socială.

„Vorbim astăzi de introducerea serviciilor de tren de interes local sau tren metropolitan, chiar dacă conceptul pe care am început să îl discutăm cu conducerea CJD a rămas sub ștampila de tren metropolitan. Nu este vorba doar despre mica vecinătate a municipiului Târgoviște, ci vorbim despre servicii în condiții moderne de organizare, care vor deservi comunitățile aflate de-a lungul căii ferate din județul Dâmbovița în nevoile lor de mobilitate zilnică – și încerc aici să evit termenul de „navetism”.

La noi există o problemă provenită din schimbarea tehnologică care a avut loc în ultimii 30 de ani în economia românească, în care anumite centre industriale și-au schimbat forma. Inclusiv aici, în Târgoviște, complexul siderurgic și-a schimbat complet fața iar acest lucru are un impact negativ pe un anumit tip de cerere de transport.

Până în anii ‘80, transportul de navetă era organizat preponderent în jurul schimburilor de intrare – ieșire de pe platformele industriale. Atunci, celebrele trenurile cu locomotivă, cu vagoanele pline cu oameni aveau un rost.

Astăzi, oamenii vor să se deplaseze la diferite ore, au nevoi variate, grupurile de biciclete sunt mai mici și, de aceea, de-a lungul timpului, atracția către microbuze, autobuze și mașini personale a fost mult mai mare, pentru că a permis, cel puțin mental, o anumită flexibilitate în organizarea deplasării”, a precizat președintele Autorității pentru Reforma Feroviară.

Directorul Companiei Naționale CFR SA, Ion Alexandru Simu, la prima vedere pare om dintr-o bucată, descălecat la București de pe la Timișoara. A spus clar că vrea să facă treabă în fruntea Căilor Ferate Române, să reformeze sistemul, să îl pună pe picioare. Evident, a recunoscut că este greu să realizezi într-un timp scurt ceea ce nu s-a făcut în atâția amar de ani. Dar șeful Căilor Ferate radiază optimism, chiar dacă, în ton cu vremurile nesigure, este ușor temperat. Interesant este că directorul general al CFR a venit în Dâmbovița cu lecția învățată. Știa care sunt problemele infrastructurii de cale ferate din județ și a prins repede, din zbor, temele vehiculate de oamenii locului, chiar și de presă, în dialogurile scurte purtate în tranzitul Titu-Târgoviște.

„În acest moment avem 6 căi cu trecere la nivel cu calea ferată în județul Dâmbovița care sunt pregătite pentru a fi implementate și, în curs de implementare încă 8, chiar 9 cu cea de astăzi. În urma discuțiilor pe care le-am avut pe parcursul călătoriei noastre cu trenul de la Titu la Târgoviște, au mai apărut 2. Nu sunt probleme de finanțare, există bani, important este să îi atragem și, de asemenea, să avem suficienți agenți economici care să poată accesa aceste lucrări, pe care să le ducă la bun sfârșit.

După cum știți, prin Compania Națională, derulăm proiecte de mare anvergură pe aceste coridoare de circulație – coridorul 4 paneuropean, de la frontiera de intrare în România – din Curtici, până la Brașov, București, Constanța, care este reabilitat. Pentru județul Dâmbovița, vorbim despre cele 2 stații, Târgoviște și Titu. Spre surprinderea mea, față de alte stații de cale ferată din țară, gările arată foarte bine și, de aceea, le mulțumesc celor care se ocupă de ele”, a declarat directorul general al Căilor Ferate Române.

Protocolul între Consiliul Județean Dâmbovița și Compania Națională de Cale Ferată a fost semnat. Rămâne acum să vedem care va fi orizontul de așteptare pentru materializarea acestui proiect de importanță socială și economică pentru județul Dâmbovița. Reprezentanții autorităților sunt optimiști și cred că odată ce vor fi declanșate procedurile legale, studii, proiecte etc. reacția nu mai poate fi oprită. Dâmbovița, municipiul Târgoviște și, nu în ultimul rând, nordul județului, vor fi conectate la rețeaua trenurilor urbane și metropolitane care vor circula cu propulsie pe hidrogen, cu mare viteză și în condiții de confort pentru călători.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Dâmbovița: A fost semnat încă un contract de execuție în cadrul mega-proiectului de apă și canalizare

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, ne anunță despre intrarea pe linie dreaptă a încă unui proiect important pentru confortul și civilizația comunităților din Dâmbovița. Este vorba de semnarea contractului de reabilitare și extindere a rețelelor de alimentare cu apă și canalizare din municipiul Târgoviște, Aninoasa, Șotânga și Ulmi. Valoarea acestei investiții este de aproximativ 7.400.000 de euro.

Lucrările presupun execuția a 8, 6 km de rețea distribuție apă potabilă și 443 de branșamente, precum și 19,6 km de canalizare și 639 de racorduri. De asemenea, vor fi reabilitate și retehnologizate două stații de pompare. Totodata, se vor construi patru noi stații de pompare a apei uzate și 10,2 km de conducte de refulare. Alte 1,5 km conducte de refulare vor fi reabilitate. Lucrările de execuție au ca termen de realizare 12 luni.

La Ulmi se reabilitează 5,6 km de rețea de alimentare cu apă și se vor efectua 362 branșamente. Va fi extinsă rețeaua de canalizare cu 16,2 km și se vor efectua 515 racorduri. De asemenea, vor fi construite 4 stații noi de pompare a apei uzate și se vor amenaja 10,2 km de noi conducte de refulare.

La Târgoviște se va executa extinderea rețelei de alimentare cu apă cu 1,6 km și vor fi realizate 54 branșamente. Se va extinde rețeaua de canalizare pe o lungime de 1,2 km și vor fi efectuate 26 de racorduri.

La Șotânga, se va extinde cu 1,4 km rețeaua de alimentare cu apă și se va efectua branșarea a 27 de consumatori. De asemenea, va fi extinsă rețeaua de canalizare pe o lungime de 725 m și vor fi racordate la canalizare 29 de gospodării. Se vor reabilita/retehnologiza 2 stații de pompare existente și vor fi reabilitate 1,5 km de conducte de refulare.

La Aninoasa, se va executa extinderea rețelei de canalizare cu 1,4 km și branșarea la aceasta a 69 de gospodării.

„Contractul semnat este parte a celui mai mare proiect cu fonduri europene din întreaga regiune, „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Dâmbovița″, prin care, cu ajutorul fondurilor europene de aproximativ 422.000.000 de euro, vom reuși să creștem gradul de confort a peste 250.000 de dâmbovițeni”, a precizat președintele Consiliului Județean Dâmbovița – Corneliu Ștefan.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Șantier în lucru. Sală de sport în Campusul Universității Valahia din Târgoviște. VIDEO

Publicat

pe

Pe harta investițională a municipiului Târgoviște vor apărea anul acesta o serie de obiective deosebit de importante pentru viața socio-economică, educativă și culturală a urbei. Astăzi – 1 februarie 2023, reprezentanții administrației publice locale, însoțiți de conducerea Universității Valahia și de jurnaliști, s-au aflat în Campusul Universității, situat în zona de nord a municipiului, unde au demarat lucrările de construcție a unei săli de sport care va deservi instituția de învățământ superior din Târgoviște. Proiectul este finanțat prin Compania Națională de Investiții (CNI). Valoarea obiectivului pe care primarul Cristian Daniel Stan speră să îl recepționeze până la sfârșitul acestui an este de 9 milioane de lei.

„Este vorba despre o sală de sport cu 180 de locuri absolut necesară Universității Valahia, pentru că nu există o asemenea facilitate sportivă aici. Vorbim despre o investiție complexă, care cuprinde inclusiv amenajări ale aleilor, a spațiilor verzi și parcări”, a precizat primarul Cristian Daniel Stan.

Rectorul Universității Valahia, Laura Gorghiu, a salutat inițiativa autorităților locale, demersul de a contribui, prin investiții de acest tip, la dezvoltarea învățământului superior târgoviștean, la sporirea capacităților de studiu și de pregătire.

„Cu siguranță, această investiție va aduce plus valoare universității noastre, având în vedere faptul că, în cadrul instituției noastre, avem incluse și specializările educație fizică și sport și kinetoterapie. Acest edificiu va fi de mare ajutor tuturor studenților noștri. Toți studenții vor beneficia de acest complex „, a declarat Laura Ghorghiu – rectorul Universității Valahia din Târgoviște.

A mai precizat domnia să existe în continuare o colaborare fructuoasă între UVT și administrația publică locală, pentru dezvoltarea municipiului și a mediului academic.

Primarul Cristian Daniel Stan a amintit în cadrul acestei întâlniri de lucru și de alte două obiective cu caracter sportiv care vor fi edificate pe teritoriul municipiului Târgoviște. Baza sportivă aparținând Clubului Sportiv Școalar, pentru care a fost dat ordinul de începere a lucrărilor iar execuția va demara pe 6 februarie. De asemenea, se va construi un teren de fotbal la Complexul Turistic de Natație.

„Ieri, în ședința de Consiliu Local, a fost aprobată predarea amplasamentului pentru baza sportivă de lângă Complexul Turistic de Natație. Investiția va fi realizată tot printr-o finanțare asigurată prin Compania Națională de Investiție. Acolo am avut ceva probleme în legătură cu predarea terenului. Acum am depășit aceste obstacole și sperăm ca, în curând, să pornească lucrările. Este vorba despre un teren de fotbal la dimensiuni normale, cu instalație de nocturnă, cu tribuna destul de spațioasă. Și acest complex sportiv este dedicat copiilor. Sperăm ca și acolo lucrările să se desfășoare într-un ritm susținut. Iată că vom avea în Târgoviște trei baze sportive importante, ridicate de la zero”, a mai spus Cristian Daniel Stan.

De menționat că la această vizită de lucru, alături de primarul municipiului Târgoviște și de rectorul Universității Valahia, s-au aflat administratorul public Gabriel Boriga, viceprimarii Monica Ilie și Cătălin Rădulescu și directorul administrativ al UVT – Smaranda Nistor.

VIDEO

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats