Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Trenul metropolitan București-Targoviste face primii pași de la vis către realitate

Publicat

pe

Astăzi – 18 mai 2022, s-a mai consumat o etapă din ceea ce reprezentă proiectul de includere în circuitul feroviar metropolitan a traseului de cale ferată București-Titu-Târgoviște. De precizat că președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, în momentul în care a făcut cunoscut acest proiect și includerea județului Dâmbovița pe schema trenurilor metropolitane, a spus că ar dori o extensie a traseului până la Fieni.

Pe aceste circuite care vor conecta modern, civilizat Capitala cu o suită de municipii reședință de județ, se vor deplasa trenuri rapide, cu propulsie pe hidrogen. În afară de vehiculele cu roți de fier, se va investi în calea de rulaj, dar și în sistemul de stații CFR care vor deservi călătorii.

Pentru a perfecta această colaborare între Consiliul Județean Dâmbovița și Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Cale Ferată, au venit la Târgoviște secretarul de stat Ionuț Săvoiu, președintele Autorității pentru Reforma Feroviară – Ștefan Rușanu, directorul general al CFR SA – Ioan Alexandru Simu și director general adjunct la CFR SA – Monica Mihăileanu.

Preambulul acestei întâlniri în care s-a semnat protocolul dintre CFR SA și Consiliul Județean s-a consumat în Gara Titu, nod feroviar deosebit de important. Oaspeții au fost așteptați în această stație de președintele Corneliu Ștefan, de vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, de prefectul Claudia Gilia, de administratorul județului – Cristian Avanu, de primarul orașului Titu – Traian Niculae și alți reprezentanți ai administrației publice locale și județene.

După câteva discuții ușoare purtate în perimetrul gării, la adăpost de ploaia măruntă, într-o sală destinată perfecționării profesionale a personalului CFR, toată lumea a urcat în trenul Titu-Târgoviște, cu plecare din gară la ora 09:30. Traseul a fost parcurs în aproximativ 40 de minute, timp în care au fost încadrate și restricțiile de viteză de pe acest traseu. Toți demnitarii prezenți, inclusiv reprezentanții presei, au călătorit în baza unor legitimații procurate contracost de la casa de bilete din stație. Traseul a fost plăcut. Șefii de la CFR au putut vedea, pe viu, dar pe geam, cum se prezintă gările și punctele de oprire pentru călători. O bună parte a clădirilor în care până prin anii ’90 au funcționat gările au fost închiriate la particulari și transformate în locuințe. Așa după cum a mărturisit ulterior, la Târgoviște, directorul general al Căilor Ferate, dacă nu se proceda măcar în acest mod, imobilele respective, scoase din uz, s-ar fi transformat în ruină.

Am ajuns la Târgoviște. O scurtă incursiune prin istorica gară în care au fost filmate, cu mulți ani în urmă, scenele unor filme celebre între care și pelicula „Ecaterina Teodoroiu”. Șeful gării a prezentat conducerii CFR sosite de la București, ad-hoc, pe peron, programul de modernizare al gării.

S-a lansat propunerea de a fi vizitat Muzeul Comunismului din apropierea Gării CFR Târgoviște-Sud, de fapt, locul în care și-au trăit ultimele zile, înainte de a fi judecați sumar și executați, Elena și Nicolae Ceaușescu. Ideea a fost acceptată. Muzeul aflat încă într-o stare incipientă, neprezentând deocamdată elemente care să fascineze vizitatorul, să-l poarte în timp, în acea perioadă a revoluției, totuși îl copleșește pe cel care îi trece pragul și își creează, imaginar, povestea execuției cuplului Ceaușescu, ultimii conducători comuniști ai României.

De la fosta unitate militară 01417 s-a mers la Consiliul Județean, unde a fost semnat protocolul de colaborare dintre CFR și CJ Dâmbovița, privind introducerea de servicii de tren urban și metropolitan. La eveniment au participat și primarii localităților străbătute de linia de cale ferată.

Ședința a fost deschisă de președintele Corneliu Ștefan care a precizat că, prin protocolul de colaborare semnat între cele două entități, se urmărește dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbană.

„În prima etapă, ne propunem să dezvoltăm serviciile de tren urban și metropolitan pe cele trei rute feroviare existente, respectiv, Târgoviște-Titu, Mija-Târgoviște și Fieni-Târgoviște. Iar în a doua etapă a proiectului ne dorim dezvoltarea unor servicii de transport călători moderne și eficiente și construcția unor rute noi în care să asigurăm conexiuni cu această rețea. Vorbim aici de dezvoltarea serviciilor de transport călători pe ruta Târgoviște-Titu-Săbăreni-Chitila care asigură conexiunea feroviară cu rețeaua Bâldana-Titu-Târgoviște și rețeaua metropolitana București-Ilfov. De aceste servicii moderne de transport ar putea beneficia peste 250.000 de dâmbovițeni din cele 30 de localități existente în acest masterplan”, a spus Corneliu Ștefan.

A urmat la cuvânt secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, cel care răspunde, vremelnic, de dezvoltare Căilor Ferate Române. Discursul său a fost scurt. Rapid.

„Este un moment istoric, este un nou început pentru dezvoltarea sistemului feroviar în județul Dâmbovița”, a spus Ionuț Săvoiu, dorind, cu siguranță, să cedeze din timpul său responsabililor din conducerea Căilor Ferate Române.

Primarul municipiului Târgoviște și-a arătat mulțumirea pentru faptul că se perfectează un asemenea protocol deosebit de important pentru dezvoltarea județului, pentru civilizarea transportul public de călători.

„Aceste proiecte de care discutăm vin să completeze celelalte două proiecte importante care le avem pe transportul public local intern care se află în derulare și pe zona de transport Civitas, fiind depus un proiect în valoare de 14 milioane de euro. Ceea ce se întâmplă acum, prin introducerea de servicii de tren urban și metropolitan în județul Dâmbovița, este un obiectiv de natură să contribuie în bine la modificarea situației existente”, a declarat Cristian Daniel Stan – primarul municipiului Târgoviște.

A mai luat cuvântul Ștefan Rușanu, președintele Autorității pentru Reforma Feroviară, un organism nou, înființat în urmă cu cinci ani, care are sarcina de a supraveghea serviciile oferite de Căile Ferate și de reformă, de sprijinirea procesului legislativ din acest domeniu de activitate. Șeful acestei autorități a vorbit despre ceea ce înseamnă transportul CFR de călători urban și metropolitan, importanța acestei componente pentru comunitățile locale, pentru economie și viața socială.

„Vorbim astăzi de introducerea serviciilor de tren de interes local sau tren metropolitan, chiar dacă conceptul pe care am început să îl discutăm cu conducerea CJD a rămas sub ștampila de tren metropolitan. Nu este vorba doar despre mica vecinătate a municipiului Târgoviște, ci vorbim despre servicii în condiții moderne de organizare, care vor deservi comunitățile aflate de-a lungul căii ferate din județul Dâmbovița în nevoile lor de mobilitate zilnică – și încerc aici să evit termenul de „navetism”.

La noi există o problemă provenită din schimbarea tehnologică care a avut loc în ultimii 30 de ani în economia românească, în care anumite centre industriale și-au schimbat forma. Inclusiv aici, în Târgoviște, complexul siderurgic și-a schimbat complet fața iar acest lucru are un impact negativ pe un anumit tip de cerere de transport.

Până în anii ‘80, transportul de navetă era organizat preponderent în jurul schimburilor de intrare – ieșire de pe platformele industriale. Atunci, celebrele trenurile cu locomotivă, cu vagoanele pline cu oameni aveau un rost.

Astăzi, oamenii vor să se deplaseze la diferite ore, au nevoi variate, grupurile de biciclete sunt mai mici și, de aceea, de-a lungul timpului, atracția către microbuze, autobuze și mașini personale a fost mult mai mare, pentru că a permis, cel puțin mental, o anumită flexibilitate în organizarea deplasării”, a precizat președintele Autorității pentru Reforma Feroviară.

Directorul Companiei Naționale CFR SA, Ion Alexandru Simu, la prima vedere pare om dintr-o bucată, descălecat la București de pe la Timișoara. A spus clar că vrea să facă treabă în fruntea Căilor Ferate Române, să reformeze sistemul, să îl pună pe picioare. Evident, a recunoscut că este greu să realizezi într-un timp scurt ceea ce nu s-a făcut în atâția amar de ani. Dar șeful Căilor Ferate radiază optimism, chiar dacă, în ton cu vremurile nesigure, este ușor temperat. Interesant este că directorul general al CFR a venit în Dâmbovița cu lecția învățată. Știa care sunt problemele infrastructurii de cale ferate din județ și a prins repede, din zbor, temele vehiculate de oamenii locului, chiar și de presă, în dialogurile scurte purtate în tranzitul Titu-Târgoviște.

„În acest moment avem 6 căi cu trecere la nivel cu calea ferată în județul Dâmbovița care sunt pregătite pentru a fi implementate și, în curs de implementare încă 8, chiar 9 cu cea de astăzi. În urma discuțiilor pe care le-am avut pe parcursul călătoriei noastre cu trenul de la Titu la Târgoviște, au mai apărut 2. Nu sunt probleme de finanțare, există bani, important este să îi atragem și, de asemenea, să avem suficienți agenți economici care să poată accesa aceste lucrări, pe care să le ducă la bun sfârșit.

După cum știți, prin Compania Națională, derulăm proiecte de mare anvergură pe aceste coridoare de circulație – coridorul 4 paneuropean, de la frontiera de intrare în România – din Curtici, până la Brașov, București, Constanța, care este reabilitat. Pentru județul Dâmbovița, vorbim despre cele 2 stații, Târgoviște și Titu. Spre surprinderea mea, față de alte stații de cale ferată din țară, gările arată foarte bine și, de aceea, le mulțumesc celor care se ocupă de ele”, a declarat directorul general al Căilor Ferate Române.

Protocolul între Consiliul Județean Dâmbovița și Compania Națională de Cale Ferată a fost semnat. Rămâne acum să vedem care va fi orizontul de așteptare pentru materializarea acestui proiect de importanță socială și economică pentru județul Dâmbovița. Reprezentanții autorităților sunt optimiști și cred că odată ce vor fi declanșate procedurile legale, studii, proiecte etc. reacția nu mai poate fi oprită. Dâmbovița, municipiul Târgoviște și, nu în ultimul rând, nordul județului, vor fi conectate la rețeaua trenurilor urbane și metropolitane care vor circula cu propulsie pe hidrogen, cu mare viteză și în condiții de confort pentru călători.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Străzile din municipiul Moreni vor intra în modernizare pe Programul „Anghel Saligny”

Publicat

pe

Eforturile administrației publice de la Moreni sunt din nou încununate de succes în ceea ce privește atragerea de fonduri nerambursabile pentru modernizarea municipiului.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a aprobat finanțarea, prin Programul Național „Anghel Saligny”, a două proiecte privind reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere, investiții importante pentru civilizația urbană și confortul cetățenilor din Moreni.

În primul proiect, se are în vedere execuția de lucrări pe 3,550 km de străzi din municipiul Moreni. Investiția are o valoare 4.709.490,2 lei. Străzile incluse în acest proiect sunt: Teiș, Armoniei, Școlii, Muzeului, Soarelui, Libertății, Romană, Fragilor, Artere laterale H.C.C., Grădinilor.

Cel de-al doilea proiect prevede reabilitarea și modernizarea a 3,827 km, străzi din cartierul Schela Mare. Pentru aceast obiectiv, se vor aloca 5.439.817,76 lei. Vor intra într-un proces total de refacere străzile: Anul 1907, Codrului, Ghioceilor, Izlazului, Luceafărului, Pietriș, Sirius, Ștrandului, Trandafirilor și Uranus.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgoviște a obținut 42 de milioane de lei să modernizaze 17 străzi și trotuarele aferente

Publicat

pe

Primăria Târgoviște a obținut o finanțare în valoare de 42 de milioane de lei, prin Programul Național „Anghel Saligny”, pentru modernizarea a 17 străzi din municipiu, în lungime de peste 12 km. De asemenea, se va interveni și asupra trotuarelor aferente – spune edilul Daniel Cristian Stan. Administrația publică locală va lansa, în scurt timp, licitația de execuție. De precizat că termenul de finalizare a lucrărilor nu depășește 12 luni, din momentul predării amplasamentului către constructor.

Sunt incluse în acest proiect: bulevardele Independenței și Libertății, străzile Calea Domnească, 9 Mai, Virgil Drăghiceanu, Aleea Grivița, Gabriel Popescu, Boerescu Zaharia, Maior Brezișeanu Eugen, Calea Câmpulung, Ana Ipătescu, Locotenent Pârvan Popescu, Mihai Eminescu, Barăției, Ilfovului, Porumbeilor și Costache Olăreanu.

Primarul Daniel Cristian Stan a remarcat distribuirea echilibrată, pe zone, a fondurilor prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și a făcut referire la cei doi ani de guvernare PNL-USR când municipiului Târgoviște nu i-au fost repartizate sume de la buget din cauza culorii politice a edilului ales (PSD) – situație valabilă și pentru alte localități din țară.

„Stau și mă gândesc cam ce sume ar fi primit județul Dâmbovița dacă, în momentul de față, PSD nu era la guvernare. Eu fac această paralelă permanent cu situația municipiului Târgoviște care timp de 2 ani a fost ignorat total de o guvernare de dreapta care nu a avut nimic în comun cu interesele comunităților locale”, a declarat Daniel Cristian Stan în cadrul unei conferințe de presă.

A mai spus edilul că municipalitatea, pe lângă cele 17 străzi sus-amintite, pentru care a primit finanțare prin Programul Național „Anghel Saligny”, va lansa, săptămâna viitoare, licitația pentru reabilitarea străzilor Oltului, Ion Neculce, Fructelor și Luceafarului. De asemenea, Primăria Târgoviște are în lucru, în parteneriat cu CJ Dâmbovița, investiția care vizează modernizarea străzii Calea București. Totodată, este în lucru proiectul care vizează bulevardele Mircea cel Bătrân și Regele Carol, străzile Lt. Stancu Ion, Gării și pasajul peste calea ferată de la Pavcom.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT