Connect with us

ACTUALITATE

Accesarea serviciilor medicale  în străinătate. Precizări CAS Dâmbovița

Publicat

pe

Persoanele asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, aflate pe teritoriul statelor cu care țara noastră a încheiat acorduri internaționale cu prevederi în domeniul sănătății, beneficiază de servicii medicale, în condițiile prevăzute de respectivele documente internaționale – ne informează CAS Dâmbovița.

În funcţie de formularele emise de casa de asigurări de sănătate (card european de asigurări sociale de sănătate sau formulare / documente europene), asiguratul poate beneficia, după caz:
• de servicii medicale devenite necesare;
• de tratament planificat;
• de toate serviciile medicale de care beneficiază orice asigurat din statul membru UE, SEE (Islanda, Liechtenstein, Norvegia), Confederaţia Elveţiană, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Cardul european de sănătate se eliberează asiguratului la cerere și acoperă serviciile medicale din sistemul public devenite necesare în timpul șederii temporare într-un stat din cele enumerate mai sus. Prestațiile acoperite includ, de exemplu, servicii pentru boli cronice sau existente (exemplu: dializa), precum și pentru sarcină/naștere.

Atenţie!
• Pentru anumite servicii medicale este posibil să fie necesară coplată, care va fi suportată de asigurat, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral.
• Cardul nu acoperă situaţia în care deplasarea are ca scop obţinerea tratamentului medical planificat.
• Dacă în perioada de valabilitate a cardului, la momentul obţinerii serviciilor medicale, persoana nu mai figurează ca asigurat, casa de asigurări de sănătate care a eliberat cardul, în calitate de plătitor al respectivelor servicii medicale, va recupera contravaloarea acestora de la persoana respectivă.
• În situația în care cardul european / certificatul provizoriu au fost refuzate, iar serviciile medicale au fost de natura celor devenite necesare, asiguratul poate solicita rambursarea contravalorii asistenței medicale fie direct instituției respective, dacă în acel stat există o astfel de procedură, fie casei de asigurări de sănătate din România în evidența căreia este înregistrat.
• În situația în care cardul european / certificatul provizoriu au fost refuzate, iar serviciile medicale nu au fost de natura celor devenite necesare, casa de asigurări de sănătate rambursează contravaloarea asistenţei medicale acordate pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene şi plătite de asigurat, la nivelul tarifelor din România, dacă: serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se regăsesc printre prestaţiile la care are dreptul persoana asigurată conform legislaţiei asigurărilor sociale de sănătate şi sunt decontate din FNUASS.

Procedura de rambursare a asistenței medicale transfrontaliere este aplicabilă doar în cazul statelor membre ale Uniunii Europene. Informații detaliate pot fi solicitate direct casei de asigurări de sănătate în evidența căreia se află asiguratul.

Documentul portabil S1 (DP S1)

Se eliberează pentru persoanele salariate sau lucrătorii independenţi, care sunt asigurați în România și care îşi desfăşoară activitatea în alt stat european, în următoarele situații: persoane detașate sau în caz de pluriactivitate, lucrători frontalieri, pensionari, funcţionari publici şi membrii de familie ai acestora.

DP S1 înlocuieşte formularele europene E106, E109, E120 şi E121 şi reprezintă un document care atestă dreptul la asistență medicală pentru categoriile de persoane menționate anterior, în statul membru de reședință al acestora.

În baza DP S1, romanii beneficiază de asistență medicală ca și cum ar fi asigurați în sistemul de securitate socială din acel stat.

Documentul portabil S2 (DP S2)

Este practic o autorizare prealabilă necesară pentru deplasarea în străinătate în vederea unui tratament medical planificat. DP S2 înlocuiește formularul european E112.

Atenție!
• Autorizaţia se acordă în cazul în care tratamentul respectiv este cuprins în pachetul de servicii de bază reglementat de legislaţia din România şi în situaţia în care respectivului asigurat nu i se poate acorda un astfel de tratament într-un termen justificat din punct de vedere medical, avându-se în vedere starea de sănătate şi evoluţia probabilă a bolii.

• DP S2 nu acoperă cheltuielile legate de transport, cazare şi eventualele coplăţi existente în statul membru de tratament conform legislaţiei pe care acesta o aplică.

• DP S2 poate fi acceptat doar de către unităţile sanitare din sistemele de securitate socială ale statelor membre ale UE / SEE / Confederaţia Elveţiană / Regatul Unit la Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Repară telefonul la MobileFIX! Te poți bucura de gadgetul tău în doar 30 de minute

Publicat

pe

de

Noile telefoane mobile, respectiv cele smart, sunt foarte pretențioase și nu toată lumea își permite de fiecare dată să cumpere unul nou atunci când se defectează. Se întâmplă de multe ori ce acesta să poată fi reparat, însă să nu știi unde să îl duci și astfel ajungi mereu să cumperi unul nou. Repară telefonul la unul dintre cele mai bune service-uri! Te poți bucura de gadgetul tău în doar 30 de minute! MobileFIX îți oferă acces la o gamă extinsă de servicii, iar reparațiile se fac pe loc în incinta service-ului.

Telefonul mobil este cu adevărat parte din viața noastră și, de cele mai multe ori, reprezintă o reală problemă atunci când se defectează. Atunci când acesta are probleme, foarte mulți dintre noi îl utilizează în acest fel, de teamă că nu își pot permite unul nou. Cu ajutorul specialiștilor de la MobileFIX nu trebuie să îți mai faci griji în acest sens. Telefonul va beneficia de unele dintre cele mai bune piese, de un timp de reparare scurt și de un preț pentru buzunarul tuturor. Din fericire, aici gasesti un service gsm bun pe mâna căruia să îți poți lăsa în siguranță telefonul.

În doar 30 de minute problemele telefonului tău vor fi soluționate. Tot ce trebuie să faci este să mergi la una dintre locațiile service-ului, iar dacă nu poți ajunge ai posibilitatea de a trimite telefonul prin curier. Locațiile unde poți găsi service-ul sunt în București, Cluj-Napoca, Brașov și Constanța. Specialiștii te așteaptă cu piese gata pregătite pentru ca gadgetul tău să fie reparat în cel mai scurt timp.

Garanția reparațiilor și reparații în timp util pentru gadgeturile tale

Toți clienții au parte de unele dintre cele mai bune servicii la MobileFIX, acolo unde vei găsi o echipă specializată ce îți poate soluționa problemele telefonului. Atunci când acesta este gata, clientul primește o garanție a reparației, iar în cazul în care telefonul este trimis prin curier, clientul trebuie să se asigure că totul este în regulă la primire. Va trebui să comunici faptul că telefonul funcționează perfect, imediat ce îl primești de la curier.

Reparațiile se fac în timp util, deoarece cu toții cunoaștem importanța unui astfel de dispozitiv. Totul se repară în bune condiții, cu respectarea intimității fiecărui client în parte. În acest fel, nu este necesar să cumperi un alt telefon și nici să investești foarte mult în reparații.

Costul serviciilor se știe înainte

La acest service nu vei avea probleme legate de costuri suplimentare sau de cele inexistente. Pentru a vedea care este prețul fiecărei reparații, pentru fiecare model și marcă, intra pe site-ul MobileFIX.ro.

Sunt afișate toate tipurile de reparații, împreună cu marca și modelul telefonului, alături de prețul pe care îl plătești. În acest fel, te poți decide dacă vei alege sau nu serviciile MobileFIX și dacă acestea se potrivesc bugetului tău. Specialiștii te așteaptă cu servicii de calitate, prestate în scurt timp.

Contact: contact@mobilefix.ro

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Biblioteca Județeană Dâmbovița a lansat „Cloud Library”. Ai cărțile direct pe telefon sau PC

Publicat

pe

de

Nu te desparți de telefon, dar parcă ai și citi ceva? Iubești cărțile, dar e cam greu să ajungi la bibliotecă? Vrei să răsfoiești cele mai noi apariții, dar librăria e prea departe?

Biblioteca Județeană „I. H. Rădulescu” Dâmbovița vine în ajutorul tău cu noul serviciu Cloud Library! Instalează pe device-ul tău preferat (telefon, calculator, tabletă) aplicația Cloud Library și conectează-te cu numărul permisului tău de bibliotecă (BJDB******) atât la utilizator cât și la parolă. Acum ai o mini bibliotecă, cu zeci de titluri din zeci de domenii, pe care le poți împrumuta, citi și returna, fără să ieși din casă!

Pentru instrucțiuni de folosire suplimentare accesați:
http://www.bjdb.ro/docs/TUTORIAL%20-%20Cloud%20Library.pdf

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats