Connect with us

ACTUALITATE

Competiția de Off Road revine la Șotânga pe 8 septembrie 2022

Publicat

pe

Sub titulatura „DeWALT Challenge Days”, vineri – 8 septembrie 2022, la Șotânga, județul Dâmbovița, va debuta cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Off Road.

6 clase consacrate și bătălii aprige, de la Standard la Extrem!

Etapa de la Șotânga, organizată de clubul CORB44 a ajuns anul acesta la cea de-a 9-a ediție. Competiția se desfășoară sub egida Ministerului Sportului (M.S.), a Federației Române de Automobilism Sportiv (F.R.A.S.) și a Comisiei Naționale de Off Road.

La etapa de la Șotânga, duminică – 11 septembrie, Campionatul de TRIAL va fi din nou proba super specială pentru sportivii aflați la start, dar și o atracție deosebită pentru locuitorii din Dâmbovița, iubitori ai sporturilor de automobilism.

Start-ul în haită, specific corbilor

Startul oficial al competiției “DeWALT Challenge Days 2022” va fi dat concomitent pentru mai multe clase. După consumarea acestui moment, echipajele fiecărei clase își vor urma traseele specifice, frumoase și pline de aventură. Fiecare zi de concurs va fi o nouă provocare pentru echipajele participante.

Și anul acesta au fost pregătite trasee dificile, captivante. Acestea vor avea între 60 și 80 km lungime și vor fi diferențiate ca grad de dificultate, în funcție de categoria de participare. Se va merge pe formatul clasic al unei etape de campionat cu două zile de Trophy și una de Trial.

Startul și finișul sunt comune pentru toate clasele Standard, Challenge, Open, SSV, Extrem și chiar Hobby. Vor fi 600 km de traseu pentru cele 6 clase înscrise (Standard, Open, SSV și Extrem).

„La clasa Standard echipajele vor parcurge un traseu de aproximativ 70 km /zi, cu un grad de dificultate adaptat acestei clase, în timp ce la Challenge, sportivii vor parcurge un traseu ușor diferit, mai greu dar cu același numar de kilometri.

Concurenții claselor Open si SSV (Side by Side) vor avea un traseu comun de aproximativ 65 km/zilnic.

La clasa Extrem, sportivii își vor demonstra abilitățile pe cei aproximativ 60 km pe care îi vor parcurge într-o zi.

Clasa Hobby este categoria pentru cei care vor să se acomodeze cu rigorile unui concurs înainte de a face pasul către Campionatul Național de Off Road. Participanții acestei clase vor avea de parcurs zilnic un traseu aproximativ de 80 km.

Traseul este un antrenament pentru navigatori și o ocazie pentru toți participanții de a-și testa capacitățile și abilitățile de pilotaj, viteza de reacție și adaptabilitate la echipă. Concurenții se acomodează cu atmosfera și își cunosc viitorii adversari. Copiloții vor avea ocazia să navigheze pe road book și, ca măsură de siguranță, vor primi un track pentru confirmarea pozițiilor.

La probă sunt acceptate însă doar mașini de teren cu tracțiune 4×4 și anvelope cu profil minim AT. Sportivii clasei Hobby vor avea de parcurs un traseu special în care vor trebui să găsească selfie point-urile pregătite de organizatori pentru ei, dar și un trial în care să-și poată etala abilitățile într-un mediu controlat. Această clasă nu punctează în Campionatul Național de Off Road”, se precizează într-un comunicat transmis de Club CORB44 – organizatorii competiției de Off Road de la Șotânga.

De precizat că la concursul de la Șotânga va fi premiat și echipajul care dă dovadă de team spirit / fair play. Organizatorii mai anunță că, în funcție de condițiile meteorologice, își rezervă dreptul de a modifica traseele și orarul competițional.

Sponsorii Clubului CORB44 în competiția de la Șotânga sunt: DeWALT, Euronautica International, Nokian Tyres by Vianor, Skullcandy, Yakima, H2O Shop, Karcher, Farmec, Gerovital, Matra Systems, BeautyOne, Kangaroo Winch, OffRoad Mania, GTC Auto, Nexxon, Farmacia Hapiens & Casadei.

Parteneri în organizarea concursului de OffRoad sunt: Primăria Șotânga, Consiliul Județean Dâmbovița, Romsilva Dâmbovița, Ministerul Mediului și Pădurilor, Regia Națională a Pădurilor, Inspectoratul pentru Situații de Urgențe Dâmbovița, Inspectoratul Județean de Jandarmi și Serviciul Circulație din cadrul IPJ Dâmbovița.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

ACTUALITATE

Peste 1400 de femei din Dâmbovița au fost testate gratuit pentru prevenirea cancerului de col uterin. Proiectul continuă!

Publicat

pe

Instituția Prefectului Județul Dâmbovița este partener în proiectul ”Screening pentru cancerul de col uterin și tratament precoce – SCCUT”, alături de Institutul Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului ”Alessandrescu – Rusescu”, Asociația ”Centrul de Dezvoltare Curriculară și Studii de Gen, Fundația ”Renașterea pentru educație, sănătate și cultură” și Asociația Centrul Romilor pentru Politici de Sănătate – SASTIPEN.

În acest context, astăzi – 2 februarie 2023, a fost organizat la Târgoviște, la Universitatea Valahia, un eveniment de lansare a acestui amplu demers pentru îmbunătățirea prevenției cancerului de col uterin în Regiunea Sud Muntenia.

„Toți cei care suntem implicați în acest proiect avem un crez, și anume, că nimic nu este mai important decât viața însăși.

Ceea ce ne-am propus să facem prin acest proiect este cu adevărat un pas spre a salva vieți, a aduce zâmbete pe fețele a mii de familii și a generaliza un comportament sănătos în societate, și anume, prevenția.

Proiectul a pornit de la o realitate statistică foarte tristă pentru țara noastră: suntem pe primele locuri la mortalitate din cauza cancerului de col uterin și pe ultimele locuri la prevenție. Nu este de mirare! Așa a fost construit sistemul nostru sanitar și modelul cultural-educațional. Am fost mai degrabă încurajați să tratăm, nu să prevenim”, a spus prefectul județului Dâmbovița – Claudia Gilia.

Potrivit specialiștilor, România este pe primele locuri la incidența acestei boli din următoarele cauze:
– Lipsa controlului;
– Lipsa vaccinului;
– Teama de un diagnostic nefast;
– Puțini medici / cabinete, puține informații;
– Multe persoane neasigurate sau care fac parte din categorii vulnerabile.

Rezultatele de până acum ale proiectului „Screening pentru cancerul de col uterin și tratament precoce – SCCUT” în județul Dâmbovița:

6350 – femei informate
1402 – femei testate
– Găești – 132
– Moreni -136
– Gura – Ocniței -124
– Ludești -70
– Potlogi – 68
– Răzvad -80
– Poiana -52
– Produlești -57
– Morteni- 80
– Comișani -68
– Moroeni -89
– Nucet -54
– Valea-Mare -93
– Vișina -85
– Cobia -47

De reținut faptul că programele de screening scad riscul de cancer cu 30 până la 50%, sau chiar cu 80% dacă există o regularitate, iar un cancer descoperit în fază incipientă poate fi tratat cu o rată de succes de aproape 100%.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

4,5 milioane de euro pentru cămăși de poliție pe care sindicaliștii Europol le consideră „mizerii”

Publicat

pe

Polițiștii români sunt dezamăgiți. Noile cămăși care intră în componența uniformelor sunt sub orice critică. Reprezentanții Sindicatului Europol critică piesele de vestimentație pe care le numesc niște mizerii.

„Dacă în varianta „prototip” materialele prezentate erau la limita a ceea ce ne doream noi pentru polițiști, dar net superioare față de ce am purtat timp de 20 de ani, ceea ce s-a distribuit nu are nicio legătură cu specificațiile din caietele de sarcini și cu toate acestea, au fost recepționate, plătite și distribuite polițiștilor cu titlu de „noua uniformă”.

După cum puteți constata cu ochiul liber, în loc de materialul de tip „mesh” care trebuia să fie aplicat la subraț pentru respirabilitate, firma efectiv a cusut plasă de țânțari. Dacă la cămașa de prezentare a fost prezentă țesătura de tip „ripstop”, specifică uniformelor tactice pentru creșterea rezistenței, la cămașa primită de noii polițiști lipsește cu desăvârșire, iar materialul este un soi de tercot laminat, foarte ieftin, folosit în special la salopete. Inclusiv materialul „velcro” de pe braț este un „fake” ordinar pe care nici nu se poate fixa însemnul heraldic textil. Nici măcar culoarea nu s-au obosit să o respecte, cu toate că și aceasta este o condiție de sine stătătoare în cuprinsul caietului de sarcini.

Suma plătită pentru aceste mizerii se ridică la aproximativ 4,5 milioane euro pentru 3.000 de complete și ne sperie faptul că urmează să se mai cheltuiască încă 70 milioane de euro pentru toți polițiștii în activitate”, au scris, pe pagina lor de Facebook, reprezentanții Europol.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats