Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Canalizarea, ultimul hop și confortul este total în comuna Nucet

Publicat

pe

Nucet. O localitate în plin avânt investițional. La capitolul infrastructură menită să asigure confortul cetățeanului, cam totul este pus la punct. A mai rămas descoperit un singur capitol: realizarea rețelei de canalizare. Proiectul care prevede executarea acestei lucrări în satele Nucet și Cazaci este finanțat prin Programul Operațional de Infrastructură Mare (POIM). Mai este de sărit un hop: desemnarea firmei constructoare. Până acum, au fost organizate două licitații de adjudecare a lucrărilor, dar au fost încununate de… insucces.

Ne-a precizat primarul Luisa Bărboiu că la prima licitație au intervenit probleme de natură tehnică, iar la a doua la mijloc a fost o eroare. Solicitantul a uitat să încarce garanția de participare. Urmează cea de-a treia încercare. Pe 2 noiembrie. Edilul Luisa Bărboiu speră să fie depășit acest impas.

Norocoși sunt și cetățenii din satul Ilfoveni. Aici se va realiza rețeaua de canalizare printr-o finanțare obținută prin Programul Național „Anghel Saligny”.

Procedura de la faza de proiectare la cea de execuție a decurs șnur. Au fost semnate contractele de finanțare și cel de demarare a lucrărilor, dar mai trebuie ceva. Ne-a spus Luisa Bărboiu că mai este nevoie de o autorizație de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asta fiindcă DN 71 Bâldana-Târgoviște va intra la modernizare pe 4 benzi și este nevoie de o nouă evaluare a proiectului.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Apă și canalizare în toate cartierele-sat ale orașului Răcari

Publicat

pe

Orașul Răcari, cu toate satele componente, este în această perioadă, șantier în lucru. Și, nu, nu are legătură cu faptul că se apropie campania electorală. La Răcari, s-a văzut și s-a simțit permanent implicarea administrației publice locale, a primarului Marius Caravețeanu – un om căruia nu îi plac lucrurile făcute la întâmplare. Evident, stilul acesta nu place tuturor, însă oamenii care au „ochi să vadă” apreciază munca depusă, înțeleg că proiectele mari nu devin realitate bătând din palme, ci, dimpotrivă, necesită mult efort. Și răbdare, din partea tuturor!

Spre exemplu, în prezent sunt în derulare lucrările la rețelele de apă și canalizare. Este vorba despre cea mai mare investiție care se realizează în Răcari, proiect care vine „la pachet” cu un grad maxim de disconfort. Se fac săpături pe zeci de străzi în același timp, se întrerupe circulația rutieră pentru mai multe zile și tot așa… Primarul Caravețeanu este prezent zi de zi pe șantier, fiindcă vrea să se asigure că totul se execută corect și la timp. De asemenea, în stilul cu care ne-a obișnuit încă de la preluarea primului mandat de edil, în 2008, menține o legătură strânsă cu locuitorii orașului, cărora le furnizează în timp util informații cu privire la toate investițiile aflate în implementare.

Dacă ne raportăm la sursa de finanțare, vorbim practic despre două proiecte care au ca finalitate extinderea / înființarea sistemului de apă și canalizare în orașul Răcari, cu satele componente. Unul este implementat cu fonduri europene nerambursabile, prin Campania de Apă Târgoviște Dâmbovița, și include cartierele Răcari, Ghergani și Mavrodin. Al doilea proiect a primit finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și include localitățile Ghimpați, Colacu, Săbiești și Stănești. În ambele cazuri, startul lucrărilor s-a dat anul trecut, în luna februarie.

De precizat că, tot prin Programul „Anghel Saligny”, Primăria Răcari a obținut finanțare, în luna februarie a acestui an, pentru alte două lucrări importante pentru comunitatea locală, respectiv: construire pod peste râul Colentina, în satul Stăneşti (2,874,198.87 lei), și pentru realizarea de poduri, podeţe, pasaje sau punţi pietonale, inclusiv pentru biciclete şi trotinete electrice (2,403,542.06 lei).

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Dâmbovița: Au pornit lucrările pe două loturi din megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean”

Publicat

pe

Una dintre promisiunile administrației județene conduse de președintele Corneliu Ștefan a fost aceea de a reabilita și moderniza infrastructura rutieră a județului Dâmbovița. Așa că a fost gândit, elaborat și pus, iată, în practică megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean, prin modernizarea DJ 712 (Pucioasa – Brănești – Vulcana-Pandele – Șotânga – Târgoviște), DJ 720C (Gura Ocniței – Ocnița) și DJ 720 A (Gura Ocniței – Adânca – Bucșani – Mărcești – Finta – Postârnacu – DN 1A)”.

Astăzi – 15 aprilie 2024, în prezența președintelui CJ – Corneliu Ștefan, a vicepreședinților Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, a secretarului general Dan Popa, a primarului municipiului Târgoviște – Cristian Daniel Stan, a edililor localitățile străbătute de respectivele drumuri și, bineînțeles, a reprezentanților firmelor constructoare, s-au deschis șantierelor pe Lotul 1, DJ 712 Târgoviște – Șotânga – Vulcana Pandele – Brănești – Pucioasa, și Lotul 2, Gura Ocniței – Ocnița.

Evenimentul de demarare a lucrărilor, la care au fost concentrate forțe umane și utilaje performante care și-au intrat deja în pâine, s-a consumat la ieșirea din municipiul Târgoviște spre Teiș, pe DJ 712. Drumul, așa după cum a precizat președintele Corneliu Ștefan, are o lungime de 15,7 km. Este primul din cele trei loturi pentru care județul Dâmbovița a primit cea mai mare sumă acordată vreodată unui proiect din Regiunea Sud-Muntenia, respectiv 64.200.000 de euro, prin care vor fi modernizați 60 de km de drumuri județene.

„Lucrările de modernizare pe Lotului 1, cu o valoare de 101.602.363,47 lei, TVA inclus, au început din Târgoviște, zona Halta Teiș, vor continua în comunele Șotânga și Vulcana-Pandele și se vor încheia odată cu reabilitarea podului peste râul Ialomița, de la granița dintre Brănești și Pucioasa”, a spus președintele CJD.

Pe lângă reabilitarea și modernizarea căii de rulare, prin turnarea a două straturi de asfalt, mai sunt prevăzute a se executa 26.000 mp de trotuare, 18 km șanțuri betonate, 1,5 km de rigole, 8,7 km de rigole carosabile acoperite, 584 metri liniari de poduri și podețe, 1,2 km parapet direcțional de tip semigreu.

În zona Șotânga va fi demolat un pod vechi și construit un altul, modern, care să imprime siguranță în traficul rutier. Tot în Șotânga va fi realizat o cale de traversare peste pârâul Vulcana. În comuna Brănești, va intra în lucrări de reabilitare podul peste râul Ialomița, obiectiv care asigură conexiunea cu DN 71 și cu orașul Pucioasa. Vor mai fi amenajate pe acest traseu 36 de stații de autobuz.

Urmărirea oprire a conducerii Consiliului Județean Dâmbovița a fost la Adânca, de unde pornesc lucrările celui de-al doilea lot, ce vizează reabilitarea și modernizarea DJ 720A, Adânca – Gura Ocniței și DJ 720C, Gura Ocniței – Ocnița. A precizat președintele Corneliu Ștefan că este vorba de 15,1 km de drum. Valoarea investiției este de 90 de milioane de lei. Și aici, la Adânca, utilajele erau pregătite pentru a demara lucrările.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite