Connect with us

ECONOMIE

Donalam a vândut peste 155.000 de tone de oțel beton și oțeluri speciale în primele 9 luni ale anului 2023

Publicat

pe

Compania Donalam, filiala românească a Grupului AFV Beltrame, unul dintre cei mai mari producători de profile de oțel și oțeluri speciale din Europa, a vândut peste 155.000 de tone de oțel beton și oțeluri speciale în primele 9 luni ale anului 2023. Se întâmplă la numai 1 an de la reluarea vânzărilor de oțel beton, în octombrie 2022, iar Donalam, care are unități de producție la Târgoviște și Călărași și o echipă de aproape 1.000 de angajați, deține acum aproximativ 24% din cota de piață locală de bare, fiind singurul producător local pe acest segment.

„În 2023, am pus în practică, cu perseverență, planul de investiții asumat, alocând peste 30 de milioane de euro pentru modernizarea unităților noastre de producție din Târgoviște și Călărași. Ne propunem să livrăm produse de înaltă calitate și să contribuim activ la dinamica economiei circulare. Ambiția noastră este să fim producătorul local de referință din industria oțelului, nu doar în ceea ce privește calitatea, ci și producția responsabilă și decarbonizarea. În ciuda competiției dificile și inechitabile cu produsele provenite din importuri, în contextul de business volatil, calitatea produselor și a serviciilor noastre ne diferențiază și ne asigură o poziționare din ce în ce mai solidă”, a declarat Carlo Beltrame – Business Development Manager și CEO Franța și România în cadrul AFV Beltrame Group.

Combinatul Donalam din Târgoviște și-a reluat producția de oțel beton în iunie 2022, la scurt timp după achiziționareai fostului COS Târgoviște. În prezent, unitatea din Târgoviște are o capacitate de producție de oțel beton de aproximativ 15.000 de tone/lună. Obiectivul este de a ajunge la o capacitate de peste 58.000 de tone/lună, echivalentul a aproximativ 600.000 de tone/an, permițând Donalam să acopere aproape jumătate din necesarul intern de oțel beton pentru proiectele de construcții din România.

Până la reluarea producției de oțel beton la Târgoviște, România depindea în totalitate de importuri pentru a satisface cererea internă, în principal din țări precum Egipt, Moldova, Bulgaria, Grecia, Turcia și Italia.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul firmelor cu cel puțin 10 angajați

Publicat

pe

Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, a desfășurat, pe parcursul lunii februarie 2024, o campanie națională de promovare a negocierii colective, în întreprinderile mici și mijlocii. Inițiativa reprezentanților instituției a avut ca scop atragerea atenției angajatorilor, dar și a angajaților privind beneficiile negocierii colective, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.

Angajații beneficiază de mai multă stabilitate la locul de muncă, de salarii echitabile, condiții îmbunătățite de lucru, egalitate de șanse și un echilibru între viața profesională și cea personală. Există avantaje și pentru angajatori, printre acestea numărându-se un climat de muncă propice performanței, implicare și responsabilități sporite din partea personalului, dar și soluționarea timpurie a eventualelor litigii apărute.

„În conformitate cu dispozițiile art. 97 alin. (1) din Legea nr. 367/2022, privind dialogul social, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și, potrivit dispozițiilor alin. (2) ale aceluiași articol, inițiativa negocierii colective aparține oricăruia dintre partenerii sociali. Astfel, legea dialogului social prevede că, în cazul în care într-o unitate nu există un contract colectiv de muncă (CCM), angajatorul sau orice altă parte îndreptățită, conform prezentei legi, poate iniția negocierea contractului colectiv de muncă în orice moment”, se precizează într-un comunicat transmis de ITM Dâmbovița.

În această suită de campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a avut întâlniri informative cu reprezentanții a 157 de întreprinderi mici și mijlocii din județ, pentru a asigura „o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective”.

Au fost identificate 1.358 de societăți, care au numărul de salariați cuprins între 10 și 250. Conducerea ITM a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți dintre antreprenori. Inspectorii de muncă au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta procedură le impune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă. Informațiile au fost afișate și la avizierul instituției și pe pagina web a ITM Dâmbovița.

„Pe lângă sesiunile de informare, campania a inclus și controale la angajatori, pentru a verifica respectarea legislației și pentru a oferi sprijin în procesul de negociere. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv. Inspectorii de muncă dâmbovițeni au verificat 32 de unități și, acolo unde a fost cazul, au dispus măsuri de remediere a neconformităților depistate. ITM Dâmbovița a transmis și notificări către 10 unități ale căror CCM expiră în următoarele 90 de zile, pentru a le reaminti importanța încheierii unora noi”, precizează Marius Lixandru – inspector șef ITM Dâmbovița.

A mai spus Marius Lixandru că, la nivelul instituției pe care o coordonează, există o persoană desemnată cu gestionarea contractelor colective de muncă. Funcționarul asigură consultanță, verificarea documentelor și mediere, în cazul în care apar litigii de muncă în unitățile care au încheiate contractele colective de muncă.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Ești antreprenor și vrei să vinzi în târguri tematice? Apelează la consultanții Camerei de Comerț Dâmboviţa!

Publicat

pe

E vremea târgurilor de mărțișor și dacă regreți că nu ai profitat de această ocazie „să-ți scoți afacerea în lume”, adică să-ți organizezi un stand pentru vânzarea produselor, este momentul potrivit să iei măsuri pentru ca, pe viitor, să nu mai pierzi oportunitatea de a participa la astfel de evenimente.

Nu știi cum și de unde să începi? Apelează la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița. Consilierii din cadrul Serviciului Consultanță Juridică și Arbitraj Comercial îți oferă asistență specializată, îndrumare prealabilă, precum și tehnoredactarea tuturor actelor necesare, întocmirea dosarului, depunerea și ridicarea acestuia. De asemenea, se vor asigura că ai autorizat codul CAEN necesar, respectiv: 4789 – Comerț cu amănuntul prin standuri, chioșcuri și piețe al altor produse.

Date de contact Serviciul Consultanță Juridică și Arbitraj Comercial – CCIA Dâmboviţa:
✔️ Diana Dumea, tel: 0723.952.391,
e-mail: diana.dumea@cciadb.ro
✔️ Agora Popa, tel: 0751.153.710,
e-mail: agota.popa@cciadb.ro
✔️ Iulia Marin, tel: 0751.153.701,
e-mail: iulia.marin@cciadb.ro
✔️ Albert Gagionea, tel: 0751.153.706,
e-mail: albert.gagionea@cciadb.ro

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite