Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Primăria Moreni implementează „Pașaportul de renovare a clădirilor”

Publicat

pe

Proiectul “Renocally”, implementat de Primăria Municipiului Moreni în parteneriat cu Fundația TERRA Mileniul III, a condus la realizarea primul pașaport energetic de renovare a unei clădiri publice din Moreni, respectiv Grădinița nr. 5 Tisa.

Pașaportul de renovare a clădirilor oferă o foaie de parcurs privind renovarea, care indică o succesiune de etape, având obiectivul de a transforma clădirea într-un imobil cu emisii zero până în anul 2050.

La Grădinița 5 Moreni, auditorul propune un pașaport în două etape de renovare: 2028, respectiv, 2032. La finalul implementării măsurilor propuse, nivelul emisiilor de gaze cu efect de seră trebuie să fie zero.

Pașaportul indică și beneficiile preconizate în ceea ce privește economiile de energie, facturile la energie și reducerile emisiilor operaționale de gaze cu efect de seră. Sunt luate în calcul și avantajele mai ample legate de sănătate și confort, de îmbunătățire a capacității de adaptare a clădirii la schimbările climatice. De asemenea, documentul oferă informații cu privire la sprijinul financiar și tehnic necesar.

“Realizarea pașapoartelor de renovare a clădirilor oferă autorităților publice locale informațiile necesare pentru o planificare eficientă a renovării profunde a stocului de clădiri deținut, în vederea decarbonizării. Prin implementarea prezentului proiect, ne-am propus să contribuim la creșterea cunoștințelor și abilităților generale ale primăriilor, privind decarbonizarea stocurilor de clădiri și renovarea profundă”, a precizat Lavinia Andrei – manager de proiect TERRA Mileniul III.

Referitor la implementarea acestui important proiect, primarul Constantin Dinu a precizat că legislația europeană în domeniul eficienței energetice în clădiri implică obiective ambițioase de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră și luarea unor măsuri mai riguroase pentru a le atinge.

„Acest lucru are o implicație directă asupra autorităților locale și a planurilor lor pe termen mediu și lung”, a declarat Constantin Dinu.

Renocally este un proiect finanțat de European Climate Initiative (EUKI) și are ca scop consolidarea capacității pentru implementarea și finanțarea renovărilor profunde pentru a stimula decarbonizarea stocului de clădiri în Bulgaria, România și Slovacia.

„Renocally urmărește să declanșeze renovări profunde în municipalitățile țintă prin sprijinirea primăriilor în implementarea Pașapoartelor pentru renovarea Clădirilor; Crearea unui Master Class de Asistență Tehnică pentru a sprijini accesul primăriilor la finanțare pentru renovare; Pregătirea pentru implementarea viitoarelor cerințe ale Directivei Europene privind Performanța Clădirilor (reformată); Creșterea cunoștințelor și abilităților generale ale primăriilor vizate privind decarbonizarea stocurilor de clădiri și renovarea profundă.

Proiectul face parte din European Climate Initiative (EUKI). EUKI este un instrument de finanțare a proiectelor al Ministerului Federal German pentru Afaceri Economice și Acțiune Climatică (BMWK). Competiția EUKI pentru idei de proiecte este implementată de Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Scopul general al EUKI este de a promova cooperarea în domeniul climei în cadrul Uniunii Europene (UE) pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră”, se precizează într-un comunicat transmis de Primăria Municipiului Moreni.

Pașaportul energetic al Grădiniței 5 Moreni poate fi consultat la următorul link: https://terramileniultrei.ro/2023/06/renocally/

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Apă și canalizare în toate cartierele-sat ale orașului Răcari

Publicat

pe

Orașul Răcari, cu toate satele componente, este în această perioadă, șantier în lucru. Și, nu, nu are legătură cu faptul că se apropie campania electorală. La Răcari, s-a văzut și s-a simțit permanent implicarea administrației publice locale, a primarului Marius Caravețeanu – un om căruia nu îi plac lucrurile făcute la întâmplare. Evident, stilul acesta nu place tuturor, însă oamenii care au „ochi să vadă” apreciază munca depusă, înțeleg că proiectele mari nu devin realitate bătând din palme, ci, dimpotrivă, necesită mult efort. Și răbdare, din partea tuturor!

Spre exemplu, în prezent sunt în derulare lucrările la rețelele de apă și canalizare. Este vorba despre cea mai mare investiție care se realizează în Răcari, proiect care vine „la pachet” cu un grad maxim de disconfort. Se fac săpături pe zeci de străzi în același timp, se întrerupe circulația rutieră pentru mai multe zile și tot așa… Primarul Caravețeanu este prezent zi de zi pe șantier, fiindcă vrea să se asigure că totul se execută corect și la timp. De asemenea, în stilul cu care ne-a obișnuit încă de la preluarea primului mandat de edil, în 2008, menține o legătură strânsă cu locuitorii orașului, cărora le furnizează în timp util informații cu privire la toate investițiile aflate în implementare.

Dacă ne raportăm la sursa de finanțare, vorbim practic despre două proiecte care au ca finalitate extinderea / înființarea sistemului de apă și canalizare în orașul Răcari, cu satele componente. Unul este implementat cu fonduri europene nerambursabile, prin Campania de Apă Târgoviște Dâmbovița, și include cartierele Răcari, Ghergani și Mavrodin. Al doilea proiect a primit finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și include localitățile Ghimpați, Colacu, Săbiești și Stănești. În ambele cazuri, startul lucrărilor s-a dat anul trecut, în luna februarie.

De precizat că, tot prin Programul „Anghel Saligny”, Primăria Răcari a obținut finanțare, în luna februarie a acestui an, pentru alte două lucrări importante pentru comunitatea locală, respectiv: construire pod peste râul Colentina, în satul Stăneşti (2,874,198.87 lei), și pentru realizarea de poduri, podeţe, pasaje sau punţi pietonale, inclusiv pentru biciclete şi trotinete electrice (2,403,542.06 lei).

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Dâmbovița: Au pornit lucrările pe două loturi din megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean”

Publicat

pe

Una dintre promisiunile administrației județene conduse de președintele Corneliu Ștefan a fost aceea de a reabilita și moderniza infrastructura rutieră a județului Dâmbovița. Așa că a fost gândit, elaborat și pus, iată, în practică megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean, prin modernizarea DJ 712 (Pucioasa – Brănești – Vulcana-Pandele – Șotânga – Târgoviște), DJ 720C (Gura Ocniței – Ocnița) și DJ 720 A (Gura Ocniței – Adânca – Bucșani – Mărcești – Finta – Postârnacu – DN 1A)”.

Astăzi – 15 aprilie 2024, în prezența președintelui CJ – Corneliu Ștefan, a vicepreședinților Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, a secretarului general Dan Popa, a primarului municipiului Târgoviște – Cristian Daniel Stan, a edililor localitățile străbătute de respectivele drumuri și, bineînțeles, a reprezentanților firmelor constructoare, s-au deschis șantierelor pe Lotul 1, DJ 712 Târgoviște – Șotânga – Vulcana Pandele – Brănești – Pucioasa, și Lotul 2, Gura Ocniței – Ocnița.

Evenimentul de demarare a lucrărilor, la care au fost concentrate forțe umane și utilaje performante care și-au intrat deja în pâine, s-a consumat la ieșirea din municipiul Târgoviște spre Teiș, pe DJ 712. Drumul, așa după cum a precizat președintele Corneliu Ștefan, are o lungime de 15,7 km. Este primul din cele trei loturi pentru care județul Dâmbovița a primit cea mai mare sumă acordată vreodată unui proiect din Regiunea Sud-Muntenia, respectiv 64.200.000 de euro, prin care vor fi modernizați 60 de km de drumuri județene.

„Lucrările de modernizare pe Lotului 1, cu o valoare de 101.602.363,47 lei, TVA inclus, au început din Târgoviște, zona Halta Teiș, vor continua în comunele Șotânga și Vulcana-Pandele și se vor încheia odată cu reabilitarea podului peste râul Ialomița, de la granița dintre Brănești și Pucioasa”, a spus președintele CJD.

Pe lângă reabilitarea și modernizarea căii de rulare, prin turnarea a două straturi de asfalt, mai sunt prevăzute a se executa 26.000 mp de trotuare, 18 km șanțuri betonate, 1,5 km de rigole, 8,7 km de rigole carosabile acoperite, 584 metri liniari de poduri și podețe, 1,2 km parapet direcțional de tip semigreu.

În zona Șotânga va fi demolat un pod vechi și construit un altul, modern, care să imprime siguranță în traficul rutier. Tot în Șotânga va fi realizat o cale de traversare peste pârâul Vulcana. În comuna Brănești, va intra în lucrări de reabilitare podul peste râul Ialomița, obiectiv care asigură conexiunea cu DN 71 și cu orașul Pucioasa. Vor mai fi amenajate pe acest traseu 36 de stații de autobuz.

Urmărirea oprire a conducerii Consiliului Județean Dâmbovița a fost la Adânca, de unde pornesc lucrările celui de-al doilea lot, ce vizează reabilitarea și modernizarea DJ 720A, Adânca – Gura Ocniței și DJ 720C, Gura Ocniței – Ocnița. A precizat președintele Corneliu Ștefan că este vorba de 15,1 km de drum. Valoarea investiției este de 90 de milioane de lei. Și aici, la Adânca, utilajele erau pregătite pentru a demara lucrările.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite