Connect with us

ACTUALITATE

Ieși din casă și petrece! Caravana GreenLand ajunge la Moreni

Publicat

pe

Astăzi – 28 decembrie 2024, de la ora 28:00, va fi din nou petrecere în Târgul de Crăciun din municipiul Moreni, județul Dâmbovița. Împreună cu Caravana GreenLand.

Potrivit primarului Gabriel Purcaru, va fi o seară disco în aer liber, cu multă distracție, patinoar, ceai și vin fiert. Așa că, nu mai sta pe gânduri! Ieși din casă și petrece!

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

CAS Dâmbovița a rămas fără patru profesioniști, după o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție

Publicat

pe

Judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție au hotărât, în luna noiembrie 2024, ca practică unitară, că deschiderea dreptului de pensie duce la încetarea raportului de serviciu într-o instituție de stat, indiferent că se solicită suspendarea plății pensiei.


„În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 517 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia menţinerii la cerere a raportului de funcţie publică după îndeplinirea condiţiilor de pensionare, emiterea deciziei de pensionare determină încetarea de drept a raportului de serviciu, chiar dacă funcţionarul public ceruse suspendarea plăţii pensiei”.


Conformându-se acestei decizii, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Dâmbovița pierde patru profesioniști în domeniu, oameni de bază ai acestei structuri din angrenajul complex care se cheamă sistem de sănătate. Cei patru trebuie să meargă acasă, adică, să aleagă pensia. Directorul general al CJAS Dâmbovița, Cristina Sima, atașată de oameni, de colegi, de profesioniști, nu este tocmai încântată de măsurile care trebuie luate, ținând cont de faptul că trebuie să se lipsească de patru specialiști dedicați. Vorbim despre Agnes Tatiana Dincă, Liana Icobeț, Doina Andreescu și Constantin Briceag.

„Nu este deloc un moment ușor, pentru că, deși instituțiile sunt despre management, totuși, în ultimă instanță, vorbim despre oameni. E foarte greu să știi că te desparți formal, nu altcumva, de persoane care sunt în memoria instituțională a CAS și cu care ai colaborat excepțional o perioadă atât de lungă. Personal, le voi simți lipsa, deoarece contribuția domniilor lor la tot ce înseamnă bunul mers al Casei de Sanatate a fost una ieșită din comun”, a precizat Cristina Sima.


Cristina Sima, director CAS Dâmbovița: Vă multumesc, oameni frumoși! Și vă asigur de toată prețuirea și dragostea mea!


Directorul general al CJAS Dâmbovița a făcut o fișă remember a celor patru colegi care trebuie, în conformitate cu legea, să părăsească sistemul. A punctat șefa Casei Dâmbovița că istoria instituției se conjugă cu personalitatea doamnei Dincă.

„Cred sincer că ceea ce instituția a reușit să obțină în acești ani ca stabilitate, ca echilibru, ca perspectivă strategică și pentru noi toți, ca oameni, se datorează și doamnei Dincă, pentru că doamna Dincă a fost omul de la care noi toți am învățat, cu care ne-am format, care ne-a validat ideile și pentru care întotdeauna instituția a fost mai presus de toate.

Doamna Dincă e mai mult decât un specialist, este o instituție. Am trecut împreună prin multe momente și bune, și rele, și grele, și frumoase. Astazi ii mulțumesc, ii urez sănătate și o rog frumos ca atunci când voi avea nevoie de un sfat, să am privilegiul de a apela la domnia sa”, a scris directorul CJAS Dâmbovița.

Despre Liana Icobeț, Cristina Sima a precizat că a impus un stil, o conduită pe care speră ca instituția să nu le piardă.

„Vorbim de un om cu o umanitate rară și o sensibilitate aparte, care a dat întotdeauna dovadă de profesionalism si dedicare. Mulțumesc doamna Li pentru ceea ce sunteți și știu că ori de câte ori vom avea nevoie, veți fi acolo”.

Despre Doina Andreescu a mărturisit Cristina Sima că este un excelent comunicator, cu reale competenţe organizatorice și juridice, cu o etică profesională și o onestitate remarcabile.

„Pe tot parcursul activității desfășurate în CAS, doamna Andreescu a dat dovadă de eleganță și gentilețe, atât în interacțiunea cu colegii, cât și cu furnizorii. Sper doar ca, prin plecarea domniei sale, aceste două calități atât de importante și necesare în lucrul cu oamenii, să nu se piardă”, spune Cristina Sima.

Ultimul, dar nu cel din urmă, Constantin Briceag, un profesionist care și-a dedicat întreaga viață Casei Județene de Asigurări de Sănătate, un model de „implicare și eleganță în abordare”.

„A știut să colaboreze într-o manieră excepțională cu furnizorii de servicii medicale, dar, în același timp, a știut să fie un mentor pentru colegii săi mai tineri, cărora le-a împărtășit din experiența sa vastă.

Vă multumesc, oameni frumoși! Și vă asigur de toată prețuirea și dragostea mea”, a adăugat directorul general al CJAS Dâmbovița – Cristina Sima.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște pregătește, simultan, patru premiere!

Publicat

pe

Maestrul Mc Ranin a fost, ieri – 5 februarie 2025, gazda primei conferințe de presă din acest an, organizată de Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște. O întâlnire în cadrul căreia a prezentat un superlativ cultural.

Pentru prima dată în existența teatrului de la Târgoviște, se repetă simultan pentru punerea în scenă a patru premiere, patru montări de facturi diferite, patru regizori diferiți și un singur scenograf: Mihai Constantin Ranin. Dar, înainte de a vorbi despre cele patru scenarii, aflate acum în repetiții și care, cu siguranță, îi vor încânta pe iubitorii de teatru din Târgoviște, nu putem trece peste introducerea mereu interesantă, originară, a maestrului Mc Ranin. O scurtă divagație despre cultură și rolul său în societate, pornind acum, de la coiful de aur și celorlalte piese de patrimoniu furate din muzeul olandez. Parafrazându-l pe directorul Bibliotecii Astra din Sibiu, Răzvad Pop, care a spus că societatea românească, în întregul ei, acum, cu furtul tezaurului, discută serios pentru prima oară în ultimii 20 de ani despre cultură şi patrimoniu românesc, regizorul Mc Ranin a vorbit despre rolul important, modelator, al culturii în existența unui popor. Și-a arătat maestrul tristețea pentru faptul că acestui domeniu i s-a alocat anul acesta un buget de supraviețuire dură. A mai amintit managerul Teatrului Tony Bulandra din Târgoviște, în stilul propriu, cu un umor ironic, coroziv, despre bătăliile pe care le-a dus de 20 de ani încoace pentru supraviețuirea culturii la Târgoviște, a Teatrului Tony Bulandra. A amintit de toate personalitățile locale care, de-a lungul istoriei, au contribuit la făurirea culturii naționale. Mihai Constantin Ranin a mărturisit în fața jurnaliștilor că, în cei 20 de ani petrecuți la Târgoviște, nu de puține ori sub atacuri venite din toate direcțiile, și-a asumat acel rol de „tată al culturii locale”.

„Am fost făcut în toate felurile. Inclusiv de către o parte din cei prezenți. Pentru că un om ca mine este greu de înțeles și are un umor atât de abstract, de abscons, cu trimiteri multiple, încât, de cele mai multe ori, pare ofensator, obraznic”, a spus Mc Ranin.

Maestrul ne-a compătimit puțin și pe noi, ziariștii, pentru faptul că nu o ducem tocmai bine în vremurile astea, că avem o existență dificilă, alergăm din conferință în conferință și, ce este mai grav, este din ce în ce mai greu să scriem în ziua de azi. A recunoscut maestrul Ranin că și domnia sa scrie cu multă atenție, deoarece „cuvintele pot ucide”. Acum, depinde pe cine! Pe cel care le pune pe hârtie sau pe cel încondeiat. Sau pe amândoi. Concluzia ar fi, după cum a spus chiar regizorul Mihai Constantin Ranin, că societatea de astăzi se confruntă cu o disoluție totală. De aici, tot răul care ni se întâmplă…

Revenind la arta dramatică, la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște se află în repetiții „Paște Fericit”, o comedie bulevardieră. Acest gen de piesă, de nuanță comercială, cu o compoziție simplă dar amplă în satiră și cu vădite intenții moralizatoare va fi pusă în scenă de regizorul francez, moldovean de origine, Mihai Țărnă. Este o premieră națională. Textul respectiv nu a fost niciodată pus în scenă de teatrele din România. Scenografia îi aparține maestrului Mc Ranin.

Coregrafa Mălina Andrei lucrează cu actrițele de la Tony Bulandra la transpunerea prin mișcare, armonie și gest a piesei „Casa Bernardei Alba”, de Federico Garcia Lorca. Povestea unei femei înstărite dintr-un sat andaluz transpusă coregrafic de Mălina Andrei. Personajul principal, după ce își pierde soțul, intră, conform tradiției, într-o perioadă de 8 ani de doliu. Casa se transformă într-un loc al tăcerii pentru Bernarda și cele cinci fiice ale ei, care își văd tinerețea distrusă. În urma deciziilor dure ale Bernardei, tinerele, supuse unor reguli nemiloase, vor trăi în casă cu obloanele trase, departe de lume. Nu ies decât rareori pentru a merge la biserică, dar și atunci acoperite de văluri negre. Va fi interesant de vizionat transpunerea coregrafică, marca Mălina Andrei, a acestei drame.

„Micul Prinț”, o altă variantă, alți actori, alt joc scenic. Povestea unui copil care dorește să înțeleagă lumea. De data aceasta, în cea de-a treia variantă, după cele coreeană și românească, urmează punerea în scenă în limba ucraineană. Interpreții, mamă și fiu, de la Teatrul din Mariupol, distrus de bombardamentele rusești, Matvii Kytrysh și Olena Bila. Muzica- Bohdana Hryniuk. Scenografia este semnată de Mc Ranin.

Ce-a de-a patra piesă aflată acum în pregătire la Teatrul Tony Bulandra este „Scufița Roșie”. Scenografia – Mc Ranin. Regia – Nicolae Poghir.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite