Conectați-vă cu noi

ECONOMIE

INFO FISCAL: Tu ştii ce contravenţii intră sub incidenţa Legii prevenirii?

Conform Legii prevenirii, pentru anumite contravenţii, stabilite prin hotărâre a Guvernului, agentul constatator va aplica doar sancţiunea avertismentului, la care va anexa un plan de remediere. În termen de maximum 10 zile de la data expirării termenului de remediere, autoritatea publică are obligaţia de a relua controlul şi de a verifica dacă problemele semnalate au fost remediate.

Publicat

pe

Conform Legii prevenirii, pentru anumite contravenţii, stabilite prin hotărâre a Guvernului, agentul constatator va aplica doar sancţiunea avertismentului, la care va anexa un plan de remediere. În termen de maximum 10 zile de la data expirării termenului de remediere, autoritatea publică are obligaţia de a relua controlul şi de a verifica dacă problemele semnalate au fost remediate.

În caz contrar, se va întocmi un nou proces-verbal de constatare a contravenţiei, cu aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia specifică. La fel se va proceda şi în situaţia în care contravenientul săvârşeşte din nou aceeaşi contravenţie în termen de 3 ani.

Prin HG 33/2018 a fost stabilită lista contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii, dintre care menţionăm câteva exemple:

CONTRAVENŢII CASE DE MARCAT
a) emiterea bonului fiscal conţinând date eronate, altele decât cele referitoare la preţ, sau fără ca acesta să conţină toate datele prevăzute de lege;
b) neînmânarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic fiscal şi/sau neeliberarea facturii la solicitarea clientului;
c) neîndeplinirea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligaţiei de a afişa anunţul de atenţionare.

CONTRAVENŢII COD DE PROCEDURĂ FISCALĂ
a) nedepunerea de către contribuabil/plătitor la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de înregistrare fiscală, de radiere a înregistrării fiscale sau de menţiuni;
b) neîndeplinirea de către contribuabil/plătitor la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor şi veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume, precum şi orice informaţii în legătură cu impozitele, taxele, contribuţiile, bunurile şi veniturile impozabile, dacă legea prevede declararea acestora;
c) neîndeplinirea obligaţiei ca la finalizarea inspecţiei fiscale, contribuabilul/plătitorul esă dea o declaraţie scrisă, pe propria răspundere, din care să rezulte că au fost puse la dispoziţie toate documentele şi informaţiile solicitate pentru inspecţia fiscală.
d) nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiilor de întocmire a dosarului preţurilor de transfer în condiţiile şi la termenele prevăzute, precum şi nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiei de a prezenta dosarul preţurilor de transfer la solicitarea organului fiscal central;
e) nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiei de a păstra, precum şi a obligaţiei de a prezenta organului fiscal, a datelor arhivate în format electronic şi a aplicaţiilor informatice cu ajutorul cărora le-a generat;
f) nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informaţiilor periodice solicitate de organul fiscal;
g) nedepunerea în termen a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la sosirea în România, respectiv a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la plecarea din România, de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal;
h) nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate de normele din Codul fiscal privind taxa pe valoarea adăugată;
i) depunerea de declaraţii recapitulative incorecte ori incomplete.

CONTRAVENŢII REGISTRU UNIC DE CONTROL
a) neachiziţionarea registrului unic de control în termenul prevăzut;

CONTRAVENŢII LEGEA COMERCIALIZĂRII PRODUSELOR
a) oferirea spre vânzare a produselor în pierdere în alte cazuri decât cele prevăzute;
b) exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul în aceeaşi structură de vânzare, respectiv suprafaţă de vânzare.

CONTRAVENŢII LEGEA SOCIETĂŢILOR COMERCIALE
a) nemenţionarea denumirii, formei juridice, sediului social, numărului din registrul comerţului şi a codul unic de înregistrare în orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect şi alte documente întrebuinţate în comerţ, emanând de la o societate.
b) nedepunerea hotărârile adunării generale, în termen de 15 zile, la oficiul registrului comerţului, spre a fi menţionate în registru şi publicate în Monitorul Oficial.

CONTRAVENŢII LEGEA PRIVIND AMORTIZAREA IMOBILIZĂRILOR
a) înregistrarea ca mijloace fixe a unor obiecte care nu se încadrează în această categorie;
b) calcularea şi înregistrarea în contabilitate a amortizării mijloacelor fixe exceptate;
c) aplicarea unor durate normale de utilizare a mijloacelor fixe altele decât cele stabilite conform prevederilor legale;

CONTRAVENŢII ACCEPTARE PLATĂ CU CARDURILE
a) refuzul persoanelor juridice prevăzute de lege de a accepta încasări prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit;
b) refuzul persoanelor juridice prevăzute de lege de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit şi cardurile de credit.

Sursa: Finanţe Publice Dâmboviţa

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Bacşişul se va regăsi obligatoriu pe bonul fiscal şi va fi impozitat!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (https://www.sfin.ro)

Ministerul Finanţelor Publice a lansat în dezbatere publică un proiect de lege prin care se stabilesc regulile fiscale şi contabile de înregistrare a bacşişului. Măsura a fost cerută de industria de profil.

Proiectul de act normativ cuprinde următoarele reglementări:
– definirea bacșișului în vederea evidențierii acestor sume pe bonul fiscal, cu scopul delimitării clare a acestora de veniturile încasate de operatorii economici pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor direct către populație și asigurării fiscalizării bacșișului potrivit Codului fiscal;
– instituirea obligației de evidențiere pe bonul fiscal a bacșișului încasat de la clienți, în cazul serviciilor de restaurant, baruri și alte activități de servire a băuturilor, indiferent de modalitatea de plată a acestuia (card/numerar/substitute de numerar);
– evidențierea bacșișului pe bonul fiscal nu este obligatorie pentru livrările la domiciliu;
– se interzice condiționarea, sub orice formă, a livrărilor de bunuri sau a prestărilor de servicii de acordarea bacșișului;
– se instituie obligația operatorului economic de a înmâna clientului o notă de plată, în prealabil emiterii bonului fiscal. Nota de plată va conține rubrici destinate alegerii de către client, a nivelului bacșișului pe care acesta dorește să îl ofere. Nivelul bacșișului oferit de client poate varia între 0% și 15%;
– se instituie obligația operatorului economic de a distribui sumele provenite din încasarea bacșișului, integral salariaților, potrivit unui regulament intern și de a le înregistra în contabilitate pe seama conturilor de datorii/analitic distinct;
– în situația în care plata contravalorii consumației se face prin ordin de plată și se emite factură, bacșișul se evidențiază distinct pe aceasta;
– se lasă la opțiunea operatorului economic, posibilitatea marcării bacșișului pe același bon fiscal cu bunurile livrate/serviciile prestate sau pe un bon fiscal distinct, în funcție de situația de fapt, respectiv de momentul în care valoarea bacșișului este cunoscută de către emitentul bonului fiscal;
– bacșișul se introduce în baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub formă de articol, cu denumirea „bacșiș”.

Pentru salariat, sumele provenite din bacșiș sunt calificate ca venituri din alte surse, fiind supuse impunerii prin reținere la sursă la momentul acordării veniturilor de către plătitorii de venituri. Astfel, veniturile nu se cuprind în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale.

Citește în continuare

ACTUALITATE

ANAF va derula 150.000 de controale pentru combaterea evaziunii fiscale!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.cotidianul.ro)

La data de 1 august, ANAF a demarat o amplă acţiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale şi pentru creșterea conformării la declarare a obligațiilor fiscale. Sunt preconizate a se desfăşura 150.000 de controale cu această tematică, în principal în zona Bucureşti-Ilfov.

Domenii de activitate vizate: alimentație publică, construcții, transport, comerț. În cadrul acțiunii, inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectă obligația legală privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.

„Controalele sunt efectuate în baza analizelor de risc și vor pune accent pe prevenție și îndrumare. Controalele vor determina identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligații fiscale accesorii mai mici, în comparație cu cele rezultate în urma unei inspecții fiscale generale.

Contribuabilii au posibilitatea de a-și corecta declarațiile și de a se conforma la plata obligațiilor, potrivit legii. În cazul în care contribuabilii verificați refuză să se conformeze sau sunt constatate abateri semnificative, aceștia vor face obiectul unor investigații suplimentare”, se arată într-un comunicat remis de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice – Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!