Conectați-vă cu noi

AGRICULTURĂ

ATENŢIE! S-a intrat în perioada de vizare a carnetelor de rentier!

Publicat

pe

Rentierii agricoli trebuie să se prezinte, în perioada 1 martie – 31 august, personal ori prin mandatar/curator/tutore, la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, pentru obţinerea vizei aferente anului 2017, pe carnetele de rentier agricol, cu următoarele documente, în original:
1) carnetul de rentier agricol;
2) actul de identitate al solicitantului;
3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I și II sau decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;
4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;
5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*) sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.
6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opţional);
7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.

„Persoana desemnată din cadrul Centrului judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, va verifica conformitatea documentelor originale cu copiile existente la dosar și va certifica pe copiile documentelor «conformitatea cu originalul». În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare”, se arată într-un comunicat remis de APIA.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2017 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia depunerii cererii de moştenitor, până la data limită 15.10.2018. Solicitarea trebuie să fie însoțită de următoarele documente justificative:
– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original),
– copie a certificatului de deces,
– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula „definitivă şi irevocabilă”),
– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului,
– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original),
– extras de cont pe numele moștenitorului.

„Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora”, precizează APIA.

Sursa foto: ziarulunirea.ro

ACTUALITATE

Atenție! IMM-urile și fermierii afectați de COVID-19 pot cere ajutor de stat. Detalii aici

Publicat

pe

de

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură primește, până la data de 23 octombrie 2020, inclusiv, cereri pentru sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și IMM-urilor care au fost afectați în mod deosebit de criza COVID-19.

Sprijinul are în vedere atenuarea pierderilor suferite din cauza pandemiei de COVID- 19, in sectoarele vegetal – legume-fructe si cartofi si zootehnic- bovine, ovine, caprine.

Sprijinul va fi acordat sub formă de sumă forfetară raportată la dimensiunea fermei și urmează să fie plătit până la 30 iunie 2021, pe baza cererii de sprijin aprobată de autoritatea competentă până la 31 decembrie 2020.

Pentru mai multe detalii privind condițiile generale și specifice de acordare a Sprijinului temporar cu caracter excepțional, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura pune la dispozitia fermierilor Ghidul solicitanților pentru măsura 21 – sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și IMM-urilor care au fost afectați în mod deosebit de criza covid-19 (articolul 39b) accesând linkul http://www.apia.org.ro/ro/ajutor-de-stat-covid-19/masura-21

Până la această dată, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Dâmbovița a înregistrat solicitări de la 3.493 de fermieri pentru sectorul vegetal, dintr-un număr total estimat de 5.564 potențiali beneficiari și de la 610 crescători de animale pentru sectorul zootehnic, dintr-un număr total estimat de 1.731.

De asemenea, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Dâmbovița informează fermierii că pentru orice nelămurire sau informații suplimentare referitoare la accesarea Sprijinului temporar cu caracter excepțional se pot adresa telefonic centrului de registratură la care au depus cererea unică de plată.

Sursa: APIA Dâmboviţa

Citește în continuare

ACTUALITATE

S-a stabilit câți bani vor primi fermierii în cadrul schemelor de sprijin

Publicat

pe

de

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură începe, din 16 octombrie 2020, plățile în avans pentru fermierii care au depus cerere unică de sprijin în acest an. Sumele acordate ca plăti în avans sunt de până la 70% în cazul schemelor de plăți directe și de până la 85% în cazul sprijinului acordat pentru măsurile de dezvoltare rurală. Plățile se fac în lei, utilizând cel mai recent curs de schimb stabilit de Banca Centrală Europeană anterior datei de 1 octombrie 2020 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Prin Hotărârea de Guvern nr. 819/2020, au fost stabilite cuantumurile pentru schemele de sprijin care vor beneficia de plata in avans, după cum urmează: Schema de plată unică pe suprafață ( SAPS) -98,7381 euro/ha; Plata redistributivă -primul interval (1-5 ha inclusiv) – 5 euro/ha, al doilea interval (peste 5 și până la 30 ha inclusiv)- 48,1053 euro/ha; Plata pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu (plata pentru înverzire) -57,8245 euro/ha; Schema de plată pentru tinerii fermieri – 36,6119 euro/ha.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Judetean Dambovita a finalizat controalelele administrative, în vederea autorizării la plata în avans, pentru 21.189 de cereri unice de sprijin dintr-un total de 23.061 cereri depuse de fermierii damboviteni.

De asemenea, prin Hotărârea de Guvern nr. 819/2020 a fost aprobat si plafonul pentru schema de sprijin cuplat pentru speciile ovine/caprine la 71.300.000 euro. Cuantumurile per cap de animal la speciile ovine/caprine se calculează de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin raportarea plafoanelor la efectivul de animale eligibile.

Sursa: APIA Dâmboviţa

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!