Connect with us

ÎNVĂŢĂMÂNT

Lapte, fructe și legume pentru școlari, cu sprijin UE

Publicat

pe

Pentru anul școlar 2018/2019, României i-au fost alocate peste 17,6 milioane euro pentru programele de încurajare a consumului de legume, fructe și lapte în școli, inclusiv activităţi didactice specifice, o sumă similară celei alocate în anul precedent – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„Fermierii europeni ne dau alimente de bună calitate, sigure și sănătoase, iar programul pentru școli permite celor mai tineri cetățeni ai noștri să beneficieze de avantajele pentru sănătate ale acestor produse, învățând de mici de unde provin alimentele și cât de importante sunt gustul și nutriția. Comisia contribuie cu mândrie la acest parcurs educativ. Suma de 250 de milioane euro provenită din bugetul politicii agricole comune va asigura derularea continuă a programului UE pentru școli în anul școlar 2018-2019”, a declarat Phil Hogan – comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală.

Țările care doresc să participe la programele pentru școli trebuie să adreseze Comisiei, până la sfârșitul lunii ianuarie, cererile de sprijin. Alocarea orientativă din bugetul UE pentru fiecare stat membru se bazează pe numărul de elevi din fiecare țară și, în cazul laptelui, pe succesul programului anterior.

În anul școlar 2016/2017, peste 12,2 milioane de copii din 79.000 de școli au participat la programul încurajare a consumului de fructe și legume în școli, iar în jur de 18 milioane au participat la cel de distribuire a laptelui. Activitățile didactice din cadrul programelor au inclus vizite la ferme, îngijirea grădinilor de la școli, cursuri și/sau concursuri de gătit, lecții cu nutriționiști, jocuri etc.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Rușinos! Olimpicii din Dâmbovița își caută transport pe cont propriu când sunt atâtea microbuze școlare în județ!

Publicat

pe

Județul Dâmbovița are șapte elevi care s-au calificat la faza națională a Olimpiadei de științe socio-umane (Logică, Filosofie, Educație socială etc.), etapă ce se va desfășura la sfârșitul acestei luni, la Baia Mare. Și ce credeți? Copiii trebuie să facă deplasarea pe cont propriu. Peste 550 de km! Cel mai probabil cu trenul! Adică mai bine de 17 ore!

Ni se pare de-a dreptul rușinos dacă nu se găsește o altă soluție pentru ca cei șapte olimpici și profesorul însoțitor să ajungă la Baia Mare într-un timp mai scurt și în condiții mai bune. Ne gândim spre exemplu că există atâtea microbuze școlare în județ. De asemenea, cu puțină implicare, s-ar putea găsi chiar și un sponsor! În plus, s-ar putea face o solicitare către Consiliul Județean și nu credem că ar fi respinsă! După noi, totul ține inițiativă.

Înțelegem să fie lăsați elevii să facă deplasarea pe cont propriu atunci când la mijloc sunt distanțe mici, deși parcă și atunci ar fi de preferat altă variantă, să simtă și ei că performanța este cu adevărat apreciată…

Potrivit informațiilor primite de la Inspectoratul Școlar Județean Dâmboviţa, miercuri – 17 aprilie 2024, este programată o întâlnire cu părinții elevilor calificați în etapa națională a olimpiadei de științe socio-umane, pentru a se stabili detaliile privind deplasarea la Baia Mare. Sperăm să fie o ședință cu rezultat pozitiv, adică să se concretizeze într-o soluție optimă de transport. Rămânem la părerea că 17 ore cu trenul înseamnă prea mult!

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

„Comorile vii de lângă noi”, proiect pilot implementat în cinci școli din județul Dâmbovița

Publicat

pe

De

Elevi și profesori din cinci școli din județul Dâmbovița iau parte la proiectul „Comorile vii de lângă noi”, desfășurat de Asociația Volens, în parteneriat cu Universitatea Telematică Internațională din Roma UNINETTUNO și cu sprijinul Heidelberg Materials România. Proiectul încurajează retenția socială și participarea tinerilor la viitorul sustenabil al comunităților lor, prin cultivarea simțului de apartenență și mândrie față de valorile locale.

Peste 200 de elevi din școlile beneficiare (Liceul „Aurel Rainu” Fieni, Școala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni, Școala Gimnazială „Ion Ciorănescu” Moroeni, Școala nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa și Școala Gimnazială Lucieni) sunt ghidați să descopere elemente din patrimoniul natural și cultural care îi înconjoară și să dobândească, în acest context, competențe legate de dezvoltarea durabilă.

„Când trăiesc într-un sat sau un oraș mic, mulți adolescenții îl privesc drept un loc unde „nu se întâmplă nimic”, un loc pe care se luptă să-l lase în urmă pentru că „viața adevărată” este în altă parte – într-un oraș mai mare sau în altă țară. Alături de partenerii noștri – UNINETTUNO și Heidelberg Materials România, și împreună cu profesorii, am creat o soluție de educație non-formală care să întărească legătura dintre tineri și comunitate. Îi ghidăm să descopere că sunt înconjurați de un adevărat patrimoniu de „comori” naturale, culturale și umane. Intenționăm ca, prin aceste experiențe de învățare aplicată, ce presupun muncă de teren, lucru în echipă și comunicare cu adulții, copiii să își prețuiască din ce în ce mai mult comuna și orașul și să fie motivați să participe la evoluția sustenabilă a acestora ” spune Ada Lungu – președinta Asociației Volens.

„Comorile vii de lângă noi” vizează să dezvolte, în rândul elevilor, competențe specifice definite în cadrul european GreenSCENT. În acest scop, 14 cadre didactice au beneficiat de formare cu profesori de la Universitatea UNINETTUNO, pentru a înțelege și implementa cadrul de competențe GreenSCENT, în școlile lor. Astfel, la finalul proiectului, elevii vor fi capabili să analizeze realitatea pe baze raționale, să înțeleagă impactul activităților umane asupra ecosistemului, să colaboreze la găsirea unor soluții, să acționeze în echipă, să evalueze rezultatele inițiativelor lor.

„Înseamnă mult să putem folosi, în beneficiul elevilor, instrumente inovatoare din cadrul de competențe GreenSCENT. Este o metodă practică și trans-disciplinară care îi ajută să lege cunoștințele teoretice de viața reală, să-și exerseze abilitățile sociale lucrând în echipă și, mai ales, să-și asume o misiune. Este ceea ce au nevoie nu doar pentru a deveni membri activi ai societății, ci și pentru a performa mai bine la școală. Și noi, profesorii de la cele 5 școli, am format o echipă. Comunicăm, ne inspirăm și ne susținem în a crea activități cât mai interesante prin care copiii să descopere valorile locale” declară prof. Mădălina Mocanu – directorul Liceului Aurel Rainu din Fieni.

Proiectul „Comorile vii de lângă noi” se derulează cu sprijinul Heidelberg Materials România, înscriindu-se în rândul inițiativelor care concretizează angajamentul față de dezvoltare durabilă al companiei.

„Educația este o preocupare centrală a demersurilor prin care contribuim la conștientizarea problemelor de mediu și stimulăm acțiunile proactive în acest sens. Fabrica noastră din Fieni este o pagină de istorie vie a orașului și un reper care unește comunitatea de generații întregi. Am pornit deci, de aici, din județul Dâmbovița, pentru a pilota un concept de educație non-formală care îmbină dezvoltarea competențelor verzi și valorizarea patrimoniului local, în rândul tinerilor. Sunt primele școli din sistemul public care aplică metodologia GreenSCENT, în România. Prin proiectul Asociației Volens, susținem profesorii și elevii din mediul rural și urban mic să adopte practici educative inovatoare și să se conecteze la platforme internaționale. Suntem bucuroși să oferim copiilor și cadrelor didactice din județ această oportunitate cu ecouri pe termen lung.” afirmă Bogdan Arnăutu – manager comunicare și ESG al Heidelberg Materials România.

Proiectul-pilot va dura până la finalul anului școlar 2023-2024. Asociația Volens își propune ca în anul școlar viitor să continue proiectul și în alte școli, din țară.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite