Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Primarii din Dâmboviţa au dezbătut cu şefii AFM şi ANCPI problemele de mediu şi cadastru

Publicat

pe

Preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu – Cornel Brezuică şi cel al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – Radu Codruţ Ştefănescu au efectuat astăzi, 12 aprilie 2018, o vizită de lucru în judeţul Dâmboviţa, la invitaţia senatorului Adrian Ţuţuianu, ocazie cu care au purtat discuţii cu reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene, plecând de la programele AFM şi procedura de cadastrare.

În ceea ce priveşte Programul Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, i-au fost adusa la cunoştinţă directorului general Radu Codruţ Ştefănescu problematicile cu care se confruntă unităţile administrativ-teritoriale: sistemul de decontări, aspecte legislative privind procedura înscrierii definitive a proprietății, eliberarea cărților funciare, procedura succesorală, îndreptarea erorilor materiale pentru realizarea cadastrării, înregistrarea sistematică a proprietății, procedura obținerii cărților funciare definitive, revizuirea modalităților de cofinanțare, precum și dialogul între asociații profesionale, patronate și ANCPI în vederea unei bune gestionări a cadastrării.

Radu Codruț Ștefănescu a oferit atât răspunsuri punctuale la problemele ridicate, cât și informații de interes general cu privire la programul național de cadastru, demarat în anul 2016. În anul 2018, în județul Dâmbovița, 50 de localități și-au exprimat dorința de a face parte din program. De asemenea, președintele ANCPI le-a recomandat primarilor dâmbovițeni să demareze contractele cât mai repede posibil și le-a solicitat propuneri în eventualitatea întreprinderii unor modificări legislative, care să reglementeze dificultățile sesizate la nivelul procedurii de cadastrare.

Referitor la aspectele care vizează Administraţia Fondului de Mediu, discuțile au atins problematici precum: împădurirea terenurilor, propuneri legislative pentru reglementarea domeniului, instalații pentru mașini electrice sau legea deșeurilor. Preşedintele Cornel Brezuică a precizat că, în prezent, activitatea AFM vizează programele „Rabla” şi „Casa Verde”, dar și implementarea cu succes a contractelor semnate în anii anteriori. În scurt timp, va fi posibilă și finanțarea unor proiecte derulate atât de agenții economici cu activitate de profil (proiecte privind instalații de tratare și reciclare), cât și de autoritățile publice locale. De asemenea, a precizat faptul că, în prezent, legea deșeurilor se află în dezbatere publică, urmând a suferi modificări, dintre care amintim și reglementarea tarifelor la colectare.

La discuții au mai participat: Daniel Comănescu – președintele Consiliului Județean Dâmbovița; vicepreședinții Alin Manole și Luciana Cristea; secretarul județului – Ivan Vasile Ivanoff; prefectul Antonel Jîjîie; subprefectul Florina Mureșan; deputaţii PSD Claudia Gilia, Carmen Holban, Oana Vlăducă și Corneliu Ștefan; Roxana Florentina David – din partea Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Dâmbovița, Adrian Dumitru, directorul Companiei de Apă Târgoviște Dâmbovița, Marin Antonescu, administrator ADI Salubritate Dâmbovița, precum și reprezentanți ai mediului de afaceri dâmbovițean, a căror activitate vizează domeniul protecției mediului.

ADMINISTRAŢIE

Important! Primăria Titu plăteşte racordurile la apă şi canal, până la limita de proprietate

Publicat

pe

A trecut un an şi jumătate de la momentul finalizării proiectului de apă şi canalizare implementat la Titu, însă, până acum, Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa nu a făcut nimic pentru ca gospodăriile cetăţenilor să fie racordate la reţea, iar oamenii suferă! Pentru a pune punct acestei situaţii, la iniţiativa primarului Traian Niculae, Consiliul Local a aprobat, în baza legii 241/2006, un proiect de hotărâre şi va suporta cheltuielile de branşare, până la limita de proprietate. Potrivit estimărilor efectuate, vor fi peste 2.000 gospodării, în următorii 2 ani.

„Sunt lucrări care trebuiau suporte de Compania de Apă, până la limita de proprietate, nu să căşuneze pe primării să plătească pentru racordarea gospodăriilor cetăţenilor şi ei, care sunt societate comercială, să încaseze, ulterior, bani şi să obţină profit. Am adoptat această hotărâre pentru ca cetăţenii oraşului Titu să beneficieze de un serviciu de calitate privind alimentarea cu apă potabilă şi canalizarea”, explică primarul Traian Niculae.

Sunt necesare lucrări de racordare la reţeaua de canalizare în Plopu, Fusea, Sălcuţa, Hagioaica, Titu Târg, Codreanu şi în zona DN7. Cât priveşte sistemul de alimentare cu apă potabilă, administraţia oraşului Titu asigură, de 6 ani, cămine complet echipate pentru branşarea locuinţelor cetăţenilor.

Potrivit Regulamentului votat în Consiliul Local, administraţia publică va suporta din bugetul oraşului cheltuielile de racordare la sistemul de apă potabilă şi canalizare pentru persoanele singure şi familiile care au media veniturilor nete lunare/fiecare membru sub salariul minim brut garantat în plată (în prezent – 1.900 lei. De la 1 ianuarie – 2.080 lei). Pentru a beneficia de această facilitate, cei interesaţi trebuie să depună o cerere, însoţită de documente justificative din care să rezulte veniturile şi componenţa familiei: acte de stare civilă – CI, BI, certificate de naştere; adeverinţă de salariat, cupon de pensie / indemnizaţie de handicap / ajutor de şomaj, burse, alocaţii etc.

În situaţia în care veniturile/persoană depăşesc salariul minim garantat în plată, lucrările de racordare până la limita de proprietate vor fi suportate de Primărie, urmând ca beneficiarul să achite, la bugetul local, valoarea acestora (aproximativ 1.000 de lei) în termen de 4 ani, cu începere de la data de întâi a celei de-a doua luni după încheierea procesului verbal de recepţie. Vor exista două rate anuale, cu termen scandent 31 martie şi 30 septembrie. Regulamentul integral se găseşte publicat pe site-ul Primăriei Titu.

“Administraţia locală asigură toate materialele şi echipamentele necesare, inclusiv contoarele, iar Compania de Apă execută lucrările de montare. Aşa am rezolvat şi pe strada Grigorescu, altfel nu mai modernizam niciodată trotuarele. Ne dorim să amenajăm trotuarele în toate satele componente ale oraşului şi nu putem implementa acest proiect până ce nu sunt executate racordurile la utilităţi”, precizează primarul Traian Niculae.

Edilul îi roagă pe cetăţenii oraşului să depună solicitări la sediul din Titu al Companiei de Apă Târgovişte-Dâmboviţa, chiar dacă nu intenţionează să-şi racordeze gospodăriile, în scurt timp, la reţelele de apă şi canalizare. Lucrările până la limita de proprietate vor fi suportate integral de administraţia publică locală, dacă există această cerere.

Atenţie! Primăria Titu urmează să demaraze, cu fonduri europene nerambursabile, un proiect de modernizare a trotuarelor şi, timp de 5 ani de la momentul finalizării acestuia, nu se vor mai putea efectua săpături în vederea branşării la apă şi canalizare.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Burse pentru toţi elevii care învaţă în Târgovişte, indiferent unde locuiesc!

Publicat

pe

Discuţiile în contradictoriu apărute în spaţiul public virtual, cu privire la acordarea burselor de merit şi de performanţă pentru elevii care învaţă în municipiul Târgovişte, l-au determinat pe primarul Cristian Daniel Stan să abordeze subiectul în cadrul unei conferinţe de presă. Edilul a precizat că uşoara stare de tensiune din ultimele zile a fost cauzată de o modificare a regulamentului, operată în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Local.

S-a introdus atunci un articol potrivit căruia bursele se acordă numai elevilor care au domiciliul în muncipiul Târgovişte. S-a luat în calcul, probabil, faptul că aceste sume sunt acordate de administraţia locală, iar bugetul municipiului este format din taxe şi impozite plătite de locuitorii oraşului.

„Pentru a nu crea discuţii într-o clasă în care un copil este din afara municipiului iar colegul său este din Târgovişte, au aceleaşi medii şi se încadrează la bursele de merit şi de performanţă, am hotărât ca, în prima şedinţă de Consilu Local care va avea loc luna aceasta, să propun eliminarea sintagmei «din municipiul Târgovişte» din regulament, să propun invalidarea cu totul a acelei modificări, astfel încât toţi copiii cu mediile avute în vedere de hotărârea de Consiliu Local să beneficieze de burse, indiferent dacă au domiciliul în Târgovişte sau în afara municipiului”, a menţionat primarul Cristian Daniel Stan.

Totodată, edilul a vrut să lămurească şi cine acordă bursele, pentru a nu mai lăsa loc de interpretări şi speculaţii.

„Aceste burse nu sunt acordate nici de Inspectoratul Şcolar, nici de Ministerul Educaţiei. Sunt acordate de Primăria Târgovişte, din bugetul local. Ne mândrim cu faptul că, la acest moment, valoarea burselor de performanţă, de merit, ba chiar şi a burselor de ajutor social este una de top, raportat la ceea ce se întâmplă la nivel naţional”, a spus Cristian Daniel Stan.

Primarul a dat şi exemple în acest sens. Dacă la Târgovişte bursa de performanţă pentru elevi este de 400 de lei, iar cea de merit de 100 de lei lunar, în oraşe mai mari ale ţări, cu potenţial economic, sumele acordate elevilor de către autorităţile locale sunt mult mai mici. La Cluj-Napoca, bursa de performanţă este de 125 de lei, iar bursa de merit de 95 de lei. La Craiova, bursa de merit este de 75 de ani, iar cea de performanţă de 125 de lei. Timişoara acordă burse de merit de 75 de lei, iar pentru performanţă – 100 de lei.

„Sunt câteva unităţi administrativ-teritoriale cu un cuantum mai mare al acestor burse, dar am vrut să demonstrăm că gestul pe care îl facem nu este unul simbolic, chiar vrem să încurajăm aceşti copii să studieze, pentru că acesta este viitorul pe care trebuie să-l urmeze, învăţând nu făcând alte lucruri”, a adăugat primarul Târgoviştei.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!