Connect with us

ACTUALITATE

Merg la școală, reușesc! Proiect educaţional la Şcoala Măneşti, judeţul Dâmboviţa

Publicat

pe

Cum poate Europa să valorifice investițiile tot mai mari în domeniul științei și tehnologiei? Care sunt provocările cu care se confruntă școala în zilele noastre astfel încât să răspundă nevoii de îmbunătățire a competențelor digitale și științifice?

Centrele științifice sunt locuri privilegiate pentru învățare. În aceste locuri, profesorii pot obține și experimenta o nouă dimensiune și perspectivă,deoarece acestea pot oferi o experiență unică și multisenzorială. Deci, să utilizăm știința și educația la un alt nivel și să folosim centrele, laboratoarele și instituțiile de științe interactive ca fiind noi săli de clasă prin activități experimentale și învățarea prin explorare.

În acest sens, în perioada 1-7 aprilie 2018, patru cadre didactice de la cele trei școli ale comunei Mănești au participat la cursul de formare cu titlul „Science Centers In Educational Context”, desfășurat în orașul Porto din Portugalia și organizat de către instituția Learning Together. Această mobilitate a avut loc în cadrul proiectului „Merg la școală, reușesc!”, implementat de către Școala Gimnazială Mănești prin programului Erasmus+, acțiunea KA1, domeniului educație școlară. La curs au participat profesori din trei țări: patru cursanți din România, un cursant din Lituania și un cursant din Spania.

Obiectivele cursului au fost următoarele:
• Creșterea valorii învățării experimentale în științe;
• Explorarea curriculumului prin activităţi experimentale și științifice, folosind resursele pe care trebuie să le ofere centrele interactive;
• Utilizezarea de aplicații și dispozitive mobile în contextul educațional;
• Creșterea gradului de conștientizare a conservării patrimoniului natural prin crearea de centre științifice interpretative;
• Îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză;
• Identificarea și împărtășirea bunelor practici care pot fi implementate la nivel local.

Au fost desfășurate mai multe tipuri de activități:
1. Sesiunea de de cunoaștere a formatorilor și a cursanților, prezentarea obiectivelor cursului;

2. Utilizarea unor aplicații și programe informatice ; acestea au avut ca scop dezvoltarea competențelor digitale. S-au utilizat aplicațiile Padlet, Kahoot și Wevideo, în scopul realizării de perete interactiv, filme și teste de evaluare;

3. Vizita la Centrele de Știință – Planetarium Porto, activități educaționale, experimentale și de laborator;

4. Excursie în natură şi activităţi experimentale la Parcul Natural de pe Coasta de Nord din Esposende;

5. Servicii educaționale (vizionarea de expoziții, activități de laborator) la Centrul de monitorizare și interpretare a mediului – Viana do Castelo;

6. Aquamuseum Râul Minho (Vila Nova de Cerveira) – Servicii educaționale, expoziții, activități de laborator, excursie în natură;

7. Vizită si activităţi experimentale în Protect Area Bertiandos Lagoos and S.Pedro de Arcos din Ponte de Lima;

8. Tur al oraşului Porto și degustarea unor vinuri de Porto la ,,Real Companhia Velhia , unde ne- au fost prezentate informații utile despre istoricul procesului de obținere a celebrelor vinuri de Porto;

9. În ultima zi de curs, am participat la sesiunea de evaluare a cursului, a formatorilor și certificarea cursanților.

Prin acest curs s-a urmărit dezvoltarea abilităilor şi competenţelor profesorilor de a crea şi utiliza instrumente educaţionale eficiente pentru a răspunde nevoilor elevilor, integrarea şi atragerea elevilor la şcoală pentru a preveni absenteismul şi abandonul şcolar.

A fost un curs interesant, cu activități atractive și inovatoare. Centrele de științe interactive pot fi folosite ca resurse de predare și învățare, iar utilizarea aplicațiilor mobile pot îmbunătății procesul didactic contribuind la realizarea unor lecţii cât mai atractive.

Proiectele Erasmus+ reprezintă o oportunitate pentru dezvoltarea profesională, pentru transferul de bune practici la nivel internațional și pentru adăugarea unei dimensiuni europene instituției noastre.

Au consemnat,

Badea Dorina, prof. Ed. Tehnologică & Informatică – Școala Gimnazială Mănești, judeţul Dâmbovița
Rădulescu Norica-Viorica, prof. Geografie & Istorie – Școala Gimnazială Mănești, judeţul Dâmbovița
Moroșan Robert Bogdan, prof. Chimie & Fizică – Școala Gimnazială Mănești, judeţul Dâmbovița
Stancu Adina, prof. Chimie & Fizică – Școala Gimnazială Mănești, judeţul Dâmbovița

ACTUALITATE

DIICOT i-a dat cu flit ministrului Drulă care vedea terorism în protestul METROREX

Publicat

pe

Ministrul USR PLUS de la Transporturi, cel care, în viziune nemarxistă, a considerat a fi acțiune teroristă blocarea metroului de către sindicaliștii care își cereau niște drepturi, a fost pus la colț de procurorii DIICOT. Magistrații au analizat temeinic plângerea depusă de conducerea METROREX și au ajuns la concluzia că protestul angajaților nu a presupus fapte care să fie cercetate de DIICOT.

Așa că plângerea cu pricina dorită de Cătălin Drulă, ministrul care a lăsat Dâmbovița fără modernizarea la patru benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviste, a ajuns la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului IV. Mă întreb dacă acest individ, care taie cu pixul un proiect vital pentru dezvoltarea unui județ, pentru siguranța participanților la traficul deja ultra îngreunat, poate fi acuzat de ceva? Măcar să știm. Se tot vorbește că banii care erau destinați acestui proiect dâmbovițean au fost afluiți spre alte zone ale țării. Pe principiul ia de la săraci și dă la bogați.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Fondurile europene prin PNRR sunt condiționate de reforme structurale

Publicat

pe

În timp ce tot mai multe țări au obținut acordul Comisiei Europene, Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) propus de România a fost respins pentru a treia oară. Situația este una dramatică – atrage atenția liderul PRO România Dâmboviţa, Adrian Țuțuianu. Este ca și cum țara noastră „merge la un examen, pentru care încă nu i-a fost primit dosarul de candidatură”.

„Este foarte posibil ca, în 2026, când vom ajunge la momentul de bilanț, să constatăm că România nu a fost în stare să preia nici măcar în parte sumele alocate prin acest program. Ne putem trezi ca, din aproape 30 de miliarde, să nu luăm nimic sau să luăm foarte puțin”, a punctat Adrian Țuțuianu.

Declarația ar putea părea una eminamente politică, dacă nu ar fi fost însoțită și de o analiză clară asupra Programului Național de Redresare și Reziliență, semnată de liberalul Sorin Ioniță, care a evidențiat următoarele aspecte:

1. PNRR nu este un tip de PNDL, prin care să depui un proiect și să primești niste bani;
2. PNRR nu seamănă nici cu fondurile structurale europene, unde, de asemenea, pui proiecte pe axele de finanțare deschise pe diverse programe;
3. PNRR este condiționat de realizarea unor reforme structurale.

„Este un fel de MCV, dacă vreți. Ai făcut reforma, primești banii. Nu ai făcut-o, nu primești banii și, de exemplu, Guvernul României și-a asumat că face câteva reforme în sectoare care sunt importante: Reforma pensiilor – până acum nu s-a făcut nimic; Reforma salarizării – până acum au fost doar vorbe legate de nivelul unor sporuri; Reforma fiscală și, în special, digitalizarea în domeniul fiscal, în așa fel încât să putem să știm mai bine cine și ce are de plătit și să creștem gradul de colectare – s-a făcut un singur lucru, în parte, fiindcă s-a amânat termenul, este vorba de conectarea caselor de marcat la sistemul centralizat care să permită în timp real să cunoaștem ce operațiuni comerciale se fac și, de asemenea, și-a asumat Guvernul României o Reformă a administrației publice.

Ca să înțelegem, nu-i suficient să te duci la Bruxelles să spui că ai o listă de proiecte, trebuie să rezolvi aceste reforme structurale ca și condiție obligatorie pentru a putea atrage banii. Rezultă că ai putea să ai aprobare pe un proiect, să faci lucrări și PNRR să nu-ți deconteze contravaloarea acestora pe motiv că reforma structurală de care ține respectiva măsură nu a fost realizată.

Riscăm, din cauza incompetenței, nepregătirii profesionale, incapacității de a construi proiecte pe termen lung și cu viziune, să înregistrăm încă un eșec. Și este un eșec pe care trebuie să-l punem în dreptul întregului Guvern, dar cu o notă specială pentru ministrul Ghinea.

De fapt, putem constata că toți miniștri care vin de la USR PLUS sunt catastrofali în modul în care gestionează ministerele pe care conduc. Începem cu Ghinea, care nu reușește să facă absorție pe fondurile structurale 2014-2020, continuăm cu același Ghinea, care nu reușește să obțină un acord pe PNRR și continuăm tot cu Ghinea, care nu a făcut nimic pentru pregătirea exercițiului financiar european următor. Apoi, îi adăugăm pe Drulă (Drumuri), pe Năsui (Economie) și pe Stelian Ion (Justiție)”, a declarat Adrian Țuțuianu – vicepreședinte PRO România la nivel național.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT