Connect with us

ACTUALITATE

Noi reguli privind utilizarea dronelor în ţările Uniunii Europene!

Publicat

pe

Sursa foto: temblor.net

Deputaţii din Parlamentul European au aprobat, marţi – 12 iunie 2018, o propunere agreată în noiembrie 2017 între Consiliul Uniunii Europene şi negociatorii Parlamentului European privind aplicarea unor principii comune la nivelul UE pentru asigurarea unui nivel comun de siguranţă în utilizarea dronelor şi pentru crearea unui cadru predictibil în care operatorii şi producătorii de drone să-şi poată dezvolta serviciile şi produsele – precizează Biroul de Informare al Parlamentului European in România. Raportorul dosarului a fost deputatul român Marian-Jean Marinescu (PPE).

În prezent majoritatea dronelor sunt concepute şi utilizate conform unor reguli care diferă de la un stat la altul, ceea ce poate afecta dezvoltarea pieţei. Conform noilor reguli, dronele trebuie să fie proiectate într-un mod care să permită operarea lor fără a reprezenta un pericol pentru oameni. Ţinând cont de riscuri precum cele legate de greutatea aparatului sau de zona de operare, dronele vor avea nevoie de caracteristici suplimentare precum posibilitatea de aterizare automată în cazul în care operatorul pierde contactul cu drona sau sisteme de evitare a coliziunilor.

Operatorii de drone trebuie să cunoască toate regulile care li se aplică şi să poată să utilizeze o dronă în condiţii de siguranţă, fără a reprezenta un pericol pentru oameni şi pentru utilizatorii spaţiului aerian. Aceasta înseamnă că unii operatori de drone vor trebui să fie instruiţi înainte de a utiliza o dronă.

Pentru a putea identifica operatorii de drone în cazul unui incident, aceştia vor trebui să fie incluşi în registre naţionale, iar dronele lor vor trebui marcate pentru identificare. Această regulă nu se aplică operatorilor celor mai mici drone.

Pornind de la aceste principii cheie, Comisia Europeană va fi responsabilă să dezvolte reguli mai detaliate la nivel european, precum stabilirea altitudinii maxime şi a limitelor de distanţă pentru zborul dronelor şi ce categorii de drone şi operare a dronelor vor avea nevoie de certificare în funcţie de riscurile pe care le ridică. Aceste reguli vor determina şi ce operatori au nevoie de instruire suplimentară, de înregistrare şi ce drone au nevoie de sisteme de siguranţă suplimentare.

Până acum, dronele cântărind mai puţin de 150 kg au fost reglementate la nivel naţional, ceea ce însemna condiţii de siguranţă şi de construcţie diferite pentru producători şi operatori.

Modernizarea regulilor de siguranţă în aviaţie

Pe lângă stabilirea unor reguli la nivelul UE pentru drone, modificările actualizează legislaţia UE în sectorul aviatic pentru menţinerea siguranţei în aviaţie la cel mai înalt nivel al UE şi asigură adaptarea regulilor la scopul urmărit. De asemenea, noile reguli sunt concepute ca măsuri prin care să poată fi gestionată creşterea traficului aerian prevăzută pentru următoarele decenii.

Modificările stimulează cooperarea între agenţia UE pentru siguranţa aviaţiei şi autorităţile naţionale în contextul evaluării riscurilor în ceea ce priveşte zborurile în zonele de conflict. Totodată, aceste modificări oferă mandat Comisiei să dezvolte standarde pentru descărcarea informaţiilor din registrele de zboruri în timp real, când un aparat de zbor are nevoie de asistenţă, pentru răspuns rapid în situaţii de urgenţă.

Etapele următoare

Textul a fost aprobat cu 558 voturi pentru, 71 împotrivă şi 48 de abţineri. Regulile trebuie să fie aprobate de miniştrii UE.

 

 

ACTUALITATE

Camera de Comerț Dâmboviţa prezintă firmelor prima soluție de plată instanță a avansului salarial

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița organizează, miercuri – 22 septembrie 2021, la sediul instituției, de la ora 12:00, o întâlnire în cadrul căreia vor fi prezentate agenților economici din județ Salarium – prima soluție de plată instantă a avansului salarial și de educație financiară din România. Platforma a fost lansată la începutul acestui an

Companiile care optează pentru această soluție vor reduce la zero birocrația asociată avansurilor din salariu – fără cereri, hârtii, aprobări, transferuri individuale – și impactul asupra fluxului de numerar. În cazul angajaților, este nevoie doar de instalarea unei aplicații pe smartphone pentru a putea gestiona propriul salariu, așa cum consideră.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Anunț începere implementare proiect „Înființare Centru de Zi pentru Persoane Vârstnice Cornești”

Publicat

pe

de

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT