Connect with us

ACTUALITATE

ŢUŢUIANU: Este dreptul oricărui cetăţean să protesteze, dar guvernele nu se schimbă cu strada!

Publicat

pe

Foto: InquamPhotos/Octav Ganea

Mitingul de astăzi din Piaţa Victoriei a degenerat, aşa cum se preconizase, în violenţe. Protestatarii încearcă să forţeze intrarea în Palatul Victoria. S-a aruncat înspre forţele de ordine cu pietre, bucăţi de asfalt, sticle cu apă şi chiar cu pungi cu excremente! Jandarmii au fost nevoiţi să recurgă la grenadele lacrimogene şi dispozitivele cu apă.

Vicepreşedintele Senatului României, Adrian Ţuţuianu, crede că la miting participă puţini români din Diaspora, din moment ce s-au organizat deplasări din ţară către Bucureşti, cu mobilizare prin intermediul reţelelor de socializare. Diaspora este doar un paravan pentru partidele din opoziţie, să organizeze un miting fără să şi-l asume.

„Este dreptul Diasporei să protesteze, dar eu cred că, în acest moment, Diaspora este doar invocată. Nu există o participare consistentă din partea Diasporei. Acest miting are o participare internă foarte mare şi câţiva oameni care au venit din diverse zone ale Europei să protesteze.

Este cert, şi asta o putem desprinde din spaţiul virtual, că partidele politice din opoziţie, în special PNL şi USR, sunt organizatorii adevăraţi ai acestor proteste şi cei care mobilizează oamenii. Cred că aţi văzut cu toţii în spaţiul online că, astăzi, din Târgovişte, la ora 16:00, de la stadion se pleaca la protestul din Bucureşti. De asemenea, în toate localităţile din sudul judeţului, unde primarii sunt ai PNL, au fost organizate deplasări spre Bucureşti, cu ideea de a participa la acest protest.

Este dreptul oricărui cetăţean să protesteze şi să ceară Guvernului, puterii în general, anumite lucruri. Unele revendicări pot fi foarte bine întemeiate, altele mai puţin întemeiate, dar cert este că guvernele sau majorităţile parlamentare nu se schimbă cu strada.

Protestul trebuie asumat. Vă rog să observaţi că toate protestele din ultimii 2 ani sunt neasumate de către organizatori, ceea ce înseamnă că cei care le organizează preferă să stea undeva în spatele scenei, sunt nişte păpuşari care-şi urmăresc interese de natură politică şi nu neapărat soluţionarea unor revendicări care ar putea să fie legitime”, a declarat Adrian Ţuţuianu.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

„Omul bun din Seciuan”, jocul dintre Bine și Rău

Publicat

pe

Aseară, Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște. Avanpremieră cu piesa „Omul bun din Seciuan”, de Bertold Brecht, în regia lui Dumitru Acriș. Scenografia creată de maestrul Mc Ranin.

Sala, plină ochi de public. Scena, învăluită într-un fum misterios care, ușor, lin, dulce, pe nebăgate de seamă, conectase spectatorii la cele ce aveau să se întâmple în acel perimetru. Decorul minimalist. Panouri cu oglinzii, mult spațiu pentru dezlănțuirea jocului actoricesc.

Începe. În fundal o proiecție alb-negru. Pașii grei ai unui om desculț, care călca apăsat, pe un teren mlăștinos. De fapt, o orezărie. Vine de undeva, se duce undeva. Nedefinit. Importante, ca de obicei, în acest spectacol montat de Dumitru Acriș, muzica și luminile care intrau într-o simbioză plăcută cu coregrafia, cu gestul expresiv folosit din abundență de actori pentru a crea trăiri, caractere, stări, situații.

O piesă despre condiția umană, despre păcat și credință, despre răutate și bunătate. Despre dragoste și ură, sperență și deznădejde.

Pe parcursul a mai mult de două ore, actorii de la Tony Bulandra au fost parcă prinși într-un adevărat maraton al esteticului, creând un tablou viu al unei societăți, al unei existențe. Un amalgam de caractere și personaje aflate într-un ritual păgân, dar și divin.

O poveste de viață neîmplinită, împlinită prin implicarea imaginară a Divinului, prăbușită, până la urmă din prea multă iubire și încredere. Ca o crucificare.

Piesa începe cu o rugăciune și se încheie cu o rugăciune. Sacagiul cere celor din comunitate care își duceau viața în ignoranță, desfrâu, nepăsare, să-l găzduiască pe Dumnezeu, pe Salvatorul omenirii așteptat de peste 2000 de ani. Nu interesează pe nimeni rugile tânărului care vinde apă, speranță.

Regizorul a știut să arate excelent această stare de indiferență manifestată de comunitate prin gestul complex, printr-un dans conținând elemente ușor de decodificat de public.

Până la urmă, răspunde rugăminților sacagiului Vang o tânără prostituată, Shen Te , o fată îngenuncheată de destin, de viață, dar în care, se pare, mai licărea bunătatea, speranța, încrederea. Dumnezeu o răsplătește cu bani pentru faptul că și-a deschis porțile sărăciei sale și l-a primit să se odihnească. O îndeamnă să se schimbe, să ducă o altfel de viață.

Shen Te, prinsă în acest nou miraj, devine un alt om. Investește banii într-un magazin. O tutungerie. Comunitatea, fățarnică, profitoare, își schimbă atitudinea, căutând, după ce a ignorat-o și a detestat-o atâta vreme, să îi intre în grații celei recompensate de Dumnezeu, să profite de banii ei, de bunătatea revărsată, așa cum se întâmplă de obicei, necalculat, orbește, naiv.

O societatea a corupției, a profitorilor, a sfâșietorilor de inimi reflectată ingenios de concepția regizorală a lui Acriș. O intrigă complexă scrisă de Brecht, pusă în scenă și mai complex, ca într-un ritual, ca într-o poveste biblică.

Apare și aviatorul, legat printr-un cordon nevăzut de mama sa. Dependent. Un individ rămas parcă pradă copilăriei și naivității, interpretat impecabil de Liviu Cheloiu. Salvat de Shen Te când, cuprins de deznădejde, vrea să se spânzure, ulterior, pătrunde în inima sa naivă, deschisă și profită, își urmărește interesul, dorința aproape patologică de a zbura, de a deveni aviator. Influența vărului Shui Ta care, în prima fază, dorește să o ajute, să o sprijine în mica sa afacere, să o ferească de influența nefastă a celor din jur, dar, în final, și acesta este infestat de tarele societății, de fals, de corupție, de dorința de mărire. Shen Te, omul bun din Seciuan, devine o pradă ușoară. Un binefăcător într-o lume care vrea doar să profite…

Vânzătorul de apă, transformat parcă într-un vânzător de iluzii, este oprimat de comunitate. Bătut de frizer, cel mai prosper și influent om. Când este vorba de intervenția societății, de aflarea adevărului, de pedepsirea celui vinovat, toți dau înapoi. Nimeni nu vrea să își asume responsabilitatea. Lașitatea este condiție existențială.

Binele, printr-un concurs de împrejurări creat de lumea coruptă, mincinoasă, se transformă în rău, în suferință. Gestionat de Shen Te doar cu iubirea și încredere devine falit. O roată care se învârte. Ajunge de unde a plecat. Un joc al vieții într-un cerc.

Obositor, epuizant jocul actorilor de a arăta publicului, folosind ca efecte doar gestul și muzica bine aleasă, degringolada unei societăți, calvarul unei iubiri înfrânte. Deznădejdea unei lumii care nu trăiește mai departe de prezent, care preferă să lase viitorul în incertitudine, la voia întâmplării.

Finalul unul original. Totul dispare. Neant. Nimic nu rămâne. Tânărul vânzător de apă încheie cu rugăciunea sa către Divinitate de data aceasta spusă dureros, dezamăgit parcă și el de cele întâmplate, de dragostea pe care o arăta către Shen Te, dar care rămăsese neîmpărtășită de aceasta. Proiecția. Pașii omului desculț prin mlaștina orezăriei. Și apoi liniștite. Încheiere ingenioasă. Simbolică.

Publicul aplaudă. Se așteaptă, ca de obicei, apariția actorilor pe scenă. Dar nu se mai întorc… Rămâne golul. Liniștea completă, profundă, ca după furtună.

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Proiect în grafic: Punerea în valoare a fostei Școli de Cavalerie Târgoviște, locul execuției soților Ceaușescu

Publicat

pe

Printr-un proiect promovat de Consiliul Județean Dâmbovița și Complexul Național Muzeal Curtea Domnească din Târgoviște, va fi pus în valoare trecutul mai adânc sau mai recent, două etape care au contribuit la renașterea și la dezvoltarea statului român, un obiectiv care radiază istorie și îndeamnă la păstrarea celor petrecute aici în memoria colectivă. Vorbim despre Școala de Cavalerie de la Târgoviște, localizată pe Bulevardul Carol I, fost al Castanilor, în vecinătatea Gării de Sud. Aici, în afară de prestigioasa școală unde s-au pregătit pentru a sluji patria români de valoare, a mai funcționat de-a lungul timpului câteva unități militare, iar finalul instituției a fost unul exploziv, parcă dirijat de destinul istoric al României. La unitatea de la gară, în Decembrie 89, au fost arestați, ținuți sub pază militară și apoi judecați, condamnați la moarte și executați dictaturii comuniști Nicolae și Elena Ceaușescu. De la acest moment încolo, unitatea de la gară a fost parcă cuprinsă de un blestem. Câțiva ani mai târziu, invocându-se restructurările din Armată a fost închisă. După alții ani, o parte a fost predată Jandarmeriei Române, iar cealaltă Consiliului Județean Dâmbovița, care s-a gândit să transforme edificiul într-un muzeu care să înglobeze două fațete ale istoriei României. Una care ne-a definit educația, patriotismul, eroismul, tradiția, iar cealaltă – viitorul, libertatea.

Astăzi – 27 martie 2024, în cadrul unui seminar organizat la Consiliul Județean Dâmbovița, membrii echipei de implementare, istorici, muzeografi și ofițeri au prezentat activitățile proiectului „Conservarea, restaurarea și valorificarea clădirii Fosta Școală de Cavalerie din Târgoviște, în vederea consolidării identității culturale a județului Dâmbovița”, au vorbit despre însemnătatea acestui obiectiv, au narat secvențe din trecutul său tumultuos și au făcut mărturisiri inedite.

Proiectul este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021, în cadrul Programului RO-Cultura. Valoarea totală este de 23.972.786, 84 lei inclusiv TVA.

Mâine – 28 martie 2025, într-o conexiune cu acest proiect, la Biblioteca Județeană ” Ion Heliade Rădulescu”, sub titulatura „Vine D-na și D-l General”, se va desfășura penultima „Cafenea Culturală” organizată în cadrul proiectului care vizează punerea în valoare a clădirii fostei Școli de Cavalerie din Târgoviște. La eveniment sunt invitați istorici, cercetători, muzeografi și jurnaliști, care vor recompune momente de referință din existența UM 1417 Târgoviște.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite