Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Audiere publică la Parlamentul European având ca temă comunităţile româneşti!

Publicat

pe

Miercuri, 5 septembrie 2018, va avea loc, la sediul din Bruxelles al Parlamentului European, conferința intitulată „România și regiunile istorice în Anul Centenar: cultură, identitate, valori europene”, organizată cu sprijinul eurodeputatului Mircea Diaconu, la inițiativa Platformei Unioniste „Acțiunea 2012”.

La eveniment, vor participa reprezentanți ai comunităților românești din regiunile istorice, dar și din cadrul Uniunii Europene, precum şi ai mediului academic, politic și administrativ din România și Republica Moldova.

Conferința se va desfășura sub forma unei audieri publice menită să identifice principalele probleme ale comunităților românești din regiunile istorice. Un alt punct al dezbaterilor îl va reprezenta direcția comună a mișcării unioniste și a integrării europene a Republicii Moldova.

„În pofida unor întâmplări ale ultimilor ani, sau mai bine zis, ale ultimului secol, rămân totuși infinit mai multe lucrurile care ne unesc, prin comparaţie cu diferențele care ne despart. Iar în unitatea lumii românești, care transcende granițele actuale ale României, stă cheia ieșirii noastre din labirint. În baza acestui crez personal, am răspuns propunerii făcute de Acțiunea 2012 de a reface, în spirit, pentru câteva clipe, România Mare la Bruxelles”, a mărturisit Mircea Diaconu.

În opinia europarlamentarului, comunitățile românești din regiunile istorice sunt adeseori uitate, atunci când se vorbește despre românii din afară granițelor țării.

„Și în Timoc, Cernăuți, Odesa sau Basarabia trăiesc români care sunt în același timp europeni, prin cultură, și ale căror drepturi trebuie respectate. Este poate nevoie de o abordare mai implicată la nivel național, dar e foarte important ca și Uniunea Europeană să protejeze dreptul la propria cultură al tuturor minorităților și implicit al comunităților românești din diferite state membre sau partenere ale Uniunii Europene. Cultura noastră e identitatea noastră”, a adăugat Mircea Diaconu.

ACTUALITATE

Peste 4.000 de dâmbovițeni sunt programați pentru vaccinarea anti-COVID în această săptămână

Publicat

pe

Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița a realizat, în acest weekend, acțiuni de vaccinare a beneficiarilor și a personalului din cele 34 de centre rezidențiale pentru persoane vârstnice și copii din județ, cu ajutorul echipelor mobile constituite în acest scop. În total, au fost imunizare 849 de persoane fără să fie raportate reacții adverse.

„De la debutul campaniei, în judeţul Dâmboviţa au fost vaccinate în total 4.028 de persoane, iar în săptămâna 18-24 ianuarie 2021, au fost programate pentru vaccinare un număr de 4.362 de persoane eligibile.

Reamintim populaţiei că modalităţile de programare pentru vaccinare ale categoriilor incluse în această etapă, sunt:

1) Persoanele cu vârsta de 65 de ani şi peste, precum şi persoanele adulte sub vârsta de 65 de ani cu afecţiuni cronice – prin intermediul medicului de familie, individual accesând site-ul https//programarevaccinare-covid.gov.ro, prin call-center la numărul 021 414 44 45, prin structurile de asistenţă socială de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale.

2) Lucrătorii care desfaşoară activităţi în domenii cheie, esenţiale – prin intermediul angajatorului, on-line pe site-ul https//programarevaccinare-covid.gov.ro”, se precizează într-un comunicat remis de DSP Dâmboviţa.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște, pusă în pericol de planurile noi ale guvernanților PNL-USR-PLUS

Publicat

pe

Fostul deputat PSD de Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, aduce lămuriri pertinente, valide, despre ceea ce înseamnă proiectul de modernizare a DN 71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia. O investiție indispensabilă pentru dezvoltarea socio-economică a județului Dâmbovița pe care a susținut-o și promovat-o de-a lungul anilor, împreună cu toți colegii parlamentari social-democrați. Părea că acest motor birocratic care a ținut pe loc acest proiect se va debloca. Din păcate, situația este din nou incertă. Actualii guvernanți au vrut să folosească acest deziderat plămădit și pus în practică de alții pentru a-și face imagine, pentru a demonstra că ei sunt buricul pământului. Nu le-a ieșit. Culmea, au apărut elemente noi, mai mult ca niște scuze, ca o salvare a aparențelor. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, membru USR-PLUS, vine în față cu o altă soluție, doar-doar le-o mai salva ceva din imagine.

„Deși realizarea unui Drum Expres de la București la Târgoviște este o idee generoasă și o abordare modernă, acest lucru nu ar trebui să canibalizeze ideea modernizării DN 71. Exact în această logică, președintele Corneliu Stefan a prezentat, atât în campania de la locale, dar și în Consiliul Județean actual, o soluție de ocolire prin extravilan a localitaților Tărtășești, Răcari, Conțești etc., aprobându-se ideea asocierii CJ cu CNAIR pentru realizarea acestui deziderat în următoarea etapă.

Sunt unul care, din 2013, am urmărit cu mare atenție subiectul modernizării și lărgirii DN71 la 4 benzi pe sectorul Bâldana – Târgoviște și simt nevoia să precizez câteva aspecte ce ar merita comentate din toate perspectivele.

Mai întâi o precizare de formă, în toate documentele CNAIR și din master planul de transport ”Drumul Expres Valahia” este generic denumit drumul expres Găești-Ploiesti, DN 71 fiind denumit, tot generic, Drumul Național ”Inter-regional Chindia”

Vreau să reamintesc celor interesați că, în conformitate cu standardele legale actuale, încă din 2010, recensământul traficului realizat de CESTRIN, Institutul Ministerului Transporturilor, constata că, pe sectorul Bâldana-Târgoviște, s-au atins parametrii necesari ca să se realizeze un profil de 4 benzi, pentru a asigura siguranța circulației și condițiile unui trafic corect.

Între 2014 – 2019, au fost realizate toate pregătirile legale necesare contractării realizării acestei investiții. Mai mult decât atât, în 2015 proiectul a fost inclus în Masterplanul General de Transport al României, asigurându-se astfel condițiile finanțării cu fonduri europene din POIM 2014-2020 a modernizării DN 71 Bâldana – Sinaia.

Merită spus că realizarea unui nou proiect pe un nou traseu implică contractarea prin procedură de achiziție publică și elaborarea unui studiu de fezabilitate și a unui proiecte tehnic, obținerea tuturor avizelor legale (inclusiv avizul de mediu), aprobarea investiției într-un consiliu interministerial la nivel de guvern, emiterea unei hotărâri de guvern de expropriere a terenurilor afectate de investiție, identificarea și aprobarea sursei de finanțare pentru un nou proiect si organizarea procedurilor de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor.

În comunicarea sa, ministrul Drulă omite în mod intenționat, mă îndoiesc că din neștiință, că acest nou proiect nu se poate pregăti pentru contractarea lucrărilor într-un orizont de timp mai mic de 5-7 ani. Ar fi trebuit spus că Drumul Expres Târgoviște centura metropolitană a Capitalei se va finaliza în 2031, dacă lucrurile merg într-o logică firească.

Practic, ministrul Drulă, prin decizia de a lansa ideea unui nou proiect și abandonarea modernizării DN 71 pe traseul Bâldana – Târgoviște, nu face decât să văduvească economia județului nostru de o investiție de 130 milioane de euro disponibile în actualul POIM și să decaleze cu mai mulți ani momentul în care Târgoviștea va avea un acces decent către București.

În mod corect, din punctul meu de vedere, ideea sa de proiect ar fi trebuit să fie prezentată ca un proiect complementar actualei investiții care are un grad de maturitate suficient de mare să fie implementat acum.

Este important de spus, pentru a înțelege necesitatea, utilitatea și complementaritatea soluției pentru locuitorii acestui județ, că în cazul de față circa jumătate din traseu nu trece prin localități, iar realizarea proiectului avea și rolul să modernizeze trama stradală în orașul Răcari și în localitățile de pe traseu, cu relocarea utilităților din zona drumului, amenajarea intersecțiilor, realizarea trotuarelor și evacuarea apelor pluviale.

Mai mult decât atât, ministrul Drulă omite ce se va întâmpla cu tronsonul Târgoviște-Sinaia și el uitat de multă vreme în procedura de achiziție anulată în vara trecută, și probleme grave precum podurile de la Pucioasa, alunecările de teren din zona Cărpiniș – Cota 1000, a treia bandă la urcare așteaptă de multă vreme rezolvarea CNAIR.

Îmi pun speranțe ca Dumnezeu să-i lumineze mintea ministrului Drulă, să înțeleagă argumentația de mai sus și să revină asupra deciziei sale care trimite prin logica faptelor și acțiunilor județul nostru în subdezvoltare, din păcate”, a scris, pe pagina sa de Facebook, Ionuț Săvoiu.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!