Connect with us

ACTUALITATE

Era sau nu necesar referendumul pentru redefinirea familiei?

Publicat

pe

Foto: www.livearad.ro

Românii sunt chemaţi, pe 6 şi 7 octombrie 2018, să se exprime cu privire la iniţiativa cetăţenească de revizuire a Constituţiei, în sensul că „familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”.

Pentru ca referendumul să fie valabil este nevoie să participe la vot 30% dintre alegătorii înscrişi pe listele electorale permanente (5.675.246) şi este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi pe listele electorale permanente (4.729.372). Constituţia va fi revizuită dacă majoritatea voturilor valabil exprimate sunt „Da”.

Cătălin Dumitru, preşedintele Comitetului Dâmboviţa pentru Familie, ne-a pus la dispoziţie un material prin care sunt combătute argumentele împotriva referendumului, aruncate pe piaţă de cei care se opun acestei iniţiative.

1. Există alte priorităţi decât definirea căsătoriei: sărăcie, corupţie etc.
Fals! Provocările unei societăţi nu se rezolvă neapărat pe rând, ci pot fi rezolvate şi în paralel. Mai mult, în timp ce provocările amintite (sărăcia, corupţia) necesită efort susţinut pe zeci de ani, dacă nu cumva sunt perpetue, revizuirea constituţiei este, în schimb, o problemă rezolvabilă one-off, dintr-o dată.

2. Definiţia căsătoriei nu e o problemă relevantă pentru societate în acest moment.
Fals! Fie şi numai agitaţia mediatică şi zbuciumul taberei care se opune demonstrează relevanţa temei şi faptul că atinge un punct sensibil. Faptul că dezbaterea a existat în numeroase state din preajmă o face relevantă şi pentru noi.

3. Revizuirea nu rezolvă problemele familiei.
Fals! Nici legalizarea homo-căsătoriei nu rezolvă problemele familiei; în realitate, revizuirea nici nu şi-a propus să rezolve problemele familiei, ci să protejeze instituţia căsătoriei de diluarea semnificaţiei sale, de extinderea la cuplurile de acelaşi sex şi de posibile alte extinderi ulterioare (numărul partenerilor şamd). Problemele familiei fac obiectul altor propuneri de politici publice, fie ale Coaliţiei pentru Familie, fie ale altor actori guvernamentali şi non-guvernamentali, fiind invitaţi inclusiv oponenţii referendumului să prezinte propriile lor soluţii, nu doar critici.

4. Familia tradiţională este un focar de violenţă, alcoolism, abuz.
Fals! Nu instituţia familiei (tradiţională sau nu) este cauza violenţei, alcoolismului şi abuzului în societate; cauzele sunt multiple şi nu se regăsesc în ideea de familie nucleară. Apoi, violenţă şi abuz se regăsesc şi în interiorul familiilor şi cuplurilor „non-tradiţionale” (inclusiv cele de acelaşi sex) în aceeaşi măsură, ba chiar, după unele studii, într-o măsură mai mare în cadrul cuplurilor de lesbiene. În fine, revizuirea nu se referă la „familia tradiţională”, ci la „căsătoria naturală”.

5. Revizuirea este inutilă, pentru că nu aduce nimic nou, deja codul civil reglementează căsătoria bărbat – femeie.
Fals! Un cod civil se poate schimba în parlament fără ca voinţa populară să fie chestionată. Constituţionalizarea condiţiei sexului opus previne o modificare facilă în parlament a legii în sensul includerii căsătoriei „gay” şi impune, pentru o eventuală modificare viitoare favorabilă căsătoriei homosexuale, acordul exprimat de popor printr-un alt referendum.

6. Revizuirea este gravă, pentru că atacă/restrânge drepturile homosexualilor.
Fals! Întrucât nu există în România un drept la căsătorie cu o persoană de acelaşi sex, consacrarea constituţională a acestei interdicţii preexistente nu restrânge nimic şi nu atinge vreun drept al homosexualilor.

7. Revizuirea generează discriminarea homosexualilor.
Fals! Persoanele homosexuale au acces la instituţia căsătoriei în condiţii identice cu persoanele heterosexuale, adică respectând condiţiile instituţiei/contractului: să aibă 18 ani (16 cu dispensă), să nu fie alienate mintal, să se căsătorească cu o persoană de sex opus care nu este rudă apropiată. De asemenea, interdicţia de a se căsători cu o persoană de acelaşi sex se aplică şi heterosexualilor.

8. Homosexualii nu au cerut legalizarea homo-căsătoriei, prin urmare nu există un temei care să justifice acţiunea oponenţilor gay marriage.
Fals! Grupuri activiste (nu homosexualii) au afirmat deja gay marriage ca obiectiv (la Gay Pride 2006) şi s-a încercat, la Curtea Constituţională, recunoaşterea căsătoriilor gay încheiate în alte state. Pe de altă parte, dacă „homosexualii” (în realitate, activiştii) nu doresc legalizarea căsătoriei homosexuale, de ce se opun cu înverşunare unei iniţiative care nu urmăreşte decât blocare a ceva ce ei oricum nu doresc?

9. Iniţiativa este antieuropeană, putinistă, fascistă.
Fals! Definiţia legală a căsătoriei doar în înţelesul propriu al termenului nu a avut nicio legătură cu fascismul, a fost (şi încă mai este este în destule cazuri) instituţie a statului democratic occidental, nu doar a Rusiei şi este o opţiune recunoscută de Curtea Europeană a Drepturilor Omului.

10. Revizuirea atacă familia mono-parentală sau alte tipuri de familii.
Fals! Revizuirea nu are ca obiect familia, care include şi relaţiile de filiaţie şi rudenia subsecventă, ci doar căsătoria; prin urmare, explicitarea noţiunii de căsătorie conform înţelesului său propriu nu afectează familiile constituite în virtutea filiaţiei (familiile monoparentale).

11. Avizul Curţii Constituţionale a interpretat deja obligatoriu semnificaţia termenului „soţi” ca fiind bărbat şi femeie, astfel că problema a fost rezolvată iar definiţia a fost explicitată.
Fals! Curtea Constituţională doar a constatat că este îndeplinită condiţia ca revizuirea să nu suprime, afecteze, restrângă vreun drept fundamental recunoscut în Constituţie, întrucât explicitarea ce se doreşte a fi adusă prin revizuire corespunde sensului originar al textului constituţional; constatarea că nu se suprimă sau restrânge vreun drept nu înseamnă, însă, că textul constituţional ar împiedica extinderea sa pe viitor; prin urmare, CCR a interpretat doar semnificaţia iniţială, originară, dar nu a apreciat şi asupra semnificaţiilor ce se vor putea da în viitor noţiunilor de „soţi” şi „căsătorie”.

12. Revizuirea este conspirată de Dragnea sau îi profită.
Fals! Revizuirea a fost declanşată de persoane private în toamna 2015, când preşedinte al PSD şi premier era Victor Ponta şi a fost înregistrată în Parlament în mai 2016 când premier era Dacian Cioloş. Abilitatea sau inabilitatea unui actor politic de a profita politic de pe urma referendumului nu delegitimează revizuirea.

13. Referendumul este anti-homosexuali.
Fals! Revizuirea nu vrea decât să consacre la nivel constituţional statu-quo-ul în privinţa căsătoriei. Nu atinge nici măcar un firicel din drepturile pe care le au homosexualii în momentul de faţă.

14. Revizuirea promovează o concepţie religioasă – creştină, o viziune specifică unui stat teocratic.
Fals! În discuţie este doar sfera civilă, seculară a căsătoriei în sensul că se doreşte prezervarea înţelesului propriu, natural şi consacrat milenar, inclusiv pre-creştin, al acesteia. Nu se cere impunerea oficierii căsătoriei în biserică, pentru a se putea pretinde că avem de a face cu impunerea unei viziuni religioase.

15. Revizuirea este rezultatul amestecului BOR şi/sau a cultelor neoprotestante în politica statului român.
Fals! Biserica, cultele susţin o propunere, aşa cum orice altă organizaţie non-guvernamentală are dreptul să îşi susţină propria agendă (de la drepturile animalelor la anti-corupţie), dar nu o dispun dacă propunerea nu e adoptată conform mecanismelor statului secular.

16. Coaliţia pentru Familie urmăreşte o agendă retrogradă, doreşte interzicerea avorturilor, a divorţului şi impunerea unei taxe pe celibat.
Fals! Propunerile Coaliţiei nu cer taxa pe celibat, interzicerea avortului sau a divorţului. Nu propunerile Coaliţiei fac obiectul referendumului şi nu Coaliţia figurează pe buletinul de vot; ceea ce se votează este DA pentru căsătoria între un bărbat şi o femeie, nu CpF.

17. Iniţiatorii revizuirii vor să reglementeze ce fac oamenii în dormitor, în spaţiul lor privat.
Fals! Revizuirea constituţiei se referă la ce vor să facă oamenii oficial, solemn şi instituţional, la primărie, în faţa ofiţerului stării civile, nu în dormitor. Dimpotrivă, iniţiatorii vor să lase dormitorului ce ţine de dormitor.

18. Referendumul nu este un instrument care să îndeplinească standardele democraţiei liberale.
Fals! În chiar chestiunea în discuţie s-au organizat referendumuri în SUA (anii 2003-2004), Irlanda (2016) şi o consultare populară în Australia (2017).

19. Coaliţia pentru Familie se opune parteneriatului civil.
Irelevant! Referendumul nu afectează posibilitatea introducerii parteneriatului civil şi nu e despre parteneriatul civil, iar obiectul referendumului nu este votarea Coaliţiei pentru Familie, ci a definiţiei constituţionale a căsătoriei.

20. Referedumul e inutil pentru că nici referendumul validat referitor la numărul maxim de 300 de parlamentari nu a fost pus în practică.
Fals! Acela era un referendum consultativ, care avea nevoie de o lege ulterioară pentru a fi pus în practică, în timp ce în cazul definirii căsătoriei legea de revizuire a Constituției a fost prealabil adoptată iar referendumul este decizional, devine lege prin simpla sa validare.

21. Referendumul dezbină și divizează societatea.
Irelevant! Orice temă implică tabere pro și contra. Alegerile și democrația implică pluralitate de păreri și dezbatere. Nu e nimic anormal în împărțirea societății în aderenți la opțiuni diferite. În particular, însă, acest referendum are potențial mai degrabă unificator, cca 85-90% din electoratul român opunându-se gay marriage.

22. Intrebarea de pe buletinul de vot nu este clara … se pot face abuzuri
Fals! Întrebarea nu poate fi decît aceea prevăzută strict in Legea 3/2000 de organizare a referendumului. Mai precis, în art. 7 din această lege se prevede in mod expres că cetatenii au dreptul să raspunda cu da sau nu la intrebarea „sunteti de acord cu legea de revizuire a Constitutiei României in forma aprobata de Parlament?”. Nu poate exista suspiciunea ca intrebarea se refera la altceva decît legea de revizuire astfel cum a fost adoptata si publicata in Monitorul Oficial. In cazul de fata, singura lege de revizuire a Constitutiei este aceea a revizuirii art. 48 alin 1 din Constituție în sensul înlocuirii termenului de „soti” cu „un bărbat și o femeie”. Aceasta a fost deja publicata in Monitorul Oficial si nu poate fi modificata/ completata/ inlocuita.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats