Connect with us

ACTUALITATE

Era sau nu necesar referendumul pentru redefinirea familiei?

Publicat

pe

Foto: www.livearad.ro

Românii sunt chemaţi, pe 6 şi 7 octombrie 2018, să se exprime cu privire la iniţiativa cetăţenească de revizuire a Constituţiei, în sensul că „familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”.

Pentru ca referendumul să fie valabil este nevoie să participe la vot 30% dintre alegătorii înscrişi pe listele electorale permanente (5.675.246) şi este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi pe listele electorale permanente (4.729.372). Constituţia va fi revizuită dacă majoritatea voturilor valabil exprimate sunt „Da”.

Cătălin Dumitru, preşedintele Comitetului Dâmboviţa pentru Familie, ne-a pus la dispoziţie un material prin care sunt combătute argumentele împotriva referendumului, aruncate pe piaţă de cei care se opun acestei iniţiative.

1. Există alte priorităţi decât definirea căsătoriei: sărăcie, corupţie etc.
Fals! Provocările unei societăţi nu se rezolvă neapărat pe rând, ci pot fi rezolvate şi în paralel. Mai mult, în timp ce provocările amintite (sărăcia, corupţia) necesită efort susţinut pe zeci de ani, dacă nu cumva sunt perpetue, revizuirea constituţiei este, în schimb, o problemă rezolvabilă one-off, dintr-o dată.

2. Definiţia căsătoriei nu e o problemă relevantă pentru societate în acest moment.
Fals! Fie şi numai agitaţia mediatică şi zbuciumul taberei care se opune demonstrează relevanţa temei şi faptul că atinge un punct sensibil. Faptul că dezbaterea a existat în numeroase state din preajmă o face relevantă şi pentru noi.

3. Revizuirea nu rezolvă problemele familiei.
Fals! Nici legalizarea homo-căsătoriei nu rezolvă problemele familiei; în realitate, revizuirea nici nu şi-a propus să rezolve problemele familiei, ci să protejeze instituţia căsătoriei de diluarea semnificaţiei sale, de extinderea la cuplurile de acelaşi sex şi de posibile alte extinderi ulterioare (numărul partenerilor şamd). Problemele familiei fac obiectul altor propuneri de politici publice, fie ale Coaliţiei pentru Familie, fie ale altor actori guvernamentali şi non-guvernamentali, fiind invitaţi inclusiv oponenţii referendumului să prezinte propriile lor soluţii, nu doar critici.

4. Familia tradiţională este un focar de violenţă, alcoolism, abuz.
Fals! Nu instituţia familiei (tradiţională sau nu) este cauza violenţei, alcoolismului şi abuzului în societate; cauzele sunt multiple şi nu se regăsesc în ideea de familie nucleară. Apoi, violenţă şi abuz se regăsesc şi în interiorul familiilor şi cuplurilor „non-tradiţionale” (inclusiv cele de acelaşi sex) în aceeaşi măsură, ba chiar, după unele studii, într-o măsură mai mare în cadrul cuplurilor de lesbiene. În fine, revizuirea nu se referă la „familia tradiţională”, ci la „căsătoria naturală”.

5. Revizuirea este inutilă, pentru că nu aduce nimic nou, deja codul civil reglementează căsătoria bărbat – femeie.
Fals! Un cod civil se poate schimba în parlament fără ca voinţa populară să fie chestionată. Constituţionalizarea condiţiei sexului opus previne o modificare facilă în parlament a legii în sensul includerii căsătoriei „gay” şi impune, pentru o eventuală modificare viitoare favorabilă căsătoriei homosexuale, acordul exprimat de popor printr-un alt referendum.

6. Revizuirea este gravă, pentru că atacă/restrânge drepturile homosexualilor.
Fals! Întrucât nu există în România un drept la căsătorie cu o persoană de acelaşi sex, consacrarea constituţională a acestei interdicţii preexistente nu restrânge nimic şi nu atinge vreun drept al homosexualilor.

7. Revizuirea generează discriminarea homosexualilor.
Fals! Persoanele homosexuale au acces la instituţia căsătoriei în condiţii identice cu persoanele heterosexuale, adică respectând condiţiile instituţiei/contractului: să aibă 18 ani (16 cu dispensă), să nu fie alienate mintal, să se căsătorească cu o persoană de sex opus care nu este rudă apropiată. De asemenea, interdicţia de a se căsători cu o persoană de acelaşi sex se aplică şi heterosexualilor.

8. Homosexualii nu au cerut legalizarea homo-căsătoriei, prin urmare nu există un temei care să justifice acţiunea oponenţilor gay marriage.
Fals! Grupuri activiste (nu homosexualii) au afirmat deja gay marriage ca obiectiv (la Gay Pride 2006) şi s-a încercat, la Curtea Constituţională, recunoaşterea căsătoriilor gay încheiate în alte state. Pe de altă parte, dacă „homosexualii” (în realitate, activiştii) nu doresc legalizarea căsătoriei homosexuale, de ce se opun cu înverşunare unei iniţiative care nu urmăreşte decât blocare a ceva ce ei oricum nu doresc?

9. Iniţiativa este antieuropeană, putinistă, fascistă.
Fals! Definiţia legală a căsătoriei doar în înţelesul propriu al termenului nu a avut nicio legătură cu fascismul, a fost (şi încă mai este este în destule cazuri) instituţie a statului democratic occidental, nu doar a Rusiei şi este o opţiune recunoscută de Curtea Europeană a Drepturilor Omului.

10. Revizuirea atacă familia mono-parentală sau alte tipuri de familii.
Fals! Revizuirea nu are ca obiect familia, care include şi relaţiile de filiaţie şi rudenia subsecventă, ci doar căsătoria; prin urmare, explicitarea noţiunii de căsătorie conform înţelesului său propriu nu afectează familiile constituite în virtutea filiaţiei (familiile monoparentale).

11. Avizul Curţii Constituţionale a interpretat deja obligatoriu semnificaţia termenului „soţi” ca fiind bărbat şi femeie, astfel că problema a fost rezolvată iar definiţia a fost explicitată.
Fals! Curtea Constituţională doar a constatat că este îndeplinită condiţia ca revizuirea să nu suprime, afecteze, restrângă vreun drept fundamental recunoscut în Constituţie, întrucât explicitarea ce se doreşte a fi adusă prin revizuire corespunde sensului originar al textului constituţional; constatarea că nu se suprimă sau restrânge vreun drept nu înseamnă, însă, că textul constituţional ar împiedica extinderea sa pe viitor; prin urmare, CCR a interpretat doar semnificaţia iniţială, originară, dar nu a apreciat şi asupra semnificaţiilor ce se vor putea da în viitor noţiunilor de „soţi” şi „căsătorie”.

12. Revizuirea este conspirată de Dragnea sau îi profită.
Fals! Revizuirea a fost declanşată de persoane private în toamna 2015, când preşedinte al PSD şi premier era Victor Ponta şi a fost înregistrată în Parlament în mai 2016 când premier era Dacian Cioloş. Abilitatea sau inabilitatea unui actor politic de a profita politic de pe urma referendumului nu delegitimează revizuirea.

13. Referendumul este anti-homosexuali.
Fals! Revizuirea nu vrea decât să consacre la nivel constituţional statu-quo-ul în privinţa căsătoriei. Nu atinge nici măcar un firicel din drepturile pe care le au homosexualii în momentul de faţă.

14. Revizuirea promovează o concepţie religioasă – creştină, o viziune specifică unui stat teocratic.
Fals! În discuţie este doar sfera civilă, seculară a căsătoriei în sensul că se doreşte prezervarea înţelesului propriu, natural şi consacrat milenar, inclusiv pre-creştin, al acesteia. Nu se cere impunerea oficierii căsătoriei în biserică, pentru a se putea pretinde că avem de a face cu impunerea unei viziuni religioase.

15. Revizuirea este rezultatul amestecului BOR şi/sau a cultelor neoprotestante în politica statului român.
Fals! Biserica, cultele susţin o propunere, aşa cum orice altă organizaţie non-guvernamentală are dreptul să îşi susţină propria agendă (de la drepturile animalelor la anti-corupţie), dar nu o dispun dacă propunerea nu e adoptată conform mecanismelor statului secular.

16. Coaliţia pentru Familie urmăreşte o agendă retrogradă, doreşte interzicerea avorturilor, a divorţului şi impunerea unei taxe pe celibat.
Fals! Propunerile Coaliţiei nu cer taxa pe celibat, interzicerea avortului sau a divorţului. Nu propunerile Coaliţiei fac obiectul referendumului şi nu Coaliţia figurează pe buletinul de vot; ceea ce se votează este DA pentru căsătoria între un bărbat şi o femeie, nu CpF.

17. Iniţiatorii revizuirii vor să reglementeze ce fac oamenii în dormitor, în spaţiul lor privat.
Fals! Revizuirea constituţiei se referă la ce vor să facă oamenii oficial, solemn şi instituţional, la primărie, în faţa ofiţerului stării civile, nu în dormitor. Dimpotrivă, iniţiatorii vor să lase dormitorului ce ţine de dormitor.

18. Referendumul nu este un instrument care să îndeplinească standardele democraţiei liberale.
Fals! În chiar chestiunea în discuţie s-au organizat referendumuri în SUA (anii 2003-2004), Irlanda (2016) şi o consultare populară în Australia (2017).

19. Coaliţia pentru Familie se opune parteneriatului civil.
Irelevant! Referendumul nu afectează posibilitatea introducerii parteneriatului civil şi nu e despre parteneriatul civil, iar obiectul referendumului nu este votarea Coaliţiei pentru Familie, ci a definiţiei constituţionale a căsătoriei.

20. Referedumul e inutil pentru că nici referendumul validat referitor la numărul maxim de 300 de parlamentari nu a fost pus în practică.
Fals! Acela era un referendum consultativ, care avea nevoie de o lege ulterioară pentru a fi pus în practică, în timp ce în cazul definirii căsătoriei legea de revizuire a Constituției a fost prealabil adoptată iar referendumul este decizional, devine lege prin simpla sa validare.

21. Referendumul dezbină și divizează societatea.
Irelevant! Orice temă implică tabere pro și contra. Alegerile și democrația implică pluralitate de păreri și dezbatere. Nu e nimic anormal în împărțirea societății în aderenți la opțiuni diferite. În particular, însă, acest referendum are potențial mai degrabă unificator, cca 85-90% din electoratul român opunându-se gay marriage.

22. Intrebarea de pe buletinul de vot nu este clara … se pot face abuzuri
Fals! Întrebarea nu poate fi decît aceea prevăzută strict in Legea 3/2000 de organizare a referendumului. Mai precis, în art. 7 din această lege se prevede in mod expres că cetatenii au dreptul să raspunda cu da sau nu la intrebarea „sunteti de acord cu legea de revizuire a Constitutiei României in forma aprobata de Parlament?”. Nu poate exista suspiciunea ca intrebarea se refera la altceva decît legea de revizuire astfel cum a fost adoptata si publicata in Monitorul Oficial. In cazul de fata, singura lege de revizuire a Constitutiei este aceea a revizuirii art. 48 alin 1 din Constituție în sensul înlocuirii termenului de „soti” cu „un bărbat și o femeie”. Aceasta a fost deja publicata in Monitorul Oficial si nu poate fi modificata/ completata/ inlocuita.

ACTUALITATE

Municipiul Târgoviște, carantină de noapte pe parcursul întregii săptămâni, nu doar în weekend!

Publicat

pe

Municipiul Târgoviște a depășit, astăzi – 17 octombrie 2021, pragul de incidență care impune carantină de noapte (20:00-05:00) în toate zilele săptămânii, nu doar în weekend. Măsura se va aplica după ce Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Dâmboviţa va constata oficial, printr-o hotărâre, că rata de infectări este peste 7,5 cazuri la mia de locuitori.

Astăzi, municipiul Târgoviște a înregistrat 7,79, față de 7,32 – cât a fost ieri. Potrivit informațiilor oficiale, 716 târgovișteni s-au îmbolnăvit de COVID în ultimele 14 zile.

Asta înseamnă că nu se mai poate ieși din casă în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie

Măsurile de mai sus nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19.

Atenție! În Târgoviște, este deja obligatorie purtarea măştii de protecţie în toate spaţiile publice deschise!

În județul Dâmbovița, astăzi – 17 octombrie, 68 de localități din cele 89 au rată de incidență peste 3 cazuri la mia de locuitori.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Programul lucrărilor la infrastructura rutieră din județul Dâmbovița, 18 – 22 octombrie 2021

Publicat

pe

de

FOTO ARHIVĂ

Consiliul Judeţean Dâmboviţa informează participanţii la traficul rutier că, în perioada 18 – 22 octombrie 2021, va efectua, prin societățile comerciale de profil, următoarele activități la infrastructura rutieră:

1. Siguranța circulației
– semnalizare rutieră – montaj indicatoare rutiere și elemente pentru siguranța circulaței
2. Covor bituminos DJ 702E Făgetu – Gura Foii
3. Covor bituminos DJ 702E Făgetu – Mănăstirea – Gherghițești, km 4+740-9+300
4. Refacere platformă drum DJ 714 podeț tubular, km 25+000
5. Refacere platformă drum DJ 714 în zona pârâului Vârtelaș, km 28+000-28+776
6. Refacere trotuar și parapet protecție pod pe DJ 715 peste râul Ialomița la Buciumeni
7. Întreținere îmbrăcăminte asfaltică DJ 714, sector Glod – Sanatoriu Moroeni, km 2+000-
5+000
8. Întreținere îmbrăcăminte asfaltică DJ 720A, sector Gura Ocniței – Adânca, km 0+000-
6+183
9. Întreținere îmbrăcăminte asfaltică DJ 720C, sector Gura Ocniței – Ocnița
10. Întreținere drumuri pietruite DJ 712A Runcu – Râu Alb, km 7+660-9+710
11. Pod peste Sabar pe DJ 401A la Odobești
12. Reabilitare/modernizare DJ 503 pe traseul limită județ Teleorman – Șelaru – Fierbinți, km 87+070 – km 95+532 (8,462 km) și DJ 611, pe traseul Fierbinți – Vișina – Petrești, km 22+000 – km 41+694 (19.694 km)
13. Asfaltare străzi în comuna Corbii Mari
14. Modernizare DC 501 în comuna Comișani, sat Lazuri
15. Reabilitare și modernizare străzi în comuna Șotânga
16. Covor bituminos DJ 714 Glod – Sanatoriu Moroeni, L= 2 km
17. Modernizare DJ 711, sect. Băleni – Dobra – Bilciurești – Cojasca, km 16+000 – 35+135, L=19,350 km;
18. Modernizare DJ 711 Cojasca – Bujoreanca (DN 1A), km 35+350-40+830, L= 5,48 km
19. Modernizare DJ 720B Ulmi – Nisipuri – Gura Ocniței, km 0+572- 6+384, L= 5,812 km
20. Modernizare DJ 720 Gura Ocniței – Moreni
21. Modernizare DJ 711 Târgoviște – Comișani – Băleni, km 0+000-16+000, L=16 km
22. Punere în siguranță pod peste Argeș pe DJ 711A, km 36+698, la Potlogi
23. Modernizare drumuri locale în satele Dobra și Mărcești, comuna Dobra
24. Modernizare drum de legătură Bărbulețu – Valea Tisei – Malu cu Flori
25. Covoare bituminoase , et. II, lot 1 – DJ 721A – decolmatare șanțuri
26. Reabilitare imobil pentru înființarea arhivei CJD
27. Iluminat public DJ 714 Zănoaga , Bolboci, Cheile Tătarului, Peștera, Padina
28. Reabilitare pod pe DJ 701 peste râul Argeș, km 31+040 la Ungureni, Corbii Mari
29. Centru salvamont zona Peștera, comuna Moroeni

ATENŢIE! BULETIN RUTIER

1. Pe DJ 711 Ulmi – Băleni – Bujoreanca este închisă temporar circulația rutieră în perioada 21.06.2021 – 31.10.2021, la km 16+050 pe raza comunei Băleni, pentru executarea lucrărilor de dezafectare a podului existent și construirea unui pod nou. Varianta ocolitoare de circulație va fi: DJ 711 (Racoviță) – DJ 711B (Bucșani) – DJ 720A (intersecție DC 28) – DC 28 (intersecție DJ 711).

2 Podul pe DJ 711 de la km 34+414, situat pe raza localității Cojasca, este inchis temporar circulației rutiere în perioada 2.08.2021 – 20.12.2021. Devierea circulației se va face în funcție de categoria vehiculelor, astfel:
a Vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mică de 7,5 t pe DC 43A prin satul Iazu traversând podul în aval,
b. Vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe DJ 711E Bilciurești – DC 31- DJ 720A Finta Mare – DN 1A Postârnacu

3. Podul pe 701 peste râul Argeș situat la km 31+040 la Ungureni, Corbii Mari este închis circulației publice. Varianta ocolitoare de circulație va fi Crovu – Zidurile – Potlogi – Corbii Mari – Ungureni ( DJ 701 – DJ 401A – DJ 711A – DJ 701)

4. Drumul județean DJ 719, sect. intersecție DN 72 – Răzvad și sect. intersecție cu str. Magrinii – Târgoviște este restricționat circulației pentru vehiculele cu masă mai mare de 7,5t.

5. Drumul județean DJ 714 zona Cheile Tătarului este închis circulației publice începând cu data de 22.07.2021, fiind afectat de calamitățile naturale din perioada 19-20.07.2021 și 28-29.08.2021

6. Drumul județean DJ 720, sect. Gura Ocniței (intersecție cu DJ 720C) – Gura Ocniței (intersecție cu DJ 720A), km 2+335-4+020 este închis circulației rutiere în perioada 1.09.2021- 15.11.2021. Varianta ocolitoare va fi DJ 720C (intersecție cu DJ 720 – intersecție cu DJ 720A) – DJ 720A (intersecție cu DJ 720C – intersecție cu DJ 720).

7. Podul pe DJ 702A, peste râul Argeş, la Pătroaia, este închis circulaţiei publice. Variante ocolitoare sunt drumurile locale.

8. Sectoarele de drumuri judeţene care prezintă degradări şi alte pericole:

DJ 503, sect. Fierbinți – lim. jud. Argeș
DJ 611, sect. Glogoveanu – Fierbinți (sector pietruit)
DJ 710 Pucioasa – Bezdead – sectoare cu drum îngustat și avariat pe zona
Miculești –Măgura – Costișata
DJ 720A, sect. Gheboaia – Finta
DJ 722, pod îngust Mircea Vodă, com. Sălcioara
DJ 712 A Fieni – Badeni – Runcu
DJ 710 Bezdead – Costișata
DJ 716 Priboiu – Glodeni
DJ 711A sector Pod peste Argeș – Autostrada A1

 

Facem următoarele recomandări pentru participanţii la trafic:

– Se va circula cu atenţie şi viteză redusă, în special în zonele semnalizate cu indicatoare rutiere având semnificaţia „drum cu denivelări”, adaptându-se viteza la starea părţii carosabile.

– Recomandăm ca deplasările pe traseele montane să se realizeze cu autovehicule
echipate corespunzător şi totodată a acorda o atenţie sporită în zonele cu drum îngustat, zonele cu alunecări de teren şi unde există posibilitatea de dislocare a anrocamentelor.

– Vă rugăm a vă informa în prealabil asupra condițiilor meteorologice din zonă și în perioadele de atenționare meteorologică de vreme rea, prin intermediul A.N.M.

– Se vor respecta, cu strictețe, semnificațiile indicatoarelor rutiere de informare, semnalizare și reglementare.

Detalii suplimentare privind situaţia sectoarelor amintite se pot obţine și de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa – Direcţia Tehnică tel. 0245/207625, luni-vineri între orele 08.00-16.00.

Compartimentul Imagine, Relații Externe – Consiliul Județean Dâmbovița

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT