Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgovişte grăbeşte rezilierea contractului cu AITT, operatorul de transport călători

Publicat

pe

Războiul dintre Primăria Târgovişte şi AITT, societatea care se ocupă de transportul public de călători de pe vremea când la cârma administraţiei locale se afla Iulian Furcoiu, se intensifică. Autorităţile târgoviştene intenţionează să-şi creeze propria companie de transport călători, prin implementarea unui proiect cu finanţare europeană în valoare de 21 milioane de euro.

AITT se bazează în litigiul cu Primăria pe un contract care se întinde până în anul 2053. Necazul este că, existând pe piaţă AITT, reprezentanţii administraţiei locale nu pot materializa proiectul cu fonduri europene. Se aude că AITT s-ar retrage din acest concurs de împrejurări, dar nu oricum, ci în baza obţinerii unor despăgubiri juste pe care primăria nu prea ar dori să le acorde.

În şedinţa de Consiliu Local de astăzi, 26 septembrie 2018, reprezentanţii puterii locale au intrat în contradicţie uşoară, neviolentă şi cu un bagaj de argumente, cu consilierii liberali, tocmai la punctul de pe ordinea de zi care prevedea aprobarea organigramei societăţii Servicii Publice Municipale Târgovişte, care se va ocupa, pe lângă alte activităţi, şi de transportul de călători.

Liberalii au fost dispuşi să voteze proiectul iniţiat de Executivul Primăriei, dar nu şi organigrama unde erau menţionaţi şoferii, probabil pentru transportul public. Solicitarea a fost prezentată de consiliera Neli Ion.

Primarul Daniel Cristian Stan a insistat pe nevoia unui transport public modern în Târgovişte şi pe grăbirea implementării unui astfel de proiect, invocând posibilitatea ca, în curând, târgoviştenii să nu mai aibă mijloace de transport în comun. A spus edilul că la AITT există în momentul de faţă un conflict de muncă, iar, pe câteva trasee, în momentul de faţă, nu mai circulă autobuze. Tocmai de aceea, administraţia grăbeşte lucrurile şi trebuie să ia măsuri de siguranţă, să se pregătească în eventualitatea unui blocaj al AITT.

A luat în calcul primarul inclusiv rezilierea imediată a contractului cu AITT, nu că ar dori cu adevărat acest lucru, dar trebuie să se gândească la soarta concitadinilor. A lăsat edilul să se înţeleagă că au pregătită şi o soluţie de avarie până când proiectul local de transport public va fi materializat, şi anume găsirea unei alte societăţi care să deservească publicul călător din Târgovişte.

Primarul acuză AITT că este preocupat mai mult de cursele externe, în localităţile învecinate, decât de cele din oraş. A mai spus că şoferii de la AITT, pe fondul nemulţumirilor salariale, dezerteză în masă şi, culmea, administraţia publică locală ar putea să îi angajeze!

Este clar că, în momentul de faţă, se caută motivaţii pertinente pentru rezilierea contractului cu AITT, în condiţii avantajoase pentru Primărie, invocându-se o situaţie de criză. Proiectul de creare a unui serviciu de transport public local nu are nicio treabă cu situaţia existentă. Sunt probleme diferite! Cel puţin aşa susţine primarul Stan.

Consiliera Neli Ion consideră că trebuie să se ajungă cu AITT-ul la masa negocierilor, să se discute condiţiile în care se poate rezilia contractul, care mai are operabilitate zeci de ani.

Cristian Daniel Stan spune că, dacă nu îl vor încheia cu acordul părţilor, tot îl vor anula. Dacă actualul operator de transport nu doreşte să-l rezilieze, Primăria pierde 21 milioane de euro! Şi, ca să nu mai înţelegi chiar nimic din ceea ce este şi ce se vrea cu adevărat, edilul spune că nu vrea să intre cu AITT în conflict, dar nici nu doreşte să treacă pe lângă Târgovişte o astfel de oportunitate!

Neli Ion atrage atenţia reprezentanţilor Executivului că, în contractul cu AITT, există drepturi, dar şi obligaţii şi că fiecare pas trebuie bine gândit. Un alt consilier liberal, Adrian Bercu, insistă pe o tranziţie graduală a acestui serviciu, să se găsească variante, soluţii, să nu se ajungă, ca în cazul şoselei de centură, la blocaje, la instanţele de judecată!

La un moment dat, a intervenit şi consilierul Dumitru Barbu de la ALDE, astăzi în postura de preşedinte de şedinţă. Barbu este de partea Executivului, afirmând că operatorul nu a respectat multe dintre obligaţii, că, de atunci încoace, nu s-a adus nicio îmbunătăţire bazei auto. S-a ajuns la vot. Hotărârea a trecut cu 17 voturi pentru şi 4 abţineri. Adică, au votat pentru şi unii dintre consilierii liberali!

ADMINISTRAŢIE

Unanimitate de voturi la aprobarea bugetului CJ Dâmbovița

Publicat

pe

Şedinţa de astăzi a Consiliului Județean Dâmboviţa a fost una prolifică. Toate proiectele de hotărâre aflate pe ordinea de zi au fost aprobate, chiar dacă au existat și abțineri la vot din partea aleșilor PNL și PRO România.

Interesant şi demn de superlativ al momentului este faptul că proiectul de buget pentru 2021 a fost aprobat, pentru prima dată în istoria ultimilor ani, cu unanimitate de voturi şi fără prea multe discuţii în contradictoriu între PNL, ca partid de opoziţie în CJ Dâmboviţa, şi PSD, ca partid majoritar şi conducător al unităţii administrativ-teritoriale.

Liberalii, prin portavocea Gabriel Grozavu, au mai avut intenţii de tachinare, prin ridicarea unor probleme aşa, de dragul opoziţiei, al dialogului, dar neconsisente şi nedocumentate suficient, ceva adunat de prin lanţul aminitirilor.

Un pic de tensiune a mai existat la începutul şedinţei la discuţiile privind alocarea de fonduri de către CJ pentru şoseaua de centură a municipiului, respectiv inelul 1.

După prezentarea făcută de primarul Cristian Daniel Stan, care a argumentat şi susţinut necesitatea finanţării, liberalii au avut plăcerea de a-l băga un pic în corzi pe edil şi să arunce asupra acestuia o serie de reproşuri care, fie vorba între noi, nu trebuie să le suporte Cristian Daniel Stan, fiindcă a preluat din mers un proiect pornit cu mulţi ani în urmă şi care s-a derulat în circumstanţe ciudate, multe cauze ale întârzierii şi cheltuielilor apărute ulterior fiind din vina constructorilor, care nu s-au achitat întocmai de obligaţii.

Liberalilor se pare că le-a plăcut că l-au prins pe edilul municipiului într-un loc unde ei sunt mai mulţi, fiindcă se ştie în Consiliul Local Târgovişte nu prea au cum să îi facă faţă.

Cristian Daniel Stan, pe bună dreptate, s-a aprins un pic. E bine că, până la urmă, lucrurile s-au terminat în linişte, preşedintele Corneliu Ştefan intervenind la un moment dat pentru a detensiona situţia. Proiectul a trecut cu votul liberalilor și fără cel al aleșilor PRO România, care s-au abținut.

A mai existat un schimb de replici sau ceva de genul „să punem beţişoare în roți”, la intervenţia mangerului Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, Claudiu Dumitrescu. După ce şi-a prezentat materialul şi necesitatea aprobării unor cheltuieli, a fost interpelat de consiliera liberală Cristina Sima, fostă colegă a managerului de la Spitalul Judeţean. Ei, cu puţin umor şi calm, s-a depăşit şi această situaţie!

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

CJ Dâmboviţa a realizat studiul de prefezabilitate pentru inelul 2 de centură a municipiului Târgoviște

Publicat

pe

Astăzi – 16 aprilie 2021, în sala de şedinţă a Consiliului Judeţean Dâmboviţa, în prezenţa parlamentarilor social-democraţi și a primarilor localităţilor Târgovişte, Şotânga, Doiceşti, Dragomireşti şi Ulmi, preşedintele CJ, Corneliu Ştefan, a făcut cunoscut opiniei publice studiul de prefezabilitate pentru inelul 2 de centură ocolitoare a municipiului Târgovişte. Este vorba de un proiect modern, îndrăzneţ, european, care va deschide pentru municipiul Târgovişte, pentru întregul judeţ, noi oportunităţi de dezvoltare socio-economică şi, ceea ce este cel mai important, va uşura enorm traficul rutier în zonele de intrare în oraşul reşedinţă de judeţ.

După cum a precizat Corneliu Ştefan, vorbim despre cel mai amplu proiect de dezvoltare a judeţului Dâmboviţa, gândit, proiectat şi care va prinde contur în următorii ani.

Şoseaua de centură al cărui studiu de prefezabilitate a fost realizat de Consilul Judeţean Dâmboviţa are o lungime de 15,28 km. Valoarea totală a investiţie este de 750 milioane de lei. Finanţarea, a spus preşedintele CJ, va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru Transporturi. Va fi un drum executat în regim de patru benzi, câte două pe fiecare sens, despărţite de parapeţi semigrei.

Preşedintele Corneliu Ştefan a prezentat, pe scurt, care va fi structura şi traseul acestei investiţii moderne, de unde va porni şoseaua de centură şi care vor fi obiectivele care trebuie realizate, așa cum au reieşit din studiul de prefezabilitate. Proiectul este deosebit de îndrăzneţ, bine întocmit şi, aşa cum a promis şeful administraţiei judeţene, va fi dus la bun sfârşit într-un interval de timp nu foarte îndelungat.

Şoseaua de centură a municipiului Târgovişte ce poară titlatura de Inelul 2 va porni din Drumul Naţional 71, de pe teritoriul comunei Anoinoasa, chiar la ieşire din Doiceşti, va continua prin localitatea Şotânga, municipiul Târgovişte, apoi Dragomireşti şi comuna Ulmi, unde se va intersecta cu viitorul Drum Expres Găeşti-Ploieşti. Traseul va avea în componenţa sa, în afară de celelate utilităţi, poduri, pasaje și viaducte care vor însuma o suprafață de 60.000 mp.

 

Traseul pleacă de la intrarea în Aninoasa,dinspre Doiceşti, traversează calea ferată Târgovişte-Pietroşiţa şi râul Ialomiţa, continuă prin comuna Şotânga, ajunge în zona pădurii Priseaca, ocoleşte poligonul de tragere de la Geangoeşti şi Fabrica de Armament Dragomireşti şi se va intersecta, în zona Dumbrava-Viişoara, comuna Ulmi, cu viitorul Drum Expres Găeşti-Târgovişte-Ploieşti.

„Inelul 2 de centură va fi prevăzut cu 5 intersecţii amenajate cu sensuri giratorii, o turbogiraţie la intesecţia cu DN 71, în comuna Aninoasa. Vor mai fi executate 9 pasaje rutiere, 3 poduri peste cursurile de apă pe care acest traseu le întâlneşte în cale”, a precizat Corneliu Ştefan.

După abrobarea indicatorilor tehnico-economici, preşedintele CJ, Corneliu Ştefan va merge personal la Ministerul Transporturilor pentru a depune acest proiect. Anul acesta va fi realizat studiul de fezabilitate, după care vor fi urmați rapid, legal, ceilalţi paşi până la declanşarea procedurii privind licitaţia pentru proiectare și execuţie.

Primarul Târgoviștei, Daniel Cristian Stan, a punctat că este o investiție vitală pentru municipiu, având în vedere că actuala șosea de centură a devenit, în timp, un drum interior.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT