Connect with us

ACTUALITATE

Noutăţile Festivalului Naţional „Crizantema de Aur”, ediţia 2018

Publicat

pe

În perioada 18-20 octombrie 2018, se va desfăşura la Târgovişte, sub patronajul Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO şi sub egida Anului European al Patrimoniului Cultural, cea de-a 51-a ediţie a Festivalului Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei „Crizantema de Aur”. Concertele vor începe în fiecare seară la ora 18:00, la Teatrul „Tony Bulandra”.

Organizatorii acestei ediţii sunt: Primăria şi Consiliul Local Municipal Târgovişte, Consiliul Judeţean Dâmboviţa, Centrul Judeţean de Cultură Dâmboviţa, Teatrul „Tony Bulandra” din Târgovişte, în colaborare cu Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, cu Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, cu Uniunea Muzicienilor din Moldova, în co-producţie cu Televiziunea Română şi în parteneriat cu Radio România.

Marele eveniment muzical naţional, având în acest an tema „Romanţa ne uneşte”, este dedicat celebrării Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi, totodată, salvgardării şi promovării Romanţei ca gen muzical al patrimoniului cultural naţional, în vederea înscrierii acesteia în Lista Reprezentativă UNESCO a Patrimoniului Cultural Imaterial al Umanităţii.

NOUTĂŢI ȘI EVENIMENTE ALE EDIŢIEI A 51-A, 2018

• Programul Naţional de Concerte „Romanţa ne uneşte”, sub patronajul CNR UNESCO, eveniment asociat Festivalului Naţional „Crizantema de aur” 2018. Concertele se desfăşoară în zone istorice din România şi Republica Moldova, în perioada 18 octombrie – 15 decembrie 2018 la Târgovişte, Alba-Iulia, Chişinău, Iaşi, Craiova, Constanţa şi Bucureşti. Programul este destinat promovării Romanţei – gen muzical de patrimoniu al culturii naţionale şi se desfăşoară cu implicarea laureaţilor Festivalului „Crizantema de aur”, alături de alţi mari interpreţi de romanţe din România şi din Republica Moldova.
• 50 de ani de Romanţă la Târgovişte – celebrarea semicentenarului de la înfiinţarea, în 1968, a Festivalului Naţional de Romanţe „Crizantema de aur”. Evenimentul se va desfăşura vineri, 19 octombrie 2018, ora 10.00, la „Casa Romanţei” din Târgovişte, spaţiu muzeal unic în România dedicat istoriei şi promovării Romanţei – ca gen muzical de patrimoniu – şi Festivalului Naţional „Crizantema de aur”. Participă reprezentanţi ai Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Institutului Naţional al Patrimoniului, Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO, Federaţiei Europene şi Federaţiei Române a Asociaţiilor, Centrelor şi Cluburilor UNESCO, invitaţi speciali ai centrelor culturale şi instituţiilor muzicale din ţară care organizează festivaluri şi concerte de romanţe, membrii juriilor, compozitori şi interpreţi de romanţe din ţară şi din străinătate, reprezentanţi ai organizatorilor festivalului. Organizator: Centrul Cultural pentru UNESCO „Cetatea Romanţei” Târgovişte.
• „Mari poeţi ai romanţei” – omagierea, prin micro-recitaluri de romanţe, precum şi prin lansări discografice şi editoriale, a creaţiilor marilor poeţi români : Mihai Eminescu, George Coşbuc, Octavian Goga, Vasile Alecsandri. În program, evenimentul omagial „O viaţă închinată Romanţei”, realizat cu participarea reputatului interpret de romanţe Gheorghe Sărac şi a operei sale:
1. culegerea muzicală de romanţe pe versurile poetului Mihai Eminescu.
2. triplu CD tricolor cu integrala romanţelor româneşti pe versurile poetului Octavian Goga (de la a cărui moarte se împlinesc 80 de ani).
3. triplu CD cu integrala romanţelor româneşti pe versurile poetului Mihai Eminescu.
4. CD cu integrala romanţelor româneşti pe versurile poetului George Coşbuc (de la a cărui moarte se împlinesc 100 de ani).
5. CD cu integrala romanţelor româneşti pe versurile poetului Vasile Alecsandri.
6. CD „A venit aseară mama”, cu romanţe româneşti celebre.
• Omagiu corifeilor romanţei – eveniment realizat cu sprijinul Fundaţiei „Henry Mălineanu” cu scopul promovării creaţiei celebrului compozitor român Henry Mălineanu, precum şi a altor mari compozitori ai generaţiei sale; Eveniment realizat la Teatrul „Tony Bulandra” şi la „Casa Romanţei” din Târgovişte.
• Eurostar – casa de discuri a romanţei româneşti – participă cu stand permanent la festival pentru lansări de CD-uri de romanţe şi de muzică românească;
• Alte lansări editoriale şi discografice:
o monografia „Istoria Crizantemei de aur. 50 de ani de romanţă la Târgovişte”, ediţie actualizată – Teodor Vasiliu
o CD „Romanţe de aur” – Alina Mavrodin Vasiliu
o Eveniment editorial: „Concert Brandenburgic”, autor: prof.univ.dr. Vasile Burlui, preşedinte Universitatea „Apollonia” din Iaşi
o Expoziţia „De la Doină la Romanță” – Paul Surugiu (Fuego)

SINTEZA PROGRAMULUI FESTIVALULUI „CRIZANTEMA DE AUR”  2018

• Festivalul Naţional de Romanţe „Crizantema de Aur”, ediţia a 51-a, va fi transmis integral în direct pe postul TVR 3 în perioada 18-20 octombrie 2018, în fiecare seară, începând cu ora 18.00. Festivalul va fi redifuzat pe TVR Internaţional şi TVR Moldova, conform programărilor TVR. Posturile TVR 2 şi TVR 3, precum şi posturile regionale ale TVR, vor difuza emisiuni speciale cu selecţiuni din programul festivalului. Postul Radio România Antena Satelor va transmite în direct sâmbătă, 21 octombrie, începând cu ora 18.00, Gala Laureaţilor Concursului de Interpretare şi Creaţie, precum şi concertele extraordinare din programul festivalului;
• Ediţia a 51-a a Festivalului „Crizantema de Aur” va fi structurată pe patru mari secţiuni: Concursul de Interpretare, Concursul de Creaţie, Recitaluri extraordinare şi Evenimente asociate festivalului;
• Concursul de interpretare: participă 19 de concurenţi selecţionaţi în urma a 7 preselecţii regionale, realizate în perioada aprilie-iunie 2018, cu jurii de specialitate, în România şi în Republica Moldova;
• Regulamentul oficial al festivalului prevede și în acest an ca toţi concurenţii de la secţiunea Interpretare să includă în repertoriul de concurs şi o romanţă dintre cele lansate şi premiate la concursurile de Creaţie ale Festivalului Naţional „Crizantema de Aur” de-a lungul anilor, pentru creşterea calităţii artistice a Concursului de Interpretare şi pentru promovarea noilor creaţii de romanţe;
• În afara Concursului de Interpretare, vor fi prezenţi în Festival 2 „boboci de Crizantemă” din România şi din Republica Moldova, selecţionaţi în urma preselecţiilor regionale;
• Concursul de Creaţie va îmbogăţi patrimoniul muzical naţional cu 13 romanţe în primă audiţie, selectate în urma preselecţiilor naţionale realizate la Bucureşti în colaborare cu UCMR şi la Chişinău în colaborare cu UMM;

Joi, 18 octombrie şi Vineri, 19 octombrie 2018, se vor desfăşura Concursurile de Interpretare şi de Creaţie urmate de:
a) Micro-recitaluri „Voci de aur ale Romanţei” susţinute de laureaţi ai Festivalului „Crizantema de aur”: Olguţa Berbec (Trofeul 2017), Marian Stere (Premiul I Creaţie 2017), Zorina Bălan (Trofeul 2016), Tudor Bărbos (Premiul I 2016), Domniţa Moroşanu (Trofeul 1993), Bogdan Hrestic (Premiul I 2003), precum şi Jana Gherbovei (Trofeul „Crizantema de argint” 2018) şi George Cojocărescu (Trofeul „Crizantema de argint” 2017).
b) Recitaluri extraordinare „Romanţe printre stele” susţinute de Daniela Vlădescu şi Sergiu Cioiu;
c) Recitaluri extraordinare „De la Doină la Romanţă” susţinute de Constantin Lătăreţu şi Paul Surugiu (Fuego);

Sâmbătă, 20 octombrie 2018, vor avea loc:
a) Gala Laureaţilor Concursului de Interpretare și Concursului de Creație;
b) Recitalul „Poveste din Bucureştiul de altădată”, susţinut de Miruna Ionescu şi formaţia Valentin Albeşteanu;
c) Concertul extraordinar „Romanţa ne uneşte”, cu participarea unor mari interpreţi şi compozitori de romanţe din România şi Republica Moldova: Matilda
Pascal-Cojocăriţa, Gheorghe Turda, Margareta Ivănuş, Constantin Rusnac, Silvia Goncear, Sorin Lupu, Florin Georgescu şi Alina Mavrodin Vasiliu, cu participarea actriţei Daniela Nane („Poeme printre romanţe”) şi a harpistei Cristina Munteanu („Harpa cu romanţe”). Mai participă în concert: Grupul „Doruleţul” condus de Mihail Vlădăreanu şi „bobocii de Crizantemă” Mihaela Beatrice Spiridon (Botoşani) şi Andreea Tican (Chişinău).
• Acompaniază orchestrele „Dor românesc” – dirijor Ștefan Cigu şi „Romanţa” – dirijor Lucian Vlădescu;
• Juriul Concursului de Interpretare va fi format din mari interpreţi de romanţă şi personalităţi ale vieţii muzicale din România şi Republica Moldova. Preşedintele de onoare al juriului: compozitorul Eugen Doga.
• Juriul Concursului de Creaţie va fi format din renumiţi compozitori români din România şi Republica Moldova, desemnaţi de UCMR şi UMM. Preşedintele de onoare al juriului: compozitorul Jolt Kerestely;
• Prezentatori: Alexandra Velniciuc şi Octavian Ursulescu.

Regia şi scenografia: Mihai Constantin Ranin, directorul Teatrului „Tony Bulandra” Târgovişte;
Producător TVR al evenimentului: Maria Tănase Marin;
Direcţia artistică: Alina Mavrodin Vasiliu, directorul Centrului Cultural pentru UNESCO „Cetatea Romanţei” Târgovişte.
Sponsorii ediţiei a 51-a a Festivalului Naţional de Romanţe „Crizantema de Aur”:
– Sponsor oficial: COTNARI;
– Sponsori: Fundaţia „Henry Mălineanu”; Adelle Style.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

OFSD Dâmboviţa a oferit daruri copiilor în „Târgul de Crăciun” de la Vulcana Pandele

Publicat

pe

de

Conducerea Organizației Femeilor Social-Democrate Dâmbovița, împreună cu președintele PSD Dâmbovița – Corneliu Ștefan, a participat, astăzi, la „Târgul de Crăciun cu miresme de sărbători” desfășurat în comuna Vulcana Pandele.

Prima ediție a acestui eveniment, care a început pe 1 decembrie, a fost animată de colindele și momentele artistice interpretate de cei mai mici locuitori ai zonei, dar a fost și o oportunitate pentru producătorii din jurul comunei dâmbovițene să-și prezinte roadele muncii.

Și pentru că suntem în luna cadourilor, doamnele social-democrate conduse Carmen Holban, președintă a OFSD Dâmbovița, și Luciana Cristea, vicepreședintă a organizației, le-au oferit copiilor daruri, răsplătindu-i pentru talentul și implicarea lor.

PSD Dâmbovița

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats