Conectați-vă cu noi

Dâmboviţa

Senatorul Caracota a iniţiat modificarea Legii privind colectarea selectivă a deşeurilor

Publicat

pe

Senatorul PNL de Dâmboviţa este semnatarul unei propuneri legislative pentru modificarea Legii privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice, pe care a depus-o săptămâna trecută la Camera Deputaţilor. Se urmăreşte transferul atribuţiilor privind dotarea cu pubele colorate şi inscripţionate corespunzător de la nivelul şcolilor către autorităţile locale.

„Punctul de plecare al acestei iniţiative l-a reprezentat o discuţie pe care am avut-o cu conducerea câtorva unităţi de învăţământ din Dâmboviţa. Directorii şcolilor semnalau faptul că, încă din anul 2010, sunt obligați să doteze sălile de clasă şi holurile cu coșuri de gunoi pentru colectare selectivă, dar, din cauza alocărilor bugetare scăzute, aceştia nu au reuşit să asigure infrastructura necesară”, precizează senatorul Iancu Caracota.

Odată modificată Legea 132/2010, în fiecare sală de clasă, în laboratoarele, cancelariile, cabinetele, bibliotecile şi sălile de sport ar urma să existe coşuri de gunoi colorate pentru deşeuri de hârtie şi carton, deşeuri de metal (aluminiu)/plastic şi deşeuri de sticlă pentru colectarea adecvată a acestora în urma activităţilor desfăşurate de elevi şi profesori.

„Îmi doresc ca, prin implementarea acestui proiect, să crească rata de colectare selectivă a deșeurilor la sursă, dar şi nivelul de educație a tinerelor generații, în sensul conștientizării riscurilor pe care poluarea le produce asupra mediului și inerent asupra sănătății cetățenilor”, spune parlamentarul PNL de Dâmboviţa.

România se confruntă cu o problemă de mediu profundă. Are a doua cea mai mică rată de reciclare din Europa. Producem anual peste 5.8 milioane de tone de deșeuri, 83% din această cantitate ajunge la gropile de gunoi, iar procentul de reciclare este de doar 3%. Odată cu aderarea la Uniunea Europeană, România şi-a asumat o cotă de reciclare de cel puţin 50% din hârtia, metalele, sticlele şi materialele plastice provenite din deşeuri menajere. În prezent, ţara noastră riscă penalități în valoare de 300 000 de euro pe zi din cauza nesoluționării problemei depozitării și colectării selective a gunoaielor (124.000 de euro pe zi pentru depozitele neconforme, respectiv 200.000 de euro pe zi, pentru absența colectării selective a deșeurilor).

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. lucian enache

    octombrie 19, 2018 at 7:57 pm

    E adevarat ca educatia pentru colectarea selectiva a deseurilor incepe din scoala. Dar de educatia celor mari se ocupa cineva. Serviciul de salubritate din Targoviste are vreo responsabilitate in plantarea unor recipienti colorati in punctele cu „productie importanta ” de deseuri reciclabile? In zona pietii 1 Mai existau trei „clopotei”. Chiar nu inteleg de ce. Acum arunc peturile si deseurile de hartie la containerele pentru gunoi menajer oferind front de lucru „sistemului privat” de reciclare care la randul lui ofera gunoaie ..comunitatii.Si parca Targovistea isi propusese sa fie un oras curat! Domnule primar .. suflecati-va putin manecile.. si pe subiectul asta ca altfel o sa avem un oras..curat murdar coane Fanica!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

Dâmboviţa

Radu Popa, fost deputat: Primarul Gabriel Sandu este un model de conducător în administraţia publică!

Publicat

pe

Fostul deputat PSD, Radu Popa, actualmente membru în echipa de conducere a PSD Dâmboviţa, ţine la unitatea partidului, la aplecarea tuturor reprezentanţilor social-democraţi spre problemele vitale ale comunităţilor locale. Radu Popa este împotriva luptelor intestine, împotriva intereselor de grup care ar putea pune în pericol dezvoltarea judeţului, proiectele deosebit de importante aflate în derulare. În acest context, a luat poziţie faţă de atacurile media care îl vizează pe primarul comunei Voineşti, Dănuţ Gabriel Sandu, despre care spune că este un model de conducător în administraţia publică.

„Am constatat, în ultima vreme, o creștere a acțiunilor gândite să inhibe interesul șefilor din administrația publică pentru dezvoltarea localităților. Nu ştiu dacă e bine… În Dâmboviţa, sunt foarte multe obiective realizate pe fonduri europene, valoarea lor e foarte mare și oamenii trebuie să conștientizeze că, fără fondurile europene, comunitățile lor nu s-ar fi putut dezvolta, aşa cum sunt azi.

Însă, cred că ceea ce este mai important de subliniat aici nu sunt nici primarii și nici obiectivele pe fonduri. Aici, discutăm despre modalitatea de îmbunătățire și de ridicare a nivelului de trai în fiecare comună. Nu știu pe cine ajută dacă primarii, dintr-un motiv sau altul, s-ar teme să mai facă investiții şi nu mai lucrează pe fonduri, tocmai în judetul acesta.

În Dâmboviţa, au intrat cam 500 de milioane de euro doar din fonduri europene. Nu vreau să speculez mai mult, dar vreau să știe toată lumea că înțeleg toate jocurile politice și că niciodată nu mi-a fost frică să intru la joc.

Primarul Gabriel Sandu e un model de conducator în administratia publică şi nu are nevoie să îl apăr eu. Îl apără adevărul! Îl apără cei 20 de ani în administrație publică fără probleme în proiectele finantate de la buget sau din fonduri europene. Şi noi toţi ar trebui să sprijim primarii care au adus voturi pentru PSD, dar şi bunăstare pentru comunităţile lor.

Obstrucționarea primarilor înseamnă, în fond, blocarea investițiilor din fonduri guvernamentale sau europene, adică înseamnă să refuzăm o viață mai bună pentru români. Deja, România contribuie semnificativ la bugetul Uniunii Europene, iar noi ar trebui să gândim formule de sprijin pentru localități și pentru șefii administrației publice, cu atât mai mult cu cât ne confruntăm cu o criză acută a forței de muncă, ce agită și gripează firmele de construcții.

Media are toate drepturile din lume și eu sunt primul care protejez dreptul jurnaliștilor la informare, dar, totodată, nu trebuie uitat dreptul românilor de a beneficia de bunăstarea pentru care au plătit. Să nu vă miraţi dacă vom ajunge să avem bani, dar să nu avem firme care să facă lucrările.

Primarii și președinții de consilii județene trebuie înțeleși, ascultați și sprijiniți pentru că ei sunt cel mai aproape de oameni. Această vânătoare de vrăjitoare trebuie să înceteze!”, spune fostul deputat Radu Popa, membru în BPJ al PSD Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!