Connect with us

ÎNVĂŢĂMÂNT

„Şcoala din valiză”, proiect implementat în 10 comunităţi rurale defavorizate!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.tribuna.ro)

Fundația Vodafone România a lansat „Școala din valiză”, un nou proiect național în domeniul educației, care integrează tehnologia de ultimă oră în procesul de predare, pentru îmbunătățirea prezenței și a rezultatelor școlare ale elevilor, precum și pentru îmbunătățirea suportului didactic oferit profesorilor. Proiectul folosește un concept inovator bazat pe un set complet de echipamente IT grupate într-o valiză (de unde și numele proiectului) special creată pentru a permite organizarea, în doar câteva minute, a unei săli de clasă digitale, în orice loc, inclusiv în zonele izolate. Fundația Vodafone România acordă pentru noul proiect o finanțare de 420.000 de euro, în cadrul programului Connecting for Good. „Școala din valiză” este implementat în parteneriat cu Fundația World Vision România.

Procesul de predare adaptat pentru „Școala din valiză” folosește, de asemenea, materiale digitale moderne, integrate într-o platformă de e-learning dedicată, precum și metode interactive adaptate la nevoile actuale ale elevilor. Proiectul este implementat pe perioada anului școlar 2018-2019, în 10 școli din comunități rurale defavorizate aflate în județele Cluj, Brașov, Vâlcea, Olt, Dolj, Ilfov, Ialomița, Constanța, Vaslui și Iași. Numărul total al elevilor care vor beneficia de suportul proiectului este estimat la 5.000.

Materialele folosite în procesul de predare vor acoperi disciplinele limba română și matematică, incluse în programul pentru examenul de admitere la liceu. Conținutul acestora are la bază curricula națională pentru clasele I-VIII, aprobată de Ministerul Educației Naționale. Fiecare dintre cele 10 valize cu echipamente, câte una pentru fiecare dintre școlile incluse în proiect, conține un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un proiector, un sistem audio, o soluție de încărcare a echipamentelor încorporată, un router wi-fi încorporat și un modem 4G. Tabletele se pot conecta la laptop, permițând cadrelor didactice să pună la dispoziția elevilor conținutul educațional și aplicațiile.

Proiectul include o serie de sesiuni de pregătire pentru profesori, în care aceștia se vor familiariza cu soluțiile IT puse la dispoziție și cu metodele didactice moderne adaptate la nevoile actuale ale copiilor. Platforma online dedicată integrează instrumente de management al procesului de învățare care le vor permite profesorilor să-și creeze și să-și gestioneze lecțiile, să monitorizeze și să evalueze rezultatele elevilor. Pentru „Școala din valiză”, Fundația Vodafone România va mobiliza o echipă de peste 200 de voluntari.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

2.080 de elevi din Dâmbovița au fost repartizați la licee, 406 au ales școala profesională

Publicat

pe

Toți absolvenții clasei a VIII-a din județul Dâmbovița, opțiuni completate, respectiv 2.080, au fost repartizați în învățământul liceal de stat – informează Inspectoratul Școlar Județean.

În etapele anterioare au fost admiși:
– 284 de elevi la specializări vocaţionale;
– 35 de elevi pe locurile speciale, rezervate candidaţilor de etnie romă;
– 14 elevi pe locuri speciale, rezervate candidaților cu CES.

De asemenea, alți 406 elevi s-au înscris pe locurile alocate rutelor de școlarizare în învățământul profesional.

„Conform calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, în perioada 25-28 iulie, candidații vor transmite/depune dosarele de înscriere la secretariatele liceelor în care au fost admiși.

A doua etapă de repartizare computerizată se va desfășura în perioada 29 iulie – 5 august, pentru candidații care nu au participat în prima etapă de admitere. Completarea opțiunilor în fișe se realizează la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic. Pentru această etapă sunt disponibile 354 locuri.

Repartizarea computerizată a acestor elevi va avea loc în data de 6 august, iar comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în a doua etapă a admiterii în învățământul liceal de stat se va face conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere.

În intervalul 9 – 11 august, comisia judeţeană de admitere va rezolva toate cazurile speciale apărute după cele două etape de repartizare computerizată”, se precizează într-un comunicat remis de Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Profesorii din România pot aplica pentru proiectul „Educație la înălțime”

Publicat

pe

Proiectul național „Educație la înălțime”, cea mai mare clasă virtuală în direct din România, revine din toamnă. Acesta include lecții cu drona transmise live din diferite regiuni ale României, disponibile gratuit oricărei școli din România. Noul sezon va avea minimum 10 lecții, care se vor desfășura din septembrie până în decembrie 2021.

Echipa de organizare invită profesorii din România să se înscrie în procesul de selecție pentru a fi co-creatori și gazde pentru lecțiile transmise în direct cu drona.

Selecția va fi făcută în funcție de creativitatea profesorului din prezentarea lecției în video, relaxarea de a vorbi în fața unei camere video și motivația de a fi parte din proiect.

Profesorii sunt îndemnați să completeze formularul de pe site-ul Aspire Teachers în care să includă:
– un video de 3 minute cu prezentarea unei părți dintr-o lecție, așa cum ei ar face dacă ar fi în direct. Subiectul este alegerea profesorului și e necesar să fie prezentat din altă perspectivă decât cea clasică. Clipul poate fi filmat cu telefonul, în format landscape;
– link către un proiect în care au fost implicați sau link-ul portofoliului cu activitățile profesionale;
– un text de 150 de cuvinte care să răspundă la întrebarea: Ce vă motivează să fiți gazdă pentru o lecție Educație la înălțime?

Data limită de înscriere este 15 august, ora 24:00. Profesorii selectați vor fi contactați în maximum două săptămâni și vor fi invitați la finalul lunii august la un training cu echipa de organizare a proiectului Educație la înălțime.

„Invit profesorii din toată România să formăm o comunitate de profesori Educație la Înălțime care aduc în clasele elevilor învățarea conectată la viață reală. Vă îndemn să-i motivăm și provocăm pe elevi prin noi experiențe de învățare și reflecție asupra celor învățate. Experiența de lucru cu echipa Educație la Înălțime, de realizare și prezentare a lecțiilor este fabuloasă: aduce provocări legate de lucru în echipă, noi abordări educaționale, tehnice și de public speaking”, transmite Irina Constantinescu – profesoară de geografie la Eco-școala din Cândești Vale, județul Dâmbovița, coordonatoarea profesorilor-creatori din proiectul „Educație la înălțime”.

Mai multe detalii pe: https://www.aspireteachers.ro/educatie-la-inaltime. Lecțiile transmise în direct în primul sezon sunt pe canalul de YouTube Aspire Teachers: https://bit.ly/EducatieLaInaltime

Proiectul este dezvoltat de inițiatorii Marius Toader și Adrian Robe, producători TV cu o experiență de peste 25 de ani, în parteneriat cu Aspire Teachers. Primul sezon a fost susținut de Departamentul de Dezvoltare Durabilă din cadrul guvernului României și derulat de Asociația Cartierul Creativ Carolina. Proiectul are la bază un program pilot realizat în trei școli din județul Hunedoara, finanțat în urma concursului RoSmart organizat de OMV Petrom.

 

 

 

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT