Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

„Arte pentru carte” susţine copii cu rezultate bune la învăţătură, în ciuda problemelor!

Publicat

pe

Imaginează-ți că ești pasionat de învățătură, dar nu ai cum să îți urmezi drumul, fie din cauza problemelor financiare, fie datorită unor neajunsuri fizice.

Asociația umanitară Tadeu, în colaborare cu Biserica Sfântul Dumitru-Poștă, încearcă să vină în întâmpinarea acestor momente dificile şi organizează, în acest week-end, la sediul Universității Ecologice din București (strada Franceză nr. 22) a doua ediție a evenimentului caritabil „Arte pentru carte”, care are ca scop strângerea de fonduri pentru bursele a patru copii cu rezultate foarte bune la învățătură, dar cu posibilități materiale reduse.

Evenimentul va găzdui ateliere – de la gastronomie, la olărit, sau mărgelit – momente artistice, concursuri și expoziții. Îi putem susține pe Florentina, Izabela, Valentina și Denis participând la numeroasele acțiuni pregătite cu drag de organizatori și oferind o donație în schimbul produselor expuse, lucrate manual.

Pentru cei care vor să îi susțină pe cei patru copii, dar nu pot ajunge la târg, publicăm contul Asociației umanitare Tadeu în care pot fi depuși bani pentru Florentina, Izabela, Valentina și Denis:
RO29 BTRL RONC RT04 0801 7801.

Cine sunt copiii pe care îi susținem anul acesta?

Florentina suferă de diplegie spastică (paralizie cerebrală), lucru ce îi îngreunează orice activitate obișnuită, dar care nu o împiedică să fie pasionată de dansuri. Deși este nevoită să urmeze în fiecare zi terapii de recuperare, nu lipsește niciodată de la școală. Are nevoie de susținere pentru a termina clasa cu notă mare și pentru a putea continua programul de recuperare. Cu banii din bursă, mama dorește să-i asigure fiicei sale un meditator la matematică și la limba română.

Izabela este sora Florentinei, iar faptul că a asistat, de când era mică, la terapiile surorii ei, a făcut-o să își dorească foarte mult să ajute, la rândul ei, alți copii. Vrea să devină kinetoterapeut și visează să studieze la Facultatea de Medicină. Veniturile familiei nu pot acoperi momentan meditațiile Izabelei (biologie, chimie și limba română), însă prin evenimentul de week-endul acesta sperăm să putem face un câțiva pași pentru a o susține pe Izabela.

Valentina este bolnavă de cancer și de curând a suferit o operație în Italia, cu eforturi financiare mari pentru familie. Cu toate acestea, este o fetiță energică, sociabilă, cu rezultate foarte bune la școală. Părinții sunt foarte mândri de fiica lor și fac tot ce le stă în putință pentru a o ajuta să își urmeze pasiunile: handbalul, dansul și tenisul, iar puțin sprijin este mai mult decât binevenit.

Denis este elev în clasa a V-a, în Mogoșoaia, și își dorește să ajungă preot. Cu bucuria de a merge la școală și a învăța în fiecare zi, atunci când este acasă, Denis își ajută tatăl și bunica la gospodărie și este băiat de altar la biserica din Mogoșoaia. Alături de cei patru frați ai săi, băiatul este crescut de tatăl lor și de bunică.

La prima ediție, de anul trecut, a evenimentului „Arte pentru carte”, alți trei copii au primit burse sociale oferite din donațiile participanților: Mihai, elev în clasa a X-a, un băiat isteț, ambițios şi atent, pasionat de informatică, Maria Cristina, o fetiță ce suferă de o malformație a coloanei vertebrale și este crescută de mama și bunica sa, și Mauro, un mic pictor de care are grijă bunica sa.

ACTUALITATE

Alte unități de învățământ din Dâmbovița intră în scenariul roșu de funcționare

Publicat

pe

de

Foto arhivă

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dâmboviţa a adoptat, astăzi – 21 octombrie 2020, o nouă hotărâre privind introducerea altor unități de învățământ din județ în scenariul roșu de funcționare, după cum urmează:

Art. 1. Până la data de 27.10.2020, inclusiv, clasa a XI-a A din cadrul Liceului „Aurel Rainu”, Fieni va funcţiona în scenariul 3.

Art. 2. Până la data de 29.10.2020, inclusiv, clasa a X-a G – grup 1 din cadrul Colegiului Naţional „Vladimir Streinu” Găeşti va funcţiona în scenariul 3.

Art. 3. Până la data de 01.11.2020, inclusiv, clasele a VII-a A, a VII-a B, a VIII-a A şi a VIII-a B din cadrul Liceului de Arte „Bălaşa Doamna” Târgovişte vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 4. Până la data de 02.11.2020, inclusiv, clasele a IX-a A, a IX-a B, a IX-a C şi a X-a A din cadrul Liceului Tehnologic de Transporturi Auto Târgovişte vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 5. Până la data de 29.10.2020, inclusiv, clasele a VIII-a A şi clasa a IX-a A-grupa mecanică din cadrul Liceului Tehnologic Petrol Moreni vor funcţiona înscenariul 3.

Art. 6. Până la data de 29.10.2020, inclusiv, clasele a V-a şi a VII-a din cadrul Şcolii Gimnaziale Gura Ocniţei vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 7. Până la data de 28.10.2020, inclusiv, Grădiniţa cu Program Normal Adânca, Gura Ocniţei va funcţiona în scenariul 3.

Art. 8. Până la data de 28.10.2020, inclusiv, clasa a IX-a C grupa 1, clasa a IX-a E grupa 1, clasa a X-a D grupa 1, clasa a XI-a E grupa 1, clasa a XII-a E integral, clasa a XII-a F integral din cadrul Liceului Teoretic „Ion Heliade Rădulescu” Târgovişte vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 9. Până la data de 26.10.2020, inclusiv, clasele a VI-a B-grupa 1 şi a VII-a B-grupa 1 din cadrul Şcolii Gimnaziale „Grigore Alexandrescu” Târgovişte (structură a Şcolii Gimnaziale „Smaranda Gheorghiu” Târgovişte) vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 10. Până la data de 27.10.2020 clasele a VI-a, a VII-a şi a VIII-a din cadrul Şcolii Gimnaziale Lucieni vor funcţiona în scenariul 3.

Art. 11. În situaţia în care până la datele menţionate la art. 1-10, D.S.P. Dâmboviţa nu semnalează niciun impediment, efectele prezentei hotărâri încetează şi activitatea claselor/ unităţilor şcolare menţionate mai sus va fi reluată potrivit scenariului anterior.

Art. 12. Hotărârea C.J.S.U. nr. 54/19.10.2020 se modifică în mod corespunzător potrivit dispoziţiilor prezentei hotărâri.

Citește în continuare

ACTUALITATE

ABCdar Verde, proiect educațional pilot în Argeș, Bihor și Cluj

Publicat

pe

de

Junior Achievement (JA) România și Holcim România lansează, în ediție pilot, ABCdar Verde – un proiect adresat elevilor de gimnaziu, pentru educarea unui comportament responsabil și utilizarea rațională a resurselor de mediu.

500 de elevi din județele Argeș, Bihor și Cluj vor beneficia de acces gratuit la conținuturi și instrumente adaptate învățării mixte, la școală și online. Materialele sunt disponibile în format tipărit și pe platforma e-learning JA Inspire™, cu posibilitatea de a derula activități de predare sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, precum și folosirea unor resurse digitale interactive și exerciții cu feedback imediat, ce pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom, în modelul asincron de învățare.

În cadrul proiectului, elevii descoperă principalele resurse de mediu și principiul celor 3R – Reducere, Reutilizare, Reciclare – pentru gestionarea sustenabilă a acestora, din perspectiva de cetățean, asociație comunitară sau companie.

O atenție specială în cadrul proiectului este acordată educării modului de gestionare a deșeurilor rezultate ca urmare a aplicării regulilor de protecție împotriva virusului SARS-CoV-2. Elevii beneficiază astfel de materiale informative și recomandări pentru depozitarea corectă a măștilor și mănușilor de protecție după folosire.

„Ne bucurăm că putem veni în sprijinul elevilor cu un nou proiect educațional, care să contribuie la dezvoltarea, încă de pe băncile școlii, a unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Proiectul ABCdar Verde este unul interactiv, în cadrul căruia elevii vor învăța, printre altele, cum să utilizeze în mod rațional resursele naturale și cum să gestioneze deșeurile pe care le produc. Acest proiect reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care Holcim România și l-a asumat pentru a îmbunătăți viața comunităților locale, implicându-se activ în educarea noilor generații”, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabilă și Comunicare în cadrul Holcim România.

Proiectul se derulează în perioada noiembrie 2020 – mai 2021. Sub coordonarea profesorilor și a voluntarilor Holcim România, implicați direct în programul educațional, elevii înțeleg interdependența dintre modul în care oamenii folosesc resursele pe care le au la dispoziție, economie și calitatea vieții. De asemenea, sunt încurajați să dezvolte proiecte și să propună acțiuni responsabile față de resursele din comunitatea lor, exersându-și spiritul de inițiativă și comportamentul civic.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!