Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

S-a deschis „Orăşelul lui Moş Crăciun” din centrul Târgoviştei. FOTO

Publicat

pe

Primarul municipiului Târgovişte, Daniel Cristian Stan, a aprins, în această seară, Bradul de Crăciun, cu ajutorul mai multor copii care au avut curajul să urce pe scenă. Momentul a coincis, ca de fiecare dată, cu deschiderea „Orăşelului lui Moş Crăciun”. În ciuda gerului pătrunzător, târgoviştenii au fost prezenţi în număr mare în Piaţa Tricolorului.

Cu acest prilej, edilul a anunţat şi programul acţiunilor pregătite de municipalitate pentru sărbătorile de iarnă. Moş Crăciun va sosi în oraş în seara zilei de 14 decembrie şi va împărţi daruri copiilor, în Piaţa Tricolorului, până în data de 16 decembrie, inclusiv. Înscrierile se fac în fiecare din acele zile, începţnd cu ora 16:00, în zona scenei.

Între 17 şi 21 decembrie, Moşul va împărţi daruri la Primărie, grupurilor organizate de copii care vor veni la colindat. În acest sens, înscrierile se vor face în perioada 3-10 decembrie, prin depunerea unei cereri care să conţină numărul copiilor, instituţia de învăţământ, numele cadrului dida ctic care îi însoţeşte şi un număr de telefon de contact.

Seara zilei de astăzi a continuat cu un spectacol folcloric, urmat de retragerea cu torţe a militarilor din Garnizoana Târgoviştei.

ACTUALITATE

S-au suplimentat fondurile europene pentru românii de la graniţa cu Serbia

Publicat

pe

Corina Creţu - comisarul european pentru politică regională

Comisia Europeană a relocat aproape 10 milioane de euro pentru programul de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia, pentru a sprijini cetățenii care locuiesc de o parte și de alta a frontierei să își găsească un loc de muncă, precum și creșterea economică favorabilă incluziunii și mobilității durabile. De această decizie vor beneficia aproape 2,4 milioane de locuitori din județele Timiș, Caraș-Severin și Mehedinți, precum și din județele vecine din Republica Serbia – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„Încurajez autoritățile să profite din plin de acest program transfrontalier, cu beneficii directe pentru populația din zonă, în special prin îmbunătățirea serviciilor medicale, a celor de transport, prin sprijinirea schimburilor culturale sau a acțiunilor comune în direcția protejării mediului.

Să nu uităm că aceste programe de cooperare transfrontalieră joacă și un rol crucial în creșterea gradului de încredere între comunitățile aflate de-o parte și de alta a granițelor, un lucru extrem de important pentru a putea face față provocărilor comune”, a declarat Corina Crețu – comisarul pentru politică regională.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!