Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Primăria Corbii Mari, contract de lucrări reziliat pentru salvarea investiţiei!

Publicat

pe

Primăria Corbii Mari este printre puţinele unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Dâmboviţa care au reziliat rapid contractul de execuţie de lucrări, întrucât constructorul nu s-a achitat de obligaţiile ce îi reveneau în derularea unui proiect investiţional realizat pe fonduri europene. Orice întârziere putea duce la pierderea finanţării şi, evident, la penalizări importante.

Edilul Ionuţ Bănică a riscat un conflict cu antreprenorul, considerând că numai aşa poate salva investiţia de un milion de euro, vitală pentru comunitatea pe care o conduce. Este vorba despre reţeaua de canalizare, care, în afară de lucrărle de montaj a conductelor, racordări şi cămine, cuprinde şi o staţie de epurare.

Contractul de finanţare pentru acest proiect derulat prin AFIR a fost semnat în luna decembrie 2016, iar în februarie 2018 a fost semnat contractul de lucrări cu o asociere alcătuită din două firme. După ce a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, primarul Ionuţ Bănică era optimist, spera că totul se va încadra în termenele stabilite.

Numai că nu a fost să fie. Au apărut prea repede sincopele. Ritmul de realizare a investiţiei a scăzut de la o zi la alta. Ne-a precizat Ionuţ Bănică că reprezentanţii firmei constructoare au început să solicite bani în plus pe diverse lucrări sau situaţii neprevăzute.

După o rundă de discuţii, în cadrul cărora edilul le-a explicat că atât au ofertat şi nu poate da nimic mai mult, constructorul a părăsit şantierul.

„Le-am spus încă de la început că banii pentru ce au lucrat o să-i primească în conformitate cu prevederile legale. Am avut discuţii şi cu reprezentanţii AFIR despre situaţia ivită”, ne-a declarat Ionuţ Bănică.

După ce le-a plătit factura pentru lucrările realizate, primarul a trimis grupului de firme o notificare în care îi înştiinţează să se întoarcă pe şantier şi să continue lucrările. Se întâmpla pe 6 septembrie 2018. Aveau ca termen de conformare de 5 zile de la data primirii.

Din păcate, muncitorii nu au revenit la lucru. Ionuţ Bănică, văzând că treaba e groasă, a început deligenţele pentru rezilierea contractului de execuţie. Edilul s-a consultat cu avocaţi specializaţi în astfel de litigii, după care, în data de 21 noiembrie, a făcut o notificare către firmele constructoare, prin care le-a informat despre rezilierea contractului.

A urmat o scurtă perioadă de tensiuni, deoarece, telefonic, reprezentanţii societăţilor care trebuiau să se ocupe de reţeaua de canalizare au trecut la ameninţări cu reclamaţii, cu chemarea în judecată a Primăriei.

În final, şi-au dat seama că nu mai pot trage de timp şi, neavând în acel moment, după cum ne-a spus primarul, nici bani şi nici forţă de muncă, au cedat. Aşa că, în data de 26 noiembrie 2018, a fost semnat, cu acordul ambelor părţi, actul de reziliere a contractului.

Ionuţ Bănică, după consumarea acestui episod, a urgentat lucrurile, astfel încât, cel târziu la finele lunii februarie 2019, să aibă semnat un nou contract de execuţie, cu altă firmă constructoare, iar investiţia să fie dusă la bun sfârşit.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Unanimitate de voturi la aprobarea bugetului CJ Dâmbovița

Publicat

pe

Şedinţa de astăzi a Consiliului Județean Dâmboviţa a fost una prolifică. Toate proiectele de hotărâre aflate pe ordinea de zi au fost aprobate, chiar dacă au existat și abțineri la vot din partea aleșilor PNL și PRO România.

Interesant şi demn de superlativ al momentului este faptul că proiectul de buget pentru 2021 a fost aprobat, pentru prima dată în istoria ultimilor ani, cu unanimitate de voturi şi fără prea multe discuţii în contradictoriu între PNL, ca partid de opoziţie în CJ Dâmboviţa, şi PSD, ca partid majoritar şi conducător al unităţii administrativ-teritoriale.

Liberalii, prin portavocea Gabriel Grozavu, au mai avut intenţii de tachinare, prin ridicarea unor probleme aşa, de dragul opoziţiei, al dialogului, dar neconsisente şi nedocumentate suficient, ceva adunat de prin lanţul aminitirilor.

Un pic de tensiune a mai existat la începutul şedinţei la discuţiile privind alocarea de fonduri de către CJ pentru şoseaua de centură a municipiului, respectiv inelul 1.

După prezentarea făcută de primarul Cristian Daniel Stan, care a argumentat şi susţinut necesitatea finanţării, liberalii au avut plăcerea de a-l băga un pic în corzi pe edil şi să arunce asupra acestuia o serie de reproşuri care, fie vorba între noi, nu trebuie să le suporte Cristian Daniel Stan, fiindcă a preluat din mers un proiect pornit cu mulţi ani în urmă şi care s-a derulat în circumstanţe ciudate, multe cauze ale întârzierii şi cheltuielilor apărute ulterior fiind din vina constructorilor, care nu s-au achitat întocmai de obligaţii.

Liberalilor se pare că le-a plăcut că l-au prins pe edilul municipiului într-un loc unde ei sunt mai mulţi, fiindcă se ştie în Consiliul Local Târgovişte nu prea au cum să îi facă faţă.

Cristian Daniel Stan, pe bună dreptate, s-a aprins un pic. E bine că, până la urmă, lucrurile s-au terminat în linişte, preşedintele Corneliu Ştefan intervenind la un moment dat pentru a detensiona situţia. Proiectul a trecut cu votul liberalilor și fără cel al aleșilor PRO România, care s-au abținut.

A mai existat un schimb de replici sau ceva de genul „să punem beţişoare în roți”, la intervenţia mangerului Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, Claudiu Dumitrescu. După ce şi-a prezentat materialul şi necesitatea aprobării unor cheltuieli, a fost interpelat de consiliera liberală Cristina Sima, fostă colegă a managerului de la Spitalul Judeţean. Ei, cu puţin umor şi calm, s-a depăşit şi această situaţie!

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

CJ Dâmboviţa a realizat studiul de prefezabilitate pentru inelul 2 de centură a municipiului Târgoviște

Publicat

pe

Astăzi – 16 aprilie 2021, în sala de şedinţă a Consiliului Judeţean Dâmboviţa, în prezenţa parlamentarilor social-democraţi și a primarilor localităţilor Târgovişte, Şotânga, Doiceşti, Dragomireşti şi Ulmi, preşedintele CJ, Corneliu Ştefan, a făcut cunoscut opiniei publice studiul de prefezabilitate pentru inelul 2 de centură ocolitoare a municipiului Târgovişte. Este vorba de un proiect modern, îndrăzneţ, european, care va deschide pentru municipiul Târgovişte, pentru întregul judeţ, noi oportunităţi de dezvoltare socio-economică şi, ceea ce este cel mai important, va uşura enorm traficul rutier în zonele de intrare în oraşul reşedinţă de judeţ.

După cum a precizat Corneliu Ştefan, vorbim despre cel mai amplu proiect de dezvoltare a judeţului Dâmboviţa, gândit, proiectat şi care va prinde contur în următorii ani.

Şoseaua de centură al cărui studiu de prefezabilitate a fost realizat de Consilul Judeţean Dâmboviţa are o lungime de 15,28 km. Valoarea totală a investiţie este de 750 milioane de lei. Finanţarea, a spus preşedintele CJ, va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru Transporturi. Va fi un drum executat în regim de patru benzi, câte două pe fiecare sens, despărţite de parapeţi semigrei.

Preşedintele Corneliu Ştefan a prezentat, pe scurt, care va fi structura şi traseul acestei investiţii moderne, de unde va porni şoseaua de centură şi care vor fi obiectivele care trebuie realizate, așa cum au reieşit din studiul de prefezabilitate. Proiectul este deosebit de îndrăzneţ, bine întocmit şi, aşa cum a promis şeful administraţiei judeţene, va fi dus la bun sfârşit într-un interval de timp nu foarte îndelungat.

Şoseaua de centură a municipiului Târgovişte ce poară titlatura de Inelul 2 va porni din Drumul Naţional 71, de pe teritoriul comunei Anoinoasa, chiar la ieşire din Doiceşti, va continua prin localitatea Şotânga, municipiul Târgovişte, apoi Dragomireşti şi comuna Ulmi, unde se va intersecta cu viitorul Drum Expres Găeşti-Ploieşti. Traseul va avea în componenţa sa, în afară de celelate utilităţi, poduri, pasaje și viaducte care vor însuma o suprafață de 60.000 mp.

 

Traseul pleacă de la intrarea în Aninoasa,dinspre Doiceşti, traversează calea ferată Târgovişte-Pietroşiţa şi râul Ialomiţa, continuă prin comuna Şotânga, ajunge în zona pădurii Priseaca, ocoleşte poligonul de tragere de la Geangoeşti şi Fabrica de Armament Dragomireşti şi se va intersecta, în zona Dumbrava-Viişoara, comuna Ulmi, cu viitorul Drum Expres Găeşti-Târgovişte-Ploieşti.

„Inelul 2 de centură va fi prevăzut cu 5 intersecţii amenajate cu sensuri giratorii, o turbogiraţie la intesecţia cu DN 71, în comuna Aninoasa. Vor mai fi executate 9 pasaje rutiere, 3 poduri peste cursurile de apă pe care acest traseu le întâlneşte în cale”, a precizat Corneliu Ştefan.

După abrobarea indicatorilor tehnico-economici, preşedintele CJ, Corneliu Ştefan va merge personal la Ministerul Transporturilor pentru a depune acest proiect. Anul acesta va fi realizat studiul de fezabilitate, după care vor fi urmați rapid, legal, ceilalţi paşi până la declanşarea procedurii privind licitaţia pentru proiectare și execuţie.

Primarul Târgoviștei, Daniel Cristian Stan, a punctat că este o investiție vitală pentru municipiu, având în vedere că actuala șosea de centură a devenit, în timp, un drum interior.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT