Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Primăria Corbii Mari, contract de lucrări reziliat pentru salvarea investiţiei!

Publicat

pe

Primăria Corbii Mari este printre puţinele unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Dâmboviţa care au reziliat rapid contractul de execuţie de lucrări, întrucât constructorul nu s-a achitat de obligaţiile ce îi reveneau în derularea unui proiect investiţional realizat pe fonduri europene. Orice întârziere putea duce la pierderea finanţării şi, evident, la penalizări importante.

Edilul Ionuţ Bănică a riscat un conflict cu antreprenorul, considerând că numai aşa poate salva investiţia de un milion de euro, vitală pentru comunitatea pe care o conduce. Este vorba despre reţeaua de canalizare, care, în afară de lucrărle de montaj a conductelor, racordări şi cămine, cuprinde şi o staţie de epurare.

Contractul de finanţare pentru acest proiect derulat prin AFIR a fost semnat în luna decembrie 2016, iar în februarie 2018 a fost semnat contractul de lucrări cu o asociere alcătuită din două firme. După ce a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, primarul Ionuţ Bănică era optimist, spera că totul se va încadra în termenele stabilite.

Numai că nu a fost să fie. Au apărut prea repede sincopele. Ritmul de realizare a investiţiei a scăzut de la o zi la alta. Ne-a precizat Ionuţ Bănică că reprezentanţii firmei constructoare au început să solicite bani în plus pe diverse lucrări sau situaţii neprevăzute.

După o rundă de discuţii, în cadrul cărora edilul le-a explicat că atât au ofertat şi nu poate da nimic mai mult, constructorul a părăsit şantierul.

„Le-am spus încă de la început că banii pentru ce au lucrat o să-i primească în conformitate cu prevederile legale. Am avut discuţii şi cu reprezentanţii AFIR despre situaţia ivită”, ne-a declarat Ionuţ Bănică.

După ce le-a plătit factura pentru lucrările realizate, primarul a trimis grupului de firme o notificare în care îi înştiinţează să se întoarcă pe şantier şi să continue lucrările. Se întâmpla pe 6 septembrie 2018. Aveau ca termen de conformare de 5 zile de la data primirii.

Din păcate, muncitorii nu au revenit la lucru. Ionuţ Bănică, văzând că treaba e groasă, a început deligenţele pentru rezilierea contractului de execuţie. Edilul s-a consultat cu avocaţi specializaţi în astfel de litigii, după care, în data de 21 noiembrie, a făcut o notificare către firmele constructoare, prin care le-a informat despre rezilierea contractului.

A urmat o scurtă perioadă de tensiuni, deoarece, telefonic, reprezentanţii societăţilor care trebuiau să se ocupe de reţeaua de canalizare au trecut la ameninţări cu reclamaţii, cu chemarea în judecată a Primăriei.

În final, şi-au dat seama că nu mai pot trage de timp şi, neavând în acel moment, după cum ne-a spus primarul, nici bani şi nici forţă de muncă, au cedat. Aşa că, în data de 26 noiembrie 2018, a fost semnat, cu acordul ambelor părţi, actul de reziliere a contractului.

Ionuţ Bănică, după consumarea acestui episod, a urgentat lucrurile, astfel încât, cel târziu la finele lunii februarie 2019, să aibă semnat un nou contract de execuţie, cu altă firmă constructoare, iar investiţia să fie dusă la bun sfârşit.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Corneliu Ștefan: Județul Dâmbovița a reușit să se sincronizeze cu ritmul Europei!

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a participat zilele trecute la cea de-a 60-a sesiune a Comitetului European al Regiunilor desfășurată la Bruxelles.

„Dâmbovița a reușit să se sincronizeze cu ritmul Europei în ultimii ani! Există investiții și programe în derulare în județul nostru, care acoperă majoritatea subiectelor dezbătute în cadrul sesiunii Comitetului European al Regiunilor.

În prezent, în Dâmbovița, se desfășoară numeroase proiecte în domenii precum sănătate publică și mobilitate. Consiliul Județean Dâmbovița, prin modernizarea a 60 de km de drumuri județene cu fonduri europene, investiții de 64.200.000 de euro, contribuie activ la optimizarea transportului la nivel județean, precum și la creșterea eficienței livrărilor de mărfuri.

În urma discuțiilor cu colegii din țară și cu reprezentanții forurilor europene, referitoare la bunele practici în atragerea și utilizarea fondurilor europene, se confirmă că investițiile semnificative ale Consiliului Județean Dâmbovița în Spitalul Județean de Urgență din Târgoviște sunt un indiciu clar că ne facem treaba și suntem capabili să accesăm programe europene importante pentru comunitățile noastre”, a precizat Corneliu Ștefan.

href=”https://news.google.com/publications/CAAqLAgKIiZDQklTRmdnTWFoSUtFR2x1WTI5dGIyUXRiV1ZrYVdFdWNtOG9BQVAB?ceid=RO:ro&oc=3&hl=ro&gl=RO” target=”_blank” rel=”noopener”> Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

CNAIR a aprobat studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașelor Pucioasa și Fieni

Publicat

pe

Încă un proiect implementat sub marca președintelui Consiliului Județean Dâmbovița – Corneliu Ștefan este pe cale să prindă contur. CNAIR a aprobat studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașelor Pucioasa și Fieni.

Reprezentanții Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR au confirmat astăzi faptul că traseul propus de Consiliul Județean Dâmbovița îndeplinește toate condițiile tehnice și economice pentru a iniția și demara, în cel mai scurt timp, licitația pentru proiectarea tehnică și lucrările de execuție centurii ocolitoare.

„S-a muncit mult în ultimii ani la acest proiect și a meritat! Vom avea un drum cu patru benzi de circulație care va contribui la eliminarea traficului greu din Pucioasa, Fieni, Brănești și Moțăeni.

Soluția propusă de Consiliul Județean Dâmbovița este reprezentată de un drum cu o lungime de 12,68 km care pornește din Brănești, urmărește cursul râului Ialomița, cu excepția porțiunii dintre km 7 și km 11, unde traseul ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN 71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni”, ne-a informat președintele Corneliu Ștefan.

Platforma drumului va avea o lățime totală de 21,50 m și va fi compusă din două benzi pe sens și parapeți de protecție. Vor fi construite 4 poduri și 13 pasaje. La capetele acestui traseu sunt prevăzute două girații care au rolul de a asigura toate relațiile de deplasare. De asemenea, vor mai fi edificate două noduri intermediare, unul care va permite legătura cu DC 136A, în Pucioasa, și altul care face legătura cu DN 71, la intrarea în Fieni.

„Cu centura orașelor Pucioasa-Fieni, dar și cu proiectul de modernizare a drumului național DN 71, Târgoviște – Sinaia, putem spune că Valea Ialomiței va deveni una dintre cele mai atractive zone din punct de vedere investițional din Dâmbovița și din regiune.

Mulțumesc premierului României, Marcel Ciolacu, și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru sprijinul acordat acestui proiect de o importanță majoră pentru județul Dâmbovița”, a mai transmis președintele CJ Dâmbovița.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite