Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Şoseaua de centură a municipiului Târgovişte, un vis încă îndepărtat!

Publicat

pe

Centura municipiul Târgovişte parcă ar fi un blestem, atât pentru autorităţile locale, dar mai ales pentru cetăţenii oraşului şi ai judeţului, care trebuie să suporte, în perimetrul de şantier deschis de prea multă vreme şi mai tot timpul abandonat, diferite probleme de disconfort în trafic. Nu mai vorbim de faptul că şoseaua de centură reprezintă un element cheie în dezvoltarea economică şi socială a unui oraş.

Astăzi – 5 decembrie 2018, primarul Cristian Daniel Stan a ieşit într-o conferinţă de presă pentru a vorbi despre situaţia tensionantă existentă între administraţia locală şi firmele asociate al căror lider este SC Telor Invest, care ar fi trebuit să lucreze ritmic la şoseaua de centură a municipiului pentru a se înscrie în termenele asumate.

Edilul a constatat, trist, că pe şantier nu se lucrează, aşa cum ar fi trebuit. Amplasamentul, parcă ar fi părăsit. Şi, fiindcă a venit deja anotimpul rece iar ploile şi zăpada pot afecta lucrările şi aşa puţine realizate până acum, primarul a anunţat că a activat o clauză din contractul de execuţie potrivit căreia constructorul care nu execută lucrările de punere în siguranţă a amplasamentului, de protejare a ceea ce s-a făcut până acum, trebuie să suporte din banii săi costurile efecuării acestor lucrări pe care le va realiza beneficiarul.

Spune Cristian Daniel Stan că autorităţilre nu pot asista impasibile la ceea ce se întâmplă pe şoseaua de centură, la nepăsarea constructorilor care nu au pus în siguranţă lucrările executate până acum, existând riscul ca acestea să se degradeze. Nu mai vorbim de pericolul existent pentru circulaţia auto şi cea pietonală, în condiţiile în care executantul nu a făcut nimic, nici măcar pe zona de semnalizare rutieră.

Situaţia nu este deloc una bună, existând riscul rezilierii contractului de execuţie dacă grupul de firme care a câştigat lucrările nu se conformează obiectivelor prevăzute în contract. Ar mai fi o singură somaţie în acest sens.

„Din punct de vedere juridic, în momentul de faţă, aceşti constructori care au lucrat foarte puţin sau nu au lucrat deloc încearcă acum să evite plata unor daune sau a unor penalităţi de întârziere care curg începând cu 1 decembrie şi sunt destul de mari, de circa 65 de mii de lei pe zi”, a precizat Cristian Daniel Stan.

Şi pentru a mai trage de timp, executanţii, spune primarul Târgoviştei, au devenit foarte activi în trimiterea de adrese în care afirmă că există probleme în contract, cu proiectul sau alte aspecte pe care le ridică însă prea târziu.

„Nu suntem dispuşi să facem niciun pas înapoi. Nu suntem dispuşi să facem niciun fel negociere. Nu suntem dispuşi să cădem la învoială pe niciun aspect. Obligaţia de a finaliza şoseaua de centură era a asocierii. Municipiul Târgovişte şi-a îndeplinit în termen obligaţiile de plată, rezultate din situaţiile de lucrări şi confirmate la plată.

Nu avem niciun fel de culpă în derularea acestui contract. Am discutat cu constructorii în nenumărate rânduri şi le-am spus că va veni un moment în care vor trebui să dea socoteală pentru ceea ce se întâmplă pe centura muinicipiului Târgovişte. Ori nu au luat în serios acest lucru, ori au considerat că, la momentul în care termenul de execuţie va expira, vor găsi înţelegere la Primăria Târgovişte, astfel încât să fie totul bine pentu toată lumea. Adică, să se prelungească termenul, să se suspende eventual pe perioada de iarnă curgerea termenului şi, la primăvară, vedem noi ce om mai face. Lucrurile nu stau deloc aşa. Nu suntem dispuşi să dăm un pas înapoi”, a precizat primarul Cristian Daniel Stan.

Edilul Târgoviştei a mai spus că a făcut zeci, sute de solicitări punctuale constructorului pentru realizarea în termen a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului, dar nu a primit niciun răspuns pozitiv.

„Sunt zeci de recunoaşteri din partea liderului de asociere care, în faţa noastră şi consemnat în procesele verbale, a spus că nu are bani, că nu poate să lucreze şi că, dacă ar fi avut resursele necesare, ar fi definitivat acest proiect”, a mai adăugat Cristian Daniel Stan.

Şeful administaţiei târgoviştene este decis să se adreseze instituţilor abilitate ale statului, să le pună la dispoziţie toate documentele necesare pentru a proteja interesul municipiului Târgovişte şi pentru a putea recupera prejudiciul produs. Şoseaua de centură a municipiului Târgovişte rămâne, încă, un vis prea îndepărtat!

ADMINISTRAŢIE

Toate proiectele din comuna Voineşti, finalizate fără niciun leu corecţie financiară!

Publicat

pe

Pentru primarul comunei Voineşti, Dănuţ Gabriel Sandu, faptul că în spaţiul public apar informaţii care, spune el, nu reflectă realitatea reprezintă un factor de stres, crează un disconfort şi aduce mâhnire întregii echipe care lucrează pentru dezvoltarea localităţii.

După ce unitatea administrativ-teritorială pe care o conduci este dată ca exemplu de bună practică pentru toată Regiunea Sud-Muntenia şi premiată pe acest considerent, după ce asfaltezi aproape toate drumurile de interes local, dalezi şanţurile, pui la punct toate obiectivele socio-educative şi culturale, după ce te desprinzi dintr-o companie mamut controlată de Consiliul Judeţean şi reuşeşti să oferi cetăţenilor cel mai mic preţ la apă şi canalizare din judeţ, să te trezeşti criticat, i se pare lui Dănuţ Gabriel Sandu absurd, nedrept.

Astăzi, edilul de la Voineşti a organizat o conferinţă de presă în cadrul căreia, în termeni oneşti, fără patimă şi urmă de răzbunare, a prezentat punctul său de vedere vizavi de cele apărute în zona publică de comunicare cu privire la o serie de obiective de interes local pe care le-a realizat sau pe care le are în lucru şi care au fost prezentate într-o lumină nefastă.

„Am convocat această conferinţă de presă determinat de calomniile şi dezinformările apărute în spaţiul public dâmboviţean. Nu caut să mă scuz în faţa dumneavoastră, ci vreau ca adevărul să fie cunoscut. Nu vreau ca cetăţenii acestei comune să cadă în plasa dezinformării, minciunii şi manipulării. Ştiu că rolul presei adevărate este acela de a informa, de a arăta lucrurile bune şi lucrurile rele. Dar, totul trebuie făcut obiectiv, argumentat, după principiile adevărului. Presa nu trebuie folosită ca o armă împotriva unuia sau altuia. Atunci nu mai vorbim de presă, ci de unelte de mercenari puşi în slujba unuia sau altuia.

Am urât, urăsc şi voi urî toată viaţa mea minciuna. Am iubit, iubesc şi voi iubi toată viaţa mea adevărul. Sunt primar al comunei Voineşti din iulie 2008, am muncit şi doresc să muncesc în continuare pentru locuitorii acestei comune, oameni harnici, oameni înţelegători, oameni cu care am o relaţie de colaborare ireproşabilă”, a spus primarul de la Voineşti.

Dănuţ Gabriel Sandu spune că cele două capele mortuare construite în comună au fost realizate în conformitate cu legea, ţinându-se cont de toate reglementările în vigoare şi, în mod special, de normele impuse de Uniunea Europeană, care a cerut României să rezolve această problemă ce ţine de civilizaţie şi sănătate şi să dezvolte la nivelul fiecărei localităţi asemenea aşezăminte, astfel încât cei care trec în lumea celor drepţi să nu mai fie ţinuţi, conform tradiţiei, acasă, ci în locuri special amenajate, dotate corespunzător, pentru priveghi şi toate ritualurile creştine ce urmează.

„În anul 2016, la cererea locuitorilor, am iniţiat un proiect de hotărâre prin care ne-am asumat că vom construi la nivelul comunei Voineşti patru case mortuare în următorii şase ani de zile. Ne-am gândit ca aceste case mortuare să fie una pentru satele Izvoare şi Suduleni, una pentru Manga, Mânjina şi Lunca, una la Voineşti şi una pentru satele Gemenea-Brătuleşti şi Onceşti.

Anul trecut, am construit prima casă mortuară pe teren proprietate publică în Izvoare. Suprafaţa construită nu este de 28 mp, ci de 110 mp. Valoarea investiţiei este de 70.000 de euro. Sumele au rezultat în urma întocmirii unui studiu de fezabilitate, un studiu geo-tehnic, un proiect cu toate avizele necesare, faze determinante de la ISC, plus procesul verbal de recepţie finală. Valoarea adevărată pe metru pătrat ar fi undeva sub 500 euro, cu mult sub preţul de referinţă pentru o construcţie la cheie astăzi, în România”, a declarat Dănuţ Gabriel Sandu.

Cealaltă investiţie despre care edilul a vrut să facă precizări este Centrul de zi pentru persoane vârstnice de la Manga.

„Proiectul este realizat pe Programul Operaţional Regional, Măsura 8.3. Este printre primele proiecte pentru care s-a semnat contract de finanţare la nivel naţional. Este vorba de o şcoală închisă încă din anul 2009, o şcoală care nu mai avea viitor, dat fiind faptul că în satelele Manga şi Mânjina numărul de copii a scăzut simţitor şi am comasat şcoala de la Izvoare şi Suduleni. Este o clădire care se degrada, care era distrusă fizic şi moral. Mi-a fost foarte greu să scriu acest proiect şi să găsesc măsura care s-ar fi mulat cel mai bine pentru accesarea de fonduri europene. Am semnat contractul de finanţare în februarie 2018. Imediat, am trecut la pasul următor, care a însemnat punerea pe SICAP a ofertei pentru încheierea contractului de execuţie de lucrări.

Am fost obligat să anulez prima licitaţie, dat fiind faptul că, din cauza standadurilor de cost, la prima procedură nu s-a prezentat niciun ofertant. Am repetat procedura, am ajuns undeva în noiembrie, în urma evaluarii documentaţiei depuse şi a evaluarii tehnico-economice şi financiare. Este foarte adevărat am avut un singur ofertant şi, în data de 15 decembrie, am semnat contractul de execuţie a lucrării. Din 5 ianuarie 2019, se lucrează la acest proiect, chiar dacă, de multe ori, timpul este nefavorabil.

Primăria Voineşti a avut, de când sunt eu primar, 10 proiecte cu finanţare europeană. Aceste proiecte au fost auditate şi para-auditate, inclusiv pe perioada de implementare, inclusiv pe perioada post implementare. Sunt proiecte pentru care Primaria comunei Voineşti nu a primit nici măcar un leu corecţie financiară.

Vreau să vă spun că, în această perioadă, am avut trei controale ale Curţii de Conturi şi nu a fost niciun fel de problemă pentru vreun proiect realizat la nivelul comunei Voineşti cu bani europeni”, a punctat edilul de la Voineşti.

A mai precizat Dănuţ Gabriel Sandu că, la nivelul comunei Voineşti, s-au realizat, cu sprijin financiar de la Uniunea Europeană, investiţii de 4,2 milioane de euro, care au contribuit substanţial la creşterea nivelului de trai şi, în primul rând, la dezvoltarea sistemului de educaţie pentru copii.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgovişte preia transportul public de călători, începând cu 1 martie! VIDEO

Publicat

pe

Proiectul de hotărâre privind acordul de încetare înainte de termen a contractului cu AITT, având ca obiect transportul public de călători în municipiul Târgovişte, a fost aprobat, în şedinţa Consiliului Local Municipal din această dimineaţă, cu amendamentele propuse de liberali. Asta, în condiţiile în care aleşii PNL, deşi au semnat solicitarea, nu au fost prezenţi cu toţii în plen pentru a o susţine prin vot. La şedinţă au participat doar consilierii Honorius Moţoc şi Adrian Bercu. Ceilalţi şase au pus pe primul loc al priorităţilor problemele personale, din moment ce nu şi-au rupt din timp 30 de minute pentru a veni la şedinţă.

Aşa cum am anticipat încă de ieri, când liderul PNL Târgovişte a anunţat, într-o conferinţă de presă, condiţiile în care vor aproba acordul cu AITT, primarul Daniel Cristian Stan nu a periclitat transportul public de călători în municipiu şi a acceptat achiziţionarea a patru autobuze noi, din bugetul acestui an, precum şi înfiinţarea a două trasee pentru elevi, care urmează să călătorească gratuit, după ce vor fi cumparate autobuzele. Cât prveşte celelalte gratuităţi solicitate de liberali, edilul le-a explicat că acestea se aplică deja, ba chiar într-o măsură mai largă, fiind prevăzute de lege.

Edilul a mai precizat că astăzi, 15 februarie 2019, Primăria Târgovişte a lansat licitaţia publică privind achiziţionarea, cu fonduri europene nerambursabile, a 28 de autobuze hibrid şi le-a cerut liberalilor să renunţe la amendamentul care se referea la cele patru autobuze, fiind vorba de o diferenţă de timp de câteva luni (6-7), însă nu s-ar mai cheltui peste 1 milion de euro din bugetul municipiului pentru „a sluji unui scop politic şi demagogic”, după cum a spus Daniel Cristian Stan. Întrucât cei doi aleşi PNL prezenţi în şedinţă nu au fost de acord, Primăria va cumpăra cele patru autobuze.

Prin urmare, odată aprobat proiectul de hotărâre, Primăria Târgovişte va prelua, prin societatea pe care a înfiinţat-o, transportul public în municipiu, începând cu 1 martie 2019. Şi, chiar dacă, la început, vor fi folosite cele 38 de autobuze şi microbuze ce vor fi cumpărate de la AITT, cu plata în 18 rate lunare, edilul promite că târgoviştenii nu vor mai aştepta cu orele în staţii şi că vor fi trataţi cu respect, iar peste un an şi jumătate, maximum doi ani, vor avea parte de un serviciu de transport public de călători la nivel european, cu autobuze noi.

„Putem să spunem că, astăzi, am intrat în linie dreaptă pe ceea ce înseamnă transportul public de călători. După aproximativ 10 ani, transportul public local târgoviştean va fi gestionat direct de către administraţia locală”, a conluzionat Daniel Cristian Stan – primarul municipiului Târgovişte.

VIDEO

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!