Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Eşti agricultor şi vrei motorină subvenţionată? Cererea se depune în luna decembrie!

Publicat

pe

Fermierii români care vor să beneficieze de schema de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură pentru anul 2019 trebuie să depună cererile de acord în cursul lunii decembrie – informează Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.

Beneficiari:
a) producătorii agricoli, persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt înregistraţi în Registrul agricol, Registrul fermelor, Registrul plantaţiilor viticole, alte evidenţe funciare, care exploatează terenuri agricole, individual sau în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii producţiei agricole;
b) producătorii agricoli, persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau persoane juridice, grupuri de producători recunoscute sau organizaţii de producători recunoscute, după caz, care sunt înregistraţi în Registrul naţional al exploataţiilor şi care deţin, cresc sau exploatează animale, individual sau în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii producţiei agricole;
c) organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare înscrise în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare şi Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, aşa cum sunt definite în Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) organismele/organizaţiile de cercetare, respectiv universităţile, institutele şi staţiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de finanţare, al căror scop principal este de a realiza cercetare fundamentală, cercetare industrială sau dezvoltare experimentală şi de a-şi face cunoscute rezultatele prin predare, publicare sau transfer de tehnologie.

Persoanele fizice pot fi acceptate ca potențiali beneficiari ai prezentei scheme dacă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data primirii notificării privind acordul prealabil, dar nu maitârziu de data depunerii primei cereri trimestriale, se autorizează ca persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală, conform OUG nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare.

Condiții de acordare în funcţie de sectorul/sectoarele vegetal, zootehnic şi/sau îmbunătăţiri funciare în care îşi desfăşoară activitatea:
a) să fie înscrişi în Registrul unic de identificare (RUI) al APIA (să deţină ID fermier);
b) să fie înscrişi în evidenţele APIA cu suprafeţele de teren pe care le exploatează sau în Registrul plantaţiilor viticole, după caz;
c) să fie înscrişi în Registrul agricol cu suprafețele agricole aflate în exploatare, inclusiv pentru spațiile protejate (sere și solarii), precum și cu efectivele de bovine/ovine/caprine/porcine/ păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;
d) să fie înregistraţi în Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor sau să deţină document de înregistrare/autorizare sanitară veterinară pentru porci/păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;
e) suprafeţele de teren pe care le exploatează să fie de minimum un hectar inclusiv, iar suprafaţa parcelei agricole să fie de cel puţin 0,3 ha,iar în cazul serelor, solarelor, viilor, livezilor, culturilor de hamei,pepinierelor, arbuștilor fructiferi, suprafața parcelei agricole trebuie să fie de cel puțin 0,1 ha și/sau după caz, să dețină un număr minim de animale. Pentru legume cultivate în sere și solare, pentru care se acordă schema de sprijin cuplat, suprafața minimă a exploatației este de 0,3 ha, iar suprafața minimă a parcelei este de 0,03 ha. Prin excepție, pentru ciuperci sa iau în considerare suprafețele din adeverințele emise de primării;
f) să exploateze/să deţină/să crească animale/păsări/familii de albine/viermi de mătase în vederea obţinerii producţiei agricole pentru care solicită ajutorul de stat;
g) să utilizeze instalaţii de irigat acţionate cu motoare termice.
Cererea de acord prealabil se depune însoţită de următoarele documente:
a) copie a documentelor de identitate și a documentelor de înregistrare;
b) adeverinţă aliberată de Primarie cu suprafețele agricole aflate în exploatare, inclusiv pentru spaţii protejate/cu efectivele de animale/păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;
c) adeverinţă eliberată de către Oficiul Național al Viei și al Produselor Vitivinicole pentru suprafețele cu vie, după caz;
d) situația suprafețelor și a structurii estimative a culturilor pentru care solicit ajutorul de stat si/sauproducția de ciuperci estimată;
e) copia documentului care atestă înregistrarea/autorizarea sanitară veterinară pentru porci/ păsări/familii de albine/viermi de mătase, după caz;
f) situația privind calculul efectivului rulat /mediu estimat anual, în funcție de specie, întocmită de beneficiar;
g) dovada că solicitantul nu figurează ca debitor la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare înscrise în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, furnizorul de apă şi de electricitate, după caz;
h) copie de pe contractul de irigaţii/furnizare a apei, după caz;
i) cantitățile de motorină pentru care se solicită ajutorul de stat sub formă de rambursare pentru sectorul îmbunătățiri funciare;
j) angajamentul solicitantului persoana fizică cu privire la autorizarea ca persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală, conform OUG nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, conform modelului anexa 5 din Ordin.

Acordul prealabil pentru finanţare prin rambursare se emite de către Centrele Judeţene APIA, în termen de cel mult 20 lucrătoare de la data depunerii Cererii de acord.

În anul 2019, diferenţa dintre rata accizei standard prevăzută în coloana 3 din Anexa nr.1 de la Titlul VIII din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal şi rata accizei reduse prevăzute la alin. (2), se acordă ca ajutor de stat sub formă de rambursare.

Valoarea accizei pentruanul 2019 este de 1,7385lei/litru.

Sursa: APIA Dâmboviţa

ACTUALITATE

S-au suplimentat fondurile europene pentru românii de la graniţa cu Serbia

Publicat

pe

Corina Creţu - comisarul european pentru politică regională

Comisia Europeană a relocat aproape 10 milioane de euro pentru programul de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia, pentru a sprijini cetățenii care locuiesc de o parte și de alta a frontierei să își găsească un loc de muncă, precum și creșterea economică favorabilă incluziunii și mobilității durabile. De această decizie vor beneficia aproape 2,4 milioane de locuitori din județele Timiș, Caraș-Severin și Mehedinți, precum și din județele vecine din Republica Serbia – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„Încurajez autoritățile să profite din plin de acest program transfrontalier, cu beneficii directe pentru populația din zonă, în special prin îmbunătățirea serviciilor medicale, a celor de transport, prin sprijinirea schimburilor culturale sau a acțiunilor comune în direcția protejării mediului.

Să nu uităm că aceste programe de cooperare transfrontalieră joacă și un rol crucial în creșterea gradului de încredere între comunitățile aflate de-o parte și de alta a granițelor, un lucru extrem de important pentru a putea face față provocărilor comune”, a declarat Corina Crețu – comisarul pentru politică regională.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!