Conectați-vă cu noi

Dâmboviţa

PSD a cerut strămutarea procesului cu senatorul Adrian Ţuţuianu

Publicat

pe

Sursa foto: revista22.ro

Conducerea PSD, respectiv, Liviu Dragnea, joacă tare. Nu are de gând, aşa cum am anticipat, să-i dea nicio şansă fostului preşedinte al social-democraţilor dâmboviţeni, senatorul Adrian Ţuţuianu, să revină în rândurile partidului.

Ieri – 5 decembrie 2018, s-a judecat ordonanţa preşedinţială prin care Adrian Ţuţuianu a solicitat instantei să suspende decizia Comitetului Executiv Naţional al PSD, prin care a fost dat afară din partid, până la soluţionarea cauzei pe fond.

Practic, Adrian Ţuţuianu, dacă ordonanţa ar fi admisă, şi-ar recăpăta recăpăta toate funcţiile din partid, cu excepţia celei de vicepreşedinte al Senatului, până la pronunţarera pe fond a cauzei.

Reprezentanţii conducerii centrale a PSD au solicitat Tribunalului Dâmboviţa să amâne judecarea cauzei până când ei îşi vor putea pregăti apărarea. Ba mai mult, au cerut strămutarea cauzei, neavând probabil încredere în justiţia dâmboviţeană!

Se pare că mai-marii PSD trag de timp în acest proces care, prin natura lui, ar trebui să se soluţioneze rapid. Liviu Dragnea, spun sursele noastre, nu vrea să se creeze un asemenea precedent periculos, astfel încât deciziile sale de eliminare din partid a opozanţilor să fie atacate şi câştigate în instanţă. Va face tot ce îi stă în putinţă pentru ca Ţuţuianu să piardă.

Liderul PSD este dispus să arunce în această bătălie forţe juridice importante, tocmai pentru ca Ţuţuianu să nu aibă câştig de cauză. Cererea de strămutare pentru judecarea unei ordonanţe preşedinţiale i-a lăsat mască pe mulţi cunoscători ai dreptului românesc. Următorul termen de judecată a fost stabilit pe 17 decembrie 2018.

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

Dâmboviţa

Radu Popa, fost deputat: Primarul Gabriel Sandu este un model de conducător în administraţia publică!

Publicat

pe

Fostul deputat PSD, Radu Popa, actualmente membru în echipa de conducere a PSD Dâmboviţa, ţine la unitatea partidului, la aplecarea tuturor reprezentanţilor social-democraţi spre problemele vitale ale comunităţilor locale. Radu Popa este împotriva luptelor intestine, împotriva intereselor de grup care ar putea pune în pericol dezvoltarea judeţului, proiectele deosebit de importante aflate în derulare. În acest context, a luat poziţie faţă de atacurile media care îl vizează pe primarul comunei Voineşti, Dănuţ Gabriel Sandu, despre care spune că este un model de conducător în administraţia publică.

„Am constatat, în ultima vreme, o creștere a acțiunilor gândite să inhibe interesul șefilor din administrația publică pentru dezvoltarea localităților. Nu ştiu dacă e bine… În Dâmboviţa, sunt foarte multe obiective realizate pe fonduri europene, valoarea lor e foarte mare și oamenii trebuie să conștientizeze că, fără fondurile europene, comunitățile lor nu s-ar fi putut dezvolta, aşa cum sunt azi.

Însă, cred că ceea ce este mai important de subliniat aici nu sunt nici primarii și nici obiectivele pe fonduri. Aici, discutăm despre modalitatea de îmbunătățire și de ridicare a nivelului de trai în fiecare comună. Nu știu pe cine ajută dacă primarii, dintr-un motiv sau altul, s-ar teme să mai facă investiții şi nu mai lucrează pe fonduri, tocmai în judetul acesta.

În Dâmboviţa, au intrat cam 500 de milioane de euro doar din fonduri europene. Nu vreau să speculez mai mult, dar vreau să știe toată lumea că înțeleg toate jocurile politice și că niciodată nu mi-a fost frică să intru la joc.

Primarul Gabriel Sandu e un model de conducator în administratia publică şi nu are nevoie să îl apăr eu. Îl apără adevărul! Îl apără cei 20 de ani în administrație publică fără probleme în proiectele finantate de la buget sau din fonduri europene. Şi noi toţi ar trebui să sprijim primarii care au adus voturi pentru PSD, dar şi bunăstare pentru comunităţile lor.

Obstrucționarea primarilor înseamnă, în fond, blocarea investițiilor din fonduri guvernamentale sau europene, adică înseamnă să refuzăm o viață mai bună pentru români. Deja, România contribuie semnificativ la bugetul Uniunii Europene, iar noi ar trebui să gândim formule de sprijin pentru localități și pentru șefii administrației publice, cu atât mai mult cu cât ne confruntăm cu o criză acută a forței de muncă, ce agită și gripează firmele de construcții.

Media are toate drepturile din lume și eu sunt primul care protejez dreptul jurnaliștilor la informare, dar, totodată, nu trebuie uitat dreptul românilor de a beneficia de bunăstarea pentru care au plătit. Să nu vă miraţi dacă vom ajunge să avem bani, dar să nu avem firme care să facă lucrările.

Primarii și președinții de consilii județene trebuie înțeleși, ascultați și sprijiniți pentru că ei sunt cel mai aproape de oameni. Această vânătoare de vrăjitoare trebuie să înceteze!”, spune fostul deputat Radu Popa, membru în BPJ al PSD Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!