Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Mai mulţi primari din Argeş şi-au pierdut mandatul, urmare unor condamnări penale!

Publicat

pe

Instituţia Prefectului Argeş a remis către mass-media un comunicat de presă cu privire la ordinele de încetare, înainte de termen, a mandatelor primarilor comunelor Vlădeşti – Dică Hristu Cristian, Aninoasa – Benonie Ştefan, Albeştii de Muscel – Manta Cătălin şi Şuici – Iatagan Constantin. De asemenea, este prezentată şi situaţia edilului de la Moşoaia, care ar putea să-şi piardă mandatul.

În anul 2015, Agenţia Naţională de Integritate a constat că Primarul comunei Vlădeşti, judeţul Argeş, Dică Hristu-Cristian s-a aflat în conflict de interese. Raportul de evaluare emis de Agenţia Naţională de Integritate a fost contestat de către primarul comunei Vlădeşti la Curtea de Apel Piteşti formându-se dosarul nr. 467/46/2015. Curtea de Apel Piteşti prin Decizia civilă nr. 183/25.11.2015 a respins contestaţia primarului comunei Vlădeşti, menţinând raportul de evaluare al Agenţiei Naţionale de Integritate.

Împotriva Deciziei civile nr. 183/25.11.2015 a Curţii de Apel Piteşti, primarul comunei Vlădeşti a formulat cerere de recurs care i-a fost respinsă prin Decizia nr. 2069 / 31.05.2017 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Aşadar, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit prin decizie definitivă că primarul comunei Vlădeşti, judeţul Argeş, Dică Hristu-Cristian s-a aflat în conflict de interese.

În acest context, la solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate, Prefectul judeţului Argeş, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, a emis ordinul încetare înainte de termen a mandatului de primar. 

Ordinul prefectului a fost contestat la Tribunalul Argeş, prin Sentinţa civilă nr. 1184/2017 fiind admisă cererea de suspendare a ordinului prefectului, iar prin Sentinţa civilă nr. 2074/2017 a fost respinsă cererea de anulare a ordinului prefectului formulată de primarul comunei Vlădeşti.

Împotriva Sentinţei civile nr. 1184/2017, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat recurs, acesta fiind admis prin Decizia civilă nr. 494/2018 a Curţii de Apel Piteşti.

Împotriva Sentinţei civilă nr. 2074/2017, care potrivit art. 69 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, era definitivă, primarul comunei Vlădeşti a formulat recurs, acesta fiind admis prin Decizia civilă nr. 2140/2018 a Curţii de Apel Piteşti.

În ceea ce priveşte conflictul de interese prevăzut de art. 301 din Codul Penal, prin Decizia penală nr. 1094/2017, Curtea de Apel Piteşti a condamnat pe inculpatul Dică Hristu Cristian la pedeapsa închisorii de 2 ani. Împotriva acestei decizii, Dică Hristu-Cristian a formulat recurs în casaţie, acesta fiind admis prin Decizia 232/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie si Justiţie, cauza fiind trimisă pentru rejudecare la Curtea de Apel Piteşti.

Rejudecând cauza, aceeaşi Curte de Apel Piteşti care în anul 2017 l-a condamnat pe primarul comunei Vlădeşti la pedeapsa închisorii de 2 ani, în anul 2019, prin decizia penală nr. 67/2019 îl achită pe primarul comunei Vlădeşti.

Facem precizarea că în cazul conflictului de interese prevăzut de art. 301 din Codul Penal, Prefectul judeţului Argeş nu a emis ordin de încetare înainte de termen a mandatului de primar.

Referitor la primarul comunei Aninoasa, judeţul Argeş, prin Ordinul Prefectului Judeţului Argeş nr. 128/02.05.2018 a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Aninoasa, deţinut de dl. Benonie Ştefan. Ordinul a fost emis ca urmare a rămânerii definitive a Raportului prin care Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului incompatibilităţilor de către dl. Benonie Ştefan.

Dl. Benonie Ştefan a solicitat Tribunalului Argeş suspendarea efectelor Ordinului nr. 128/02.05.2018 emis de Prefectul Judeţului Argeş, fiind constituit dosarul nr. 2897/109/2018/a1. Prin hotărârea din data de 08.06.2018 a fost admisă cererea reclamantului şi a fost suspendat ordinul până la soluţionarea cererii de anulare.

Împotriva acestei sentinţe civile, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat recurs, acesta fiind respins prin decizia civilă nr. 128/2019 a Curţii de Apel Piteşti.

Totodată, dl Benonie Ştefan a solicitat Tribunalului Argeş anularea ordinului la care am făcut referire, prin care i-a fost încetat de drept, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Aninoasa, judeţul Argeş, constituindu-se dosarul nr. 2897/109/2018.

Soluţionarea acestui dosar a fost suspendată de către instanţa de judecată, deoarece, prin acţiunea care face obiectul dosarului nr. 2504/109/2018, dl Benonie Ştefan a solicitat ca instanţa să constate prescripţia răspunderii pentru faptele prevăzute în raportul ANI.

Mai precizăm că prin Ordinul Prefectului Judeţului Argeş nr. 127/02.05.2018 a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Albeştii de Muscel, deţinut de dl. Manta Cătălin. Ordinul a fost emis ca urmare a rămânerii definitive a Raportului prin care Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului conflictului de interese de către dl. Manta Cătălin.

Dl. Manta Cătălin a solicitat Tribunalului Argeş suspendarea efectelor Ordinului nr. 127/02.05.2018 emis de Prefectul Judeţului Argeş, fiind constituit dosarul nr. 2898/109/2018/a1. Prin încheierea din data de 14.06.2018 a fost admisă cererea reclamantului şi a fost suspendat ordinul până la soluţionarea cererii de anulare.

Împotriva acestei sentinţe, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat cerere de recurs, care a fost admisă de Curtea de Apel Piteşti, în acest sens fiind pronunţată Decizia civilă nr. 90/09.01.2019.

În ceea ce priveşte situaţia primarului comunei Moşoaia judeţul Argeş, precizăm că prin Decizia penală nr. 1158/A din 11 decembrie 2018 pronunţată de Curtea de Apel Piteşti în dosarul nr. 23133/280/2016 a fost admis apelul declarat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Piteşti împotriva sentinţei penale nr. 190 din data de 02.02.2018 pronunţată de Judecătoria Piteşti în dosarul nr. 23133/280/2016 şi a fost desfiinţată în parte sentinţa şi rejudecând a aplicat primarului comunei Moşoaia pedeapsa accesorie şi complementară, constând în interzicerea exercitării drepturilor prev. De art. 66 alin. 1 lit. A, b şi g (dreptul de a ocupa funcţia de primar) pe o perioadă de 5 ani.

În conformitate cu art. 15 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, calitatea de primar încetează, de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului în următoarele cazuri:
– condamnarea, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate;
– pierderea drepturilor electorale;

Potrivit dispoziţiilor art. 16 din Legea nr. 393/2004, în toate cazurile de încetare înainte de termen a mandatului de primar, prefectul emite un ordin prin care constată încetarea mandatului primarului.

Într-o situaţie similară, s-a aflat şi primarul comunei Şuici, Prefectul judeţului Argeş emiţând Ordinul nr. 166/15.06.2018 prin care a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Şuici, deţinut de dl. Iatagan Constantin. Ordinul a fost emis ca urmare a condamnării penale a domnului Iatagan Constantin la pedeapsa de 1 an şi 7 luni închisoare şi interzicerea unor drepturi, pedeapsa fiind suspendată sub supraveghere.

Împotriva acestui ordin a formulat plângere dl Iatagan Constantin, însă Tribunalul Argeş a respins cererea prin sentinţa civilă nr. 743/20.07.2018.

Din cele patru cazuri prezentate, se poate observa că în trei situaţii instanţa a respins definitiv cererile de suspendare a ordinelor prefectului, admitând o singură cerere si anume aceea a primarului comunei Aninoasa.

În ceea ce priveşte, cererile de anulare a ordinelor prefectului, facem precizarea că aceea referitoare la anularea ordinului emis în cazul primarului comunei Şuici a fost soluţionată definitiv, fiind respinsă, trei sunt în curs de soluţionare şi o singură cerere de anulare a fost admisă, în recurs.

În toate cazurile enumerate, prefectul judeţului Argeş a respectat dispoziţiile legale în vigoare şi a emis ordinele de încetare înainte de termen a mandatului de primar la solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate sau ca urmare a unor decizii penale definitive.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Bugetul CJ Dâmboviţa pentru 2023 asigură continuarea proiectelor în implementare

Publicat

pe

Aleșii județeni au fost convocați astăzi, 2 februarie 2023, în ședință extraordinară a CJ Dâmbovița. Pe ordinea de zi, opt proiecte de hotărâre, toate de importanță deosebită pentru buna funcționare a unor instituții subordonate, din domeniul medical, cultural, educațional și sportiv.

În afară de aprobarea unor alocări financiare necesare Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște, de aprobarea Programului minimal de activități artistice al Centrului Județean de Cultură, de aprobarea organigramei, a statului de funcții și a regulamentului Bibliotecii Județene „Ion Heliade Rădulescu”, spre aprobarea consilierilor s-a mai aflat și Proiectul de Hotărâre privind aprobarea bugetului propriu al Consiliului Județean Dâmbovița.

După cum am văzut de fiecare dată, președintele Corneliu Ștefan și aparatul tehnic de specialitate din subordine au venit în fața aleșilor cu documentații foarte bine elaborate și argumentate, astfel încât să fie eliminate din start discuțiile sterile, politicianiste, conceptul de a face opoziție de dragul opoziției.

Toate proiectele expuse au ca rațiune buna funcționare a activității administrative, implementarea și ducerea la bun sfârșit a proiectelor utile dezvoltării comunitățile locale, prin realizarea unor obiective de infrastructură indispensabile asigurării confortului și civilizației în spirit european.

Proiectul de Hotărâre privind aprobarea bugetului propriu al Consiliului Județean a fost prezentat de directorul economic al instituției, Carmen Igescu. Șefa acestui compartiment a spus că s-a ținut cont de specificul și nevoile fiecărei entități subordonate în parte.

Președintele Corneliu Ștefan a ținut să mulțumească tuturor consilierilor județeni pentru votul în unanimitate acordat proiectului privind bugetul propriu al CJD. De asemenea, le-a mulțumit și colegilor din aparatul propriu, pentru munca depusă în vederea găsirii resurselor financiare pentru continuarea proiectelor din județ.

„Vom duce la capăt obiectivele începute la Spitalul Județean de Urgență din Târgoviște. Vorbim de investițiile pe care le realizăm la drumurile județene și de cofinanțările pe care le avem la proiectele mari pe Programul Național „Anghel Saligny”, la proiectele europene derulate la nivelul Consiliului Județean Dâmbovița. Am asigurat toate sumele necesare pentru a continua Programul Județean de Dezvoltare Locală (PJDL), un program de succes pentru toate comunitățile locale. Avem sumele necesare pentru a deschide și anul acesta etapa a treia a Programului Județean de Dezvoltare Locală”, a precizat Corneliu Ștefan.

Președintele CJ Dâmbovița a mai spus că, deși bugetul propriu al Consiliului Județean este mai mic cu 20% decât în 2022, s-au alocat pentru dezvoltare 60% și doar 40% pentru funcționarea unității administrative județene.

„Eu cred că este un buget foarte bun pentru dezvoltarea județului Dâmbovița. Este un buget echilibrat, pentru tot ceea ce am gândit a se realiza la nivelul județului nostru și, ce este mai important, vorbim de un buget care asigură continuitatea proiectelor pe care le avem în implementare în județul Dâmbovița”, a precizat președintele Corneliu Ștefan.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

70 de investiții în derulare la Târgoviște. Vezi cum este structurat bugetul pentru 2023!

Publicat

pe

Bugetul municipiului Târgoviște pentru anul 2023, aprobat săptămâna aceasta în Consiliul Local, este unul care pune accent pe dezvoltare. Potrivit primarului Daniel Cristian Stan, 55% din fonduri au fost alocate pentru investiții. Spune edilul că procentul va crește până la 70%, întrucât sunt proiecte pe Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) aprobate prin Ordin de ministru, dar care nu au fost incluse în buget nefiind încă semnate contractele de finanțare. La fel, nu au fost luate în calcul proiectele depuse pe Programul Operațional Regional (POR) pentru care nu au fost încă semnate contractele de finanțare.

„Mă refer aici la o investiție care vizează Șanțul și Valul Cetății de 90 milioane lei, Parcul Chindia – 35 milioane lei, blocurile prin PNRR -50 milioane lei și așa mai departe. Per total, pe PNRR avem 400 de milioane de lei pe investiții depuse, probabil vom semna pentru aproximativ 350 milioane lei, cel puțin în această etapă.

Infrastructura educațională este iarăși o componentă importantă. Se mai ridică problema, mai ales din zona instituțiilor de învățământ, de ce toate odată?! Păi nu se poate altfel, pentru că, pe PNRR, apelurile au fost deschise și au durat 5 minute, 20 de minute… Dacă nu depui proiectul în acel interval, nu mai poți să accesezi și pierzi banii. Nu puteam să ne permitem, spre exemplu la Școala Nr. 9 – Grigore Alexandrescu, ca, din cauza lipsei de preocupare, acolo e un cerc, dacă nu ai copii, nu ai finanțare, dacă nu ai finanțate nu poți să vii cu investiții, și am găsit în acest moment posibilitatea, prin PNRR, să investim 11 milioane lei, o sumă importantă, și cred că putem să facem din această școală o unitate care să deservească micro XI, micro XII și, parțial, micro IX, în condiții foarte bune, cu o curte a școlii generoasă. Este o zonă cu multe intrări, sunt 3 posibilități de acces la această școală, niciuna de pe un drum principal, este o unitate de învățământ gândită foarte bine, ca și zonă în care a fost amplasată.

La fel și celelalte investiții care sunt pe PNRR. Școala Nr. 10 – Radu cel Mare s-a confruntat cu scăderea numărului de elevi, sper să reușim să aducem și către această unitate de învățământ mai mulți elevi, cum se întâmplă de altfel la toate unitățile de învățământ reabilitate, pentru că nu e normal să avem la două-trei unități de învățământ câte 1000-1500 de copii, iar restul să fie în pericol de a se desființa din cauză că nu au numărul minim de copii.

Eu zic că nu va fi cu nimic mai prejos infrastructura care va fi oferită și de Școala 10, și de Școala 9, decât infrastructura care există acum în alte unități din Târgoviște. Actul educațional este la același nivel și atunci de ce să duci copilul cu mașina din micro XI la Școala 5 sau la Școala 2 când poți să cobori din bloc să duci copilul la școală și apoi îți vezi liniștit de treabă, de serviciu… Adică sunt lucruri care se pot face și pentru care am găsit în acest moment posibilități de finanțare.

În acest moment, bugetul sare de 500 milioane lei, dar, repet, vor fi sume mult mai multe, datorate, în principal, finanțărilor nerambursabile. Ca să vă faceți o idee, anul trecut am încasat din impozite și taxe, nu vorbesc de TVA, de sumele defalcate care vin, 52 de milioane de lei, sumă care înseamnă numai valoarea proiectelor pe anvelopare termică. Atât!”, a explicat primarul Daniel Cristian Stan.

A mai spus edilul că, din păcate, au crescut foarte mult și cheltuielile de funcționare, ca urmare a majorărilor de preț, dar și de salarii. Prin urmare, chiar dacă nu există niciun impediment legal, nu se vor mai face angajări la Primăria Târgoviște.

„Și la capitolul Bunuri și Servicii, ținem nivelul de finanțare cât de jos putem. Până la finalul acestui an, vom avea digitalizarea, care va reprezenta o mutație importantă pe ceea ce înseamnă funcționarea și mai ales relația dintre administrația publică locală și cetățean. Vor fi schimbări destul de importante în următoarea perioadă. Și e normal să fie așa, pentru că ne impun vremurile și necesitatea de a fi permanent în contact cu cetățenii, raportat la noile tehnologii. Pandemia ne-a arătat că putem foarte mult să utilizăm mijloacele electronice. Avem un proiect european accesat pe această componentă și vom vedea unde vom ajunge, dar este clar că va trebui să regândim întreaga structură de prestare a serviciilor publice, din această perspectivă”, a declarat primarul Daniel Cristian Stan.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats