Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Mai mulţi primari din Argeş şi-au pierdut mandatul, urmare unor condamnări penale!

Publicat

pe

Instituţia Prefectului Argeş a remis către mass-media un comunicat de presă cu privire la ordinele de încetare, înainte de termen, a mandatelor primarilor comunelor Vlădeşti – Dică Hristu Cristian, Aninoasa – Benonie Ştefan, Albeştii de Muscel – Manta Cătălin şi Şuici – Iatagan Constantin. De asemenea, este prezentată şi situaţia edilului de la Moşoaia, care ar putea să-şi piardă mandatul.

În anul 2015, Agenţia Naţională de Integritate a constat că Primarul comunei Vlădeşti, judeţul Argeş, Dică Hristu-Cristian s-a aflat în conflict de interese. Raportul de evaluare emis de Agenţia Naţională de Integritate a fost contestat de către primarul comunei Vlădeşti la Curtea de Apel Piteşti formându-se dosarul nr. 467/46/2015. Curtea de Apel Piteşti prin Decizia civilă nr. 183/25.11.2015 a respins contestaţia primarului comunei Vlădeşti, menţinând raportul de evaluare al Agenţiei Naţionale de Integritate.

Împotriva Deciziei civile nr. 183/25.11.2015 a Curţii de Apel Piteşti, primarul comunei Vlădeşti a formulat cerere de recurs care i-a fost respinsă prin Decizia nr. 2069 / 31.05.2017 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Aşadar, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit prin decizie definitivă că primarul comunei Vlădeşti, judeţul Argeş, Dică Hristu-Cristian s-a aflat în conflict de interese.

În acest context, la solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate, Prefectul judeţului Argeş, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, a emis ordinul încetare înainte de termen a mandatului de primar. 

Ordinul prefectului a fost contestat la Tribunalul Argeş, prin Sentinţa civilă nr. 1184/2017 fiind admisă cererea de suspendare a ordinului prefectului, iar prin Sentinţa civilă nr. 2074/2017 a fost respinsă cererea de anulare a ordinului prefectului formulată de primarul comunei Vlădeşti.

Împotriva Sentinţei civile nr. 1184/2017, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat recurs, acesta fiind admis prin Decizia civilă nr. 494/2018 a Curţii de Apel Piteşti.

Împotriva Sentinţei civilă nr. 2074/2017, care potrivit art. 69 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, era definitivă, primarul comunei Vlădeşti a formulat recurs, acesta fiind admis prin Decizia civilă nr. 2140/2018 a Curţii de Apel Piteşti.

În ceea ce priveşte conflictul de interese prevăzut de art. 301 din Codul Penal, prin Decizia penală nr. 1094/2017, Curtea de Apel Piteşti a condamnat pe inculpatul Dică Hristu Cristian la pedeapsa închisorii de 2 ani. Împotriva acestei decizii, Dică Hristu-Cristian a formulat recurs în casaţie, acesta fiind admis prin Decizia 232/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie si Justiţie, cauza fiind trimisă pentru rejudecare la Curtea de Apel Piteşti.

Rejudecând cauza, aceeaşi Curte de Apel Piteşti care în anul 2017 l-a condamnat pe primarul comunei Vlădeşti la pedeapsa închisorii de 2 ani, în anul 2019, prin decizia penală nr. 67/2019 îl achită pe primarul comunei Vlădeşti.

Facem precizarea că în cazul conflictului de interese prevăzut de art. 301 din Codul Penal, Prefectul judeţului Argeş nu a emis ordin de încetare înainte de termen a mandatului de primar.

Referitor la primarul comunei Aninoasa, judeţul Argeş, prin Ordinul Prefectului Judeţului Argeş nr. 128/02.05.2018 a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Aninoasa, deţinut de dl. Benonie Ştefan. Ordinul a fost emis ca urmare a rămânerii definitive a Raportului prin care Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului incompatibilităţilor de către dl. Benonie Ştefan.

Dl. Benonie Ştefan a solicitat Tribunalului Argeş suspendarea efectelor Ordinului nr. 128/02.05.2018 emis de Prefectul Judeţului Argeş, fiind constituit dosarul nr. 2897/109/2018/a1. Prin hotărârea din data de 08.06.2018 a fost admisă cererea reclamantului şi a fost suspendat ordinul până la soluţionarea cererii de anulare.

Împotriva acestei sentinţe civile, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat recurs, acesta fiind respins prin decizia civilă nr. 128/2019 a Curţii de Apel Piteşti.

Totodată, dl Benonie Ştefan a solicitat Tribunalului Argeş anularea ordinului la care am făcut referire, prin care i-a fost încetat de drept, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Aninoasa, judeţul Argeş, constituindu-se dosarul nr. 2897/109/2018.

Soluţionarea acestui dosar a fost suspendată de către instanţa de judecată, deoarece, prin acţiunea care face obiectul dosarului nr. 2504/109/2018, dl Benonie Ştefan a solicitat ca instanţa să constate prescripţia răspunderii pentru faptele prevăzute în raportul ANI.

Mai precizăm că prin Ordinul Prefectului Judeţului Argeş nr. 127/02.05.2018 a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Albeştii de Muscel, deţinut de dl. Manta Cătălin. Ordinul a fost emis ca urmare a rămânerii definitive a Raportului prin care Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului conflictului de interese de către dl. Manta Cătălin.

Dl. Manta Cătălin a solicitat Tribunalului Argeş suspendarea efectelor Ordinului nr. 127/02.05.2018 emis de Prefectul Judeţului Argeş, fiind constituit dosarul nr. 2898/109/2018/a1. Prin încheierea din data de 14.06.2018 a fost admisă cererea reclamantului şi a fost suspendat ordinul până la soluţionarea cererii de anulare.

Împotriva acestei sentinţe, Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş a formulat cerere de recurs, care a fost admisă de Curtea de Apel Piteşti, în acest sens fiind pronunţată Decizia civilă nr. 90/09.01.2019.

În ceea ce priveşte situaţia primarului comunei Moşoaia judeţul Argeş, precizăm că prin Decizia penală nr. 1158/A din 11 decembrie 2018 pronunţată de Curtea de Apel Piteşti în dosarul nr. 23133/280/2016 a fost admis apelul declarat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Piteşti împotriva sentinţei penale nr. 190 din data de 02.02.2018 pronunţată de Judecătoria Piteşti în dosarul nr. 23133/280/2016 şi a fost desfiinţată în parte sentinţa şi rejudecând a aplicat primarului comunei Moşoaia pedeapsa accesorie şi complementară, constând în interzicerea exercitării drepturilor prev. De art. 66 alin. 1 lit. A, b şi g (dreptul de a ocupa funcţia de primar) pe o perioadă de 5 ani.

În conformitate cu art. 15 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, calitatea de primar încetează, de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului în următoarele cazuri:
– condamnarea, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate;
– pierderea drepturilor electorale;

Potrivit dispoziţiilor art. 16 din Legea nr. 393/2004, în toate cazurile de încetare înainte de termen a mandatului de primar, prefectul emite un ordin prin care constată încetarea mandatului primarului.

Într-o situaţie similară, s-a aflat şi primarul comunei Şuici, Prefectul judeţului Argeş emiţând Ordinul nr. 166/15.06.2018 prin care a încetat, înainte de expirarea duratei normale, mandatul de primar al comunei Şuici, deţinut de dl. Iatagan Constantin. Ordinul a fost emis ca urmare a condamnării penale a domnului Iatagan Constantin la pedeapsa de 1 an şi 7 luni închisoare şi interzicerea unor drepturi, pedeapsa fiind suspendată sub supraveghere.

Împotriva acestui ordin a formulat plângere dl Iatagan Constantin, însă Tribunalul Argeş a respins cererea prin sentinţa civilă nr. 743/20.07.2018.

Din cele patru cazuri prezentate, se poate observa că în trei situaţii instanţa a respins definitiv cererile de suspendare a ordinelor prefectului, admitând o singură cerere si anume aceea a primarului comunei Aninoasa.

În ceea ce priveşte, cererile de anulare a ordinelor prefectului, facem precizarea că aceea referitoare la anularea ordinului emis în cazul primarului comunei Şuici a fost soluţionată definitiv, fiind respinsă, trei sunt în curs de soluţionare şi o singură cerere de anulare a fost admisă, în recurs.

În toate cazurile enumerate, prefectul judeţului Argeş a respectat dispoziţiile legale în vigoare şi a emis ordinele de încetare înainte de termen a mandatului de primar la solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate sau ca urmare a unor decizii penale definitive.

ADMINISTRAŢIE

Toate proiectele din comuna Voineşti, finalizate fără niciun leu corecţie financiară!

Publicat

pe

Pentru primarul comunei Voineşti, Dănuţ Gabriel Sandu, faptul că în spaţiul public apar informaţii care, spune el, nu reflectă realitatea reprezintă un factor de stres, crează un disconfort şi aduce mâhnire întregii echipe care lucrează pentru dezvoltarea localităţii.

După ce unitatea administrativ-teritorială pe care o conduci este dată ca exemplu de bună practică pentru toată Regiunea Sud-Muntenia şi premiată pe acest considerent, după ce asfaltezi aproape toate drumurile de interes local, dalezi şanţurile, pui la punct toate obiectivele socio-educative şi culturale, după ce te desprinzi dintr-o companie mamut controlată de Consiliul Judeţean şi reuşeşti să oferi cetăţenilor cel mai mic preţ la apă şi canalizare din judeţ, să te trezeşti criticat, i se pare lui Dănuţ Gabriel Sandu absurd, nedrept.

Astăzi, edilul de la Voineşti a organizat o conferinţă de presă în cadrul căreia, în termeni oneşti, fără patimă şi urmă de răzbunare, a prezentat punctul său de vedere vizavi de cele apărute în zona publică de comunicare cu privire la o serie de obiective de interes local pe care le-a realizat sau pe care le are în lucru şi care au fost prezentate într-o lumină nefastă.

„Am convocat această conferinţă de presă determinat de calomniile şi dezinformările apărute în spaţiul public dâmboviţean. Nu caut să mă scuz în faţa dumneavoastră, ci vreau ca adevărul să fie cunoscut. Nu vreau ca cetăţenii acestei comune să cadă în plasa dezinformării, minciunii şi manipulării. Ştiu că rolul presei adevărate este acela de a informa, de a arăta lucrurile bune şi lucrurile rele. Dar, totul trebuie făcut obiectiv, argumentat, după principiile adevărului. Presa nu trebuie folosită ca o armă împotriva unuia sau altuia. Atunci nu mai vorbim de presă, ci de unelte de mercenari puşi în slujba unuia sau altuia.

Am urât, urăsc şi voi urî toată viaţa mea minciuna. Am iubit, iubesc şi voi iubi toată viaţa mea adevărul. Sunt primar al comunei Voineşti din iulie 2008, am muncit şi doresc să muncesc în continuare pentru locuitorii acestei comune, oameni harnici, oameni înţelegători, oameni cu care am o relaţie de colaborare ireproşabilă”, a spus primarul de la Voineşti.

Dănuţ Gabriel Sandu spune că cele două capele mortuare construite în comună au fost realizate în conformitate cu legea, ţinându-se cont de toate reglementările în vigoare şi, în mod special, de normele impuse de Uniunea Europeană, care a cerut României să rezolve această problemă ce ţine de civilizaţie şi sănătate şi să dezvolte la nivelul fiecărei localităţi asemenea aşezăminte, astfel încât cei care trec în lumea celor drepţi să nu mai fie ţinuţi, conform tradiţiei, acasă, ci în locuri special amenajate, dotate corespunzător, pentru priveghi şi toate ritualurile creştine ce urmează.

„În anul 2016, la cererea locuitorilor, am iniţiat un proiect de hotărâre prin care ne-am asumat că vom construi la nivelul comunei Voineşti patru case mortuare în următorii şase ani de zile. Ne-am gândit ca aceste case mortuare să fie una pentru satele Izvoare şi Suduleni, una pentru Manga, Mânjina şi Lunca, una la Voineşti şi una pentru satele Gemenea-Brătuleşti şi Onceşti.

Anul trecut, am construit prima casă mortuară pe teren proprietate publică în Izvoare. Suprafaţa construită nu este de 28 mp, ci de 110 mp. Valoarea investiţiei este de 70.000 de euro. Sumele au rezultat în urma întocmirii unui studiu de fezabilitate, un studiu geo-tehnic, un proiect cu toate avizele necesare, faze determinante de la ISC, plus procesul verbal de recepţie finală. Valoarea adevărată pe metru pătrat ar fi undeva sub 500 euro, cu mult sub preţul de referinţă pentru o construcţie la cheie astăzi, în România”, a declarat Dănuţ Gabriel Sandu.

Cealaltă investiţie despre care edilul a vrut să facă precizări este Centrul de zi pentru persoane vârstnice de la Manga.

„Proiectul este realizat pe Programul Operaţional Regional, Măsura 8.3. Este printre primele proiecte pentru care s-a semnat contract de finanţare la nivel naţional. Este vorba de o şcoală închisă încă din anul 2009, o şcoală care nu mai avea viitor, dat fiind faptul că în satelele Manga şi Mânjina numărul de copii a scăzut simţitor şi am comasat şcoala de la Izvoare şi Suduleni. Este o clădire care se degrada, care era distrusă fizic şi moral. Mi-a fost foarte greu să scriu acest proiect şi să găsesc măsura care s-ar fi mulat cel mai bine pentru accesarea de fonduri europene. Am semnat contractul de finanţare în februarie 2018. Imediat, am trecut la pasul următor, care a însemnat punerea pe SICAP a ofertei pentru încheierea contractului de execuţie de lucrări.

Am fost obligat să anulez prima licitaţie, dat fiind faptul că, din cauza standadurilor de cost, la prima procedură nu s-a prezentat niciun ofertant. Am repetat procedura, am ajuns undeva în noiembrie, în urma evaluarii documentaţiei depuse şi a evaluarii tehnico-economice şi financiare. Este foarte adevărat am avut un singur ofertant şi, în data de 15 decembrie, am semnat contractul de execuţie a lucrării. Din 5 ianuarie 2019, se lucrează la acest proiect, chiar dacă, de multe ori, timpul este nefavorabil.

Primăria Voineşti a avut, de când sunt eu primar, 10 proiecte cu finanţare europeană. Aceste proiecte au fost auditate şi para-auditate, inclusiv pe perioada de implementare, inclusiv pe perioada post implementare. Sunt proiecte pentru care Primaria comunei Voineşti nu a primit nici măcar un leu corecţie financiară.

Vreau să vă spun că, în această perioadă, am avut trei controale ale Curţii de Conturi şi nu a fost niciun fel de problemă pentru vreun proiect realizat la nivelul comunei Voineşti cu bani europeni”, a punctat edilul de la Voineşti.

A mai precizat Dănuţ Gabriel Sandu că, la nivelul comunei Voineşti, s-au realizat, cu sprijin financiar de la Uniunea Europeană, investiţii de 4,2 milioane de euro, care au contribuit substanţial la creşterea nivelului de trai şi, în primul rând, la dezvoltarea sistemului de educaţie pentru copii.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgovişte preia transportul public de călători, începând cu 1 martie! VIDEO

Publicat

pe

Proiectul de hotărâre privind acordul de încetare înainte de termen a contractului cu AITT, având ca obiect transportul public de călători în municipiul Târgovişte, a fost aprobat, în şedinţa Consiliului Local Municipal din această dimineaţă, cu amendamentele propuse de liberali. Asta, în condiţiile în care aleşii PNL, deşi au semnat solicitarea, nu au fost prezenţi cu toţii în plen pentru a o susţine prin vot. La şedinţă au participat doar consilierii Honorius Moţoc şi Adrian Bercu. Ceilalţi şase au pus pe primul loc al priorităţilor problemele personale, din moment ce nu şi-au rupt din timp 30 de minute pentru a veni la şedinţă.

Aşa cum am anticipat încă de ieri, când liderul PNL Târgovişte a anunţat, într-o conferinţă de presă, condiţiile în care vor aproba acordul cu AITT, primarul Daniel Cristian Stan nu a periclitat transportul public de călători în municipiu şi a acceptat achiziţionarea a patru autobuze noi, din bugetul acestui an, precum şi înfiinţarea a două trasee pentru elevi, care urmează să călătorească gratuit, după ce vor fi cumparate autobuzele. Cât prveşte celelalte gratuităţi solicitate de liberali, edilul le-a explicat că acestea se aplică deja, ba chiar într-o măsură mai largă, fiind prevăzute de lege.

Edilul a mai precizat că astăzi, 15 februarie 2019, Primăria Târgovişte a lansat licitaţia publică privind achiziţionarea, cu fonduri europene nerambursabile, a 28 de autobuze hibrid şi le-a cerut liberalilor să renunţe la amendamentul care se referea la cele patru autobuze, fiind vorba de o diferenţă de timp de câteva luni (6-7), însă nu s-ar mai cheltui peste 1 milion de euro din bugetul municipiului pentru „a sluji unui scop politic şi demagogic”, după cum a spus Daniel Cristian Stan. Întrucât cei doi aleşi PNL prezenţi în şedinţă nu au fost de acord, Primăria va cumpăra cele patru autobuze.

Prin urmare, odată aprobat proiectul de hotărâre, Primăria Târgovişte va prelua, prin societatea pe care a înfiinţat-o, transportul public în municipiu, începând cu 1 martie 2019. Şi, chiar dacă, la început, vor fi folosite cele 38 de autobuze şi microbuze ce vor fi cumpărate de la AITT, cu plata în 18 rate lunare, edilul promite că târgoviştenii nu vor mai aştepta cu orele în staţii şi că vor fi trataţi cu respect, iar peste un an şi jumătate, maximum doi ani, vor avea parte de un serviciu de transport public de călători la nivel european, cu autobuze noi.

„Putem să spunem că, astăzi, am intrat în linie dreaptă pe ceea ce înseamnă transportul public de călători. După aproximativ 10 ani, transportul public local târgoviştean va fi gestionat direct de către administraţia locală”, a conluzionat Daniel Cristian Stan – primarul municipiului Târgovişte.

VIDEO

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!