Conectați-vă cu noi

ÎNVĂŢĂMÂNT

Agresorul profesoarei din Ploieşti a intrat în liceu „blindat” de arme albe!

Publicat

pe

Foto: IJJ Prahova

Astăzi – 29 ianuarie 2019, în jurul orei 12:54, un cadru didactic de la Colegiul Naţional „Spiru Haret” din ploieşti a sunat disperat la 112 şi a anunţat că o colegă zace în cancelarie, fiind înjunghiată de un elev chiar în apropierea încăperii respective.

La faţa locului, soseşte rapid un echipaj medical care îi acordă primele îngrijiri profesoarei de matematică, după care o transportă la spital.

Ofiţerul de serviciu de la dispeceratul Comandamentului Judeţean de Jandarmi Prahova pune imediat în alertă patrulele care îşi desfăşoară misiunea în zona colegiului.

CITEŞTE ŞI: Profesoară din Ploieşti, înjunghiată de un fost elev!

Jandarmii care s-au deplasat la locul tragediei sunt informaţi de paznicul şcolii că a văzut ieşind din incinta instituţiei un bărbat ce avea un cuţit în mână. Militarii îl identifică şi imobilizează pe agresor la mică distanţă de intrarea în colegiu.

S-a procedat rapid la controlul corporal şi la verificarea bagajelor. Asupra individului, jandarmii au găsit mai multe arme albe. Un cuţit cu lama de 10 cm, un toporaş cu coadă metalică, un patent, forfece, cuie şi o sticlă în care se afla, după toate probabilităţile, ţuică. Tânărul a fost predat organelor de anchetă.

Agresorul, Alexandru M., are 22 de ani şi este din Ploieşti. Acesta se pare că este un fost elev, exmatriculat. Nemulţumit de notele pe care i le-a acordat profesoara de matematică, acesta a decis să o atace. În momentul în care a comis oribila faptă, se afla în stare de ebrietate.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Tabăra Meseriaşilor OMV Petrom îi ajută pe elevi să-şi contureze viitorul. FOTO

Publicat

pe

de

OMV Petrom reprezintă un exemplu de forţă pentru statul român, care a cam uitat de partea practică a procesului educaţional, aproape indispensabilă pentru specializarea profesională a tinerilor şi orientarea lor către o serie de meserii, care, fără susţinere continuă, pot să dispară.

Ţara lui Andrei şi Tabăra Meseriaşilor reprezintă exemple vii, concrete, ale implicării unui colos economic în pregătirea noilor generaţii, nu doar teoretic, aşa cum, din păcate, se întâmplă în România ultimilor 25 de ani, ci din punct de vedere practic.

OMV Petrom a reuşit să creeze tradiţie, să stimuleze optimismul, să modeleze un concept, un brand numit „România Meseriaşă”. De cinci ani, în zona pitorească de sub poala Bucegilor, la Bran şi, anul acesta, la Moeciu de Sus, OMV Petrom a sădit încredere în ziua de mâine, în sufletele a sute de copii din România, elevi ai unor şcoli profesionale. Adolescenţii au văzut că nu sunt singuri şi că există entităţi private care vor să le creeze siguranţă, care îi ajută să-şi învingă teama de viitorul incert.

Ne-am aflat astăzi, 22 august 2019, printre elevii din Dâmboviţa şi Argeş, din cea de-a treia săptămână a „Taberei Meseriaşilor”, care se desfăşoară la Complexul Hotelier „Crăiasa Munţilor”, din Moeciu de Sus, judeţul Braşov. Copii veseli, entuziaşti, plini de viaţă, dornici să înfrunte orice obstacol, să se autodepăşească.

Lucrau în atelierul creat ad-hoc la repararea şi asamblarea unor scaune rulante pentru persoanele cu dizabilităţi. Erau fericiţi, concentraţi, măguliţi că pot fi utili, că efortul lor va aduce oarece tihnă şi un iz de normalitate celor suferinzi. Pe fiecare scaun recondiţionat, era trecut la final un mesaj ce conţinea numele echipei care a realizat montajul şi sintagma emoţionantă „Cu drag”.

CITEŞTE ŞI: Elevii din tabăra meseriaşilor OMV Petrom recondiţionează scaune rulante pentru persoanele cu dizabilităţi

Am oprit din lucru, la întâmplare, un băiat. Pe Adi Valentin, din comuna Lucieni, judeţul Dâmboviţa, elev la Liceul de Transporturi Auto din Târgovişte. Era emoţionat, mulţumit de ceea ce face. Ne-a mărturisit că „Tabăra Meseriaşilor” reprezintă o experienţă unică pentru el. Viaţa de aici şi interacţiunea cu ceilalţi copii, cu mentorii, voluntarii şi trainerii, i-au modelat personalitatea, i-au întărit încrederea în sine, l-au făcut să înţeleagă că pentru fiecare om există un loc bun, unde este apreciat, stimulat, povăţuit, învăţat să privească viaţa în faţă.

„La început mi-a fost frică, dar m-a motivat ceea ce ne-a spus unul dintre mentori, că motto-ul nostru în viaţă trebuie să fie «Sunt campion mondial la eu însumi». M-a determinat să fiu eu însumi.

Această tabără m-a făcut să trec peste ruşine. O recomand tuturor. Îmi place foarte mult. Mă înţeleg bine cu toţi participanţii. Sunt convins că prieteniile pe care le-am legat aici vor dura pentru toată viaţa. Am învăţat lucruri foarte interesante şi utile.

Am recondiţionat scaune cu rotile, pe care le vom trimite persoanelor cu dizabilităţi care au mare nevoie de ele. Până acum, nu am mai făcut niciodată asta. Mă bucur că pot să ajut oameni. Mi-a plăcut foarte mult şi «Seara Talentelor». Am avut o reprezentaţie de magie şi alta de stand-up comedy.

Tot ce a trebuit să fac pentru a ajunge în această tabără a fost să completez un formular şi o scrisoare de intenţie, în care am spus de ce vreau să particip”, ne-a spus Adi Valentin.

CITEŞTE ŞI: 240 de din Argeş şi Dâmboviţa, stagiu de pregătire în Tabăra Meseriaşilor 2019

Fiecare clipă petrecută de copii în Tabăra Meseriaşilor are o semnificaţie nouă, un cod diferit, o sursă de inspiraţie pentru ei, pentru ceea ce urmează în viaţa lor, în pregătirea lor profesională. Tabăra Meseriaşilor nu îi deprinde doar cu ABC-ul unor îndeletniciri, ci îi învaţă cum să interacţioneze cu ceilalţi, cum să dialogheze, cum să-şi hrănească încrederea în propria persoană…

Citește în continuare

ACTUALITATE

Dâmboviţeanul Angelo Andi Petre, argint la olimpiada internaţională de geografie!

Publicat

pe

Angelo Andi Petre, proaspăt absolvent al Liceului Ienăchiţă Văcărescu din Târgovişte, cu media generală aproape zece, și admis la Facultatea de Geografie din cadrul Universității București, la secțiunea olimpici, a bifat o performanţă de neegalat până în acest moment în județul Dâmbovița, această disciplină: trecerea probei de baraj pentru intrarea în lotul României pentru Olimpiada Internațională de Geografie, fiind calificat la Olimpiada Internațională de Geografie pentru Europa Centrală, de Sud și Sud – Est, care a avut loc în Belgrad, Serbia.

Tânărul a reprezentat, cu dedicație, mândrie și efort extraordinar, unitatea de învățământ – Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu”, Municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița și România, obținând medalia de argint.

Concursul a inclus trei probe, toate în limba engleză: o probă teoretică (scrisă), o probă practică (în teren) şi o probă multimedia. La ediția din acest an, desfășurată la Belgrad, au participat 78 de elevi din 8 țări.

Pasiunea pentru geografie, confirmată în atâtea rânduri prin participarea la o etapă internațională, la toate etapele naționale, dar și prin elaborarea unor lucrări de cercetare geografică prezentate în sesiuni de comunicări și conferințe, se va continua prin parcurgerea, în țara noastră, a cursurilor facultății de profil la care tocmai a fost declarat admis.

Angelo Andi Petre a obţinut, în perioada liceului, două premii I, patru premii II și două mențiuni, fiind premiat de Ministerul Educaţiei Naţionale și pentru consecvența participării la etapa națională (cinci ani consecutivi participant și premiant la Olimpiada Națională de Geografie).

Reporter: Ce a reprezentat pentru tine calificarea și participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est?

Angelo Petre: Pentru mine, participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est, a reprezentat un vis devenit realitate. Încă de la prima mea participare la Olimpiada Națională de Geografie 2015, desfășurată la Cluj-Napoca, am intrat în contact cu barajul de selectare a lotului internațional și am rămas uimit de amploarea și importanța unei astfel de competiții. Când am început liceul, mi-am stabilit trei mari obiective: să particip la toate etapele naționale ale olimpiadei, să obțin locul I și să reprezint România la o etapă internațională. Mă declar mulțumit, la final de drum, pentru că am reușit să-mi îndeplinesc toate obiectivele. Poate că cel mai semnificativ moment a fost cel în care am fost anunțat, în urma susținerii barajului, că voi reprezenta România la această etapă, iar explozia de emoții și sentimente m-a copleșit în momentul în care am urcat pe scena Palatului Culturii din Târgu Mureș, în fața a 600 de oameni, pasionați ai geografiei.

Reporter: Ce a adus nou această experiență în călătoria ta profesională și personală?

– În general, pregătirea pentru o astfel de etapă implică foarte multă muncă, care, cu timpul îti construiește diferite competențe, care reprezintă, în fapt, cheia succesului. Având în vedere că voi urma calea geografiei, fiind deja admis la Facultatea de Geografie, Universitatea din București, pot spune că participarea la această etapă m-a ajutat pe mine să îmi construiesc un bagaj consistent de cunoștințe pe care le voi valorifica în perioada studenției. A reprezentat un succes uriaș, o trambulină care a deschis, sper eu, seria reșitelor mele în viață. De asemenea, am avut ocazia să leg prietenii frumoase cu colegii de lot, dar și cu elevi din alte țări, cum ar fi Elveția, Serbia și Bulgaria. Ce m-a surprins pe mine a fost modul în care, elevi și profesori din țări diferite, cu o cultură diferită, limbă diferită etc. pot fi uniți de o pasiune comună – GEOGRAFIA, o pasiune care îi pune împreună pentru a aduce o schimbare în evoluția accelerată a lumii în care trăim.

Reporter: Ce abordări diferite ale geografiei/educației ai observat și ți-au plăcut?

– Gândirea critică, creativitatea și logica sunt calități (competențe) foarte apreciate, care îți asigură succesul. Pe aceste valori s-a pus accentul atât la nivel național, la baraj, cât și la etapa internațională. Modul în care noi, elevii, suntem puși în fața rezolvării unei probleme prin creativitate, dar dintr-o perspectivă geografică reprezintă lucrul care m-a atras cel mai mult și care pot spune că mi-a pus mintea la încercare.

Ce ar trebui să învățăm și să modificam la abordarrea din sistemul de învățământ românesc? Geografia este poate cea mai dinamică știință a lumii, care poate fi abordată în multe moduri, însă ceea ce contează cu adevărat este să gândim geografic, să punem mai mult accent pe proces și nu pe memorare. Geografia poate creea conștiințe, o conștiință căruia niciunui cetățean activ al Terrei nu ar trebui să îi lipsească.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!