Conectați-vă cu noi

ÎNVĂŢĂMÂNT

Agresorul profesoarei din Ploieşti a intrat în liceu „blindat” de arme albe!

Publicat

pe

Foto: IJJ Prahova

Astăzi – 29 ianuarie 2019, în jurul orei 12:54, un cadru didactic de la Colegiul Naţional „Spiru Haret” din ploieşti a sunat disperat la 112 şi a anunţat că o colegă zace în cancelarie, fiind înjunghiată de un elev chiar în apropierea încăperii respective.

La faţa locului, soseşte rapid un echipaj medical care îi acordă primele îngrijiri profesoarei de matematică, după care o transportă la spital.

Ofiţerul de serviciu de la dispeceratul Comandamentului Judeţean de Jandarmi Prahova pune imediat în alertă patrulele care îşi desfăşoară misiunea în zona colegiului.

CITEŞTE ŞI: Profesoară din Ploieşti, înjunghiată de un fost elev!

Jandarmii care s-au deplasat la locul tragediei sunt informaţi de paznicul şcolii că a văzut ieşind din incinta instituţiei un bărbat ce avea un cuţit în mână. Militarii îl identifică şi imobilizează pe agresor la mică distanţă de intrarea în colegiu.

S-a procedat rapid la controlul corporal şi la verificarea bagajelor. Asupra individului, jandarmii au găsit mai multe arme albe. Un cuţit cu lama de 10 cm, un toporaş cu coadă metalică, un patent, forfece, cuie şi o sticlă în care se afla, după toate probabilităţile, ţuică. Tânărul a fost predat organelor de anchetă.

Agresorul, Alexandru M., are 22 de ani şi este din Ploieşti. Acesta se pare că este un fost elev, exmatriculat. Nemulţumit de notele pe care i le-a acordat profesoara de matematică, acesta a decis să o atace. În momentul în care a comis oribila faptă, se afla în stare de ebrietate.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Training gratuit pentru profesorii de liceu. Detalii aici!

Publicat

pe

Profesorii de liceu specializați în discipline cu profil socio-uman (Sociologie, Psihologie, Economie, Logică și Argumentare, Filosofie, Educație Civică) pot aplica pentru a participa la un atelier intensiv de formare în utilizarea filmului documentar. Trainingul va avea loc în perioada 7-10 martie 2019, în zona Braşov-Sinaia.

Înscrierile se fac pe baza unui CV, pe care aplicanții sunt invitați să îl trimită la adresa de e-mail oana.ghera@gmail.com, dar și pe baza unui chestionar, care poate fi accesat pe site-ul scoala.oneworld.ro. Vor fi selectaţi 20 de profesori.

Data-limită pentru înscrieri: 21 februarie. Cazarea și masa vor fi asigurate de către organizatori, iar costurile aferente transportului vor fi suportate de către participanți.

Atelierul este organizat de Asociația One World România şi își propune să familiarizeze profesorii cu filmul documentar și de a le oferi acestora un instrument educațional interactiv care vine în completarea materiei școlare. La final, se vor acorda diplome de participare profesorilor, dar și acces la videoteca One World Romania la Școală, care conține peste 20 de titluri de documentare.

Citește în continuare

ACTUALITATE

ABC-ul emoţiilor, proiect implementat cu succes în şcolile din municipiul Târgovişte!

Publicat

pe

10 unităţi de învăţământ din municipiul Târgovişte sunt incluse în programul de dezvoltare emoţională a elevilor din clasele I şi a II-a „ABC-ul emoţiilor”, implementat de Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Dâmboviţa, împreună cu Primăria Târgovişte – care a finanţat tipărirea suportului de curs, Casa Corpului Didactic şi Inspectoratul Şcolar.

Reprezentanţii celor patru instituţii partenere au făcut, astăzi – 14 februarie, o prezentare a proiectului, în cadrul unei conferinţe de presă ce a fost organizată la Primăria Târgovişte.

Programul urmăreşte formarea şi consolidarea abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie în prevenirea consumului de droguri şi pune accent pe: conştientizarea de sine, abilităţi de comunicare asertivă, gestionarea emoţiilor negative, abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.

„Cu toţii ne gândim cât de importantă este dezvoltarea copiilor, ne gândim cât de importantă este dezvoltarea fizică, psihică, intelectuală, dar câţi dintre noi ne gândim la dezvoltarea emoţională? Eu cred că că este la fel de importantă ca şi celelalte, pentru că presupune să-ţi recunoşti, să-ţi identifici emoţiile, să ţi le conştientizezi, după aceea să poţi lucra asupra lor şi în felul acesta poţi să identifici ceea ce simte cel de lângă tine şi în felul acesta să empatizezi cu el şi să reacţionezi într-un cadru adecvat, într-un mod adecvat, atunci când intervin diferite emoţii, care pot fi bune sau rele. Important este să le identificăm şi să lucrăm asupra lor. Este o componentă de dezvoltare continuă a persoanei şi a personalităţii fiecăruia dintre noi.

Acest proiect este unul naţional. Anul trecut a fost implementat pentru prima oară şi ne-am bucurat, ca şi acum, de sprijinul Primăriei Târgovişte. Acum, am dublat practic numărul de participanţi.

Este un proiect important, în completarea celorlalte activităţi pe care le desfăşurăm cu copiii. Avem în derulare şase proiecte naţionale. Am început cu un proiect destinat copiilor din grădiniţă, după aceea venim cu acest proiect destinat elevilor din ciclul primar, mai departe mergem cu proeicte pe ciclul gimnazial şi liceal. Acordăm o importanţă deosebită în prevenirea consumului de droguri pe fiecare etapă de dezvoltare a copiilor.

Proiectul are şi o componentă adresată părinţilor, pentru că este important să nu pierdem din vedere parteneriatul şcoală-copil-părinte, altfel un deva se va pierde legătura”, a explicat subcomisar de poliţie Nicoleta Bobe – coordonatorul proiectului „ABC-ul emoţiilor” în judeţul Dâmboviţa.

Programul este centrat pe dezvoltarea a cinci competenţe cheie:
– Autocunoaştere: abilitatea de a-şi recunoaşte corect emoţiile şi gândurile, precum şi influenţa lor asupra comportamentului. Include evaluarea precisă a punctelor forte şi a limitelor şi dezvoltarea unui sentiment de încredere şi optimism.
– Stăpânirea de sine: abilitatea de a-şi regla emoţiile, gândurile şi comportamentele în situaţii diverse. Aceasta include managementul stresului, controlul impulsurilor, motivarea.
– Conştiinţa socială: abilitatea de a întelege perspectiva şi de a empatiza cu alte persoane.
– Abilitatea de a lua decizii responsabile: abilitatea de a face alegeri constructive şi respectuoase asupra comportamentului personal şi a interacţiunilor sociale, decizii bazate pe luarea în considerare a standardelor etice, normelor sociale, evaluarea realistă a consecinţelor diverselor acţiuni, precum şi starea de bine a sa şi a celorlalţi.
– Gestionarea relaţiilor interpersonale: valorizarea relaţiilor familiale.

Cristina Stroe, inspectorul şcolar general adjunct ISJ Dâmboviţa, a punctat că este foarte important să-i învăţăm pe copii să spună foarte clar NU.

„Este extraordinar de important să conştientizăm ce efect poate să producă asupra adultului modul în care copilul îşi dezvoltă abilităţile emoţionale. De cele mai multe ori, am constatat că un deficit al dezvoltării competenţelor emoţionale şi sociale poate să aibă ca efect mai târziu anumite comportamente de genul tristeţe profundă, o atitudine negativă faţă de şcoală, o relaţionare deficitară cu cei din grup, o capacitate foarte scăzută de a asimila şi de a relaţiona cu familia şi cu cadrele didactice”, a precizat Cristina Stroe. 

Proiectul „ABC-ul emoţiilor” poate fi extins în toate localităţile unde va exista disponibilitate din partea administraţiilor locale, în vederea tipăririi suportului de curs sub forma unui manual.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!