Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Jocuri de culise în derularea proiectului „Visul tău, afacerea de mâine”? Cursanţii fac acuzaţii!

Publicat

pe

Mai multe persoane ne-au sesizat, pe adresa de e-mail a redacţiei, că sunt nereguli în ceea ce priveşte proiectul „Visul tău, afacerea de mâine”, derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte cu finanţare europeană nerambursabilă.

Potenţialii beneficiari susţin că proiectul a fost reluat fără o comunicare oficială cu grupul ţintă, după o perioadă de suspendare, direct cu metodologia de concurs de planuri de afacere în vederea primirii unei finanţări în valoare de 178.340 lei, iar ceea ce se solicită nu are nicio legătură cu ceea ce s-a predat la curs în doar patru zile!

„Partea financiară care se cere este ceva detaliat şi complicat, în niciun caz nu s-au lucrat la curs aceste lucruri. Din partea lor nu primim decât: asta se cere, asta faceţi. Nu oferă sprijin – rolul întregului proiect fiind acela de a oferi sprijin. Mai mult, toată această atitudine lasă de înţeles că lucrurile se doresc a fi făcute repede şi în tăcere şi nu se adresează chiar tuturor, deci egalitate de şanse zero. Ieri au terminat cursurile foarte mulţi oameni, dar ei au zero şanse să depună pentru concurs, fiind cursanţi de umplutura pentru a se face indicatorul. Vă rugăm să vă implicaţi. Aceste proiecte sunt pentru oameni, pentru societatea civilă, nu tot pentru jocuri de culise şi transparenţă zero”!

Iată ce răspunsuri au dat responsabilii UVT întrebărilor pertinente formulate de unii dintre cursanţi:

• „Formularele ce contin proiectiile financiare sunt obligatorii de completat ca anexe la planurile de afaceri, necompletarea si nedepunerea lor atrage excluderea de la evaluare!

Dacă din motive obiective (ex. nu merg formulele în formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) vă rugăm să faceţi toate calculele respectând formatul impus.

Deja au fost depuse planuri de afaceri complete cu aceste formulare completate si nu putem accepta alte variante simplificate in vederea unui tratament egal pentru toate persoanele.

Vă mulţumim pentru înţelegere”!


• „Referitor la diplomele aferente cursului furnizorul de formare nu le-a completat inca, dar elibereaza de urgenta adeverinte pentru cei care doresc sa depuna planurile de afaceri. (…)

Referitor la proiectiile financiare va rugam sa faceti calculele solicitate in machete si sa le depuneti impreuna cu planul de afaceri.

In calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile noi am facut achizitia furnizorului de formare competente antreprenoriale pe criteriile aprobate in cererea de finantare.

Din mesajul dvs. inteleg dificultatile pe care le intampinati si ne cerem scuze pentru neplacerile create, si va rugam respectuos sa respectati modelul proiectiilor financiare efectuand toate calculele necesare.

Cu deosebita stimă”.

În faţa unor comunicări atât de seci, apar, firesc, alte întrebări şi acuzaţii:

• „Nu puteti sa va spalati pe maini ca si echipa de implementare si sa spuneti ca nu stiti si nu sunteti responsabili ce s-a predat la curs in cele 4-5 zile pentru ca a fost externalizat, dar la concursul de planuri de afaceri asta e ceea ce cereti, chiar daca nu exista corelare intre ce s-a livrat si ceea ce solicitati. Este absurd pentru o implementare de proiect european dedicat resurselor umane.

Noi ce vina avem si ce ar trebui sa facem? Sa platim un consultant daca nu detinem acele cunostinte care clar nu au fost predate la curs?

Mai mult când ati facut metodologia nu ati considerat firesc sa tineti cont de suportul de curs? Si sa lasati acea metodologie in consultare sa vedeti grupul tinta ce intrebari are?

Toate activitatile pe care le derulati nu sunt conform unor proceduri si nu tin cont de o implementare comuna?

Cine a stabilit ca odata cu iesirea din suspendare concursul se desfosoara pe parcursul nici a doua saptamani, cine se descurca bine, cine nu iarasi bine…

Ce vina au peste cei 300 oameni pe care i-ati cursat si se presupune ca invatat sa faca un plan de afaceri… asta nu e o joaca, nu va inteleg pozitia, nu este firesc sa acordati sanse cat mai multor persoane sa depuna si sa alegeti ideile cele mai valoaroase”?


• „Considerati ca aceasta varianta propusa pentru concurs este facuta pentru a oferi egalitate de sanse? Ati comunicat pe site metodologia de concurs luni 25 februarie, iar deadlineul este miercuri 6 martie – in total 10 zile calendaristice, adica nici macar 2 saptamani.

In conditiile in care la curs NU S-A LUCRAT ABSOLUT DELOC pe aceste modele de excel destul de detaliate, credeti ca cei care au depus au completat singuri si atat de repede.

Cum puteti afirma: «Daca din motive obiective (ex. nu merg formulele in formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) va rugam sa faceti toate calculele respectand formatul impus». Grupul dumneavoastra nu este format doar din contabili cu studii superioare sau studenti la finante contabilitate.

Pe cine avantajeaza acest tratament din partea echipei de proiect, brusc când a iesit din suspendare acest proiect se reia direct cu o metodologie si o perioada de concurs foarte scurta. Aceste lucruri enumerate garanteaza egalitate de sanse? Ieri au finalizat cursul mai bine de 3 serii la dumneavoastra in proiect. Ce sanse reale au ei sa depuna daca perioada se termina maine? Ce sanse reale are un om simplu sa depune atata timp cat dvs. si colegii dvs. aveti doar raspunsuri standard: asta e perioada, asta s-a decis, astea sunt documentele.

De ce nu au fost puse documentele si metodologia in consultare asa cum este normal pentru egalitatea de sanse de care vorbiti”?


• „Aceasta este modalitatea prin care Universitatea Valahia alege să implementeze proiecte pe bani europeni dedicate resurselor umane: zero transparenta, zero comunicare, zero egalitate de sansa, zero principii europene.

Echipele să îşi ia salariile grase ca şi echipe de implementare, concursul să fie făcut pentru cei 40.000 euro din scurt şi foarte repede, cerinţele să nu aibă legătura cu cursul, în rest toate bune şi frumoase.

Poate răspunde cineva de ce nu se respectă etapele fireşti de concurs:

– comunicare tuturor metodologie pusă spre consultare, întrebări din partea grupului ţintă, răspunsuri.

– comunicare tuturor metodologie finală, perioadă de concurs reală, nu câteva zile (nu fac decât să încurajeze scrierea de către consultanţi sau alt tip de aranjamente). Un posibil antreprenor are nevoie de timp să redacteze documentaţia de concurs.

– de ce nu există corelare între ce au făcut la curs cu sutele de oameni şi ceea ce se cere la depunere”.

Cursanţii din cadrul proiectului „Visul tău, afacerea de mâine” derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte sunt decişi să depună sesizări şi la organele de cercetare penală. 

 

ACTUALITATE

Federaţia Naţională PRO AGRO îl vrea ministru al Agriculturii pe Florian Emil Dumitru

Publicat

pe

Florian Emil Dumitru ar putea fi desemnat ministru al Agriculturii

Federaţia Naţională PRO AGRO, organizaţie în fiinţată în anul 2012 şi care are în acest moment 114.266 de angajaţi, reprezentând 35,98% din sectoarele agricultură şi industrie alimentară, susţine nominalizarea lui Florian Emil Dumitru pentru funcţia de ministru al Agriculturii.

„Apreciem în mod pozitiv faptul că, printre numele vehiculate, figurează şi domnul Florian Emil Dumitru, membru în cadrul Federaţiei Naţionale PRO AGRO şi preşedinte în mandatul trecut. Acest lucru ne demonstrează că efortul depus de către organizaţiile profesionale de a promova obiectiv interesul legitim al fermierilor din România este apreciat şi de către mediul politic, care a înţeles că, printr-un parteneriat cu societatea civilă, va reprezenta un motor de dezvoltare a satului românesc şi a economiei naţionale. (…) Credem că este oportună nominalizarea unui fermier pentru fermieri”, se arată în scrisoarea de susţinere a Federaţiei Naţionale PRO AGRO.

Citește în continuare

ACTUALITATE

A fi recunoscător este întotdeauna o necesitate și un alt mod de a mulțumi lui Dumnezeu

Publicat

pe

Au trecut 16 ani de când vicarul eparhial Ionuț Ghibanu slujește Sfânta Biserică creștin ortodoxă, 16 ani de muncă neîntreruptă în sprijinul comunităților locale, al celor care au nevoie de cuvântul lui Dumnezeu, de sfaturi, de ocrotire, de mângâiere sufletească, de încredere și speranță. Într-un text pe care îl publică astăzi, preotul Ionuț Ghibanu mulțumește lui Dumnezeu pentru această supremă chemare, dar şi celor prin care a lucrat dorința Divinității.

„A fi recunoscător este întotdeauna o necesitate și un alt mod de a mulțumi lui Dumnezeu, Care lucrează prin oameni și își manifestă bunăvoința Sa. Acum 16 ani, a binevoit Dumnezeu să mă cheme să-L slujesc, în rândul clericilor, prin bunăvoința și înțelepciunea Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Nifon, cel care mi-a călăuzit pașii spre înțelegerea tainelor acestei vieți, a slujirii oamenilor și a bunei vestiri a Dătătorului a tot binele!

Bunul Dumnezeu a lucrat, cu Atotînțelepciunea Sa și la vremea potrivită, Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Nifon m-a hirotonit diacon, mai întâi, iar mai apoi, preot. Au trecut, iată, 16 ani de la acel înălțător și magnific moment când mi-am împlinit vocația.

Rămâne și astăzi minunarea înaintea misterului divin la fel de pătrunzătoare, cum de altfel crește mereu recunoștința către Bunul Ierarh care a recunoscut în mine chemarea spre cele înalte, mi-a acordat nețărmurit încredere, bunăvoință, ajutor și cu generoasă disponibilitate mi-a împărtășit din fabuloasa sa înțelepciune și cunoaștere!

Pentru toate acestea și pentru multe bune altele îi mulțumesc cu filială recunoștință, asigurându-l de respectul, prețuirea și atașamentul meu. Acum și aici, precum și mereu! Mulțumesc lui Dumnezeu pentru toate și pentru providențiala îndrumare și de neînlocuitul ajutor venit prin Ierarhul Său-Nifon, Arhiepiscop și Mitropolit al Târgoviștei”, a scris vicarul eparhial Ionuț Ghibanu pe pagina sa de Facebook.

Citește în continuare

PUBLICITATE ELECTORALĂ

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web