Connect with us

ACTUALITATE

Jocuri de culise în derularea proiectului „Visul tău, afacerea de mâine”? Cursanţii fac acuzaţii!

Publicat

pe

Mai multe persoane ne-au sesizat, pe adresa de e-mail a redacţiei, că sunt nereguli în ceea ce priveşte proiectul „Visul tău, afacerea de mâine”, derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte cu finanţare europeană nerambursabilă.

Potenţialii beneficiari susţin că proiectul a fost reluat fără o comunicare oficială cu grupul ţintă, după o perioadă de suspendare, direct cu metodologia de concurs de planuri de afacere în vederea primirii unei finanţări în valoare de 178.340 lei, iar ceea ce se solicită nu are nicio legătură cu ceea ce s-a predat la curs în doar patru zile!

„Partea financiară care se cere este ceva detaliat şi complicat, în niciun caz nu s-au lucrat la curs aceste lucruri. Din partea lor nu primim decât: asta se cere, asta faceţi. Nu oferă sprijin – rolul întregului proiect fiind acela de a oferi sprijin. Mai mult, toată această atitudine lasă de înţeles că lucrurile se doresc a fi făcute repede şi în tăcere şi nu se adresează chiar tuturor, deci egalitate de şanse zero. Ieri au terminat cursurile foarte mulţi oameni, dar ei au zero şanse să depună pentru concurs, fiind cursanţi de umplutura pentru a se face indicatorul. Vă rugăm să vă implicaţi. Aceste proiecte sunt pentru oameni, pentru societatea civilă, nu tot pentru jocuri de culise şi transparenţă zero”!

Iată ce răspunsuri au dat responsabilii UVT întrebărilor pertinente formulate de unii dintre cursanţi:

• „Formularele ce contin proiectiile financiare sunt obligatorii de completat ca anexe la planurile de afaceri, necompletarea si nedepunerea lor atrage excluderea de la evaluare!

Dacă din motive obiective (ex. nu merg formulele în formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) vă rugăm să faceţi toate calculele respectând formatul impus.

Deja au fost depuse planuri de afaceri complete cu aceste formulare completate si nu putem accepta alte variante simplificate in vederea unui tratament egal pentru toate persoanele.

Vă mulţumim pentru înţelegere”!


• „Referitor la diplomele aferente cursului furnizorul de formare nu le-a completat inca, dar elibereaza de urgenta adeverinte pentru cei care doresc sa depuna planurile de afaceri. (…)

Referitor la proiectiile financiare va rugam sa faceti calculele solicitate in machete si sa le depuneti impreuna cu planul de afaceri.

In calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile noi am facut achizitia furnizorului de formare competente antreprenoriale pe criteriile aprobate in cererea de finantare.

Din mesajul dvs. inteleg dificultatile pe care le intampinati si ne cerem scuze pentru neplacerile create, si va rugam respectuos sa respectati modelul proiectiilor financiare efectuand toate calculele necesare.

Cu deosebita stimă”.

În faţa unor comunicări atât de seci, apar, firesc, alte întrebări şi acuzaţii:

• „Nu puteti sa va spalati pe maini ca si echipa de implementare si sa spuneti ca nu stiti si nu sunteti responsabili ce s-a predat la curs in cele 4-5 zile pentru ca a fost externalizat, dar la concursul de planuri de afaceri asta e ceea ce cereti, chiar daca nu exista corelare intre ce s-a livrat si ceea ce solicitati. Este absurd pentru o implementare de proiect european dedicat resurselor umane.

Noi ce vina avem si ce ar trebui sa facem? Sa platim un consultant daca nu detinem acele cunostinte care clar nu au fost predate la curs?

Mai mult când ati facut metodologia nu ati considerat firesc sa tineti cont de suportul de curs? Si sa lasati acea metodologie in consultare sa vedeti grupul tinta ce intrebari are?

Toate activitatile pe care le derulati nu sunt conform unor proceduri si nu tin cont de o implementare comuna?

Cine a stabilit ca odata cu iesirea din suspendare concursul se desfosoara pe parcursul nici a doua saptamani, cine se descurca bine, cine nu iarasi bine…

Ce vina au peste cei 300 oameni pe care i-ati cursat si se presupune ca invatat sa faca un plan de afaceri… asta nu e o joaca, nu va inteleg pozitia, nu este firesc sa acordati sanse cat mai multor persoane sa depuna si sa alegeti ideile cele mai valoaroase”?


• „Considerati ca aceasta varianta propusa pentru concurs este facuta pentru a oferi egalitate de sanse? Ati comunicat pe site metodologia de concurs luni 25 februarie, iar deadlineul este miercuri 6 martie – in total 10 zile calendaristice, adica nici macar 2 saptamani.

In conditiile in care la curs NU S-A LUCRAT ABSOLUT DELOC pe aceste modele de excel destul de detaliate, credeti ca cei care au depus au completat singuri si atat de repede.

Cum puteti afirma: «Daca din motive obiective (ex. nu merg formulele in formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) va rugam sa faceti toate calculele respectand formatul impus». Grupul dumneavoastra nu este format doar din contabili cu studii superioare sau studenti la finante contabilitate.

Pe cine avantajeaza acest tratament din partea echipei de proiect, brusc când a iesit din suspendare acest proiect se reia direct cu o metodologie si o perioada de concurs foarte scurta. Aceste lucruri enumerate garanteaza egalitate de sanse? Ieri au finalizat cursul mai bine de 3 serii la dumneavoastra in proiect. Ce sanse reale au ei sa depuna daca perioada se termina maine? Ce sanse reale are un om simplu sa depune atata timp cat dvs. si colegii dvs. aveti doar raspunsuri standard: asta e perioada, asta s-a decis, astea sunt documentele.

De ce nu au fost puse documentele si metodologia in consultare asa cum este normal pentru egalitatea de sanse de care vorbiti”?


• „Aceasta este modalitatea prin care Universitatea Valahia alege să implementeze proiecte pe bani europeni dedicate resurselor umane: zero transparenta, zero comunicare, zero egalitate de sansa, zero principii europene.

Echipele să îşi ia salariile grase ca şi echipe de implementare, concursul să fie făcut pentru cei 40.000 euro din scurt şi foarte repede, cerinţele să nu aibă legătura cu cursul, în rest toate bune şi frumoase.

Poate răspunde cineva de ce nu se respectă etapele fireşti de concurs:

– comunicare tuturor metodologie pusă spre consultare, întrebări din partea grupului ţintă, răspunsuri.

– comunicare tuturor metodologie finală, perioadă de concurs reală, nu câteva zile (nu fac decât să încurajeze scrierea de către consultanţi sau alt tip de aranjamente). Un posibil antreprenor are nevoie de timp să redacteze documentaţia de concurs.

– de ce nu există corelare între ce au făcut la curs cu sutele de oameni şi ceea ce se cere la depunere”.

Cursanţii din cadrul proiectului „Visul tău, afacerea de mâine” derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte sunt decişi să depună sesizări şi la organele de cercetare penală. 

 

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Munca în echipă dă rezultate în Parcul Industrial Moreni

Publicat

pe

Din dorința de a veni în sprijinul firmelor care își desfășoară activitatea în Parcul Industrial Moreni, directorul Gabriel Purcaru a organizat, astăzi – 18 ianuarie 2022, o întâlnire între reprezentanții acestora și conducerea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Dâmboviţa.

În cadrul discuțiilor privind nevoia de ocupare a locurilor de muncă vacante, angajatorii au primit informații complete cu privire la beneficiile pe care le acordă statul pentru recrutarea forței de muncă pe categorii de vârstă.

De asemenea, a fost avansată ideea unui parteneriat între Parcul Industrial Moreni și AJOFM Dâmboviţa, în vederea organizării unor cursuri de calificare în diferite meserii. În acest fel, firmele nu vor mai fi nevoite să cheltuiască fonduri pentru pregătirea personalului.

Reamintim faptul că Parcul Industrial Moreni este una dintre cele mai mari unități economice de acest tip din România, cu o suprafață de 252.000 mp și un grad de ocupare de 100%. La începutul acestei luni, societatea a achiziționat un imobil de 1.000 mp și 2.400 mp de teren aferent construcției, spații care au fost deja închiriate către două firme. Totodată, sunt aproape de finalizare procedurile de preluare a unei suprafețe de 18.000 mp de la Primăria Moreni, unde vor fi ridicate noi hale de producție.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Anunț finalizare proiect Grant capital de lucru SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL

Publicat

pe

de

18.01.2022

SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL anunță finalizarea proiectul cu titlul ” Grant 2 Transport Samoilă S.R.L.” pentru capital de lucru, proiect nr. RUE M2- 15448 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv nr. M2- 15448 din 27.07.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:
– menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;
– menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 60.433,1325 lei(valoare totală) din care: 52.550,55 lei grant și 7.882,5825 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Persoană de contact:
SAMOILA FLORIN-DANIEL
dan83florin@yahoo.com
0765347113

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT