Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Jocuri de culise în derularea proiectului „Visul tău, afacerea de mâine”? Cursanţii fac acuzaţii!

Publicat

pe

Mai multe persoane ne-au sesizat, pe adresa de e-mail a redacţiei, că sunt nereguli în ceea ce priveşte proiectul „Visul tău, afacerea de mâine”, derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte cu finanţare europeană nerambursabilă.

Potenţialii beneficiari susţin că proiectul a fost reluat fără o comunicare oficială cu grupul ţintă, după o perioadă de suspendare, direct cu metodologia de concurs de planuri de afacere în vederea primirii unei finanţări în valoare de 178.340 lei, iar ceea ce se solicită nu are nicio legătură cu ceea ce s-a predat la curs în doar patru zile!

„Partea financiară care se cere este ceva detaliat şi complicat, în niciun caz nu s-au lucrat la curs aceste lucruri. Din partea lor nu primim decât: asta se cere, asta faceţi. Nu oferă sprijin – rolul întregului proiect fiind acela de a oferi sprijin. Mai mult, toată această atitudine lasă de înţeles că lucrurile se doresc a fi făcute repede şi în tăcere şi nu se adresează chiar tuturor, deci egalitate de şanse zero. Ieri au terminat cursurile foarte mulţi oameni, dar ei au zero şanse să depună pentru concurs, fiind cursanţi de umplutura pentru a se face indicatorul. Vă rugăm să vă implicaţi. Aceste proiecte sunt pentru oameni, pentru societatea civilă, nu tot pentru jocuri de culise şi transparenţă zero”!

Iată ce răspunsuri au dat responsabilii UVT întrebărilor pertinente formulate de unii dintre cursanţi:

• „Formularele ce contin proiectiile financiare sunt obligatorii de completat ca anexe la planurile de afaceri, necompletarea si nedepunerea lor atrage excluderea de la evaluare!

Dacă din motive obiective (ex. nu merg formulele în formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) vă rugăm să faceţi toate calculele respectând formatul impus.

Deja au fost depuse planuri de afaceri complete cu aceste formulare completate si nu putem accepta alte variante simplificate in vederea unui tratament egal pentru toate persoanele.

Vă mulţumim pentru înţelegere”!


• „Referitor la diplomele aferente cursului furnizorul de formare nu le-a completat inca, dar elibereaza de urgenta adeverinte pentru cei care doresc sa depuna planurile de afaceri. (…)

Referitor la proiectiile financiare va rugam sa faceti calculele solicitate in machete si sa le depuneti impreuna cu planul de afaceri.

In calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile noi am facut achizitia furnizorului de formare competente antreprenoriale pe criteriile aprobate in cererea de finantare.

Din mesajul dvs. inteleg dificultatile pe care le intampinati si ne cerem scuze pentru neplacerile create, si va rugam respectuos sa respectati modelul proiectiilor financiare efectuand toate calculele necesare.

Cu deosebita stimă”.

În faţa unor comunicări atât de seci, apar, firesc, alte întrebări şi acuzaţii:

• „Nu puteti sa va spalati pe maini ca si echipa de implementare si sa spuneti ca nu stiti si nu sunteti responsabili ce s-a predat la curs in cele 4-5 zile pentru ca a fost externalizat, dar la concursul de planuri de afaceri asta e ceea ce cereti, chiar daca nu exista corelare intre ce s-a livrat si ceea ce solicitati. Este absurd pentru o implementare de proiect european dedicat resurselor umane.

Noi ce vina avem si ce ar trebui sa facem? Sa platim un consultant daca nu detinem acele cunostinte care clar nu au fost predate la curs?

Mai mult când ati facut metodologia nu ati considerat firesc sa tineti cont de suportul de curs? Si sa lasati acea metodologie in consultare sa vedeti grupul tinta ce intrebari are?

Toate activitatile pe care le derulati nu sunt conform unor proceduri si nu tin cont de o implementare comuna?

Cine a stabilit ca odata cu iesirea din suspendare concursul se desfosoara pe parcursul nici a doua saptamani, cine se descurca bine, cine nu iarasi bine…

Ce vina au peste cei 300 oameni pe care i-ati cursat si se presupune ca invatat sa faca un plan de afaceri… asta nu e o joaca, nu va inteleg pozitia, nu este firesc sa acordati sanse cat mai multor persoane sa depuna si sa alegeti ideile cele mai valoaroase”?


• „Considerati ca aceasta varianta propusa pentru concurs este facuta pentru a oferi egalitate de sanse? Ati comunicat pe site metodologia de concurs luni 25 februarie, iar deadlineul este miercuri 6 martie – in total 10 zile calendaristice, adica nici macar 2 saptamani.

In conditiile in care la curs NU S-A LUCRAT ABSOLUT DELOC pe aceste modele de excel destul de detaliate, credeti ca cei care au depus au completat singuri si atat de repede.

Cum puteti afirma: «Daca din motive obiective (ex. nu merg formulele in formatul excel, sau nu se deschid toate sheet-urile, etc) va rugam sa faceti toate calculele respectand formatul impus». Grupul dumneavoastra nu este format doar din contabili cu studii superioare sau studenti la finante contabilitate.

Pe cine avantajeaza acest tratament din partea echipei de proiect, brusc când a iesit din suspendare acest proiect se reia direct cu o metodologie si o perioada de concurs foarte scurta. Aceste lucruri enumerate garanteaza egalitate de sanse? Ieri au finalizat cursul mai bine de 3 serii la dumneavoastra in proiect. Ce sanse reale au ei sa depuna daca perioada se termina maine? Ce sanse reale are un om simplu sa depune atata timp cat dvs. si colegii dvs. aveti doar raspunsuri standard: asta e perioada, asta s-a decis, astea sunt documentele.

De ce nu au fost puse documentele si metodologia in consultare asa cum este normal pentru egalitatea de sanse de care vorbiti”?


• „Aceasta este modalitatea prin care Universitatea Valahia alege să implementeze proiecte pe bani europeni dedicate resurselor umane: zero transparenta, zero comunicare, zero egalitate de sansa, zero principii europene.

Echipele să îşi ia salariile grase ca şi echipe de implementare, concursul să fie făcut pentru cei 40.000 euro din scurt şi foarte repede, cerinţele să nu aibă legătura cu cursul, în rest toate bune şi frumoase.

Poate răspunde cineva de ce nu se respectă etapele fireşti de concurs:

– comunicare tuturor metodologie pusă spre consultare, întrebări din partea grupului ţintă, răspunsuri.

– comunicare tuturor metodologie finală, perioadă de concurs reală, nu câteva zile (nu fac decât să încurajeze scrierea de către consultanţi sau alt tip de aranjamente). Un posibil antreprenor are nevoie de timp să redacteze documentaţia de concurs.

– de ce nu există corelare între ce au făcut la curs cu sutele de oameni şi ceea ce se cere la depunere”.

Cursanţii din cadrul proiectului „Visul tău, afacerea de mâine” derulat de Universitatea Valahia din Târgovişte sunt decişi să depună sesizări şi la organele de cercetare penală. 

 

ACTUALITATE

Şase preparate „Meşteşugari de gusturi” au primit atestat de „produs tradiţional”

Publicat

pe

Foto: Facebook / Meşteşugari de gusturi

O firmă din Bucureşti a obţinut din partea Ministerului Agriculturii şase atestate pentru produse tradiţionale obţinute din carne de porc sub brandul „Meşteşugari de gusturi”, după cum urmează: caltaboș țărănesc, tobă țărănească, drob de casă, cârnați măcelărești, cârnați țărănești şi lebăr țărănesc.

Cârnaţii măcelăreşti sunt un preparat din carne specific sezonului rece, nelipsiţi de pe mesele de sărbători în special cu ocazia Crăciunului și a Anului Nou. Aceștia se obțin din spată de porc cu grăsime şi slănină tare, iar ingredientele folosite sunt: sare grunjoasă, usturoi, piper negru, boia de ardei dulce. Tradiția fabricării cârnaților este moştenită de la breslaşii bucureşteni de acum 200 ani și păstrată până în prezent.

Caltaboşul ţărănesc este un preparat din carne de porc, măruntaie de porc şi orez, specific sezonului rece. Secretul pentru un gust deosebit al produsului este dat de alegerea condimentelor şi de echilibrul dintre organele de porc şi grăsimea folosită la acest preparat şi afumarea corespunzătoare. Produsul tradiţional caltaboş se consumă ca aperitiv, în special de sărbătorile de Crăciun. Tradiția fabricării este moştenită de la hangii bucureşteni, cu o vechime în zonă de peste 50 ani, fiind transmis de la o generaţie la alta.

Cârnaţii ţărăneşti se obțin din spată de porc cu grăsime şi slănină tare, provenite de la porci crescuţi în ferme cu renume, iar ingredientele folosite sunt: sare grunjoasă, usturoi, piper negru, boia de ardei iute. Secretul cârnaţilor ţărăneşti meşteşugari de gusturi constă în calitatea și prospeţimea cărnii şi a faptului că este tăiată la bardă, a ingredientelor de calitate, în proporţii corecte şi uscarea/afumarea lor corespunzătoare.

Drobul de casă se obține din ficat de porc (70%), carne porc şi prapure porc iar ingredientele folosite sunt: sare grunjoasă, piper negru , verdeţuri, ouă crude şi fierte.

Drobul de casă este un preparat din carne specific sărbătorilor pascale, nelipsit de pe masa de Paşte. Secretul drobului de casă meşteşugari de gusturi îl reprezintă compoziția specifică, în care se regăsește în proporție de peste 70% ficat de porc și verdeţuri în proporţii corecte, prapur şi coacere/afumare corespunzătoare.

Lebărul ţărănesc este un preparat din ficat de porc şi carne de porc, specific sezonului rece. Secretul pentru un gust deosebit a produsului lebăr ţărănesc meșteșugari de gusturi este dat de materia primă, de condimentele folosite, precum și durata de fierbere a acestora.

Toba ţărănească meșteșugari de gusturi este un preparat tradiţional obținut din rasoale și organe de porc. Secretul gustului constă în măiestria utilizării condimentelor în amestec cu organe și carnea de porc care amintește de aroma produsului tradițional de odinioară.

Citește în continuare

ACTUALITATE

De ce să-ţi cumperi un laptop second hand

Publicat

pe

de

Tehnologiile se dezvolta rapid, iar preturile pentru laptopurile noi nu sunt incurajatoare. Multi locuitori ai Romaniei cu venituri medii nu isi pot permite sa achizitioneze echipamente noi. Insa, astazi, poti cumpara laptopuri second hand, modele scumpe, de pe site-ul calculatoareok.ro, la preturi care te avantajeaza. In ceea ce priveste calitatea laptopurilor, aceste modele sunt aproape la fel de bune ca si cele noi.

De ce sa cumperi un laptop folosit

• Performanta buna
In ultimii ani, laptopurile nu au suferit modificari semnificative in termeni de performanta. Prin urmare, un laptop de acum doi, trei sau chiar patru ani, nu va fi semnificativ inferior in performanta fata de omologii moderni. In acelasi timp, vei economisi in mod semnificativ banii. In medie, un laptop second hand costa de 2 ori mai putin decat unul nou cu aceeasi performanta. Laptopurile second hand fac o treaba excelenta in sarcini de zi cu zi. Unele modele au performante chiar mai mari decat laptopurile moderne. Obiectivul principal al dezvoltarii noilor tehnologii este eficienta energetica, reducand astfel productivitatea noilor dispozitive.

• Calitatea imaginii este excelenta
Din 2010, au fost folosite ecrane LED cu iluminare din spate, deci nu exista probleme cu luminozitatea. In laptopurile 2015-2017, calitatea imaginii este identica cu cea a modelelor moderne.

• Actualizare fara probleme
Un alt avantaj al laptopurilor second hand este ca pot fi usor de actualizat. Le poti adauga memoria RAM, si, de asemenea, exista accesorii pentru laptop-uri care au iesit pe piata acum patru ani, si care vor da o viata noua laptopurilor second hand pentru inca 3-4 ani de acum inainte.

In ciuda ofertei mari de laptopuri puternice, multi cunoscatori ai acestei tehnologii prefera sa cumpere laptop-uri second hand de calitate superioara, dar la un pret scazut, care pot, cu o functionare atenta, sa aiba o durata lunga de viata. Desigur, nu vorbim despre laptopuri neperformante de aproximativ 200 de dolari, ci vorbim despre laptop-uri, care la un moment dat aveau un pret mai mare de 1.500 de dolari si care acum, pe site-ul calculatoareok.ro au un pret destul de convenabil.

Motive pentru a cumpara un laptop second hand

In primul rand , laptopurile folosite, care au fost produse in urma cu 2-3 ani, sunt intr-adevar considerate a fi de marca. Pentru cei care cred ca un laptop folosit se va defecta mai rapid decat unul nou, putem spune un singur lucru – probabilitatea unei defectiuni este aceeasi cu a unui dispozitiv nou, iar pretul difera semnificativ. In plus, folosind serviciul magazinului online calculatoareok.ro, poti inlocui aproape orice element. In ultimul caz, costul service-ului este relativ redus si adesea managerul ofera o garantie pentru cel putin sase luni.

In al doilea rand, laptopurile de inalta calitate, second hand pot avea un ecran mai bun decat a unuia nou, pe care poti viziona in siguranta filme si, de asemenea, poti lucra sau poti juca.

In al treilea rand, laptopurile second hand pot fi comparate favorabil cu pretul noilor tehnologii. Uneori poti cumpara un laptop de inalta calitate, la un pret de numai 500-800 lei, in timp ce costul unui nou laptop ultraperformant incepe de la 5000 lei. Dupa cum stii, noua tehnologie costa, insa tu ai posibilitatea de a utiliza un laptop ultraperformant la un pret avantajos. De asemenea, ai putea sa te mandresti cu un laptop de dimensiuni subtiri si greutate redusa, la un pret destul de rezonabil. Unele accesorii, in special memoria, hard disk-ul si bateria, sunt relativ usor de schimbat. Chiar si cu accesorii achizitionate separate, pretul unui laptop second hand este de doua ori mai mic decat a unui laptop nou. (P)

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!