Connect with us

ACTUALITATE

Bolile imunologice şi alergologice la copii, dezbătute la Târgovişte

Publicat

pe

Dr. Alexis Cochino (Foto: YouTube)

Caravana Imunopedia ajunge, astăzi – 15 martie, pentru prima dată la Târgovişte şi organizează, la sediul Colegiului Medicilor Dâmboviţa, o conferinţă despre bolile imunologice şi alergologice la copii. La eveniment, vor participa medici de familie, pediatri și medici din alte specialități conexe.

Speakerii conferinței vor fi: Profesor Dr. Ioan Gherghina și medici din cadrul Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului, “Alessandrescu-Rusescu”, București: Șef de lucrări Dr. Alexis Cochino, Dr. Iustina Stan, Dr. Oana Farkas, Dr. Sigrid Covaci.

„Un diagnostic corect și primit la timp, împreună cu tratamentul adecvat, înseamnă o viață mai lungă și mai bună pentru acești copii. Acesta este motivul pentru care am înființat Imunopedia și pentru care organizăm conferințe cu medicii de familie și pediatrii din țară, precum cea de acum.

Din 2015 organizăm în fiecare an conferințe medicale la nivel local, iar prin intermediul acestora am reușit să tratăm zeci de copii, pentru că pediatrii prezenți la evenimentele noastre au recunoscut simptomele și au trimis pacienții la medicii specialiști”, a declarat Dr. Alexis Cochino – președintele Asociației Imunopedia și medic primar pediatrie, specialist alergologie și imunologie.

Cele mai frecvente boli ale sistemului imun la copii

Cele mai frecvente boli ale sistemului imun la copii sunt artrita juvenilă, cu o prevalență de aproximativ 1% și imunodeficiențele primare, care apar la 1/3000 de copii.
Artrita este definită drept asocierea tumefacției articulare cu durere și limitarea mișcărilor. Conform criteriilor Colegiului American de Reumatologie, artrita juvenilă este diagnosticul corect pentru orice copil sub 16 ani, dacă artrita persistă cel puțin șase săptămâni la mai mult de o articulație sau trei luni la aceeași articulație, fără o altă explicație.

În cazul artritei juvenile și a altor boli conexe, ochii pot fi afectați chiar și atunci când nu există semne ale unei boli articulare active. Complicațiile oculare pot lua mai multe forme. Copiii cu artrită oligoarticulară sau artrită cu entezită prezintă un risc crescut să dezvolte inflamații oculare (uveită). Problema principală în cazul acestei inflamații este că de multe ori ea nu provoacă simptome, astfel încât se poate ajunge la afectarea serioasă a ochiului sau chiar la orbire înainte ca boala să fie depistată.

Imunodeficiențele primare (IDP) sunt boli genetice rare, care afectează funcționarea sistemului imun, care are rolul de a ne apăra de infecții, boli autoimune (lupus eritematos sistemic, artrită reumatoidă, boala Crohn, etc.), boli maligne (leucemii, limfoame, cancere). Cauzele fiind de natură genetică, istoricul medical al familiei este important; totuși, imunodeficiențele primare pot apărea și în cursul formării organismului.

La nivelul Europei, mai mult de 28.000 de pacienți suferă de imunodeficiențe primare.
În România, numărul acestor boli nu este cunoscut cu exactitate, dar doar în București, la Institutul Național pentru Sănătatea Mamei și a Copilului Alessandrescu-Rusescu, au fost diagnosticați și tratați, în ultimii cinci ani, peste 300 de copii cu artrită juvenilă (estimările fiind de peste 500 de cazuri la nivel național), peste 25 de copii cu imunodeficiențe, 20 cu lupus și 20 cu dermatomiozită. În ultimii trei ani, centrul a diagnosticat și tratat aproximativ și 10 copii cu uveită.

Semnalele de alarmă pentru părinți și medici

Există o serie întreagă de simptome și semne care, interpretate în context clinic, pot indica prezența unei imunodeficiențe primare, a unei boli autoimune sau a unei alergii la copii.

În cazul imunodeficiențelor primare, vorbim despre infecții severe (meningită, septicemie/sepsis, abces, pneumonie, otită medie, diaree cu sânge) prelungite, frecvente; creșterea nesatisfăcătoare, leucemie/ limfom, existenta de probleme asemănătoare în familie.
În ceea ce privește bolile autoimune, regăsim simptome precum febra prelungită, de cauză necunoscută; scădere în greutate; articulații umflate, calde, dureroase (mai mult de 6 săptămâni); durere și slăbiciune musculară; sensibilitate exagerată la soare; erupții pe piele (mai ales pe față); paloare severă; diaree prelungită (mai ales dacă e și cu sânge); ochi roșu, dureros, cu afectarea vederii; cefalee severă și prelungită; convulsii; urină roșiatică.

Alergiile au ca manifestări erupții pe piele (mai ales dacă sunt cu mâncărime); umflarea buzelor, a limbii sau a pleoapelor; diaree prelungită (mai ales dacă este cu mucus sau sânge); reflux gastroesofagian (regurgitare severă; vărsături); dureri abdominale severe și prelungite; creștere nesatisfăcătoare; nas înfundat, care curge, cu mâncărimi și strănut (prelungite), astm.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats