Connect with us

ACTUALITATE

Povestea Boeing, de la avioanele de lemn la avioanele de linie!

Publicat

pe

Când spui Boeing, inevitabil te gândești la unul dintre cei mai mari producători de avioane de linie din lume. Este o companie de miliarde de dolari care are perioade de boom economic, dar și perioade dificile când trebuie să își ajusteze imaginea. Cu toate acestea sunt de 100 de ani pe piață și compania crește în continuare. Cum a pornit totul și cine a fost de fapt omul Boeing, aflați în rândurile de mai jos.

Boeing și Airbus aprovizionează majoritatea companiilor aeriene din lumea întreagă cu avioane de linie pentru aviația comercială. Bineînțeles, nu sunt singurii, mai există Bombardier, Challenger, Embraer etc, însă cei doi împart cea mai mare parte din piață. Dar cum a pornit totul? Atât Boeing, cât și Airbus au luat naștere la începutul secolului al XX-lea, atunci când aviația era încă în “fragedă pruncie”.

Numele “Boeing” este chiar numele de familie al omului care a pus bazele unei mici companii aeriere în Seatle, pe data de 15 iulie 1916. William E. Boeing a denumit firma “Pacific Aero Products”, dar bineînțeles prea puțin se știa la momentul respectiv despre zborul unei mașinării, ba chiar părea imposibil. Boeing, un absolvent al universității Yale, făcuse avere în industria lemnului, iar cunoștințele acumulate în prelucrarea acestui material s-au dovedit a fi cruciale mai târziu, în asamblarea avioanelor. În iunie 1916, construiește împreună cu George Westervelt, un inginer, celebrul hidroavion “B&W” (pentru care a utilizat si lemnul), o decizie luată după un accident pe care l-a făcut cu un alt hidroavion. Pentru că dura foarte mult să facă rost de piesele care îi trebuiau, și-a dat seama că poate cu ușurință să își construiască propriul avion. Și așa a început totul…

A început să producă hidroavioane pentru armata americană, iar în 1917 compania își schimbă numele în “Boeing Airplane Company”. La începutul anilor ’30, Boeing deținea monopolul pe piață și era liderul în construirea mașinăriilor de zbor din metal și revoluționa industria cu designul pe care îl dădea avioanelor. În anii ’50 a început să producă avioane mici, militare, iar în anii ’70 apare primul model al faimosului Boeing 747, care a fost mult îmbunătățit de atunci. Totuși, a fost o performanță mare pentru Boeing în ianuarie 1970, atunci când primul Boeing 747, un avion cu patru motoare, a efectuat primul zbor comercial pentru celebra companie Pan American World Airways. În acea lună, industria aviatică a fost schimbată pentru totdeauna. Avionul oferea o capacitate de scaune mult mai mare pentru vremea respectivă, marcând o premieră.

Astăzi, Boeing produce foarte multe modele de succes pe care le putem regăsi în flota oricărei companii cu care alegem să zburăm. Chiar și Tarom-ul deține foarte multe modele de Boeing. Printre cele mai populare, se numără modelele 787 – Dreamliner, un avion de “cursă lungă”, folosit în special pentru zborurile transatlantice datorită dimensiunii și numărului de locuri (între 242 și 335 de pasageri). Un avion de dimensiune medie care este folosit pentru zboruri scurte și medii este modelul 737, cu mai multe variante: 600, 700, 800 sau 900. Numărul de locuri diferă de la 150 la 190 de pasageri.

VIDEO

Boeing este un jucător puternic și pe piața aviației private. BBJ-ul lor este unul dintre cele mai de succes modele. Boeing Business Jet arată impresionant, putem spune că este ca un hotel “în aer”. Pentru că este construit special pentru privat, interiorul este cu totul schimbat și sunt folosite materiale de cea mai bună calitate. Designul diferă, dar în principiu ai o zonă de lounge, zonă de meeting, zonă de relaxare și zonă de odihnă. Pare surprinzător cât de spațios este în interior odată ce încercăm să ni-l imaginăm fără scaune. Capacitatea lor este de 25-50 de pasageri, dar poate “găzdui” și mai mult în cele 11 modele de BBJ.

Experiența unui zbor pe un astfel de avion este unică și rezervată celor mai bogate persoane din lume. Cine se bucură de un asemenea tratament? Nu-i greu să ghicim! Majoritatea actorilor de la Hollywood ca Brad Pitt se deplasează la bordul unui avion privat. Jeff Bezos, cel mai bogat om de pe planetă, trebuie să ajungă la întâlniri ușor și repede, așa că apelează la zborurile private. Chiar și jucătorii de poker folosesc un astfel de transport, printre care Daniel Negreanu sau Phil Ivey, care și deține un jet privat pentru folosul personal. Iar BBJ-ul este un model extrem de căutat.

Compania Boeing este una dintre cele mai valoroase companii listate la bursă. În 2018, valoarea netă se ridică la aproximativ 100 de miliarde de dolari. CEO-ul Dennis Muilenburg a primit într-un an suma de 18,5 milioane de dolari din care o bună parte în acțiuni la bursă.

ACTUALITATE

Sărbătorile de iarnă au debutat la Târgoviște cu un interesant joc de lumină, muzică și culoare

Publicat

pe

Aprinderea bradului de Crăciun și a iluminatului festiv pentru sărbătorile de iarnă în municipiul Târgoviște nu a mai însemnat, anul acesta, doar o numărătoare inversă și apăsarea unui buton. Primaria a ales să bucure simțurile participanților cu un interesant joc de lumină, muzică și culoare. A fost o surpriză plăcută oferită celor care s-au aflat, în această seară de 1 decembrie, în Piața Tricolorului (Platoul Prefecturii Dâmboviţa).

Reamintim faptul că produsele tradiționale perioadei de iarnă – turtă dulce, vin fiert etc. pot fi cumpărate din Piața Mihai Viteazul (Casa de Cultură a Sindicatelor), care a fost amenajată de sărbătoare. Accesul nu va fi condiționat de prezentarea certificatului verde COVID – după cum a anunțat primarul Daniel Cristian Stan.

 

Citește în continuare

ACTUALITATE

Suntem datori celor care s-au jertfit pentru unire. La mulți ani, România!

Publicat

pe

de

Suntem un popor cu o istorie milenară, presărată cu fapte de vitejie, cu eroi, cu martiri care și-au dat viața fără să pregede pentru acest pământ, pentru această națiune. Visul căutării identității noastre, al unității tuturor românilor s-a împlinit acum 103 ani, la Alba-Iulia, când toate provinciile românești s-au contopit. Au devenit una: România.

Astăzi – 1 Decembrie, retrăim emoția trecutului. Izvorul care a țâșnit curajos, demn, drept, la Alba-Iulia, a devenit un fluviu, un rost, un neam ce stă mândru printre alte neamuri.

Suntem datori celor care s-au jertfit pentru unire, celor care, timp de secole, cu arma în mână, cu pieptul dezvelit, cu credință în Dumnezeu, au apărat hotarele acestor plaiuri. Datorită lor, eroilor neamului, cunoscuți și necunoscuți, contopiți cu glia pe fronturile de luptă, putem sta acum cu fruntea sus și putem să privim cu speranță spre un viitor mai bun.

La mulți ani, România! La mulți ani, români!

Marian Ţachianu,
Deputat PSD de Dâmbovița

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT