Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Povestea Boeing, de la avioanele de lemn la avioanele de linie!

Publicat

pe

Când spui Boeing, inevitabil te gândești la unul dintre cei mai mari producători de avioane de linie din lume. Este o companie de miliarde de dolari care are perioade de boom economic, dar și perioade dificile când trebuie să își ajusteze imaginea. Cu toate acestea sunt de 100 de ani pe piață și compania crește în continuare. Cum a pornit totul și cine a fost de fapt omul Boeing, aflați în rândurile de mai jos.

Boeing și Airbus aprovizionează majoritatea companiilor aeriene din lumea întreagă cu avioane de linie pentru aviația comercială. Bineînțeles, nu sunt singurii, mai există Bombardier, Challenger, Embraer etc, însă cei doi împart cea mai mare parte din piață. Dar cum a pornit totul? Atât Boeing, cât și Airbus au luat naștere la începutul secolului al XX-lea, atunci când aviația era încă în “fragedă pruncie”.

Numele “Boeing” este chiar numele de familie al omului care a pus bazele unei mici companii aeriere în Seatle, pe data de 15 iulie 1916. William E. Boeing a denumit firma “Pacific Aero Products”, dar bineînțeles prea puțin se știa la momentul respectiv despre zborul unei mașinării, ba chiar părea imposibil. Boeing, un absolvent al universității Yale, făcuse avere în industria lemnului, iar cunoștințele acumulate în prelucrarea acestui material s-au dovedit a fi cruciale mai târziu, în asamblarea avioanelor. În iunie 1916, construiește împreună cu George Westervelt, un inginer, celebrul hidroavion “B&W” (pentru care a utilizat si lemnul), o decizie luată după un accident pe care l-a făcut cu un alt hidroavion. Pentru că dura foarte mult să facă rost de piesele care îi trebuiau, și-a dat seama că poate cu ușurință să își construiască propriul avion. Și așa a început totul…

A început să producă hidroavioane pentru armata americană, iar în 1917 compania își schimbă numele în “Boeing Airplane Company”. La începutul anilor ’30, Boeing deținea monopolul pe piață și era liderul în construirea mașinăriilor de zbor din metal și revoluționa industria cu designul pe care îl dădea avioanelor. În anii ’50 a început să producă avioane mici, militare, iar în anii ’70 apare primul model al faimosului Boeing 747, care a fost mult îmbunătățit de atunci. Totuși, a fost o performanță mare pentru Boeing în ianuarie 1970, atunci când primul Boeing 747, un avion cu patru motoare, a efectuat primul zbor comercial pentru celebra companie Pan American World Airways. În acea lună, industria aviatică a fost schimbată pentru totdeauna. Avionul oferea o capacitate de scaune mult mai mare pentru vremea respectivă, marcând o premieră.

Astăzi, Boeing produce foarte multe modele de succes pe care le putem regăsi în flota oricărei companii cu care alegem să zburăm. Chiar și Tarom-ul deține foarte multe modele de Boeing. Printre cele mai populare, se numără modelele 787 – Dreamliner, un avion de “cursă lungă”, folosit în special pentru zborurile transatlantice datorită dimensiunii și numărului de locuri (între 242 și 335 de pasageri). Un avion de dimensiune medie care este folosit pentru zboruri scurte și medii este modelul 737, cu mai multe variante: 600, 700, 800 sau 900. Numărul de locuri diferă de la 150 la 190 de pasageri.

VIDEO

Boeing este un jucător puternic și pe piața aviației private. BBJ-ul lor este unul dintre cele mai de succes modele. Boeing Business Jet arată impresionant, putem spune că este ca un hotel “în aer”. Pentru că este construit special pentru privat, interiorul este cu totul schimbat și sunt folosite materiale de cea mai bună calitate. Designul diferă, dar în principiu ai o zonă de lounge, zonă de meeting, zonă de relaxare și zonă de odihnă. Pare surprinzător cât de spațios este în interior odată ce încercăm să ni-l imaginăm fără scaune. Capacitatea lor este de 25-50 de pasageri, dar poate “găzdui” și mai mult în cele 11 modele de BBJ.

Experiența unui zbor pe un astfel de avion este unică și rezervată celor mai bogate persoane din lume. Cine se bucură de un asemenea tratament? Nu-i greu să ghicim! Majoritatea actorilor de la Hollywood ca Brad Pitt se deplasează la bordul unui avion privat. Jeff Bezos, cel mai bogat om de pe planetă, trebuie să ajungă la întâlniri ușor și repede, așa că apelează la zborurile private. Chiar și jucătorii de poker folosesc un astfel de transport, printre care Daniel Negreanu sau Phil Ivey, care și deține un jet privat pentru folosul personal. Iar BBJ-ul este un model extrem de căutat.

Compania Boeing este una dintre cele mai valoroase companii listate la bursă. În 2018, valoarea netă se ridică la aproximativ 100 de miliarde de dolari. CEO-ul Dennis Muilenburg a primit într-un an suma de 18,5 milioane de dolari din care o bună parte în acțiuni la bursă.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Atentie! Programul transportului public în Târgoviște și zonele limitrofe a fost modificat

Publicat

pe

de

Ca urmare a punerii în circulație a noilor mijloace de transport în comun Mecerdes Benz Citaro-Hybrid, în Municipiul Târgoviște, societatea Servicii Publice Municipale Târgoviște (SPMT) anunță că au survenit modificări în programul de transport, atât în „Urban” cât și în „Zonele limitrofe – CIVITAS”.

Astfel, de miercuri, 14 aprilie, atât în Municipiul Târgoviște, cât și în zonele limitrofe, transportul public în comun se va desfășura după următorul program detaliat, pe care îl găsiți în attach (vezi trasee interne și trasee externe). Pentru cursele CIVITAS, abonamentele și biletele eliberate sunt valabile și în Târgoviște.

Călătorii pot solicita informații la dispeceratul SPMT la numărul de telefon: 0730.222.247

Prin implementarea proiectului ce a vizat achiziția celor 28 de autobuze, Primăria Târgoviște urmărește reducerea emisiilor de CO2 și a gazelor cu efect de seră, respectiv o reducere a cantității de emisii GES cu 8.2% la nivelul primului an de după finalizarea implementării proiectului (2024). De asemenea, este țintită o reducere cu 8.13% la nivelul ultimului an al perioadei de durabilitate a contractului de finanțare (estimat 2028), motiv pentru care, în vederea reducerii emisiilor poluante, în Târgoviște vor circula, cu preponderență, mijloacele de transport în comun diesel-hybrid achiziționate de către Primăria Târgoviște.

TRASEE INTERNE TÂRGOVIȘTE

TRASEU 1 – M XI – Minion – Catedrala – Ialomița – Dealu Mare – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Campulung – Autogară – B.dul Eroilor – Haltă Teiș;

TRASEU 2B – UM Teiș – Haltă Teiș – 7 Noiembrie – Finanțe – Muzeul de Istorie – Școala 2 – Piața 1 Mai – Caraiman – Catedrala – Minion – MALL;

TRASEU 3 – M XI – Tribunalul Nou – Artă Populară – Școala 2 – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Romlux – Protecția Plantelor – Priseaca Intrare – Priseaca Școală – Priseaca Sat;

TRASEU 4 – M XI – Minion – Catedrala – Caraiman – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Monument – Vicas – COS P3;

TRASEU 5 – Campus – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Gara – B.dul Carol – Mitropolie – Piața 1 Mai – Caraiman – Catedrală – Minion – M XI – Complex Natație;

TRASEU 6 – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Calea Câmpulung – Spitalul Județean – Catedrala – Minion – M XI – Fabrica de Spirt – PECO – Oborul Vechi – Betania – ANL – Sagricom;

TRASEU 7 – Dedeman – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Gara – MALL – M XI – Complex Natație;

TRASEU 8 – Bdul Eroilor – Haltă Teis – 7 Noiembrie – Finanțe – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Vicas – COS P3;

TRASEU 9 – Str. Legumelor – PECO – Fabrica de Spirt – Minion – Catedrala – Caraiman – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Autogară – Bdul. Eroilor – Halta Teiș;

TRASEU 11 – M XI – Tribunalul Nou – Arta Populară – Școală 2 – Lt. Stancu Ion – Dealu Mare – Gara – Pavcom – Universitatea Valahia – Garaj – Polivalentă – Autogară – Bdul Eroilor – Micro II;

TRASEU 13 – M XI – Minion – Catedrală – Caraiman – Muntenia – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Romlux – Cromsteel – SARO – Spitalul Municipal;

TRASEU 14 – Class Park – Magrini – APM Dâmbovița – Școala 2 – Piață 1 Mai – Caraiman – Catedrala – Minion – MALL – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – M III – M V – Piață 2 Brazi – Class Park.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Se întrerupe furnizarea apei potabile în comuna Dragomirești

Publicat

pe

de

Joi – 25 aprilie 2021, între orele 08:00-16:00, se întrerupe alimentarea cu apa potabilă în satele Dragomirești, Decindeni, Râncaciov, Geangoești, Mogoșești, comuna Dragomirești, pentru lucrări de reabilitare a rețelelor de apă.

„Reluarea alimentării cu apă se va face conform procedurilor legale, vor fi prelevate probe de apă care vor fi analizate pentru asigurarea gradului de potabilitate a acesteia, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Se recomandă a nu se folosi apa în scop potabil imediat după pornire, până la limpezire. Preventiv, până la primirea buletinului de analize microbiologice (cca. 72 ore) vă recomandăm să fierbeţi apa utilizată în scop potabil timp de 10 minute.

Rezultatele analizelor de laborator vor fi afișate pe site-ul Companiei de Apă Targoviște Dâmbovița, la adresa: catd.ro/index.php/comunicare/opriri-apa/arhiva-opriri-apa”, se precizează într-un comunicat remis de Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT